Is het ooit gebeurd dat de productie bewust een andere kandidaat heeft ingezet om een hint naar de mol te geven? Dat gaat wel ver, vind ik.
Het lijkt mij vrij makkelijk te realiseren. Ik zie een 1 op 1 gesprek voor me tussen Kim-Lian en Rik of bijvoorbeeld iemand van de regie/camera etc. Dat ze een beetje lacherig tegen Kim-Lian zeggen: “Haha wat denk je!” En dan vertellen dat er een groep molloten is die heeft ontdekt (of “ontdekt”, oftewel onterecht denkt) dat haar ogen achter dat masker zitten. Ik kan me zelfs voorstellen dat Kim-Lian dan uit zichzelf al bedenkt dat het wel geinig zou zijn als ze daar op inhaakt door af en toe iets te “hinten” met haar ogen. En als ze het zelf niet bedenkt dan kun je er vrij makkelijk op aansturen voor een voorzetje te geven: “Hee, zou het niet grappig zijn als…”
Ze hoeft niet eens door te hebben dat het dan eigenlijk hints zijn naar een andere kandidaat die de mol is. Ze kan het ook doen als ludieke manier om in te haken op de theorieën van de molloten. De kandidaten weten dondersgoed dat er televisie gemaakt moet worden en dat zulk soort dingetjes het net wat leuker maken.