Ik maak even een draft voor een overzicht, misschien plaats ik het en misschien ook niet.
1.1 Stem voor aftroeven, eigenlijk het enige wat je kan doen als Mol.
1.2 Met de hoge slagingskans vind ik deze opdracht voor niemand spreken.
1.3 Zijn pleidooi lijkt het meest voorbereid. Kort en bondig, hij wilde de Mol zijn, zou een goede keuze zijn, maar hij is niet geselecteerd.
2.1 Ik geloof dat er met deze opdracht ook geen hard bewijs te vinden is.
2.2 Hierboven mooi beschreven. Everon is een collectieve goodguy en een individuele badguy. De perfecte opdracht om toch een keer te shinen. Psychologisch geloof ik er ook wel in, gezien de verwachtingen worden opgebouwd en grotendeels worden waargemaakt.
2.3 Doet niet goed zijn best met mensen ronselen en is eigenlijk net zo schuldig aan de fout van Kim-Lian, want de vorige teams mochten ook gewoon overleggen in de fotokeuze.
3.1 Bezet de beste katapult en schiet steeds mis. Waarom moeten nou net zijn gespierde armen hulp krijgen van Kim? En die ene keer dat hij raak schiet, is het wel via het water, dus het was niet goed gemikt.
3.2 Gaat wat wazig af zonder zijn kistje te vinden.
3.3 Ik vind deze heel verdacht. Zegt Thomas hem te verdenken, waarop Thomas zegt dat het hem motiveert Everon te naaien. Waarna Everon er niet meer op in gaat en zoals Thomas zei, kreeg hij het vertrouwen niet terug. Het beste resultaat voor de Mol en het is veel meer invloed dan een staredown.
4.1 Ez pz, geen getallen zeggen.
4.2 Zat in het duo dat helemaal geen geld verdiende.
4.3 Beige bank -> rode bank. En ondanks de extreemgedetailleerde beschrijvingen van Everon, zijn er toch twee onderdelen niet correct genoemd door Hila en Thomas.
5.1 Everon krijgt geen zakje. Goh wat toevallig. Mogen we ook zien of Everon überhaupt heeft geprobeerd om het zakje te pakken?
5.2 Porto op een verkeerd kanaal, noouuu zeg, hoe kan dat nou?
5.3 Gaat mee voor de volle winst en gaat mee naar een verkeerde locatie.
6.1 Vindt nou net de sleutel in de ruimte waar Laetitia ook al met de klok mee zocht.
6.2 Staat bij het overzicht, maar geeft geen overzicht. Hmm...
7.1 Hij zei schaap, maar niet zo opvallend als Fresia en Kim.
7.2 Helder, gewoon niks verdienen want 'oeps' en dan niks erover zeggen.
7.3 Het enige verdachte hier vind ik die klokkentoren.
Extra 100 euro mist uit de pot net wanneer Everon penningmeester is. Het is schamel, maar daardoor onzichtbaar genoeg want de groep heeft nog steeds niks door. En ik vind het ook een leuke hint en een bevestiging dat je niet zomaar iedereen met de pot mag vertrouwen.
Extra 2 Tijdens de pleidooien is niet voor niets de keuze gemaakt om de winnende kandidaat ook een andere kandidaat uit te laten kiezen, waar de 5k boete ook op van toepassing is. En die hele eerste aflevering is eigenlijk zo gemaakt dat het niet uitmaakt waar de Mol staat of wat de Mol doet. 1.1 zou hoe dan ook fout gaan en 1.2 hoe dan ook goed. Dus je gaat die keuze lekker manipuleren als Mol. En blijkbaar was Glen zijn keuze ook de algehele tendens, gevoelige knuffelbeer Everon die kan toch niet de Mol zijn?
De verdenkingen zeggen voldoende over Kim en Thomas, plus dat die twee ook veel te veel kandidatenacties hebben verricht. Fresia kan nog, maar die heeft dan de eerste afleveringen amper wat gedaan. Ik vind het heel leuk als de kandidaten nog steeds fout zitten, maar het wordt zo langzamerhand wel erg opportunistisch.