Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 97188 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #340 Gepost op: 13-02-2023, 23:22:14 »
En misschien wiebelde hij de plank wel om Nabil uit evenwicht te brengen?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #341 Gepost op: 14-02-2023, 08:49:22 »
En misschien wiebelde hij de plank wel om Nabil uit evenwicht te brengen?

Iets voor de laatste aflevering.  ::jaja::

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #342 Gepost op: 14-02-2023, 09:05:33 »
Mocht hij toch de mol zijn, dan zal ik mijn ongelijk toegeven   ::)

Maar ik blijf vanaf 26-11 vol vertrouwen voor Daniël gaan  :D
Kan je me uitleggen  waarom een mol een kistje met geld zou pakken en niet voor de joker zou gaan?

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #343 Gepost op: 14-02-2023, 09:06:39 »
Dat is denk ik wat we bijvoorbeeld bij de Vlaamse mol ook een keer hebben gezien bij
Spoiler: mol mexico spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die eigenlijk ook alles deed wat je van een mol verwacht, maar onder de kandidaten niet perse heel verdacht was. Goeie onverdachte mol misschien in het echte spel, maar de tv zoektocht van de kijkers kan heel erg afwijken van de zoektocht van de kandidaten in realiteit.
Was  inderdaad een top mol. Voor mij nog steeds de beste in Vlaanderen. Was wel al ontdekt door 1 iemand in aflevering 1 maar bleef toch saboteren zoals het hoort!
En was in Vlaanderen, behalve bij de molloten, niet echt verdacht. Dit terwijl het eigenlijk toch vrij duidelijk was door FTM.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #344 Gepost op: 14-02-2023, 09:26:13 »
Ik sta al sinds aflevering 1 met 1 been in deze tunnel, maar durf nog niet echt volle bak te gaan. Het valt me wel op dat Jurre in de verdenkingen van de app helemaal niet zó hoog staat als op forum vaak genoemd wordt. 26%, laatste keer dat ik keek. De andere kandidaten hangen tussen de 16 en 19%. Dus het ligt niet heel ver uit elkaar. Ik zou Jurre echt wel een leuke mol vinden, dus ik ben benieuwd!

Jan werd overigens ook door velen afgeschreven als too obvious (en later als te kandidaats). Volgens mij werd toen ook genoemd dat hij een heel slechte mol zou zijn, etc. Maar toen de molacties in beeld kwamen waren de meeste mensen ‘om’.

Laten we dus niet te snel oordelen en de acties afwachten, aaaaaals Jurre de mol is, natuurlijk!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #345 Gepost op: 14-02-2023, 10:56:47 »
En misschien wiebelde hij de plank wel om Nabil uit evenwicht te brengen?
Duidelijk zichtbaar in de uitzending dat dat niet 't geval was (Jurre stond nog een planklengte verder).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #346 Gepost op: 14-02-2023, 12:18:22 »
Jammer :)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #347 Gepost op: 14-02-2023, 13:04:17 »
Kan je me uitleggen  waarom een mol een kistje met geld zou pakken en niet voor de joker zou gaan?
We hebben niet het hele gesprek gezien voordat Daniël koos. Mogelijk stuurde iedereen hem zo sterk in die richting, dat de andere envelop kiezen hem heel verdacht zou maken.
Andere verklaring is dat hij vertrouwen van de groep keihard nodig had en door deze keuze even de verdenkingen van zich af kan schudden, om daarna meer ruimte te hebben om te kunnen mollen.
Bovendien denk ik dat hij verantwoordelijk is voor de verkeerde vertaling van Ranomis code, waardoor haar geld uit de pot gespeeld is.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #348 Gepost op: 14-02-2023, 15:38:58 »
We hebben niet het hele gesprek gezien voordat Daniël koos. Mogelijk stuurde iedereen hem zo sterk in die richting, dat de andere envelop kiezen hem heel verdacht zou maken.
Andere verklaring is dat hij vertrouwen van de groep keihard nodig had en door deze keuze even de verdenkingen van zich af kan schudden, om daarna meer ruimte te hebben om te kunnen mollen.
Bovendien denk ik dat hij verantwoordelijk is voor de verkeerde vertaling van Ranomis code, waardoor haar geld uit de pot gespeeld is.
Keer op keer zie ik terugkomen om minder verdacht te zijn om erna te kunnen mollen ... nee, daar ben je niet zeker van!
Wel ben je nu zeker dat je onmiddellijk een groot bedrg NIET in de pot steekt en dat doet een goede mol. Kom je hierdoor meer verdacht over? Het zei maar zo want totaal van geen belang. Je kan gewoon NIET bewijzen dat iemand die niet verdacht is hierdoor meer zou kunnen mollen, dat is een assumptie.
Dus voor mij een fout van Daniël hier net zoals Anke bij wegsturen Annick met 0 euro indien ze de mol zouden zijn. ::jaja::

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #349 Gepost op: 14-02-2023, 22:16:52 »
Keer op keer zie ik terugkomen om minder verdacht te zijn om erna te kunnen mollen ... nee, daar ben je niet zeker van!
Wel ben je nu zeker dat je onmiddellijk een groot bedrg NIET in de pot steekt en dat doet een goede mol. Kom je hierdoor meer verdacht over? Het zei maar zo want totaal van geen belang. Je kan gewoon NIET bewijzen dat iemand die niet verdacht is hierdoor meer zou kunnen mollen, dat is een assumptie.
Dus voor mij een fout van Daniël hier net zoals Anke bij wegsturen Annick met 0 euro indien ze de mol zouden zijn. ::jaja::

We gaan over een paar weken zien of het een 'fout' van de mol is of dat er toch een goede verklaring voor is. De manier waarop ik ernaar kijk is helder lijkt me. Ik begrijp heel goed dat je dit ook anders kunt zien. Toch blijf ik overtuigd van Daniël als mol. Ondanks dat hij hier geld in de pot speelt.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #350 Gepost op: 14-02-2023, 22:54:20 »
Dacht even op het Daniel topic te hebben geklikt  ::schaam::

 

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #351 Gepost op: 14-02-2023, 23:54:30 »
Wat ik maar niet begrijp is waarom Jurre, als hij de MOL is, op de boot de voorzet gaf tot de oplossing van de puzzel door het woord "schip" te noemen.
Zou de info die de MOL krijgt zover gaan dat Jurre dan wist dat Soy, Daniël en hijzelf een joker konden verdienen? Jurre was niet diegene die de groepjes samenstelde, dat initiatief kwam bij de dames vandaan.
En wat dan als een ander groepje al eerder de oplossing had gevonden? Mogelijk waren die dan voor de €2000 gegaan?
Bovendien waren ze maar net binnen de tijd met de oplossing bij Rik. De MOL zou toch geprobeerd hebben tijd te rekken?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #352 Gepost op: 15-02-2023, 01:06:36 »
Natuurlijk weet de Mol dat er jokers te verdienen zijn. En hij kan ook wel inschatten welke kandidaten toch voor geld zouden gaan en welke liever voor jokers gaan. Niet voor niks werden Sander en Nabil snel buiten spel gezet: veel te eerlijk die twee. Jurre weet niet hou snel jij met Daniël en Soy die jokers moet gaan scoren zodat er mooi geen 2000 euro in de pot komt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #353 Gepost op: 15-02-2023, 01:12:08 »
Wat ik maar niet begrijp is waarom Jurre, als hij de MOL is, op de boot de voorzet gaf tot de oplossing van de puzzel door het woord "schip" te noemen.
Zou de info die de MOL krijgt zover gaan dat Jurre dan wist dat Soy, Daniël en hijzelf een joker konden verdienen? Jurre was niet diegene die de groepjes samenstelde, dat initiatief kwam bij de dames vandaan.
En wat dan als een ander groepje al eerder de oplossing had gevonden? Mogelijk waren die dan voor de €2000 gegaan?
Bovendien waren ze maar net binnen de tijd met de oplossing bij Rik. De MOL zou toch geprobeerd hebben tijd te rekken?

Ik denk dat als Jurre de mol is, hij, aan de hand van hoe de opdracht verliep, de inschatting gemaakt heeft dat het woord toch wel binnen de tijd geraden zou worden.
Ze hadden het er al over dat het woord vast verband hield met de locatie, er was nog best wat tijd en de andere groepjes sloten bijna aan om ook mee te gaan puzzelen.

Door te zorgen dat zijn groepje (met fanatiekelingen) als eerste het woord raadden, en zo bijna automatisch het recht verwierven om naar Rik te gaan, hield hij in ieder geval de mogelijkheid om op een joker aan te sturen.

Afwachten met de kans dat Sander en Nabil als eerste het woord zouden vinden, zou een groter risico op het verdienen van geld zijn.

Met een andere groepsverdeling of meer tijdnood, had hij wellicht weer andere keuzes gemaakt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #354 Gepost op: 15-02-2023, 10:38:03 »
Jurre was niet diegene die de groepjes samenstelde, dat initiatief kwam bij de dames vandaan.
Soy wilde wat zeggen, maar Anke was hem te snel af. En daar baalde hij van, gezien het gefrunnik aan zijn haar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #355 Gepost op: 15-02-2023, 15:36:23 »
Natuurlijk weet de Mol dat er jokers te verdienen zijn. En hij kan ook wel inschatten welke kandidaten toch voor geld zouden gaan en welke liever voor jokers gaan. Niet voor niks werden Sander en Nabil snel buiten spel gezet: veel te eerlijk die twee. Jurre weet niet hou snel jij met Daniël en Soy die jokers moet gaan scoren zodat er mooi geen 2000 euro in de pot komt.

Dus geen reden voor de mol om zichzelf verdacht te maken en een joker te kiezen. Zeker niet met de koffertjesopdracht in aantocht.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #356 Gepost op: 15-02-2023, 16:19:40 »
De Mol maakt zich zo juist helemaal niet verdacht. Voor de joker gaan is ontzettend kandidaats.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #357 Gepost op: 15-02-2023, 16:22:12 »
Een mol probeert zich als kandidaat voor te doen.
Een kandidaat probeert zich als mol voor te doen, om zo langer in het spel te blijven door de andere kandidaten weg te spelen (en meer tijd te winnen om de echte mol te zoeken)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #358 Gepost op: 16-02-2023, 23:52:23 »
I only say this once...

JURRE IS DE MOL
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #359 Gepost op: 18-02-2023, 10:12:44 »
En mocht je een badeend vinden deze aflevering, dan was jurre het wel met z'n gele overhemd (zelfde outfit als in vorige aflevering? )
Ik dacht dat hij speciaal eidooiergeel en eiwit aangetrokken had.