Op basis van de pleidooien en de introfilmpjes ga ik voor Everon.
Ik vond zijn speech het sterkst maar tegelijkertijd ook het minst spontaan.
Maar mijn wensmol is echt Fresia. Zij zou een fantastische mol zijn omdat ze als kandidaat superfanatiek zou zijn, en dat als mol als ideaal dekmantel zou kunnen gebruiken om zich achter te verschuilen, zoals Jan Versteegh dat ook deed. Dan zou ze heel moeilijk te doorgronden zijn en waarschijnlijk alleen te ontdekken met een Follow the Money-tactiek. Ook vind ik het best aannemelijk dat ze als mol in de eerste opdracht goed haar best zou doen voor de pot en de groep, en daar dan haar speech op zou baseren.
Everon zou het ook heel goed kunnen door de - zoals Sanne Wallis de Vries het zou zeggen - "kwispelende hond"-tactiek te gebruiken. Gebruik maken van zijn lieve en naïeve uitstraling, wat tot nu toe één van de meest succesvolle moltactieken blijkt (niet voor mij, want ik heb juist de neiging om iedereen die lief overkomt meteen te gaan verdenken
).
Laetitia als mol is natuurlijk te mooi om waard te zijn. Maar totdat ze eruit ligt, blijf ik stiekem dromen van een wereld waarin haar "oeps wat zeg ik allemaal voor awkward"-dingen allemaal vooropgezet plan bleek te zijn. Waarschijnlijk is ze gewoon de Bella/Lakshmi van dit seizoen tho.