@Molzkovicz: Met veel wensdenken kan het dus zijn dat er verschillende ogen achter verschillende maskers op verschillende biljetten staan en dat we nog moeten uitpuzzelen wat de ogen van de Mol zijn.
Uitgaande van tien biljetten kun je in theorie voor iedere kandidaat de ogen achter een masker plaatsen. De Mol is dan degene die overblijft. (Misschien zijn er daarom elf deelnemers dit seizoen?) Dit idee is ook conform de verhaallijn van dit seizoen, waarbij iedere afvaller met een masker op naar een gemaskerd bal gaat en vermoedelijk daar het demasqué van de Mol, met een eigen uniek masker, zal zien, iets wat Mollem al suggereert.
Hypothetisch is de maskerhint dan geen aanwijzing dat Kim-Lian de Mol is, maar sluit haar juist uit. Het lijkt me echter niet de bedoeling van de makers om deelnemers uit te sluiten van het Molschap. Dit vind ik wel een belangrijk minpunt van deze stelling. Bovendien zijn in de eerste opdracht geen tien verschillende biljetten in het spel. Ik ga ervan uit dat de biljetten met de aanwijzing alleen bij de eerste opdracht in omloop zijn. Anders slaat de clou nergens op.
Alleen op een van de de biljetten die het team Aftroeven heeft verzameld met het openen van de kistjes stond een aanwijzing. We zien alleen de witte maskers, een met somrero, op de briefjes die Rik bij de administratie rechtlegt, en een gekleurd masker op een 250briefje dat Fresia uit een kistje haalt.
Het lijkt mij mogelijk dat de mol het briefje van 100€ achterover heeft gedrukt omdat daar een masker met aanwijzing op staat
Behalve het biljet van 100 euro (met het spierwitte masker) en het biljet van 250 euro meen ik bij Rik ook een biljet van 50 euro te zien, zie onderstaand screenshot. Dit biljet begint met een 5 en is anders van kleur dan het paarse biljet van 500 euro dat Hila later toont. Het masker op het biljet van 50 euro vind ik behoorlijk lijken op dat van 1000 euro, maar volgens mij is een krul op de zijkant van de neusbrug te zien, terwijl deze krul ontbreekt op het biljet van 1000 euro.