Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48743 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #540 Gepost op: 26-04-2023, 19:06:02 »
Is dit niet gewoon alleen iets wat een vrouw zou zeggen tegen Toos?
Ik zie het die mannen gewoon niet zeggen
Nee mannen mogen alleen stoer praten!

Ik gebruik het woord schattig vaak genoeg  :-X

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #541 Gepost op: 27-04-2023, 00:02:09 »
...zeker als het puur sarcastisch is bedoeld, om stoere Toos eens zo aan te spreken. Of hij grapt met veel zelfspot tegen zichzelf  :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #542 Gepost op: 27-04-2023, 00:27:07 »
Dat laatste zie ik hem wel doen. Hij lijkt in aardig wat opzichten op Lennart.  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #543 Gepost op: 27-04-2023, 01:02:30 »
Nee mannen mogen alleen stoer praten!

Ik gebruik het woord schattig vaak genoeg  :-X
Heeft in mijn ogen niets met stoer praten te maken. Ik zou dit nooit doen en ik ben echt geen stoere man. Ik krijg al spontaan jeuk als een partner steeds wordt aangesproken met 'schatje'. Er zijn niet voor niets namen uitgevonden. Maar het gaat gelukkig niet om mij.
Bottom line is dat ik van de overgebleven kandidaten die zich als man identificeren het woord 'schattig' niet zou verwachten. Maar dat is mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 01:06:16 door MartinJ »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #544 Gepost op: 27-04-2023, 06:10:22 »
Maar als je de mol bent dan probeer je je medekandidaten te misleiden en dan zeg je dus wel dingen die anderen niet zouden verwachten.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #545 Gepost op: 27-04-2023, 11:32:02 »

Er zijn ook veel Vlamingen hier die mee posten hoor, er zitten er zelfs een paar in de crew  ;D. Als Nederlanders kan ik het Vlaams prima volgen. Ik denk dat de verschillen kleiner zijn dan velen denken ;).
Dat eerste weet ik, het Vlaamse crewlid hier kent mij ook. Dat jij het Vlaams prima kan volgen pleit voor jou. De verschillen zijn niet heel groot, dat spreekt voor zich, want officiëel spreken en schrijven we in Vlaanderen exact dezelfde taal als in Nederland, namelijk het Nederlands. Het verschil zit 'm in het gebruik van bepaalde woorden, die bij jullie in Nederland soms wel eens iets heel anders kunnen betekenen dan wat wij ermee bedoelen.
Zo merkte ik in een reactie op een bericht van mij dat "simuleren" door de Nederlanders automatisch wordt opgevat als "iets door een computer laten nadoen", terwijl ik bedoelde dat ik het kaartspel gewoon "naspeelde" op exact dezelfde manier als in de opdracht. En dat ik met "kaarten trekken" bedoelde "kaarten omdraaien", één na één beginnende met de bovenste, terwijl de Nederlander begreep dat ik uit de geshuffelde kaarten willekeurig kaarten ging kiezen.
Zo hoorde ik ook op een Nederlandse podcast over De Mol dat daar iemand het woord "robotfoto" niet kende, terwijl dat in Vlaanderen een heel normaal, courant woord is. Ik zou zelfs niet weten hoe zo'n foto anders genoemd zou worden.
En zo zijn er nog een heel pak woorden en uitdrukkingen die tot misverstanden kunnen leiden. Als wij zeggen dat iemand loopt, dan verstaat de Nederlander dat als "de persoon beweegt zich voort in wandelpas". In Nederland is lopen hetzelfde als wandelen, in Vlaanderen is lopen hetzelfde als rennen. Dat zijn heel normale woorden, heel veel gebruikt, maar de Vlamingen (en niet Vlamen, zoals ik al meerdere malen heb gelezen op dit forum) bedoelen er iets heel anders mee dan de Nederlanders. En dan heb ik het nog niet over  'speciallekes' als het verschillend gebruik van bvb dat woord poepen. :)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #546 Gepost op: 27-04-2023, 11:49:19 »
Citaat
"robotfoto"

Wij in Nederland zeggen hier: compositiefoto.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #547 Gepost op: 27-04-2023, 12:07:12 »
Wij in Nederland zeggen hier: compositiefoto.
Dat zou ik dan weer eerder begrijpen als "een foto die samengesteld is door verschillende delen samen te voegen" (zoals in compositie: de ordening van beeldelementen in een vlak of ruimte). In Vlaanderen is er niemand die compositiefoto zou zeggen, alle Vlamingen zeggen robotfoto.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #548 Gepost op: 27-04-2023, 19:26:26 »
Eerder in dit draadje werd beweerd dat men alleen maar kandidaten selecteert die de Mol zouden kunnen zijn. Maar dat is niet waar, men neemt ook kandidaten mee op reis die bewezen ongeschikt voor het Molschap zijn. Tijdens seizoen 7 kregen we beelden te zien van een test vooraf waarbij de kandidaten een geheime afspraak in een busje ergens op een achteraf terrein hadden voordat de opnames begonnen. Er werd hen op het hart gedrukt dat alle wat daar besproken werd geheim moest blijven en dat ze de medewerkers van Woestijnvis nooit hadden ontmoet. Een week of wat later kwamen de kandidaten weer op een afspraak bij Woestijnvis in Vilvoorde. Terwijl ze daar in gesprek waren, kwam even een van de mensen die ze ontmoet hadden in het busje binnenlopen. De bedoeling was dat ze geen krimp zouden geven. Maar Ingrid Couke (verdeler van rolluiken, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_seizoenen_van_De_Mol#Seizoen_7 ) ging meteen vol de fout in en begroette die medewerker hartelijk.

Conclusie van de programmaredactie: Ingrid is geen molmateriaal. Maar ze mocht wel gewoon mee. Uiteindelijk heb je natuurlijk maar één echte Mol nodig en hooguit nog iemand die het eventueel ook zou kunnen doen (wat vorig jaar erg handig bleek, want Uma deed het erg goed). Daarnaast heb je interessante / leuke / grappige / aardige / fanatieke / maffe etc. etc. mensen nodig.

Het interessante van dit seizoen is dat het huidige kwartet deelnemers eigenlijk allemaal wel de Mol zou kunnen zijn. Degenen die minder geschikt leken zijn al naar huis. En zelfs daarvan vond ik dit seizoen dat ze het vrijwel allemaal misschien toch nog wel hadden kunnen zijn. Bij eerdere seizoen en zelfs vorig jaar nog kon je zo een of twee kandidaten schrappen.

Back on topic: ik vind Comfort een steengoede kandidaat en ze zou het beslist kunnen zijn. Toch is ze niet mijn Mol. Zondag weten we of ze de finale haalt. Ben benieuwd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #549 Gepost op: 28-04-2023, 00:03:39 »
2e keer aflevering 6 gezien, en voor mij blijft Comfort verdacht genoeg.
Het 'schattig' was mij niet opgevallen, maar zeker iets wat de meeste mannen niet zomaar zeggen.
En het feit dat bij de mol bij Comfort al stopt bij -€200 was ook opvallend. Waarom daar niet doorgaan als mol? Omdat de mol nu opeens aan de bar zat te multitasken?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #550 Gepost op: 28-04-2023, 00:50:35 »
...
En het feit dat bij de mol bij Comfort al stopt bij -€200 was ook opvallend. Waarom daar niet doorgaan als mol? Omdat de mol nu opeens aan de bar zat te multitasken?

Dat was geloof ik na het moment dat Commy (net voor haar beurt) al tegen Lancelot, Ruben en Thomas had gezegd: we spelen steeds voor ienieminie bedragjes, we moeten wat meer gokken.

Het zou me niet verbazen als ze hier inderdaad switchte van 'molmodus' naar 'de ideale kandidaat' die nog voor die +2000 kaart wilde gaan en dan "ach wat jammer" toch op een STOP-kaart stuit zonder die +2000 te trekken.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 00:53:02 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #551 Gepost op: 28-04-2023, 09:01:10 »
Dat was geloof ik na het moment dat Commy (net voor haar beurt) al tegen Lancelot, Ruben en Thomas had gezegd: we spelen steeds voor ienieminie bedragjes, we moeten wat meer gokken.

Het zou me niet verbazen als ze hier inderdaad switchte van 'molmodus' naar 'de ideale kandidaat' die nog voor die +2000 kaart wilde gaan en dan "ach wat jammer" toch op een STOP-kaart stuit zonder die +2000 te trekken.

Ook opvallend is dat ze van “we moeten wat meer gokken” (als ze zelf aan de beurt is) naar “ik zou hier echt geen risico nemen” (bij Lancelot) gaat. Gedekt door de stopkaart die ze zelf behaalde (en bij Lancelot ook nog eens extra in het spel komt) om dan toch geen risico te nemen … wat haar geslaagde molactie ongedaan zou kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 09:09:22 door Molekule »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #552 Gepost op: 28-04-2023, 09:11:25 »
Ja, inderdaad, goeie observatie. Als ze consequent was, zou ze bij Lancelot toch ook niet voor die ieniemie bedragjes willen gaan. Er was immers bij haar geen groot bedrag tevoorschijn gekomen.

Edit: ze zei na afloop van haar eigen beurt ook nog zoiets als: 'we hadden op +300 (?) moeten stoppen'. Het was in elk geval niet de eerste kaart, die +400, die ze noemde. Mogelijk is er dus bij een van de andere kaarten nog (lichte?) discussie is geweest, die we niet hebben gezien.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 09:16:53 door Molest »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #553 Gepost op: 28-04-2023, 11:44:42 »
Ik heb het vermoeden dat Comfort iedereen wil laten geloven dat ze niet de mol is met het volgende.
Als zij zelf aan de beurt is draait ze -200 voor de mol en +400 voor zichzelf.
Ruben zegt dat hij 400 al een hoog bedrag vindt, waarop Commy terecht zegt dat dit het derde hoogste bedrag is in de stapel. Na wat gemopper van Ruben en Thomas zegt ze: "Het is jammer als we veel spelen en minibedragen winnen". Dan worden de meningen gepolst en iedereen is zo te zien voor spelen.
Nadat ze haar tweede kaart heeft getrokken (100) is de mol aan de beurt. Denkpauze en de mol stopt met -200. Dit is niet slim en is het tegenovergestelde van de tactiek die ze een paar seconden geleden zelf opperde. Met andere woorden mijn tegenstander heeft een andere tactiek, dus ik ben niet de mol.

Hoe slim of dom het is om op -200 te stoppen kun je eenvoudig berekenen. Ik dacht eerst dat je hiervoor een simulatie zou moeten uitvoeren omdat elke beurt de kansen weer veranderen en je ook verschillende lengtes krijgt waarop je stopt, als je stopt op een bepaald bedrag.
Maar de truc is dat de relatieve kans om de stopkaart te trekken t.o.v. de kansen op hoge bedragen waarop je besluit te stoppen gelijk blijven. Die kaarten blijven namelijk steeds in de stapel totdat je stopt.
Voor de mol zitten er dezelfde minbedragen in dan plusbedragen voor de kandidaten: 6 keer -100, 5 keer -200, 4 keer -300 en 3 keer -400. De -1000 en de stopkaart van 0 zitten er allebei één keer in.
Er ligt -200. Stel dat je als mol weinig risico wil lopen en bij -300 of hoger (negatief) stopt. Dan zijn er 9 kaarten waarop je zou kunnen stoppen: 4 van -300, 3 van -400, 1 van -1000 en 1 van 0.
De kans dat je stopt op -300 is 4 / 9.
De kans dat je stopt op -400 is 3 / 9.
De kans dat je stopt op -1000 is 1 / 9.
De kans dat je stopt op 0 is 1 / 9.
Gemiddeld stop je dan met (4 * 300 + 3 * 400 + 1000 + 0) / 9 = 3400 / 9 = -378. Bijna het dubbele van -200 waar je mee begon. Gemiddeld heb je dus bijna het dubbele en maar een kleine kans ( 1 / 9 = 11% ) dat je niets hebt. Bij quitte of dubbel heb je meestal 50% op dubbel en 50% op niets.
Je bent dus gek als je stopt.
Dezelfde berekening kunnen we maken als je zou stoppen op -400 en -1000.
Gemiddeld stop je met (3 * 400 + 1000 + 0) / 5 = 2200 / 5 = -440. Meer dan het dubbele maar daar staat tegenover dat je 20% kans hebt op niets.
Als je voor de hoofdprijs gaat dan is de berekening heel simpel.
Gemiddeld stop je met -500 maar er is wel 50% kans dat je eindigt met 0.
Stoppen op 400 of meer geeft een goede verwachtingswaarde en is weinig risicovol.

Stoppen op die eerste 400 als je een extra 2000 in de stapel hebt is niet verstandig zelfs als je bereid bent om met 400 genoegen te nemen. Je neemt dan namelijk de kans mee om met 1000 of 2000 te eindigen terwijl je nog steeds de kans hebt om de 400 die je al hebt niet te verliezen. Er zitten nog 2 kaarten van 400 in het spel. Als je na die eerste 400 pas stopt bij de 1000, 2000 of de volgende 400, dan scoor je gemiddeld
( 2 * 400 + 1000 + 2000 + 0 ) / 5 = 760. Dat is gemiddeld bijna 2 keer zoveel en toch maar 20% kans dat je alles verliest.
Stop je alleen bij 1000 of 2000 dan scoor je gemiddeld 1000 maar je hebt wel 33% kans op niets. Een kwestie van smaak of je voor de hoofdprijs moet durven gaan.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 11:53:42 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #554 Gepost op: 28-04-2023, 16:07:50 »
Natuurlijk zegt Ruben dat dat een hoog bedrag is. Beter 400 dan 2000... Misschien wil Comfort wel iedereen laten geloven dat ze wel de mol is en is hier een grote nepmolactie geweest.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #555 Gepost op: 29-04-2023, 02:18:49 »
Afl. 1 was ronduit brutaal.
Het begon al met voorstellen op Cafe waar alleen Comforts naam op het bord stond (gevonden door Molest).
Doen alsof je Matteo niet kent en dan zijn naam noemen (Molest). Hij stelt zich voor als Steve en krijgt als eerste zijn eigen naam Matteo Simoni te horen. Dat klinkt als een vrijbrief voor de finale voor Matteo. Daarna pakt ze Matteo helemaal in met belangstellende vragen (corona) en wil ze niemand achterlaten.
Gebruikt de juiste tijdsmeting, vertraagd bij de slang, waardoor zij op tijd komen, terwijl te verwachten is dat een team dat niet de juiste tijdsmeting hanteert te vroeg zal komen.
Manipulerend op de slackline als laatste terecht komen en 3000 euro wegspelen.
Gilles geeft een stapel dagboeken aan Comfort en vermeld rose voor Lieselot en Comfort zegt ‘we gaan het haar gunnen.’
Er komt een bericht met foto van Lieselot en Comfort wijst daarop setten en zegt ‘gaan we haar bij ons zetten?’ En ‘Ereplaats’.
Ze gaan picknicken en wie draagt de mand?
Vraagt door de telefoon aan Lieselot als enige, ‘je bent toch wel dat gewicht hoog aan het houden?’
We zagen een maan op de klok, maanstonde. De eerste opdracht was 1 uur en mag er twee minuten naast zitten. Een normale bevalling is 40 weken plusminus twee weken. En een paracetamol is dat moment ook wel handig Lancelot, maar niet geschikt voor tijdmeting, meneertje kandidaat.
Met Comfort als mol zat aflevering 1 bomvol.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #556 Gepost op: 30-04-2023, 22:34:28 »
Ik vond Comfort in de saloon toch wel wat verdacht. Stuurde en leek goed te kunnen liegen. Verliest net zoals Lancelot het schietduel opvallend. Laat daarnaast het water ook te laat vallen bij de foto's.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #557 Gepost op: 30-04-2023, 22:37:14 »
Maar corrigeert Toos zn kip op zijn hoofd.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #558 Gepost op: 30-04-2023, 22:40:10 »
Dat leek meer op een poging om hem uit balans te brengen, enkele seconden voor de camera afdrukte. Ik weet ook niet of een foto met kip met scheef hoedje zou zijn afgekeurd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #559 Gepost op: 30-04-2023, 22:42:08 »
Als Comfort de Mol is (wat ik denk, maar ik blijf voorzichtig) dan is ze niet ineens duidelijker gaan mollen in aflevering 7. Dus ja, ze deed ook weer dingen goed. Maar het verpesten van foto 2 is helemaal voor haar rekening en het haperen bij het duel met Ruben kan ook weer een prima molactie zijn.