Het is sowieso ongekend dat vanaf aflevering 1 bij publiek, de mol en waarschijnlijk ook de kandidaten een potentiele hint bekend is. Of Kim wel of niet de mol is, dit gegeven heeft invloed gehad op haar spel en het spel van de anderen. Als mol zal ze tov de kandidaten minder mols moeten doen, omdat bij het minste haar mol-rol bevestigd wordt. Als kandidaat zal ze dit natuurlijk uitspelen, hoe meer kandidaten er op haar zitten, hoe meer kans zij krijgt om de winnaar te worden. En ik vertrouw Kim ook wel als het gaat om een spelletje spelen met het TV-publiek, mol of geen mol. Oogverwijzigen lekker aandikken.
Er zijn voldoende hints richting Kim, maar vergeet niet dat er ook sterke hints zijn richting Everon (Af T Roeven, anagram voor Everon, de Bird verwijzingen, kapotte portofoon bij Zwanenmeer, slecht werkende metaaldetector, altijd en eeuwig vertragen) of Fresia (alle 11 hints, super fanatiek maar feitelijk niets inbrengen, altijd maar je gezicht verbergen bij executie, de lichaamstaal). Van zowel Kim als Fresia heb ik de indruk dat ze glashard voor de camera kunnen liegen (en dat ook doen), van Everon is het over-acting inmiddels wel bekend.
Blijft voor mij over de vraag waarom de ogen van Kim achter het masker zitten als Kim niet de mol is. Ik heb daar nog steeds geen reden voor gevonden. Waarom een toevallige kandidaat die dan ook nog in de finale komt? Toeval bestaat ook niet in wie is de mol.