- een rood scherm: Ik mag het persoonlijk niet tof vinden dat de mol, in deze opdracht, een rood scherm zou krijgen, maar los daarvan is het een goede positie om geld uit de pot te spelen. Dus los van mijn persoonlijke voorkeur geen slechte molpositie
Zonder ook maar een aankondiging dat dit mogelijk zou zijn, zou absolute spelvervalsing zijn.
- ze werkte wel mee nadat Ruben al had gezegd zijn code niet te willen tonen.
Zwak tegenargument. Als Ruben zich toch nog bedenkt is het prijs.
- Waarom zou de mol de vrijstellingskamer wél binnen willen komen? Om je wat extra in de schijnwerpers te plaatsen? (RUIM!) in de meeste gevallen worden vrijstellingen wel genomen door kandidaten. Daar heb je geen motivatie door een mol voor nodig. Voorbeelden uit het verleden zijn legio. Uit het dagboek van de mol na de bunkeropdracht: "normaal gaan kandidaten altijd voor pasvragen". Als de mol denkt dat kandidaten altijd voor pasvragen gingen, dan toch zeker ook voor vrijstellingen. Vrijstellingen zijn wel wat meer waard dan 1 pasvraag.
De mol moet het hier gewoon zelf proberen te doen, geen excuses. In België gaan ze zeker niet altijd voor de pasvragen hoor. Herinner je seizoen 4 in het oud gebouw.
- Ok, dan was Uma vorig jaar ook de mol niet, want ze gaf ook de juiste kleur draad door die doorgeknipt moest worden. En dan was Elisabeth ook de mol niet, want ze koos ook het juiste schilderij, maar werd tegengewerkt door Axel en Bas. Oh nee wacht...ze waren wél de mol.
Uma kreeg het foute antwoord niet op een presenteerblaadje aangeboden. Sowieso geen seizoen wat door de molwissel niet echt als referentie dient.
- Ze had natuurlijk ook eerst 1000€ weggespeeld. En verbeteren...Conny wou ook net zeggen dat dit niet juist was, dus het was anders ook wel verbeterd.
Zelf 1000 euro weggespeeld is veel gezegd, dat kwam vooral door Lancelot.
- Ruben gaf meer juiste antwoorden in de dierentuin dan Commy als ik me goed herinner, dus valt Ruben dan af?
In de rondes waar Ruben en Toos in de zoo liepen, werd er niets verdiend. De mol gaat ook niet alle rondes mollen. Het waren Commy en Leïla die aan Ruben de goede antwoorden doorgaven. Ik raad je aan deze opdracht nog eens opnieuw te bekijken.
Ik heb meer moeite met het lopen, dan al het bovenvernoemde eigenlijk :-)
Waardige poging, maar het is echt enorm veel 'als als als' en relatief makkelijk te weerleggen allemaal. En dit zijn dan nog de onmolse zaken, waar ik ook nog even het slecht acteren bij het vliegtuig wil aan wil toe voegen.
Als je dan naar molse dingen gaat kijken, komen we toch echt niet ver. Dan hebben Toos en Lancelot zelfs een grote voorsprong.
Het is sowieso een foutieve gedachtengang want de Mol heeft heel duidelijk gezegd dat Philippe de mol maken geen fout was en dat de situatie die ontstaan is niet iets is wat je van tevoren kan voorkomen of wat je van tevoren kan inschatten of zien.
Ze kunnen zoveel zeggen als ze willen, Philippe de mol maken was een fout. Iemand zo onzeker had goed kunnen uitdraaien, maar is helemaal in hun gezicht gekaatst. Zo een fout gaan ze niet meer maken.