Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 51930 keer)

Offline Theovv

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #280 Gepost op: 21-02-2022, 13:51:02 »
In de finale won Roderick een spel en kreeg als beloning een blaadje met de antwoordt de mol verandert niet van kleur en wist wie de mol was.
Dus tot en met aflevering 8 zat niemand op de goede mol? Dat is toch dit seizoen ook, als er niks met de biechten geknoeid is. Wie weet spreidt iemand wel een klein beetje op Fresia, wie weet springt iemand in de finale wel over naar Fresia. Wie weet is Fresia een te goede mol en zit de rest te sterk in tunnelvisie.

Daarnaast zat in 2017 in aflevering 8 ook nog niemand op Thomas. Alleen Sanne neemt hem een heel klein beetje mee, maar zegt bijna zeker te zijn van Jochem als mol.

Echt een vreemde reden om daarop een kandidaat uit te sluiten van molschap. Alles wordt gedraaid naar "het moet wel KL zijn".

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 21-02-2022, 13:54:40 »
Dus tot en met aflevering 8 zat niemand op de goede mol? Dat is toch dit seizoen ook, als er niks met de biechten geknoeid is. Wie weet spreidt iemand wel een klein beetje op Fresia, wie weet springt iemand in de finale wel over naar Fresia. Wie weet is Fresia een te goede mol en zit de rest te sterk in tunnelvisie.

Daarnaast zat in 2017 in aflevering 8 ook nog niemand op Thomas. Alleen Sanne neemt hem een heel klein beetje mee, maar zegt bijna zeker te zijn van Jochem als mol.

Echt een vreemde reden om daarop een kandidaat uit te sluiten van molschap. Alles wordt gedraaid naar "het moet wel KL zijn".

Hij heeft verloren van frederique (rip) die volgens mij ook in de finale erachter kwam wie de mol was doordat Peggy eruit  ging.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #282 Gepost op: 21-02-2022, 13:55:09 »

Tsja zo werkt tunnelvisie soms. Is echt niet alleen bij "Kimtunnelaars" het geval. Jij sluit Kim al helemaal uit op basis van de verdenkingen terwijl er (eerder genoemd) echt nog scenario's zijn waarin Kim de Mol is.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 21-02-2022, 13:57:55 »
Tsja zo werkt tunnelvisie soms. Is echt niet alleen bij "Kimtunnelaars" het geval. Jij sluit Kim al helemaal uit op basis van de verdenkingen terwijl er (eerder genoemd) echt nog scenario's zijn waarin Kim de Mol is.
Nee, niet op basis van verdenkingen, daar houdt ik eigenlijk weinig rekening mee omdat er zo vaak mee geknoeid wordt. Te weinig eigenlijk, waardoor ik Peggy bleef verdenken in het jubilieumseizoen terwijl hier toen ook mensen waren die zeiden dat zij niet de mol kon zijn vanwege de verdenkingen. Maar wel vanwege alle redenen die Convans in het KL-topic heeft genoemd en die ik heb aangevuld :)

Maar ik snap de redenering dat Fresia niet de mol kan zijn omdat ze (voor zover wij weten) niet verdacht wordt niet.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 21-02-2022, 13:58:50 »
Helemaal eens met dat geknoei.

Kim-Lian verdenkt Fresia

Dat klopt niet. Fresia zei in aflevering 6 nog heel duidelijk op Everon te zitten.

Ik vind dit zo grappig. Het is haast alsof we allemaal een ander programma zitten te bekijken.

Net als ik hier op het forum in eerdere jaren gezegd heb kijk ik ook naar het gedrag, juist om het geknoei voor te zijn. Op wie Kim-Lian en Everon zitten is wel heel duidelijk getoond in de testbiechten, maar bij Fresia ontbreekt dat dus moet je het halen uit het gedrag. Het mooie is dat we zaterdag het verdict al hebben. Dan is de fresiaversluierperiode voorbij.

Mark my words. Die zit op Kim-Lian, net als Everon. En Kim-Lian zit op Everon.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 21-02-2022, 14:01:43 »
Er is wel ontzettend geknoeid met de biechten van Fresia, alsof ze Everon verdenkt ja. Maar kijk gewoon naar het gedrag, de eerdere voorbeelden die ik gaf bij de moltelefoon en haar groepskeuze bijv., en je weet het. Oops nou is Heinz zijn bericht weg hihi.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 21-02-2022, 14:03:39 »
Er is wel ontzettend geknoeid met de biechten van Fresia, alsof ze Everon verdenkt ja. Maar kijk gewoon naar het gedrag, de eerdere voorbeelden die ik gaf bij de moltelefoon en haar groepskeuze bijv., en je weet het. Oops nou is Heinz zijn bericht weg hihi.

1 klein probleem in de testvraag  geeft ze antwoordt op een vraag die naar Everon leid en niet naar Kim.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 21-02-2022, 14:04:55 »
Ik weet het niet, ze is ook erg close met Everon en wil vaak opdrachten met hem doen. Ik heb geen reden om te twijfelen dat ze Everon verdenkt. En als alle verdenkingen kloppen zoals ze gepresenteerd zijn kunnen Fresia en Everon beiden nog de mol zijn. Maarja, dat is een grote als, want er wordt natuurlijk vaak geknoeid met biechten.

Zo is dit seizoen bij twee verschillende afleveringen exact hetzelfde audiofragment van Everon gebruikt als uitleg wie hij verdenkt.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #288 Gepost op: 21-02-2022, 14:08:22 »
Fresia en Everon kenden elkaar al voor het programma, dus vind het niet heel raar dat ze close zijn.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 21-02-2022, 14:10:03 »
Dan des te meer dat ze aan elkaar wel kunnen zien of ze de mol zijn of niet. Niet dus.

Vergeet niet, Marc-Marie spotte Yvon nu juist precies omdat hij haar al kende IRL.
1 klein probleem in de testvraag  geeft ze antwoordt op een vraag die naar Everon leid en niet naar Kim.
Dat heb ik hierboven al uitgelegd: ofwel valse edit ofwel een enkel fout gegeven antwoord (je kan eens een foutje maken, zoals Rinusoide bijv. al begon vlak na de uitzending dat het antwoord leidde naar Everon+Kim-Lian).

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 21-02-2022, 14:10:23 »
Citaat

Dan neem je aan, dat wat je ziet ook de werkelijkheid is. Er is dit seizoen al gebleken dat chronologie soms niet klopt en je eigenlijk soms kijkt naar dingen die niet in die volgorde gebeurd zijn.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 21-02-2022, 14:14:12 »
Klopt, dat bedoelde ik met een valse edit. Heel gemeen hoor, moeten ze eens mee stoppen  :-\\ :-[

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #292 Gepost op: 21-02-2022, 14:18:52 »
Hoe willen ze dat gaan verkopen na afloop van de serie? (net als overigens dat Fresia nu al volledig op Kim-Lian dan wel Everon zou zitten) "Ja mensen, Kim-Lian heeft al die tijd al op Fresia gezeten, maar dat wilden we jullie, gewone kijkers, niet zeggen, zodat jullie zouden gaan denken dat Fresia de mol niet kan zijn." Zoiets? Dat kan je niet maken tegenover de normale kijker, die ervan uit mag gaan dat wat er bij de executie-biechts wordt gezegd ook (grotendeels) de waarheid zou zijn. Dan had Kim-Lian echt al weleens Fresia bij haar verdachten genoemd de laatse weken...

Ik ga er ook van uit dat de testbiechten grotendeels kloppen. Dat is het 'm nou juist. Kim zegt nergens dat ze Everon verdenkt in die testbiecht. Jullie trekken die conclusie ...omdat ze die verdenking een aflevering eerder nog wel uitsprak.

Het komt voor dat kandidaten nog switchen een afl. voor de finale. Denk aan Leonie in S20.

Anders dan de kijkers hebben de deelnemers geen informatie wie de andere kandidaten verdenken, dus dit zegt volgens mij niets over wie Kim verdenkt.

In aflevering 6 zegt Kim bij de test dat ze vanaf het begin op Everon heeft ingezet met een beetje Sahil, een beetje Thomas en een beetje Fresia. Dan zegt ze dat nu Sahil het meest verdacht is, maar of ze daar 100% op durft in te zetten is haar dilemma. Ze vinkt een antwoord aan dat naar Everon verwijst.

Bij de test in aflevering 7 zegt ze dat ze niets meer heeft gespreid en vol op Everon is gegaan.

Ik had het over de laatste (8e) test.

Ik schat wat ze zegt in haar 8e testbiecht anders in ...iedereen maakt een eigen afweging daarin. Ik denk dat slimme spelers veel zien. Dat het wel duidelijk is wie er veel wordt verdacht.

De keuze van de regie vind ik ook apart. Om in afl. 7 nog wel te laten zien dat Kim all-in op Everon ging en nu ineens niet.

Dan heel doorzichtig een testvraag laten zien die ging over het moment waar Kim (zogenaamd) de moltelefoon niet aan Everon toevertrouwde.

De vraag slaat zowel op Everon als Fresia, maar de focus ligt weer bij Everon.

Ja, dan haak ik af  ::rits::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 14:20:23 door Amethyst »

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 21-02-2022, 14:21:48 »
Klopt, dat bedoelde ik met een valse edit. Heel gemeen hoor, moeten ze eens mee stoppen  :-\\ :-[

het is ook moeilijk uitleggen  aan de gewone kijkers als Fresia opeens Kim verdenkt.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 21-02-2022, 14:24:19 »
Op wie Kim-Lian en Everon zitten is wel heel duidelijk getoond in de testbiechten, maar bij Fresia ontbreekt dat dus moet je het halen uit het gedrag. Het mooie is dat we zaterdag het verdict al hebben. Dan is de fresiaversluierperiode voorbij.

Mark my words. Die zit op Kim-Lian, net als Everon. En Kim-Lian zit op Everon.
Kijk nog even terug naar aflevering 5 en 6.

In aflevering 5 zegt Fresia: "ik ga nog wel wat spreiden, maar ik ga veel inzetten op Everon."

Aflevering 6:
"Everon is mijn mol. Het is heel moeilijk om het niet meer te zien als je het eenmaal hebt gezien."

In aflevering 7 had ze een vrijstelling en in aflevering 8 zegt ze volle bak te gaan op iemand met een metaaldetector. Dat kan niet anders dan Everon zijn.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #295 Gepost op: 21-02-2022, 14:32:38 »
het is ook moeilijk uitleggen  aan de gewone kijkers als Fresia opeens Kim verdenkt.
En andersom evenzo!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #296 Gepost op: 21-02-2022, 14:48:41 »
Ik verwacht dat we zaterdag het volgende cirkeltje te zien zullen krijgen: Everon --> Kim --> Fresia --> Everon
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 21-02-2022, 15:00:34 »
Kijk nog even terug naar aflevering 5 en 6.

In aflevering 5 zegt Fresia: "ik ga nog wel wat spreiden, maar ik ga veel inzetten op Everon."

Aflevering 6:
"Everon is mijn mol. Het is heel moeilijk om het niet meer te zien als je het eenmaal hebt gezien."

In aflevering 7 had ze een vrijstelling en in aflevering 8 zegt ze volle bak te gaan op iemand met een metaaldetector. Dat kan niet anders dan Everon zijn.
Dus Fresia lijkt wel degelijk op Everon te zitten, bedankt voor het uitzoeken!

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 21-02-2022, 15:11:52 »
Ik ga er ook van uit dat de testbiechten grotendeels kloppen. Dat is het 'm nou juist. Kim zegt nergens dat ze Everon verdenkt in die testbiecht. Jullie trekken die conclusie ...omdat ze die verdenking een aflevering eerder nog wel uitsprak.

Het komt voor dat kandidaten nog switchen een afl. voor de finale. Denk aan Leonie in S20.

Ik had het over de laatste (8e) test.

Ik schat wat ze zegt in haar 8e testbiecht anders in ...iedereen maakt een eigen afweging daarin. Ik denk dat slimme spelers veel zien. Dat het wel duidelijk is wie er veel wordt verdacht.

De keuze van de regie vind ik ook apart. Om in afl. 7 nog wel te laten zien dat Kim all-in op Everon ging en nu ineens niet.

Dan heel doorzichtig een testvraag laten zien die ging over het moment waar Kim (zogenaamd) de moltelefoon niet aan Everon toevertrouwde.

De vraag slaat zowel op Everon als Fresia, maar de focus ligt weer bij Everon.

Ja, dan haak ik af  ::rits::

Kim zegt letterlijk:
"Ik ben klaar voor de test. Ik heb heel goed kunnen opletten. Ik heb heel veel gezien. Ik heb heel veel in mijn boekje geschreven. En ik heb maar op een iemand gelet. En ik ga ook maar op één iemand inzetten tijdens de test. En ik hoop maar dat de andere kandidaten niet op dezelfde persoon zitten als ik, of nog een heel klein beetje gaan spreiden."

Het is niet uitgesloten dat ze uitsluitend op Fresia heeft gelet, maar dat ligt niet voor de hand ligt, omdat ze de week ervoor, en feitelijk vanaf het begin, op Everon zat. Tijdens de tweede opdracht was ze weliswaar samen met Fresia (keuze van Fresia), maar in de derde opdracht met de metaaldetector kiest ze ervoor om bij Everon te blijven en niet bij Fresia.

Ik kan me voorstellen dat de regie Kims verdachte uit de montage heeft gelaten om het spannend te houden. Hadden ze het wel laten zien dat Kim vol op Everon was gegaan, dan was het uitgesloten dat zij de mol is, want dan had niet Thomas, maar Fresia eruit gelegen.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 21-02-2022, 15:59:49 »
In de finale won Roderick een spel en kreeg als beloning een blaadje met de antwoordt de mol verandert niet van kleur en wist wie de mol was.

Deze hint was wel ook vooraf al bedacht hé. Ze konden niet met terugwerkende kracht zorgen dat de mol nooit een afwijkende kleur had. Ze hebben deze hint dus niet gegeven ómdat er nog geen kandidaat goed zat, dat kwam toevallig zo uit.