Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48786 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #500 Gepost op: 25-04-2023, 17:50:47 »
Nee, dat hebben ze niet aangedurfd.

En lees hier nog altijd geen goede uitleg voor al het onmolse:
- Een rood scherm
- In de bunker meewerken voor het geld
- Niet in de vrijstellingskamer terechtkomen, verre van
- Ruben zijn kleur verbeteren naar de goede kleur
- Vroeg af in het veld en verbetert zelfs een fout die 1000 euro redt
- Haalt geld op in de dierentuin
- 1.1 geen invloed


- een rood scherm: Ik mag het persoonlijk niet tof vinden dat de mol, in deze opdracht, een rood scherm zou krijgen, maar los daarvan is het een goede positie om geld uit de pot te spelen. Dus los van mijn persoonlijke voorkeur geen slechte molpositie
- ze werkte wel mee nadat Ruben al had gezegd zijn code niet te willen tonen.
- Waarom zou de mol de vrijstellingskamer wél binnen willen komen? Om je wat extra in de schijnwerpers te plaatsen? (RUIM!) in de meeste gevallen worden vrijstellingen wel genomen door kandidaten. Daar heb je geen motivatie door een mol voor nodig. Voorbeelden uit het verleden zijn legio. Uit het dagboek van de mol na de bunkeropdracht: "normaal gaan kandidaten altijd voor pasvragen". Als de mol denkt dat kandidaten altijd voor pasvragen gingen, dan toch zeker ook voor vrijstellingen. Vrijstellingen zijn wel wat meer waard dan 1 pasvraag.
- Ok, dan was Uma vorig jaar ook de mol niet, want ze gaf ook de juiste kleur draad door die doorgeknipt moest worden. En dan was Elisabeth ook de mol niet, want ze koos ook het juiste schilderij, maar werd tegengewerkt door Axel en Bas. Oh nee wacht...ze waren wél de mol.
- Ze had natuurlijk ook eerst 1000€ weggespeeld. En verbeteren...Conny wou ook net zeggen dat dit niet juist was, dus het was anders ook wel verbeterd.
- Ruben gaf meer juiste antwoorden in de dierentuin dan Commy als ik me goed herinner, dus valt Ruben dan af?

Ik heb meer moeite met het lopen, dan al het bovenvernoemde eigenlijk :-)
I was blind but now I can see

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #501 Gepost op: 25-04-2023, 17:51:14 »
Vandaar dat er dus een noodstop nodig is. Daar is heus wel over nagedacht. Zie een paar posts hierboven, daar gaat het erover.
Stel je zegt bij de 2000 dat het 100 is. Dan gaan de kandidaten verder. Voordat de stapel op is komt er in ieder geval de 1000 of de stopkaart voorbij. Er kan er maar één tegelijk komen en bij die kaart stop je. Stel dit is de 1000. Als er dan nog 2 kaarten over zijn dan kunnen de kandidaten concluderen dat dit de 2000 en stopkaart moeten zijn. Maar de kans dat de laatste 2 kaarten de stopkaart EN de andere hoge kaart zijn is heel erg klein. Bovendien zal niemand er zich om bekommeren als de 1000 of 2000 wordt gedraaid en het spel eindigt met winst.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #502 Gepost op: 25-04-2023, 17:53:07 »
Klopt. Ik geef toe dat hier een heel klein beetje kansberekening zit, maar je zit altijd goed als mol. Ga je het hele deck af op zoek naar de STOP kaart dan kan je eindigen met 1000, 2000 en STOP als laatste kaarten, maar hoe groot is die kans?! Piepklein. En als de STOP kaart valt betekent dat tegelijkertijd 0 euro. Je gaat niet terug naar de vorige kaart. Dus de groep zal eerder 'eieren voor zijn geld kiezen'. De mol zit altijd veilig. Daarom ging Commy ook als enige heel ver in het deck, en omdat de signalen afgeven veel makkelijker waren natuurlijk! Vraagt niemand zich in de andere tunnels af waarom hun kandidaat al zo snel was uitgespeeld ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #503 Gepost op: 25-04-2023, 17:54:08 »
Vandaar dat er dus een noodstop nodig is. Daar is heus wel over nagedacht. Zie een paar posts hierboven, daar gaat het erover.
Welke noodstop? Toch niet die stopkaart.
Edit: o, je bedoelt waarschijnlijk de 20 seconden. Slim inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 18:03:22 door MartinJ »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #504 Gepost op: 25-04-2023, 18:00:04 »
Hallo welkom terug in de Comfort zone, na een klein uitstapje naar Thomas zijn we weer terug van weggeweest. Er zitten wat rare acties bij die niet heel logisch zijn bij een mol maar ook genoeg acties die wel voor haar spreken als mol en dan wegen die toch weer iets harder mee  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #505 Gepost op: 25-04-2023, 18:02:48 »
Hé hé he'! Wat Tunnelgraver zegt is helemaal niet gek. Na vorig jaar nemen ze geen enkel risico, lijkt me logisch.

Tsja, dan ook de mol niet laten slacklinen, want de kans dat er iets à la Anke gebeurt is te groot?
Ook niet laten stuntvliegen?
Ver weg blijven van de paarden? Want de mol zou zomaar eens als Nele kunnen vallen?

Men heeft 1 x op alle seizoenen van de mol/wie is de mol een mol gehad die het mentaal niet meer aankon.
Het lijkt me sterk dat men daarom een vrouw met kind niet gaat selecteren als mol.
Elisabeth had een kind van 3maanden toen ze meedeed aan de mol en tot mol werd gekozen.
I was blind but now I can see

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #506 Gepost op: 25-04-2023, 18:08:59 »
Het is sowieso een foutieve gedachtengang want de Mol heeft heel duidelijk gezegd dat Philippe de mol maken geen fout was en dat de situatie die ontstaan is niet iets is wat je van tevoren kan voorkomen of wat je van tevoren kan inschatten of zien. Een ongeluk zit in een klein hoekje, een mentale dip kan heel veel mensen overkomen etc.

Dat het een fout was en ze nu daarop hun selectieprocedure hebben aangepast is iets wat ingekleurd wordt door bepaalde posters hier, maar geen waarheid. (daarnaast is de reden die genoemd werd ook gewoon echt geen risico ???)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #507 Gepost op: 25-04-2023, 18:15:00 »
Welke noodstop? Toch niet die stopkaart.
Edit: o, je bedoelt waarschijnlijk de 20 seconden. Slim inderdaad.
Nee, ik bedoel daarmee met opzet stoppen rond de 15e kaart, als dan de stopkaart nog niet is gevallen. Zie reactie #493. Maar ik ben wel een beetje uitgekaart nu. Misschien meer iets voor het opdracht topic?

@ marivwae: goeie repliek! En was allemaal al eens genoemd ook, maar dezelfde tegenargumenten komen hier periodiek terug.
- Ze had natuurlijk ook eerst 1000€ weggespeeld. En verbeteren...Conny wou ook net zeggen dat dit niet juist was, dus het was anders ook wel verbeterd.
Toevoeging: Lancelot was hevig aan het testen. Daar was ze al een keer in meegegaan met Jolly Jumping. Nog een keer meegaan met Pippi Langkous - Slechtweervandaag als hij rechtstreeks vraagt of dat goed is, is natuurlijk fataal.

Comfort had Tornado en Pippi Langkous wel heel snel onder de aandacht gebracht, en dat is mols. Combinaties van 1.000 euro konden er nog niet mee worden gemaakt, omdat de naam van de gekleurde hoefijzers nog niet bekend was. Dus moesten ze zo snel mogelijk fout gekoppeld worden. De kans dat anderen dat zouden doen nam toe doordat ze zo snel in het spel kwamen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #508 Gepost op: 25-04-2023, 18:16:38 »
Het is sowieso een foutieve gedachtengang
Het zijn allemaal enge drogredeneringen. Ik ben het met Heinz eens dat best 3x achter elkaar de mol een leraar kon zijn en Belgian Mole dat best 3x achter elkaar de mol een blondine kan zijn. De Mol selecteert 10 kandidaten die allemaal de mol moeten kunnen zijn, want elke kandidaat moet voldoen aan criterium 1: kan jij de mol zijn of niet. We tunnelen dus lekker door met Commy ::love::

terug in de Comfort zone, na een klein uitstapje naar Thomas zijn we weer terug van weggeweest
We  ;D ? Dus je bedoelt dat de gehele WIDM crew nu op Commy zit? Welkom ::ok::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #509 Gepost op: 25-04-2023, 18:22:38 »
We  ;D ? Dus je bedoelt dat de gehele WIDM crew nu op Commy zit? Welkom ::ok::!
Oh nee joh, de hele crew zit niet op Commy volgens mij hoor. Bij we bedoel ik natuurlijk ik en mijn ego  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #510 Gepost op: 25-04-2023, 19:05:40 »
- een rood scherm: Ik mag het persoonlijk niet tof vinden dat de mol, in deze opdracht, een rood scherm zou krijgen, maar los daarvan is het een goede positie om geld uit de pot te spelen. Dus los van mijn persoonlijke voorkeur geen slechte molpositie

Zonder ook maar een aankondiging dat dit mogelijk zou zijn, zou absolute spelvervalsing zijn.

Citaat
- ze werkte wel mee nadat Ruben al had gezegd zijn code niet te willen tonen.

Zwak tegenargument. Als Ruben zich toch nog bedenkt is het prijs.

Citaat
- Waarom zou de mol de vrijstellingskamer wél binnen willen komen? Om je wat extra in de schijnwerpers te plaatsen? (RUIM!) in de meeste gevallen worden vrijstellingen wel genomen door kandidaten. Daar heb je geen motivatie door een mol voor nodig. Voorbeelden uit het verleden zijn legio. Uit het dagboek van de mol na de bunkeropdracht: "normaal gaan kandidaten altijd voor pasvragen". Als de mol denkt dat kandidaten altijd voor pasvragen gingen, dan toch zeker ook voor vrijstellingen. Vrijstellingen zijn wel wat meer waard dan 1 pasvraag.

De mol moet het hier gewoon zelf proberen te doen, geen excuses.  In België gaan ze zeker niet altijd voor de pasvragen hoor. Herinner je seizoen 4 in het oud gebouw.

Citaat
- Ok, dan was Uma vorig jaar ook de mol niet, want ze gaf ook de juiste kleur draad door die doorgeknipt moest worden. En dan was Elisabeth ook de mol niet, want ze koos ook het juiste schilderij, maar werd tegengewerkt door Axel en Bas. Oh nee wacht...ze waren wél de mol.

Uma kreeg het foute antwoord niet op een presenteerblaadje aangeboden. Sowieso geen seizoen wat door de molwissel niet echt als referentie dient.

Citaat
- Ze had natuurlijk ook eerst 1000€ weggespeeld. En verbeteren...Conny wou ook net zeggen dat dit niet juist was, dus het was anders ook wel verbeterd.

Zelf 1000 euro weggespeeld is veel gezegd, dat kwam vooral door Lancelot.

Citaat
- Ruben gaf meer juiste antwoorden in de dierentuin dan Commy als ik me goed herinner, dus valt Ruben dan af?

In de rondes waar Ruben en Toos in de zoo liepen, werd er niets verdiend. De mol gaat ook niet alle rondes mollen. Het waren Commy en Leïla die aan Ruben de goede antwoorden doorgaven. Ik raad je aan deze opdracht nog eens opnieuw te bekijken.

Citaat
Ik heb meer moeite met het lopen, dan al het bovenvernoemde eigenlijk :-)

Waardige poging, maar het is echt enorm veel 'als als als' en relatief makkelijk te weerleggen allemaal. En dit zijn dan nog de onmolse zaken, waar ik ook nog even het slecht acteren bij het vliegtuig wil aan wil toe voegen.

Als je dan naar molse dingen gaat kijken, komen we toch echt niet ver. Dan hebben Toos en Lancelot zelfs een grote voorsprong.

Het is sowieso een foutieve gedachtengang want de Mol heeft heel duidelijk gezegd dat Philippe de mol maken geen fout was en dat de situatie die ontstaan is niet iets is wat je van tevoren kan voorkomen of wat je van tevoren kan inschatten of zien.

Ze kunnen zoveel zeggen als ze willen, Philippe de mol maken was een fout. Iemand zo onzeker had goed kunnen uitdraaien, maar is helemaal in hun gezicht gekaatst. Zo een fout gaan ze niet meer maken.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 19:07:31 door Belgian Mol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #511 Gepost op: 25-04-2023, 19:10:22 »
Ze kunnen zoveel zeggen als ze willen, Philippe de mol maken was een fout. Iemand zo onzeker had goed kunnen uitdraaien, maar is helemaal in hun gezicht gekaatst. Zo een fout gaan ze niet meer maken.
Dat is jouw interpretatie.

Het lijkt mij heel sterk dat ze nu alleen nog maar kandidaten als mol gaan opperen die "blaken van het zelfvertrouwen" om uit te sluiten dat zoiets weer gebeurd. Het is toch een persoonsgebonden iets.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #512 Gepost op: 25-04-2023, 19:32:34 »
Tsja, dan ook de mol niet laten slacklinen, want de kans dat er iets à la Anke gebeurt is te groot?
Ook niet laten stuntvliegen?
Ver weg blijven van de paarden? Want de mol zou zomaar eens als Nele kunnen vallen?

Men heeft 1 x op alle seizoenen van de mol/wie is de mol een mol gehad die het mentaal niet meer aankon.
Het lijkt me sterk dat men daarom een vrouw met kind niet gaat selecteren als mol.
Elisabeth had een kind van 3maanden toen ze meedeed aan de mol en tot mol werd gekozen.

Alleen, Elisabet werd ter plaatse als mol gekozen. Buiten een paar simpele trukjes als voorbereiding moesten die kandidaten niks doen.

Alle andere mollen waren kinderloos (
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, zelfs meestal vrijgezel (
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
), er wordt altijd rekening gehouden dat die uitvluchten kan verzinnen en zich vrij kan maken om de voorbereiding als mol te doen.

Dat betekent niet dat een mama niet de mol zou kunnen zijn, of ze die rol niet zou aankunnen, wel dat de makers er moeten kunnen op rekenen dat je je op de afgesproken data kan vrijmaken.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #513 Gepost op: 25-04-2023, 19:35:48 »
Heb me officieel weer in de Comfort tunnel gesetteld maar lees hier echt ridicule argumenten waarom ze niet de Mol kan zijn, die echt 0 met het spel te maken hebben. Vermoeiend.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #514 Gepost op: 25-04-2023, 19:39:29 »
Het internet is geduldig, het bewaart die idiote drogredenen wel. Commy is gewoon WEL de mol ::jaja:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #515 Gepost op: 25-04-2023, 19:46:07 »
Nogmaals: privézaken gaan we hier niet bespreken. Of iemand vrijgezel/moeder/gescheiden/wat dan ook is valt daar ook onder.

Ook nogmaals: eindeloos hetzelfde blijven herhalen is vervelend. (En niet alleen als een moderator dat doet. :P)

Bovendien: Maak het niet persoonlijk. Dus geen "wat een stomme/idiote/debiele redenering is dat!". En relativeer. We bespreken hier een tv-spelletje. Toevallig het beste tv-spelletje ooit, maar dat is nog geen reden om er een hele (persoonlijke) strijd van te maken.

Nóg een keer preken zie ik niet zo zitten, dus als dit advies in de wind geslagen wordt zullen we helaas berichten gaan moeten verwijderen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #516 Gepost op: 25-04-2023, 23:02:57 »
Alleen bij de biechten te zien, niet tijdens de opdracht zelf. Comfort die checkt of Thomas het schilderij kent, voordat ze het foute antwoord geeft.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #517 Gepost op: 25-04-2023, 23:17:10 »
 ::ok:: Dat is wel typisch iets voor een mol, eerst de kennis van de ander checken. Als die het niet weet heb je wat ruimte om zelf een foute gok te doen... ja het was fout maar jij wist 't ook niet.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #518 Gepost op: 25-04-2023, 23:48:23 »
Het is wel ook een logische vraag van een kandidaat die op zoek is naar de naam. Maar waarom zat het fragment niet bij de opdracht. Daar zien we alleen twijfel of ze het wel goed heeft opgezocht. Een ondergrondje voor vervelende vragen achteraf.
Misschien wat te duidelijk om het allemaal bij elkaar te zetten?
De ingenieur (André Waterkeyn) van het Atomium vervangen door de architect, is wel heel subtiel. ;D En hoe toevallig weer dat die ook André heet. André en Jean Polak. Dit lijkt toch sterk op een voorgekookte molactie.

Met de informatie over de illegale activiteit van Magritte komt ze als Lancelot met zijn studenten dingen aan het herhalen is. Hij hoort de naam dus niet, en vraagt of ze het wil herhalen. Dan noemt ze Magritte niet meer, maar is het opeens een hij: 'Hij stond op het briefje van 500 Belgische frank. Met zijn broer heeft hij geld vervalst'.

Thomas: 'Zeker doorgeven hè, Magritte op...'
Commy: 'Shhh shhh shhh'
Thomas: '500 frank'.

Kantje boord gelukt voor de mol, deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 07:04:05 door Molest »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #519 Gepost op: 26-04-2023, 00:06:05 »
Dat moet ik nog nader bekijken, de afgelopen aflevering heb ik nog niet opnieuw gezien, maar wat jij zegt doet me wel denken aan de inboedel smijten-opdracht.

Het lijkt een patroon worden, ze zit bijna elke opdracht aan de porto's of communicatie (trein, raketbunker, bibliotheek, dierentuin, FBI/bom-bus). In de trein leek Commy ook een overload aan info aan Thomas via de porto te geven wat verwarring veroorzaakte bij de groep die de vangnetten had gebouwd. Thomas repte er volgens mij nog over dat hij had doorgegeven dat de netten ongeveer 10 meter van de trein stonden.

Helemaal na de exit van Thomas verdenk ik nu echt Commy ervan dat zij die info niet aan de werpers op de trein heeft doorgegeven. Lancelot zei in een biecht ook nog dat de netten veel verder stonden dan hij had verwacht bij het gooien van de lamp. Commy krijgt er nog een molpunt van mij bij hier, bovenop het listig bespelen van de groep dat ze niet op het idee van de tafel van 2000 euro zouden komen.

Bovendien heb ik de raketbunker nog even opnieuw gezien en blijf ik het heel verdacht vinden dat als Leïla zegt dat ze haar code wil geven in de bunker om te helpen, dat Commy eerst zegt: Waarom? en pas nadat Ruben eenmaal zwaar met de hakken in het zand staat en die code echt niet gaat geven, Commy opeens als een blad aan een boom draait en Leïla volgt en dan tóch haar code geeft. Blijft een hele verdachte draai. Ze muist hier mee met Leïla en is ineens voorbeeldig kandidaat die de groep helpt. Kon ze makkelijk doen imo...want Ruben was met geen 10 paarden meer los te trekken van zijn ik-geef-die-code-echt-niet-meer-af-houding.

Het was alleen pech voor Commy dat Lanc+Lies-elot niet een pasvraagje wilden pakken. Er kon bij Commy in de groep na de opdracht ook niet veel meer af dan een prevelend "Ah chance..." toen duidelijk werd dat de 5000 euro binnen was. Zeer begrijpelijk, want ze had op iets anders gerekend, zo luidt ook het dagboek van de mol.

Dit, samen met....

- Matteo Simoni als eerste noemen
- slackline varken niet kunnen pakken
- hoefijzer Jolly Jumping
- bootcamp, pan met geschilde aardappelen halen
- supermarkt, batterij leeg laten lopen anderen laten helpen die dan geen items(=geld) kunnen pakken
- foto's verkeerd gokken in de DeLorean
- in de zoo ook verdacht bezig aan de porto listig foute antwoorden afwachten en die dan aan bingo doorgeven

... maakt dat Commy voor mij de meest verdachte kandidaat is die er nu nog in zit

« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 09:54:26 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023