Laten we het eens beoordelen (met aanvulling van mij).
Ik zie Daniël nog wel eens een Jan Versteeghje doen.. Zijn molacties liggen niet erg voor de hand, maar ik heb even gekeken wat eventuele molacties van hem zouden kunnen zijn.
1.2 Met Froukje uit de kist komen om vervolgens niet bij de locatie aan te komen. De portofoon uitzetten.
Degelijke eerste molactie.
1.3 We zien niet zoveel van hem. Het is mogelijk dat hij de antwoorden hier buiten beeld gesaboteerd heeft.
2.1 Niet willen focussen op de 1.500 euro zodat het bedrag lager blijft
Ik zie dat eerder als onmols. Als ze de 1.500 zouden halen, was er een kans dat Sarah een groot gedeelte van het bedrag weg zou spelen, wat een veel slechter resultaat voor de pot zou zijn. Door niet voor de 1.500 euro te gaan werd het bijna onmogelijk voor Sarah om een bedrag weg te spelen.
2.2 Maakt enige goede foto (ondanks weerstand van Soy) en verzet zich tegen bijna alle foute suggesties van Soy. Erg onmols in deze opdracht, al geef ik toe dat het effect voor de pot beperkt is.
3.1 Komt met het idee bij elkaar te blijven dat heel goed uitpakt. Erg onmols.
3.2 Optioneel: het laagste bedrag verdienen met Sander?
Dat kan. Degelijk. Maar ze hebben ook weinig goede suggesties hebben verzonnen om andere teams te misleiden. Gemengd resultaat dus.
3.3 Jokers kiezen in plaats van geld. Hij is ook degene die Nabil en Sander stuurt om naar dat kistje te gaan waar die boodschap in lag dat ze tussen jokers en geld konden kiezen (eventueel is dit het laten zien van voorkennis door Daniël).
Ja, dat is een beetje mols.
4.1 Af gaan met twee pakbonnen. Andere pakbonnen verduisteren. De portofoon uitzetten voor Nabil zodat hij niet meer kan communiceren met de rest.
Mogelijk zelfs met meer pakbonnen afgegaan (zie opdracht topic). Verruit de meest molse kandidaat in deze opdracht.
4.2 Heel erg lang doen over het telefoonnummer door te geven door grote rondjes te vliegen voor zo'n 10 minuten. Annick achterlaten om de boodschap door te geven met nog een minuut over. Annick ging dat natuurlijk niet goed doen, want Annick paniek .
Op zich mols. Maar hij komt uiteindelijk wel op tijd aan. Als hij de mol is, neemt hij een groot risico. Als Annick net iets sneller bereikt werd en/of de boodschap doorgaf, was het geld waarschijnlijk gewoon in de pot gekomen.
4.3 Niet echt mols/onmols. Heeft niet veel invloed op het eindresultaat.
Dus een lijst van plussen en minnen met een paar grote plussen en een paar grote minnen. Ik vind het niet een heel overtuigend lijstje en het voelt alsof hij meer onmols dan mols is. Maar ik streep hem nog niet helemaal weg.