Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Ontknoping (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)  (gelezen 14368 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #100 Gepost op: 2-03-2022, 15:34:21 »
Kan het niet zo zijn dat net voordat de winnaar/verliezer/mol zich zou ontmaskeren, het bal in Albanië eindigde, zodat in Nederland de afvallers ongemaskerd aan komen lopen en de finalisten gemaskerd om hier de echte ontknoping te doen? Als de mol iedereen op de schouders tikte weten ze waarschijnlijk wel wie dat is, maar omdat de échte ontmaskering nog moet plaatsvinden weten ze officieel natuurlijk niets nog.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 2-03-2022, 15:55:59 »
Hila zegt:

“Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn”

Het lijkt me echt n case closed.

Tenzij we nog een bizarre Fresiawending krijgen. Ik hoop t ergens maar ik geloof er precies 0% in
Heb je al naar Niet de Mol van Splinter gekeken met de drie finalisten?

Offline Vensterbank

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 2-03-2022, 15:57:12 »
Deze uitleg is me wel duidelijk, daar gaat het me niet om. De finalisten weten dan misschien wel wie de winnaar moet zijn, de afvallers weten dat niet. Want die weten niet op wie de finalisten hebben ingezet tijdens de laatste test. De enigen voor wie het dan misschien geen verrassing meer is, zijn de finalisten. Die keuze kunnen ze toch gemaakt hebben? Ze zullen dit al veel eerder gepland hebben, nog voor ze wisten wie wie zou gaan verdenken in de laatste afleveringen.

Ik begrijp volgens mij niet wat nou precies je punt is.

We kunnen gewoon heel eenvoudig concluderen dat Kim niet de mol is ALS er geen winnaar bekend is gemaakt tijdens het gemaskerd bal. Het is hierbij ook heel onwaarschijnlijk dat Fresia het zou zijn. Dus de mol is in dat geval met grote waarschijnlijkheid Everon. En deze ALS is waar ALS je de tekst van Hila (EDIT: en Arno) mag geloven.  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 16:02:23 door Vensterbank »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #103 Gepost op: 2-03-2022, 16:00:11 »
Ik begrijp volgens mij niet wat nou precies je punt is.

We kunnen gewoon heel eenvoudig concluderen dat Kim niet de mol is ALS er geen winnaar bekend is gemaakt tijdens het gemaskerd bal. Het is hierbij ook heel onwaarschijnlijk dat Fresia het zou zijn. Dus de mol is in dat geval met grote waarschijnlijkheid Everon. En deze ALS is waar ALS je de tekst van Hila mag geloven.  ;D

In combinatie met wat Arno zei dan, want Hila zegt niet dat ze weet wie de Mol is.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 2-03-2022, 16:09:13 »
Met de uitspraken van Hila en Arno wordt de tunnel van Kim-Lian wordt wel heel bochtig ::oink::

Het zou nog kunnen dat de mol zich bij het bal alleen bekend heeft gemaakt bij de afvallers en zij dit geheim moeten houden naar de finalisten toe. Voor de finalisten wacht dan de ontknoping in Nederland. Of de verliezend finalist mocht wel naar de mol kijken, maar de winnaar niet. De winnaar weet dan van zichzelf dat hij/zij gewonnen heeft, maar de rest van de groep weet dit dan niet.
Waarom anders het tikken op de schouder? De mol is dus iedereen individueel afgegaan (m.u.v. finalisten dan) en na tikken op schouder mocht die persoon kijken IN DE OGEN van de mol, waarschijnlijk van 1e afvaller naar laatste afvaller.
Wat heeft het anders voor een zin om iedereen individueel langs te gaan als ook iedereen 'het geheim' mag weten, kun je net zo goed boven op de trap je masker afdoen voor iedereen tegelijk. Al is dat minder leuke televisie natuurlijk.

Andere mogelijkheid is dat het bal alleen in het teken stond van het openbaren van de mol, maar het hele winnaar/verliezer stuk bij voorbaat gepland stond om in Nederland te doen. Dat het niet meer spannend is indien Kim-Lian de mol blijkt te zijn komt dan toevallig zo uit. Wellicht is de finalisten gezegd dat ze het geheim moesten houden op wie ze uiteindelijk de finale test hebben ingevuld, zodat ze de andere kandidaten nog een beetje in het ongewis laten over wie nou gewonnen heeft, al zat dat in dat geval een publiek geheim zijn. Maar officieel weet dan dus nog niemand wie gewonnen heeft.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 2-03-2022, 16:15:04 »
Heb je al naar Niet de Mol van Splinter gekeken met de drie finalisten?
Yep.. en nee ik zie daarin niet wat jij ziet.

Wie zou de mol toch zijn  ;D

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #106 Gepost op: 2-03-2022, 16:34:48 »
Hila zegt:

Tenzij we nog een bizarre Fresiawending krijgen. Ik hoop t ergens maar ik geloof er precies 0% in

Maar dat weerspreekt Arno zijn toelichting toch niet? We hebben wel vaker aan de welbekende tafel in aflevering 10 pas te horen gekregen wie winnaar of verliezer is van een mol seizoen. En ja natuurlijk weten finalisten van elkaar op wie ze getest hebben. Ja KL/Fresia weten van elkaar dat zij op Everon hebben ingezet.

Maar als je enkel bekend maakt wie de mol is in Albanië bij het gemaskerde bal en meer niet blijven ze in spanning wie wint of verliest (als Everon de mol is) Als KL als mol bekend wordt wint Everon (dus dat hoef je niet geheim te houden voor iedereen) En als Fresia ontmaskerd wordt als mol gaat Everon mogelijk ook winnen omdat KL test op Everon en dus M/V vraag verkeerd invult terwijl Everon dan zegt de mol is een vrouw (en vraag 20 fout invult op KL)

Juist in een Fresia als mol ontmaskering in Albanië wil je het spannend houden voor iedereen. Wat een klucht als Everon wint omdat hij itt Kim Lian slechts op 1 goed antwoord wie is de mol wint en Fresia de mol is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 2-03-2022, 16:56:53 »
Oke, heb even alles gelezen en ik denk dat het al volgt is gegaan:

Alle kandidaten waren gemaskerd aanwezig bij de ontmaskering en liepen samen door de ruimte onderaan de trap. Toen kwamen de 3 finalisten binnen, of op zijn minst de mol. Die loopt de zaal in en tikt de kandidaten op de schouder. Op dat moment moeten de kandidaten zich omdraaien, met de rug naar de trap. Ze zien dan allemaal niet wat er gebeurt. De mol verschijnt bovenaan de trap en ontmaskert zich, maar alleen voor de cameraman. De kandidaten mogen niet kijken. Niemand weet dus iets, behalve de mol.

De uitspraken van Hila:
"Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets." - klopt. Ze zien dan de beelden ook zaterdag pas.

"We wisten wel wie de laatste paar spelers waren maar verder niks." - klopt. Dit konden ze deduceren in het afvallershotel.

"Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Het wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond." - klopt, in dit scenario weten ze niet alleen niet wie wint, maar ook niet wie de mol is. Dus weten ze ook niet of ze gewonnen hebben.

Arno:
"Het Venetiaans bal, waarin de mol ontmaskerd wordt." - klopt. Hij wordt ontmaskerd, alleen niemand ziet het op dat moment al.

"Daar waren wij bij." - klopt. Ze mochten alleen niet kijken.

"Tipje van de sluier. Wij worden op een gegeven moment op de schouder getikt, Venetiaans masker, ja ja, en dan gaat het masker... (maakt beweging met de vingers omhoog).. meer zeg ik niet." - klopt. Ze worden aangetikt en het masker gaat daarna omhoog.

Glen zegt na zijn aflevering (de 2de) dat ze steeds weer verbaasd waren wie er bij kwamen in het afvallershotel, en dat wat hij nu allemaal leest op sociale media "you don't know shit". - Hij kan het inderdaad hebben over de afvallers die op dat moment nog verdacht worden door het publiek, maar toch nog zullen afvallen. Of zelfs verwijzen naar Arno. Hij valt één aflevering later af dan de livestream, waarin hij het meest onverdacht bleef. Kan dus prima hiermee hebben gezeten en Arno hebben verdacht.

Sahil en Arno hebben vast - samen met de andere afvallers - bedacht wie het meest logisch is. Of dat terecht is weten ze niet, maar Arno en Sahil zijn wel types die nu alsnog willen doen alsof ze het spel alsnog wel doorhadden  8)

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 2-03-2022, 17:11:02 »

Juist in een Fresia als mol ontmaskering in Albanië wil je het spannend houden voor iedereen. Wat een klucht als Everon wint omdat hij itt Kim Lian slechts op 1 goed antwoord wie is de mol wint en Fresia de mol is.

Inderdaad, natuurlijk is Fresia als mol een zeer plausibel scenario (assumptie: mol bekend, winnaar nog niet). Er kan evt zelfs via de gouden vrijstelling voor een afvaller nog een extra test op het gemaskerd bal geweest zijn (omdat niemand de mol had geraden), dan zou er nog reden te meer zijn om het geheim te houden en dan is er zelfs niet eens een rare negatieve spanning, waar Heinz over sprak, vermits er een nieuwe test was. Maar zelfs dat hoeft niet eens.

Voor het scenario Kim als mol ziet het er inderdaad niet goed uit 😉

« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 17:19:31 door Molekule »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 2-03-2022, 17:13:34 »

Heb deze ook gezien, maar de blikken richting Everon lijken me toch doodgewone blikken naar iemand die iets aan het zeggen is en waarmee je een avontuur hebt beleefd, te zijn. Wat is hier dan zo speciaal aan?
Niet te vergelijken met de lichaamstaal van Kim richting Fresia, hoe ik het ervaar.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 17:23:46 door Molekule »

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #110 Gepost op: 2-03-2022, 17:18:56 »
Feit blijft, ondanks 6 pagina's gissen hier, dat op 16 sept. 2021 nog totaal niets bekend was van het verloop van vaccineren en omikron, en dat alles erop was gericht dat de ontknoping c.q. ontmaskering niet live in afl.10 op de uitzenddatum zou zijn.
Twee opties: het zekere voor het onzekere genomen en de ontmaskering laten plaatsvinden op 16-9-21 in Tirana. Alles wat in interviews is gezegd de afgelopen dagen is om iedereen warm te maken voor de ontknoping nu ie toch live is en te hopen dat daarmee de spanning terug komt, zodat er ook daadwerkelijk een hoop mensen komen en niet denken 'ja maar de ontmaskering is allang geweest dus het is niet spannend meer'
Tweede optie, ze hebben geredeneerd dat de hele coronasituatie misschien wel mee zoal vallen in maart '22 en dat ze best het risico kunnen nemen om de ontknoping c.q. ontmaskering live te doen. In dat geval hebben ze op het laatst, op 16-9-21 nog besloten een andere wending te kiezen en te zeggen 'de echte ontknoping is pas in Amsterdam.

Ikzelf heb meer moeite met de tweede optie omdat het hele seizoen naar die ontmaskering toe heeft gewerkt met 10 uitnodigingen en afvallers in het hotel, wachtend in spanning op het gemaskerd bal. Dat zou een enorme anticlimax zijn.

Het hele mistige gedoe rond 'afvallers weten wel wie de mol is, de winnaar is nog niet bekend' daar geloof ik niet in, en wat mij betreft is elk scenario wie de mol is nog mogelijk.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #111 Gepost op: 2-03-2022, 17:28:04 »
Alles wat in interviews is gezegd de afgelopen dagen is om iedereen warm te maken voor de ontknoping nu ie toch live is en te hopen dat daarmee de spanning terug komt, zodat er ook daadwerkelijk een hoop mensen komen en niet denken 'ja maar de ontmaskering is allang geweest dus het is niet spannend meer'

Het is niet meer met een massa buiten waar je je zomaar bij aan kunt sluiten, het is alleen binnen in de Rode Hoed voor mensen met een ticket. (Dat ik toevallig heb. #zinin ::trots:: :P)

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 2-03-2022, 17:36:54 »

Kijk dan op 3:50 als Splinter vraagt hoe het is om de controle los te laten. Het antwoord van Kim en haar lach naar Fresia spreken boekdelen.

En op 9:24 als Fresia zegt hoe slecht ze was nadat ze was uitgeschakeld tijdens Alarmerend. "Je was zo slecht, weer niks verdiend", zeggen Kim en Everon met weer een blik naar Fresia.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 2-03-2022, 17:39:30 »
Oke, heb even alles gelezen en ik denk dat het al volgt is gegaan:

Alle kandidaten waren gemaskerd aanwezig bij de ontmaskering en liepen samen door de ruimte onderaan de trap. Toen kwamen de 3 finalisten binnen, of op zijn minst de mol. Die loopt de zaal in en tikt de kandidaten op de schouder. Op dat moment moeten de kandidaten zich omdraaien, met de rug naar de trap. Ze zien dan allemaal niet wat er gebeurt. De mol verschijnt bovenaan de trap en ontmaskert zich, maar alleen voor de cameraman. De kandidaten mogen niet kijken. Niemand weet dus iets, behalve de mol.

De uitspraken van Hila:
"Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets." - klopt. Ze zien dan de beelden ook zaterdag pas.

"We wisten wel wie de laatste paar spelers waren maar verder niks." - klopt. Dit konden ze deduceren in het afvallershotel.

"Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Het wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond." - klopt, in dit scenario weten ze niet alleen niet wie wint, maar ook niet wie de mol is. Dus weten ze ook niet of ze gewonnen hebben.

Arno:
"Het Venetiaans bal, waarin de mol ontmaskerd wordt." - klopt. Hij wordt ontmaskerd, alleen niemand ziet het op dat moment al.

"Daar waren wij bij." - klopt. Ze mochten alleen niet kijken.

"Tipje van de sluier. Wij worden op een gegeven moment op de schouder getikt, Venetiaans masker, ja ja, en dan gaat het masker... (maakt beweging met de vingers omhoog).. meer zeg ik niet." - klopt. Ze worden aangetikt en het masker gaat daarna omhoog.

Glen zegt na zijn aflevering (de 2de) dat ze steeds weer verbaasd waren wie er bij kwamen in het afvallershotel, en dat wat hij nu allemaal leest op sociale media "you don't know shit". - Hij kan het inderdaad hebben over de afvallers die op dat moment nog verdacht worden door het publiek, maar toch nog zullen afvallen. Of zelfs verwijzen naar Arno. Hij valt één aflevering later af dan de livestream, waarin hij het meest onverdacht bleef. Kan dus prima hiermee hebben gezeten en Arno hebben verdacht.

Sahil en Arno hebben vast - samen met de andere afvallers - bedacht wie het meest logisch is. Of dat terecht is weten ze niet, maar Arno en Sahil zijn wel types die nu alsnog willen doen alsof ze het spel alsnog wel doorhadden  8)
Dit dus.  ::ok::

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #114 Gepost op: 2-03-2022, 17:39:54 »
Het is niet meer met een massa buiten waar je je zomaar bij aan kunt sluiten, het is alleen binnen in de Rode Hoed voor mensen met een ticket. (Dat ik toevallig heb. #zinin ::trots:: :P)

Heel veel plezier gewenst alvast  ::tandpastasmiley::

« Reactie #115 Gepost op: 2-03-2022, 17:58:16 »
Hila zegt:

Nee, geen case closed. Ik denk niet dat we hier wat mee kunnen. Er is geheimhoudingsplicht, dus natuurlijk zegt Hila dit. Arno en Sahil zijn de macho's  ::tandpastasmiley:: Dus waarschijnlijk weten ze veel meer maar mogen ze niks verklappen.
Van Sahil begreep ik niet dat hij in de lift was VOOR de eerste opdracht, dat kan ook een andere dag zijn geweest waarbij hij bv de beelden moest sjouwen. Ik weet ook niet hoe goed hij is in aanvoelen als Kim  ::hypocriet::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #116 Gepost op: 2-03-2022, 18:50:18 »
Als er twee scenes zijn opgenomen?
Eentje met de rode mol, de figuranten en winnaar en verliezer.
Tweede met een zwarte mol, die rondloopt tussen de afvallers en zijn masker opzij doet.
Scene 1 is om de spanning op te bouwen, tijdens de live ontknoping.
Scene 2 is leuk na de bekendmaking van de mol in de live ontknoping in aanloop naar de bekendmaking van winnaar/verliezer. De winnaar en verliezer weten het al, de afvallers moeten wachten op de onthulling van winnaar en verliezer.

Je kan hiermee alle kanten op.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 19:18:17 door foxhunter »

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 2-03-2022, 18:55:14 »

Volgens mij is het veel simpeler dan dat. Beiden weten net als de andere afvallers en finalisten wie de mol is. Dat zij dat nu zeggen en niet meer dan dat lijkt me niet echt wereldschokkend, want wij worden daarmee niets wijzer.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 2-03-2022, 18:59:39 »
Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Als we Hila kunnen geloven. Bovendien is dat een groot risico 10 kandidaten die zich kunnen verspreiden.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 2-03-2022, 19:01:09 »
Nee, geen case closed. Ik denk niet dat we hier wat mee kunnen. Er is geheimhoudingsplicht, dus natuurlijk zegt Hila dit. Arno en Sahil zijn de macho's  ::tandpastasmiley:: Dus waarschijnlijk weten ze veel meer maar mogen ze niks verklappen.
Van Sahil begreep ik niet dat hij in de lift was VOOR de eerste opdracht, dat kan ook een andere dag zijn geweest waarbij hij bv de beelden moest sjouwen. Ik weet ook niet hoe goed hij is in aanvoelen als Kim  ::hypocriet::
Dit is wat hij schrijft in zijn Dagboek van de Afvaller, twee maanden na de opnamen:

"Het is de avond voordat het spel begint. Ik sta alleen met de Mol in een hotellift. Iets aan de energie van de persoon naast mij voelde gek. Alsof diegene zich voorbereidde om een marathon te lopen. Ik wendde me tot diegene en riep, als een detective die een dief op heterdaad betrapte, heel hard “jij bent de Mol!”.

"Voordat het spel begin" betekent volgens mij voordat ze met de allereerste opdracht beginnen. Overigens is dat niet eens relevant, aangezien Sahil dit twee maanden na afloop schrijft en weet wie de Mol is, dat hij dan ook met een hoofdletter schrijft.