In de handleiding zie ik geen blokkeer periode, maar wel dat elk slotje 2 admin vingerafdrukken heeft. Dat is dus 1 productie en 1 mol. Die vervolgens zijn of haar beurt kan gebruiken om alle afdrukken te wissen, wat vrij snel gaat. Hila zegt heel duidelijk dat ze alles is afgegaan - daarom ligt het voor mij iets minder voor de hand dat zij de boel heeft gereset. Aangezien Welmoed er uit is en Thomas geld heeft binnengebracht, gok ik dat we moeten kijken naar het tweede groepje...
De slotjes zijn door niemand gereset of gemold lijkt me, want ze doen het bij het laatste groepje.
Hila heeft de sloten geblokkeerd voor een bepaalde tijdsperiode. bv door de verkeerde vinger meerdere keren te scannen. De hoofdverdachten dit seizoen, Kim, Everon en Fresia kregen de sloten niet open, want zij zaten in de blokkeringsperiode. De ploeg daarna de heroes met Laetitia, Arno en Sahil weer wel, de blokkeringstijd was verlopen. Kim, Everon en Fresia zijn nu zeer verdacht, maar gewoon kandidaat. Hila is wel een aparte mol. Hoe gaan we haar omschrijven? Gewoon jezelf blijven?
Waarom zou Hila op die manier de sloten mollen als je die sloten ook op een makkelijkere en effectievere manier kon mollen, waardoor ze blijvend niet te openen waren (reset door 10 seconden in te drukken). Dat er aan het eind weer geld wordt binnengebracht geeft aan dat er hoogstwaarschijnlijk niet gemold is aan de sloten.
1) Zwarte broek
2) Wit shirt over de broek
3) blond haar
4) gun linkerhand
Dit is de schutter die wegrent nadat Welmoed voor het eerst geschoten was.
Na de knip wordt Welmoed geschoten en de camera gaat in 1 shot - zonder knip door - naar schutter Hila.
We worden alleen gefopt door een shot van een echte schutter die op die plek zat voor de knip naar de biecht van Welmoed.
Dit was mij ook opgevallen, het lijkt heel erg alsof Hila Welmoed neerschiet. Ik vond het een opvallend moment. Maar aan de andere kant, we weten het niet helemaal zeker en ook niet of het expres is gebeurd. Misschien schoot ze op het eerste dat ze tegenkwam, met het idee dat het een tegenstander was.