Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136107 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #980 Gepost op: 5-03-2022, 22:08:45 »
Omg puur toeval 🤦🏼‍♀️

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #981 Gepost op: 5-03-2022, 22:09:07 »
Kim legt het net uit in moltalk. Pure vormgevingtechnische keuze
You'll never walk alone

Offline Lotje00

• Forumlid
« Reactie #982 Gepost op: 5-03-2022, 22:10:04 »
Ik snap oprecht niet waarom niet ofwel die ogen erachter vandaan zijn gehaald, of waarom er überhaupt niet voor een totaal ander masker gekozen is

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #983 Gepost op: 5-03-2022, 22:10:32 »
Puur toeval in een programma waar elke milliseconde wordt uitgeplozen en elke letter 463x wordt omgedraaid. Sure.

Omgekeerde priesterhint dit.
No Milk today???

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #984 Gepost op: 5-03-2022, 22:10:40 »
Dat zei ik toch? Ze hebben gewoon de mooiste ogen gekozen.    ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #985 Gepost op: 5-03-2022, 22:10:48 »
Omg puur toeval 🤦🏼‍♀️

Zeker ook die all that glitters kaart en het mol drankje :P.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #986 Gepost op: 5-03-2022, 22:11:30 »
Het wordt gewoon behandeld, idd een onnozele stagiair. Dom en onnodig. Geloofwaardigheid van het programma weg.

Schandalig

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #987 Gepost op: 5-03-2022, 22:12:41 »
Toevallig dat ze net het masker van een van de finalisten hebben gepakt. ::jaja::

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #988 Gepost op: 5-03-2022, 22:13:40 »
Dat zei ik toch? Ze hebben gewoon de mooiste ogen gekozen.    ::jaja::

Het mooiste masker  ;)

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #989 Gepost op: 5-03-2022, 22:13:44 »
Ik ben blij dat het uiteindelijk geen hint was. Maar dit kunnen ze niet maken naar de Molloten die alles uitpluizen.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #990 Gepost op: 5-03-2022, 22:14:16 »
Toevallig dat ze net het masker van een van de finalisten hebben gepakt. ::jaja::

Dat wisten ze toen nog niet
You'll never walk alone

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #991 Gepost op: 5-03-2022, 22:15:28 »
Ik ben blij dat het uiteindelijk geen hint was. Maar dit kunnen ze niet maken naar de Molloten die alles uitpluizen.

Dit

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #992 Gepost op: 5-03-2022, 22:15:41 »
Dat wisten ze toen nog niet

Onee! Het was voor de live uitzending  ::oink::

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #993 Gepost op: 5-03-2022, 22:17:30 »
50 pagina’s!

En hier is vast nog niet het laatste woord over geschreven.

Pfff Als een van de liefhebbers van hints ga ik nu toch het advies geven om er maar helemaal mee te stoppen…

Offline Moffat

• Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #994 Gepost op: 5-03-2022, 22:24:38 »
Ik heb nog een mogelijke verklaring die ik nog niet langs heb zien komen (volgens mij. Excuses als het wel zo is).

Op het molgeld staan allerlei verschillende maskers. Rik gaf aan dat er een hint naar de mol op het geld stond. Misschien zijn, als je bijvoorbeeld het biljet tegen het licht houdt, de ogen van de kandidaten te zien in de maskers. Alleen die van de mol zouden ontbreken.
Voor de livestream had het vormgevingsteam een masker nodig, en hebben ze gewoon eentje die ze gebruikt hadden voor het molgeld gepakt zonder daar verder bij na te denken.

Ik weet zelf niet of ik deze verklaring geloof, maar het was het enige wat ik nog kon bedenken.

Hahah mijn verklaring blijkt dus echt waar te zijn. Ik ben blij dat het dus toeval is geweest en geen hint.  :)  En ik vind niet dat het de geloofwaardigheid van het programma aantast. Niets is wat het lijkt, toch! (Stiekem vond ik de eindeloze discussie over de maskerhint toch ook wel vermakelijk ;) )

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #995 Gepost op: 5-03-2022, 22:34:38 »
Ik ben heel erg blij dat dit geen hint was, maar ik vind het alsnog echt een grove fout dat ze niet een versie van het masker zonder ogen hebben gebruikt voor de livestream. Ik had het nog acceptabel gevonden als we stukje bij beetje de rest van het molgeld te zien hadden gekregen en dit vooral een hint was dat we op het molgeld moesten letten, maar op deze manier voelt het toch een beetje als een bewuste nephint (hoewel ze natuurlijk ook niet van te voren hadden kunnen weten dat Kim-Lian de finale zou halen).

Daarnaast vind ik het vooral ook jammer dat je na zo'n hint niet meer echt neutraal kunt kijken. Of je er nou wel of niet in gelooft, ik denk dat het bij iedereen wel onbewust meespeelt. Dat vind ik het allervervelendste hieraan: ook nu het niet klopt is het alsnog een smet op een (verder grotendeels prima) seizoen. En de hint ontwijken was helaas ook onmogelijk, omdat er constant zonder spoilertags zelfs buiten het WIDM-board aan werd gerefereerd.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #996 Gepost op: 5-03-2022, 22:38:42 »
Het was geen hint, hoera, toch nog iets goed ::rofl::

Haha ja inderdaad  ::tandpastasmiley::

Offline Elf-11

• Forumlid
« Reactie #997 Gepost op: 5-03-2022, 22:39:07 »
Op het moment van de keuze voor het masker konden ze niet weten dat de kandidaat achter dit masker in de live uitzending de finale zou halen.

En ik ben blij dat er niet voor gekozen is om de mol al voor de eerste uitzending te kunnen ontmaskeren.

De hint ging gewoon iets verder… dan het eerste beste masker.. Precies wat ik na het zien van de ogen achter het masker voorspeld had… de ogen van kandidaten achter het masker met plus geld en de ogen van de mol achter de maskers op min geld… Misschien niet heel makkelijk te achterhalen voor molloten al was het min geld in de finale wel goed in beeld, maar dit moest wel te doen zijn voor de kandidaten zelf… als de kandidaten hun ogen achter geld op maskers gevonden hadden, dan had dat misschien ook ander beeld materiaal voor ons opgeleverd. Ook iets wat ze op moment van uitzenden van de livestream niet hadden kunnen weten.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 22:41:00 door Elf-11 »

Offline scho0130

• Forumlid
« Reactie #998 Gepost op: 5-03-2022, 22:39:27 »
Joh, of die Maskerhint nu wel of niet echt was, wát een topseizoen. Uiteindelijk zijn de makers van het programma 'ons' kijkers toch te slim af. Ook mijzelf. Kan er alleen maar om lachen, heerlijk!  ::bravo::

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #999 Gepost op: 5-03-2022, 22:41:19 »
Het feit dat dit topic de meeste reacties heeft dit seizoen (nagenoeg iig, niet gecheckt) zegt genoeg.

Deze (nep)hint of in combinatie met molgeld dan een mislukte hint werpt een schaduw over het seizoen. De discussie of het een hint of een fout is, was haast groter dan wie de mol is.

Verder prachtig seizoen, mooie opdrachten, leuke groep kandidaten.

Maar Rick leest mee op dit forum dus die zal ook dit topic niet zijn ontgaan.