Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136237 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #160 Gepost op: 2-01-2022, 14:30:27 »
Dat staat toch los van het gebruikte plaatje dat gewoon een combinatie van twee foto's is? Pas later zou de Mol echt een masker opzetten.

Wat ik bedoel, het masker dat de rode persoon opheeft is van de mol. Het masker met de ogen van Kim-Lian staat symbool voor het thema van dit seizoen, maar hoeft niet de mol te zijn, oftewel, het moment dat we de mol-met-masker zien tijdens de echte ontmaskering, heeft niets te maken met de losstaande, niet bij een aflevering horende, foto -stockfoto- die niet met de afleveringen te maken hebben. Als een soort 'beeldmerk' van widm22. Lijkt mij logisch dat daar niet de Mol voor is gebruikt, maar degene met de mooist / best bijpassende ogen. Dus wees gerust.

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 2-01-2022, 14:34:25 »
Is Kim de nieuwe (mede)presentatrice?

Ja, dat zou kunnen!  Een twist tijdens of aan het eind van deze serie.

(Ik ben hier nu voor het eerst aan het lezen, dus alvast sorry als het inmiddels nergens op slaat )
...maar soms even niet :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #162 Gepost op: 2-01-2022, 14:39:37 »
Lijkt mij logisch dat daar niet de Mol voor is gebruikt, maar degene met de mooist / best bijpassende ogen. Dus wees gerust.

Had dan Rik een masker op laten zetten of zo. Maar goed, ik wil niemand overtuigen. Het lukt me helaas ook niet om overtuigd te worden dat het geen hint is.  :P

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #163 Gepost op: 2-01-2022, 14:44:06 »
Het masker in kwestie is te vinden op het biljet van 1000 euro. Sterker nog, we zien onder anderen Kim-Lian het biljet aandachtig bestuderen  ;D Toch roept dit bij mij vragen op. Bij de eerste opdracht is 1400 euro verdiend. Er zijn toen echter lagere bedragen verdiend, in elk geval 250 euro (volgens Sahil), 300 euro (volgens Fresia) en 250 euro (in beeld, in een kistje), waardoor op dat moment geen biljet van 1000 euro in het spel was, met Kim-Lians ogen achter het masker. Bovendien zegt Rik dat op een páár biljetten een aanwijzing naar de Mol staat. Op het biljet van 100 euro, 250 euro en 500 euro en vermoedelijk ook 50 euro staat in elk geval een ander masker.

Alleen op  een van de de biljetten die het team Aftroeven heeft verzameld met het openen van de kistjes stond een aanwijzing. We zien alleen de witte maskers, een met somrero, op de briefjes die Rik bij de administratie rechtlegt, en een gekleurd masker op een 250briefje dat Kim Lian uit een kistje haalt.
Het lijkt mij mogelijk dat de mol het briefje van 100€ achterover heeft gedrukt omdat daar een masker met aanwijzing op staat
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 16:24:08 door Mollem »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 2-01-2022, 15:24:58 »
Om uit te komen bij Kim-Lian moest er nogal aan lichtsterkte enz gedraaid worden, maar dat kan op zo'n biljet niet. Vergelijken met bestaande foto's kunnen de kandidaten ook niet. Dus of de maskerhint ook via de biljetten ontdekt kan worden... En als er al ogen te zien zijn: zijn die op alle biljetten dan dezelfde?

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat er voor de Glazen Huis actie een setje molgeld was verkocht via een radioprogramma. Heeft toevallig iemand op het forum dat in zijn bezit gekregen? Ik zou zeggen: voor de dag ermee!
;D

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 2-01-2022, 15:32:34 »
@Molzkovicz: Met veel wensdenken kan het dus zijn dat er verschillende ogen achter verschillende maskers op verschillende biljetten staan en dat we nog moeten uitpuzzelen wat de ogen van de Mol zijn.

Uitgaande van tien biljetten kun je in theorie voor iedere kandidaat de ogen achter een masker plaatsen. De Mol is dan degene die overblijft. (Misschien zijn er daarom elf deelnemers dit seizoen?) Dit idee is ook conform de verhaallijn van dit seizoen, waarbij iedere afvaller met een masker op naar een gemaskerd bal gaat en vermoedelijk daar het demasqué van de Mol, met een eigen uniek masker, zal zien, iets wat Mollem al suggereert.

Hypothetisch is de maskerhint dan geen aanwijzing dat Kim-Lian de Mol is, maar sluit haar juist uit. Het lijkt me echter niet de bedoeling van de makers om deelnemers uit te sluiten van het Molschap. Dit vind ik wel een belangrijk minpunt van deze stelling. Bovendien zijn in de eerste opdracht geen tien verschillende biljetten in het spel. Ik ga ervan uit dat de biljetten met de aanwijzing alleen bij de eerste opdracht in omloop zijn. Anders slaat de clou nergens op.

Alleen op  een van de de biljetten die het team Aftroeven heeft verzameld met het openen van de kistjes stond een aanwijzing. We zien alleen de witte maskers, een met somrero, op de briefjes die Rik bij de administratie rechtlegt, en een gekleurd masker op een 250briefje dat Fresia uit een kistje haalt.
Het lijkt mij mogelijk dat de mol het briefje van 100€ achterover heeft gedrukt omdat daar een masker met aanwijzing op staat

Behalve het biljet van 100 euro (met het spierwitte masker) en het biljet van 250 euro meen ik bij Rik ook een biljet van 50 euro te zien, zie onderstaand screenshot. Dit biljet begint met een 5 en is anders van kleur dan het paarse biljet van 500 euro dat Hila later toont. Het masker op het biljet van 50 euro vind ik behoorlijk lijken op dat van 1000 euro, maar volgens mij is een krul op de zijkant van de neusbrug te zien, terwijl deze krul ontbreekt op het biljet van 1000 euro.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 15:44:41 door Molzkovicz »

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #166 Gepost op: 2-01-2022, 15:45:44 »
Ik kan me ook niet aan het idee onttrekken dat dit gewoon een hint is en dat Kim-Lian de Mol is. Gevoelsmatig wordt er in veel bochten gewrongen om te beargumenteren dat het niet zo is.

Er hadden niet eens ogen achter dat masker gehoeven en toch is het gebeurd, en ik zie de productie dit zo in aflevering 10 verkopen als "shockerende onthulling". Plus dat het aan alle kanten er naar ruikt dat de foto met Kim-Lians ogen op die geldbiljetten stonden waar de hint naar de Mol op stond.

Het enige wat ik mis is dat ik, als Kim-Lian daadwerkelijk de Mol is, had gehoopt dan ze dan 's nachts de tablets weer aan had gezet, zeker omdat ze alleen in een tentje lag, maar goed.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #167 Gepost op: 2-01-2022, 16:29:14 »
Volgens mij zat er alleen bij het geld in deze opdracht een aanwijzing, in het andere briefgeld (zandlopers) niet meer.
Ik kan me voorstellen dat je het masker op het briefgeld moet vergelijken met het masker van de mol tijdens de ontmaskering. Dan is het een aanwijzing, maar wel eentje waar je eigenlijk niets aan hebt, tot in de finale  ::rofl::

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 2-01-2022, 17:38:24 »
Sorry Heinz, kan het niet met je eens zijn dat het masker met de ogen van Kim-Lian een hint is. De productie heeft inmiddels het lesje toch wel geleerd om niet met een zo eenvoudig te ontdekken aanwijzing aan te komen, al vóór 2022 van start is gegaan.
Het is meer dan bekend dat de molloten elke mm van maskers, biljetten en andere zaken onder de microscoop leggen. Ben er van overtuigd dat dit masker met deze ogen random is gekozen uit velen. Dwaalspoor! ::jaja::
Voor mij de reden om Kim-Lian uit te sluiten als MOL. Tijd zal het leren  ::zwaai::

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #169 Gepost op: 2-01-2022, 17:49:09 »
Nou ja, het is lastig. Uitsluiten ook weer niet: 'haar ogen zijn het dus is ze de mol niet'.
Ik snap je wel Heinz, het feit dàt het ogen zijn van een van de 11 lijkt spoilerig genoeg voor het onbevangen kunnen kijken naar het seizoen.
Maar ìk vind dat bij de nl versie van widm juist fijn omdat dat een van de rookgordijnen vormt en je blik laat vertroebelen waardoor het toch weer lastig is meteen al een mol aan te kunnen wijzen. Rick en zijn team is daar erg succesvol bedreven in vind ik. Zet naast de mol een aantal hele fijne bliksemafleiders, strooi met dwaalsporen en laat ondertussen de mol in your face zijn ding doen. Door alle schijnbewegingen zijn wij allang het bos ingestuurd  :D
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 17:54:17 door Mollem »

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #170 Gepost op: 2-01-2022, 17:50:54 »
De productie laat ons dansen in t moeras.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 2-01-2022, 18:11:19 »
Het enige wat ik mis is dat ik, als Kim-Lian daadwerkelijk de Mol is, had gehoopt dan ze dan 's nachts de tablets weer aan had gezet
Maar kon dat? Ik zag alleen een rode UIT knop. Kan je terug? Ik denk het niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 2-01-2022, 18:29:52 »
Nou ja, het is lastig. Uitsluiten ook weer niet: 'haar ogen zijn het dus is ze de mol niet'.

Ik hoop in ieder geval dat het niet dé hint is naar de mol.
Wat misschien ook kan, is dat ze iets vergelijkbaars doen zoals in een heel oud seizoen, met bijvoorbeeld de kleuren. (korte uitleg even in spoilertags voor de zekerheid).
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Waarmee ik bedoel dat uiteindelijk het masker bij iedere kandidaat terugkomt, behalve bij de mol? (misschien wat vergezocht hoor)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #173 Gepost op: 2-01-2022, 19:05:59 »
Ofwel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #174 Gepost op: 2-01-2022, 19:29:29 »
Hypothetisch is de maskerhint dan geen aanwijzing dat Kim-Lian de Mol is, maar sluit haar juist uit. Het lijkt me echter niet de bedoeling van de makers om deelnemers uit te sluiten van het Molschap. Dit vind ik wel een belangrijk minpunt van deze stelling. Bovendien zijn in de eerste opdracht geen tien verschillende biljetten in het spel. Ik ga ervan uit dat de biljetten met de aanwijzing alleen bij de eerste opdracht in omloop zijn. Anders slaat de clou nergens op.
Het is inderdaad niet willekeurig. Het wijst eenduidig naar Kim-Lian. Ik had gehoopt dat ze een bijzondere positie gehad zou hebben gehad in aflevering 1 en ze bijvoorbeeld re eerste afvaller was (en het een soort afvallerhint was). We hebben ook geen nieuwe afbeeldingen met andere ogen erachter gezien, dus ik blijf het een misstap van de productie vinden door de aandacht zo op één deelnemer, kandidaat of mol, te vestigen. Het is weliswaar alleen relevant voor de kijker, want het is niet aannemelijk dat de kandidaten dit makkelijk hadden kunnen ontcijferen als er daadwerkelijk een paar ogen achter een masker op het molgeld hadden gestaan.

Ik vond het dan weer niet mols van Kim-Lian om te laat te zijn om een kampeermaatje te vinden...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #175 Gepost op: 2-01-2022, 19:47:24 »
De makers maken dezelfde fout als in 2016: door de hint van alle kanten te benadrukken. Toen was de afleveringstitel al ondubbelzinnig ernaar te herleiden en was de hele sfeer van de opdracht dat er wel een hint in moest zitten. Nu zijn maskers zó erg een thema, wordt door Rik nog eens benadrukt dat er een hint op die briefjes stond en wordt 'oog in oog staan met de mol'/'kijk in m'n ogen' ook nog eens extra herhaald, dat je er bijna niet omheen kunt dat het iets moet zijn. Vroeg of laat zou iemand wel in die hoek gaan zoeken.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 2-01-2022, 23:12:09 »
Ofwel.

Hmm, zou kunnen, maar het is vergezocht, geef ik toe.  ;) Ik zoek vooral naar alternatieve verklaringen, denk ik...
Tot Kim Lian gaat afvallen, geloof ik er toch wel in dat dit dé hint moet zijn.  :(
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #177 Gepost op: 3-01-2022, 01:19:10 »
Ze moeten toch iemand achter het masker laten zien. Voor hetzelfde geld was het Arno bv. Ik denk zand in de ogen strooien.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 3-01-2022, 08:31:38 »
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat er voor de Glazen Huis actie een setje molgeld was verkocht via een radioprogramma.
De voetbal
Rik zette in een live programma op 3FM bij Serious Request een voetbal in om op te bieden. Hij zei erbij: 'Die hebben we gebruikt bij één van de spellen.'

Oh ja dat was het. Geen molgeld, maar een voetbal. Verkeerd onthouden.

Offline Jeroen75

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 3-01-2022, 09:36:00 »
Bij Radio 538, Missie 538, is een setje Molgeld (en een bal) geveild voor € 500,-