Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136249 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #780 Gepost op: 18-02-2022, 17:04:43 »
Ik heb zojuist met het Windows knipprogramma een screenshot gemaakt van het oog in het masker zoals dit op de AVROTROS website stond (via de Way Back link die ik hierboven heb gedeeld).
Weer even helderheid en contrast opgevoerd en deze naast het oog uit het masker gezet dat ik bij de vergelijking met de profielfoto van Kim-Lian heb gebruikt. De kwaliteit van de schermafdruk (rechts) is iets minder, maar het zijn duidelijk dezelfde ogen! Conclusie: er is niets gemanipuleerd.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #781 Gepost op: 18-02-2022, 17:20:20 »
De foto via Wayback Machine toont het oog met twee lichtpuntjes erin, waarbij het rechter lichtpuntje iets hoger zit dan het linker puntje.
De kandidatenfoto van Kim-Lian, waarvan jij ook in reactie #766 zegt die gebruikt te hebben laat duidelijk zien dat daar juist het linker lichtpuntje iets hoger zit dan het rechter puntje.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #782 Gepost op: 18-02-2022, 17:20:55 »
Ja, daar valt weinig aan te ontkennen. Die gedachte had ik ook in het begin. Uiteindelijk gelet op mollenacties/verdachtmakingen/gedrag en op basis van wat ik heb gezien, heb ik toch maar de maskerhint in de prullenbak gegooid.

Maar ja, ondertussen volg ik nog wel dit topic.  ::rofl:: Dus nu weet ik het niet meer. Toch blijf ik stevig doortunnelen in een andere tunnel. Als het klopt, is dit heel goed ontdekt. Maar toch ook wel een misrekening misschien van de makers (dat heb ik misschien ook wel gezegd op een vd eerste pagina's  ;) ).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #783 Gepost op: 18-02-2022, 17:27:49 »
De foto via Wayback Machine toont het oog met twee lichtpuntjes erin, waarbij het rechter lichtpuntje iets hoger zit dan het linker puntje.
De kandidatenfoto van Kim-Lian, waarvan jij ook in reactie #766 zegt die gebruikt te hebben laat duidelijk zien dat daar juist het linker lichtpuntje iets hoger zit dan het rechter puntje.
Dat komt omdat je het oog van de maskerfoto horizontaal moet spiegelen. Dit is een truc die ze hebben toegepast om het voor ons iets moeilijker te maken om het oog te herkennen. Ik dacht dat dit algemeen bekend was, vandaar dat ik vergeten was om dit erbij te zeggen. Bij deze dus. Ik snapte ook al niet waarom je steeds twijfelde.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #784 Gepost op: 18-02-2022, 18:03:14 »
 ::oink:: 5 1/2 pagina Maskerhint de afgelopen dag!?!

Dit forum is toch ook een kudde schapen, stelletje herkauwers  ;D 
Vooral doorgaan hoor  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #785 Gepost op: 18-02-2022, 18:05:14 »
Krijg jij dan geen airmiles als je hier berichten plaatst?    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #786 Gepost op: 18-02-2022, 18:12:21 »
airmiles? bestaat dat nog? het zou verboden moeten worden...
Enige grappige vind ik dat de pollstand intussen is omgekeerd.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #787 Gepost op: 18-02-2022, 18:46:42 »
Ik bedenk me ineens iets: het seizoen is begonnen met de ontmasking. Boven aan de trap zag we een figuur in het rood.

Wat nou als dat slechts 1 van de finalisten is die daar boven staat, en wel de verliezer? Mijn theorie daarbij is dat achter dát masker de verliezer verborgen wordt. We gaan dan wellicht nóg 2 figuren met een afwijkende kleur mantel zien.

Achtereenvolgens de winnaar, en....de mol.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #788 Gepost op: 18-02-2022, 19:02:08 »
Daar heeft Molest zeker gelijk in. Alleen... niets is wat het lijkt en mij valt op dat de kleding van de kandidaten op de ochtend na het overnachten anders is dan de kleding tijdens het maken van de test (en bij sommigen weer anders bij de livestream). Verder lijkt het erop dat ze de test maken in een hotel (je ziet sommigen op een bed zitten). Dus ik hou er nog steeds rekening mee dat ze die opdracht "ruim" voor de livestream gemaakt hebben. Dat kan ik me ook vanuit productie oogpunt wel voorstellen - die livestream laat zich niet zo gemakkelijk verschuiven, dan kan je beter wat buffer inbouwen.
Goed punt. Dat opent nieuwe denkpistes (leuk woord dat onze Belgische vrienden vaak gebruiken).
Ze hebben nog niets gedaan met de schot voor de boeg mol. Wat nu als ze van tevoren bedacht hebben dat ze de ogen van de kandidaat die het minst zou worden genoemd als schot voor de boeg mol achter het masker te zetten? Als dit er meerdere zijn dan één hiervan laten kiezen door het lot. Dan zouden Everon, Fresia, Kim-Lian en Welmoed hiervoor in aanmerking zijn gekomen. (Overigens ook grappig dat 3 van deze minst verdachten bij de laatste 4 zitten)
Wat dit ook leuk maakt is dat een kandidaat die in het begin het minst werd verdacht wellicht in de loop van het spel meer wordt verdacht vanwege de uitgelekte "hint" hier op het forum en eigenlijk wel over heel internet.

Ik wil er hier ook op wijzen dat ze in de eerste aflevering van de Vlaamse WIDM van 2016 ook een schot voor de boeg mol moesten kiezen. In de hangbrug opdracht van die aflevering werd de hoogte waar ze moesten hangen om zich vervolgens in het water te laten plonzen, bepaald aan de hand van de verdenkingen. Wat ze bij de eerste en enige Duitse WIDM hebben gekopieerd. De lijst van verdenkingen was daar ook niet voor niets.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #789 Gepost op: 19-02-2022, 00:11:21 »
Rick: "Wie verdenk jij als mol? Staat genoteerd. Hou je ogen en oren open"
Arno: Laetitia
Everon: Glen
Fresia: Sahil
Glen: Thomas
Hila: Arno
Kim-Lian: Suzanne
Laetitia: Sahil
Sahil: Thomas
Suzanne: Laetitia
Thomas: Sahil
Welmoed: Hila
Niet verdacht werden: Everon Fresia Kim-Lian Welmoed

Stel dit was al opgenomen. Misschien geeft de masker hint aan waar wij moeten beginnen. Een soort kettingreactie (hé wat leuk, ook een afleveringstitel  ;D)

Als wij beginnen vanuit Kim dan krijg je Kim verdenkt Suzanne. Die verdenkt Laetitia, via haar kom je uit bij Sahil die Thomas verdenkt. Dan kom je niet verder.

Past leuk bij mijn Thomas tunnel  ::tandpastasmiley::
(Volgens sommige een mama appelsap, maar je hoort de naam van Thomas in de leader)

Zit mij ineens te bedenken dat het hierbij ook opgaat:
De maskers in de leader.
Op volgorde in de leader:
Uit de lucht gegrepen afl. 5
Prikactie afl. 2
Reddingsactie afl. 6
Hoog spel spelen afl. 4

Pak uit bovenstaande lijst kandidaten 2, 4, 5 en 6 en je komt telkens uit bij Thomas.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 00:22:39 door Vonne1968 »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #790 Gepost op: 19-02-2022, 00:24:50 »
Leuke theorie. Te meer daar je ook via de nog niet geraadpleegde kandidaten uiteindelijk weer bij Thomas uitkomt, kijk maar:

Welmoed zegt Hila, Hila zegt Arno, Arno zegt Laetitia, Laetita zegt Sahil, Sahil zegt Thomas.
Everon zegt Glen, Glen zegt Thomas.

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #791 Gepost op: 19-02-2022, 09:51:54 »
Thomas en Sahil zij de enige twee die op elkaar zitten. Vandaar dat de ketting altijd daar eindigt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #792 Gepost op: 19-02-2022, 11:37:39 »
Klopt. Maar de Mol heeft voorkennis en kan er dus voor zorgen dat hij de naam noemt van iemand die op hem zit.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #793 Gepost op: 19-02-2022, 11:47:23 »
Lijkt me stug dat hij dit in aflevering 1 zou doen voor een hint. Bovendien kunnen er meerdere duo's van kandidaten zijn die op elkaar zitten. Of "triootjes" waar Thomas niet bij zit.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #794 Gepost op: 19-02-2022, 19:47:17 »
Met een simpele foto-tool op je mobiel lukt het ook.

wauw! hier is ook te zien dat 1 oog mascara heeft en het andere oog niet. iets wat Moedermol eens opmerkte tijdens een executie, Kim had daar 1 oog zonder en 1 oog met. wellicht dat Kim dit elke executie doet, maar daar heb ik verder niet op gelet ;)

edit: foto's van Moedermol toegevoegd, volgens mij zijn deze van aflevering 4 en 5.

« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 19:51:54 door hoelahoep »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #795 Gepost op: 19-02-2022, 20:02:15 »
Heeft ze niet aan een oog kortere wimpers ofzo?

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #796 Gepost op: 19-02-2022, 20:14:24 »
Zelf heb ik nogal last van wind en zon en krijg dan vaak erg last van een traan-oog. En als je mascara op hebt, dan ziet dat er niet heel elegant uit. Mogelijk heeft het daarmee te maken. Ik heb trouwens net als Kim-Lian hele slechte ogen, maar weet eerlijk gezegd niet of dat verband houdt met het snel tranen van mijn ogen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2022, 20:15:56 door Nemi »

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #797 Gepost op: 19-02-2022, 22:21:30 »
Ziet er naar uit wat we al wisten dat de maskerhint echt is.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #798 Gepost op: 20-02-2022, 00:58:15 »
Ben benieuwd hoe snel het percentage Nee stemmers gaat stijgen nu Kim-Lian de Mol niet meer kan zijn.

Offline slenting

• Forumlid
« Reactie #799 Gepost op: 20-02-2022, 10:34:39 »
Ben benieuwd hoe snel het percentage Nee stemmers gaat stijgen nu Kim-Lian de Mol niet meer kan zijn.

Oh, dat is een uitgemaakte zaak?