Hoe willen ze dat gaan verkopen na afloop van de serie? (net als overigens dat Fresia nu al volledig op Kim-Lian dan wel Everon zou zitten) "Ja mensen, Kim-Lian heeft al die tijd al op Fresia gezeten, maar dat wilden we jullie, gewone kijkers, niet zeggen, zodat jullie zouden gaan denken dat Fresia de mol niet kan zijn." Zoiets? Dat kan je niet maken tegenover de normale kijker, die ervan uit mag gaan dat wat er bij de executie-biechts wordt gezegd ook (grotendeels) de waarheid zou zijn. Dan had Kim-Lian echt al weleens Fresia bij haar verdachten genoemd de laatse weken...
Ik ga er ook van uit dat de testbiechten grotendeels kloppen. Dat is het 'm nou juist. Kim zegt nergens dat ze Everon verdenkt in die testbiecht. Jullie trekken die conclusie ...omdat ze die verdenking een aflevering eerder nog wel uitsprak.
Het komt voor dat kandidaten nog switchen een afl. voor de finale. Denk aan Leonie in S20.
Anders dan de kijkers hebben de deelnemers geen informatie wie de andere kandidaten verdenken, dus dit zegt volgens mij niets over wie Kim verdenkt.
In aflevering 6 zegt Kim bij de test dat ze vanaf het begin op Everon heeft ingezet met een beetje Sahil, een beetje Thomas en een beetje Fresia. Dan zegt ze dat nu Sahil het meest verdacht is, maar of ze daar 100% op durft in te zetten is haar dilemma. Ze vinkt een antwoord aan dat naar Everon verwijst.
Bij de test in aflevering 7 zegt ze dat ze niets meer heeft gespreid en vol op Everon is gegaan.
Ik had het over de laatste (8e) test.
Ik schat wat ze zegt in haar 8e testbiecht anders in ...iedereen maakt een eigen afweging daarin. Ik denk dat slimme spelers veel zien. Dat het wel duidelijk is wie er veel wordt verdacht.
De keuze van de regie vind ik ook apart. Om in afl. 7 nog wel te laten zien dat Kim all-in op Everon ging en nu ineens niet.
Dan heel doorzichtig een testvraag laten zien die ging over het moment waar Kim (zogenaamd) de moltelefoon niet aan Everon toevertrouwde.
De vraag slaat zowel op Everon als Fresia, maar de focus ligt weer bij Everon.
Ja, dan haak ik af