Ja, Kim-Lian en Sahil worden mega-verdacht neergezet. Van Sahil geloof ik eigenlijk niet dat hij nog de mol kan zijn, omdat ik vermoed dat sommige afgevallen kandidaten op hem zaten te tunnelen.
Wel houd ik rekening met de optie dat Kim-Lian nog steeds de mol kan zijn. Maar als ik naar haar acties kijk, haalt ze toch behoorlijk wat geld (onnodig) binnen. Meer dan Everon, naar mijn idee.
Wat het ook niet makkelijk maakt is dat Kim-Lian en Everon elkaar verdenken; misschien gaan ze beide naar de finale en blijkt één van hen de mol?
Als Everon het is, dan vind ik zijn molpositie op het strand (afl.2) en dat hij bij de verschillen-opdracht 4 verschillen noemt, niet logisch. Maar wie weet had hij toen pech en was Arno ontzettend goed bezig (waardoor Everon minder goed kon mollen).
Hoe dan ook: Everon is nu mijn hoofdverdachte en dat komt vooral door afl. 1 (al had ik hem even doorgestreept na afl. 2
)
Als mol heb je twee kansen voor 5000 uit de pot.
1. Een goed pleidooi houden waardoor je onverdacht bent voor de kijker.
2. Ervoor zorgen dat een onverdachte kandidaat je kiest
Everon heeft volgens mij beide gedaan. In zijn pleidooi richtte hij zich meteen naar de kijker (zei zelfs sorry tegen zijn omgeving): de meeste kandidaten leken in shock en gingen meer in op de vraag: 'waarom ben ik niet de mol?'
Maar daarnaast - en wat ik de belangrijkste reden zie voor een rode vlag bij Everon - gaf Glen de vrijstelling aan Everon, omdat Everon goodwill had gekweekt in de groep. Een goede mol weet dit en gaat ook hiermee aan de slag. En dan ga je niet (zoals KL) alleen in een tent liggen, maar heb je contact met iedereen; volgens mij heeft Everon dat gedaan.
Ik vermoed dat Everon best wel eens een mol zou kunnen zijn die ook zijn slag weet te slaan buiten de opdrachten om. Ook in afl. 4 trouwens: nog even hameren op het feit dat Thomas voor de jokers is gegaan, vervolgens loopt hij samen met Fresia (die de telefoon heeft) 'geëmotioneerd' naar buiten en opeens belt Rik voor een opdracht met troeven. Hm, toevallig.
Fresia gunt Everon de jokers in de volgende opdracht; wat misschien ook wel verdacht is van Fresia, maar het zou mij niks verbazen als het een spel blijkt te zijn van mol Everon.