- Vrijwel de enige reden dat Everon verdacht wordt is omdat hij (toevallig) gekozen werd door Glen en er daarom nog 5000 euro uit de pot gaat.
Dit is oprecht nauwelijks een reden voor mij om Everon te verdenken. Hoe hij zich emotioneel positioneerde ja, maar dat hij daadwerkelijk de vrijstelling verdiende nee.
Veel opvallender vind ik het niet in beeld brengen van het vliegtuigje van Sahil als everon zwaait, noch het misgegooide etui. Ook kwam het geld niet in beeld toen hij het laatste aflevering pakte. En ik ben er van overtuigd dat hij de porto van kanaal heeft veranderd bij het Zwanenmeer. Dat is echt niet per ongeluk gebeurd.
Verder maamt het fotograveren van de boef hem verdacht. Waarom zou je dat als mol niet doen? Niemand kan je controleren.
Maar ook hoe hij de communicatiepositie verkreeg bij de jetski's was zo opvallend. Indekken alvoor de opdracht begonnen is. Dat de positie achteraf overbodig was, kon hij ook niet weten.
Al met al is hij mijn hoofdverdachte door het gedrag dat hij vertoond. En dat is combineerbaar met een heel aantal molacties dat we wel of niet zien.
En ook vind ik dat Kim en Fresia (vooral Kim) te vaak volledig onnodig geld hebben als ze alleen stonden. De enige opdracht waarbij ik Everon zou kunnen afstrepen was met de gouden ballonnen.