Als de kandidaten komen aanlopen bij Rik beeldt hij eerst 11 uit met zijn vingers.. later in het gesprekje switched hij naar 13. Dit gepaard gaande met dat hij zegt dat ze hun ogen en oren moeten openhouden.
Heb in de foto even Welmoed en Thomas als voorbeeld.
Behalve bij Kim Lian doet hij dit niet. Bij haar maar 1 vinger.
11e letter K (kim lian)
13e letter M (mol)
🤷🏼♀️
Even terugkomend op "Rik 's gebarentaal".
Het is me opgevallen dat hij dit ook in andere afleveringen doet voor of na een opdracht, maar niet altijd. Vingercombinaties zijn soms ook 3-3, 4-4 of 4-1. (Een 2 heb ik nooit gezien). Rik heeft dan heel typisch, zijn handen in zijn zij. Behalve bij de bootopdracht in afl 7, dan heeft hij zijn handen over elkaar maar zie je wel duidelijk dat hij 1-4 gebaart. Het gekke is dat hij dit ook doet op momenten doet waarop wij dit door het camerawerk niet altijd goed kunnen zien.
Daarnaast is er nog iets raars. Als Rik de groep toespreekt, dan gebruikt hij over nooit het woordje "euh". Heel knap. Maar hij doet het echt nooit.
Op sommige momenten zegt hij nu echter heel opvallend een paar keer "euh". Bijvoorbeeld:
Dit Romeinse Pad loopt van het plaatsje ksamil naar euh zee.
Kandidaten, begin jullie in steeds meer gedaantes, euh te leren kennen.
De katapult wordt als sinds de oudheid gebruikt om euh, projectielen af te schieten.
Perfect weer voor een mooi middagje euh ballonprikken. 4 - 3
Ik heb geprobeerd hier iets van te maken. Bijvoorbeeld na het woordje euh de 4+3=7e letter. Dit is de P van ballonprikken.
Maar ik kom hier niet echt verder mee. Iemand ideeën?