Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 97263 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #220 Gepost op: 5-02-2023, 11:44:01 »
De te gretige mol. Of hij heeft er lol in als Kees Tol (ook in Zuid-Afrika) want wordt nauwelijks verdacht met een Nabil/Daniel/Soy in de groep die men verdachter vind. Of het is de Nadja van de groep. Links of rechtsom mooi om te zien  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #221 Gepost op: 5-02-2023, 13:47:41 »
Op de helft en landelijk nu toch al skyhigh in de polls. Everon draait zich om in z'n graf.
Ik ben nog niet helemaal geneigd in de val te trappen, hoewel ik er met 1 been erboven hang.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #222 Gepost op: 5-02-2023, 13:54:57 »
Het kistje met joker- en geldenvelop hebben ze zo te zien afgedragen dus in de tussentijd kan de mol die inzien en weet hij of hij de jokerenvelop of geldenvelop moet pakken. Stel Soy had geld in de jokerenvelop gedaan, dan had Jurre de kandidaat kunnen uithangen van: ik neem het geld. Hé, joker!
Soy heeft het geld dus ook niet in de jokerenvelop bij Anke gedaan, zoals afgesproken met Nabil. Anke heeft hem de vorige keer gered - wat ze zelf niet weet - en daarom wil hij niet liegen tegen haar. Dit zegt hij natuurlijk niet tegen Nabil, die mag niet weten dat hij een rood scherm had vorige keer.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 14:50:27 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #223 Gepost op: 5-02-2023, 16:37:34 »
Op de helft en landelijk nu toch al skyhigh in de polls. Everon draait zich om in z'n graf.
Ik ben nog niet helemaal geneigd in de val te trappen, hoewel ik er met 1 been erboven hang.

Skyhigh? Overdrijf je niet een beetje? het scheelt precies 3% met soy. Het scheelt allemaal ene paar % van elkaar, oftewel ligt allemaal nog dicht bij elkaar!

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #224 Gepost op: 5-02-2023, 16:56:59 »
Jurre zegt over dat hij door de grond zakt als hij merkt dat ze in een spookhuis zijn "..sta ik weer met mijn hoofd in een spookhuis." (30:47)
Ik vind dit een vreemde zin, 'met mijn hoofd', zou hij nog ergens anders hangen dan op het zwart-witte fotoportret?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #225 Gepost op: 5-02-2023, 17:38:50 »
Jurre's actie op het moment dat Anke de envelop uit haar kistje moet kiezen, was bijzonders mols!
Zie: https://www.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72615.msg2501097#msg2501097
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #226 Gepost op: 5-02-2023, 17:50:55 »
Skyhigh? Overdrijf je niet een beetje? het scheelt precies 3% met soy. Het scheelt allemaal ene paar % van elkaar, oftewel ligt allemaal nog dicht bij elkaar!

Precies en volgende x is het weer anders.
Sowieso heeft de mol al eens vaker bovenaan gestaan in de poll. En het is nog vaker voorgekomen dat de mol al heel vroeg in het spel zelfs eerder dan afl 4 al bij veel duidelijk was. Denk o.a aan Renee, Klaas, Milouska, Inge en zo waren er wel meer.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #227 Gepost op: 5-02-2023, 18:49:59 »
Jurre's actie op het moment dat Anke de envelop uit haar kistje moet kiezen, was bijzonders mols!
Zie: https://www.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72615.msg2501097#msg2501097
Ik vond dat eerder een daad uit wraak, je zag het van zijn gezicht afspatten toen Soy hem 'inlichtte' over het plan om voor geld te gaan en dat Soy de jokers zou delen met hem.
Hij heeft toen duidelijk gezegd dat hij voor de joker zou gaan, en ik denk dat hij het eerder Anke gunde dan Soy op die moment.
Bij de koffertjesopdracht trokken ze ook beiden dezelfde koffer naar zich toe en kreeg Soy hem, die misschien wel rood had. Dan viel Annick af terwijl dat helemaal niet zo had moeten lopen.
Hij kan de mol zijn, dat kunnen ze nog alle 6 zijn, maar zoals hij in beeld wordt gebracht de laatste afleveringen, mist nog net een pijltje boven zijn hoofd met "De Mol".

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #228 Gepost op: 5-02-2023, 19:06:33 »
Maar wraak voor wat dan? Jurre wilde een joker en doordat hij die nam, ging er een minder naar Nabil/Soy. Had hij wel geld gekozen en had iedereen dat gedaan (en was Ranomi niet uitgeschakeld), dan hadden Nabil/Soy vier jokers gehad. Ieder twee dus en had Soy er eentje aan Jurre kunnen geven.

Ik denk dat Jurre heel knap speelde dat hij boos was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #229 Gepost op: 5-02-2023, 19:16:33 »
Zou kunnen, en knap geacteerd dan van hem. Maar mij lijkt het dat hij zich echt genaaid voelt door Nabil en dan vooral door Soy, die niet de waarheid zeggen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #230 Gepost op: 5-02-2023, 19:21:36 »
Ja zou inderdaad kunnen maar de kans is 1 op 2 dat Anke de joker kiest en dan heeft Jurre wellicht niks.
Dat besef kan hem aanzetten tot revanche.

Wat me bij Jurre als mol hier stoort is dat hij dan wel heel duidelijk laat blijken dat ie donders goed weet wat in welke enveloppe zit. En het komt nog eens goed in beeld ook, net niet met een pijltje “de mol”.

Ik vraag me trouwens oprecht af of de mol hier überhaupt die voorkennis heeft. Een beetje makkelijk zo.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 19:24:05 door Molekule »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #231 Gepost op: 5-02-2023, 19:25:44 »
Hoezo heeft hij dan niks? Op het moment dat Anke moet kiezen heeft Jurre toch zelf al een joker binnen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #232 Gepost op: 5-02-2023, 19:27:50 »
Als ie meegaat in het voorstel van Soy, heeft Soy 1 joker en kan hij nog niks delen met Jurre.
Pas als Anke hem ook een joker bezorgt (1/2) heeft hij er 2 en kan hij er eentje aan Jurre geven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #233 Gepost op: 5-02-2023, 19:36:19 »
Ja, dat snap ik. Maar Jurre had toch al voor een joker gekozen? Alleen als Anke voor hem haar keuze had mogen maken en voor geld had gekozen, had Soy een extra joker gehad en had Jurre eventueel ook voor geld kunnen kiezen (als hij kandidaat zou zijn). Maar zo ging het niet. Hij moest kiezen voordat Anke dat deed en hij had zijn joker al (en Soy niet!), dus dat argument ging dan toch niet op?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #234 Gepost op: 5-02-2023, 20:00:06 »
Wat we bedoelen is dat hij zich nog steeds verongelijkt kan gevoeld hebben en het Anke meer gunde dan Soy.



Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #235 Gepost op: 5-02-2023, 20:12:18 »
Als ie meegaat in het voorstel van Soy, heeft Soy 1 joker en kan hij nog niks delen met Jurre.
Pas als Anke hem ook een joker bezorgt (1/2) heeft hij er 2 en kan hij er eentje aan Jurre geven.
Soy zei dat ie bereid was zijn joker aan Jurre te geven. Dat geloofde Jurre zogenaamd niet, terwijl er geen enkele reden was om zijn slaapmaatje te wantrouwen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #236 Gepost op: 5-02-2023, 20:18:51 »
Soy zei dat ie bereid was zijn joker aan Jurre te geven. Dat geloofde Jurre zogenaamd niet, terwijl er geen enkele reden was om zijn slaapmaatje te wantrouwen.

Soy zei dat ie bereid was erover te praten dacht ik? Dus geen zekerheid.
Maar op zich heb je zeker een punt dat Jurre’s reactie overtrokken was.
Maar niet onmogelijk.

Overigens denk ik ook dat de kans groot is dat Jurre de mol is, maar wringt het overduidelijke ervan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #237 Gepost op: 5-02-2023, 20:23:13 »
Soy zei dat ie bereid was erover te praten dacht ik? Dus geen zekerheid.
Maar op zich heb je zeker een punt dat Jurre’s reactie overtrokken was.
Maar niet onmogelijk.

Overigens denk ik ook dat de kans groot is dat Jurre de mol is, maar wringt het overduidelijke ervan.
Vind je niet dat hij slecht toneelspeelt? Daarin was Everon veel beter. Daardoor valt hij voor mij helemaal door de mand, al vanaf aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 20:26:00 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #238 Gepost op: 5-02-2023, 20:31:29 »
Vind je niet dat hij slecht toneelspeelt? Daarin was Everon veel beter. Daardoor valt hij voor mij helemaal door de mand, al vanaf aflevering 2.

Ja absoluut, als hij de mol is staat het vaak op zijn gezicht te lezen.
Valt nogal op als je hem in de gaten houdt.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 20:41:54 door Molekule »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #239 Gepost op: 5-02-2023, 20:55:39 »
Als Jurre een mollende kandidaat is, is er geen Mol die in de buurt komt van wat hij wegspeelt (of waar hij bij betrokken is) en is het spel redelijk vertroebeld en misschien zelfs verpest.

-2000 het schip ingegaan
-3000 voor de ?-envelop
-450 in het doolhof (de enveloppen van Nabil)
- mogelijk het weggespeelde dilemma van Ranomi gisteren
- 1125 (?) in de roze kerk

Dat haalt niemand meer in. Dat komt door joker in plaats van geld-"dilemma's", maar ook door iets simpels als aan het eind van een lange, tweeledige opdracht met een badeend gewoon met een beweging weer 3000 weg te gooien. Als een kandidaat datsoort bedragen gaat wegspelen, is een Mol niet eens nodig.