Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48815 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #480 Gepost op: 25-04-2023, 16:40:56 »
Elke keer als je denkt dat het niet erger kan weten jullie jezelf hier weer te overtreffen.

Echt hè.. wilde net hetzelfde typen. Schandalige opmerking

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #481 Gepost op: 25-04-2023, 16:41:03 »
Elke keer als je denkt dat het niet erger kan weten jullie jezelf hier weer te overtreffen.

Tunnelgraver zegt hier niets fout. Het zijn gewoon dingen die echt gebeurd zijn, of het nu leuk is of niet. Ze komt er ook open voor uit in de uitzending, dus waarom zou hij dat niet mogen benoemen?

En dat vorig seizoen een fiasco was en ze dat niet willen herhalen, kan je ook niet ontkennen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 16:43:21 door Belgian Mol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #482 Gepost op: 25-04-2023, 16:44:14 »
dat vorig seizoen een fiasco was en ze dat niet willen herhalen, kan je ook niet ontkennen.
Dan zullen ze het toch in de selectiecommissie wel hebben bepaald. Iedereen kan de mol zijn, anders kom je er niet door. De redenen die Tunnelgraver aandraagt zijn kwalijke drogredenen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #483 Gepost op: 25-04-2023, 16:45:07 »
Als het de man van Comfort was die meedeed, en hij gaf dezelfde redenen, dan hadden jullie daar niet op gereageerd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #484 Gepost op: 25-04-2023, 16:46:01 »
Alsof n vrouw onstabiel is als ze n kind heeft of net uit elkaar is .. ga toch weg man  ::)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #485 Gepost op: 25-04-2023, 16:48:51 »
Ik ben het met je eens hoor, ik vind dat je je moet schamen om zoiets persoonlijks als het krijgen van een kindje of een scheiding hier op het forum te gooien. Ik wil dat helemaal niet weten. Zulke types gaan ook wel even verhaal gaat halen bij een molloot thuis omdat ie vindt daar recht op te hebben. Het is zo manisch, zeker omdat degene het zelf steeds fout heeft en dan het hier in moet vinden. Ik ben niet fanatiek en kijk met een half oog zoals de meesten hier, we hebben geen persoonlijk leed van de kandidaten nodig om van de serie te genieten. Laten we het een beetje leuk houden en prive zaken gescheiden houden ::ok::

OMG, wat sla je de plank weer vreselijk mis! Dat Comfort gescheiden is en een kindje heeft, is nota bene in het programma zelf naar voren gebracht. Dat is niet iets wat ik opgeduikeld heb uit een of ander roddelblaadje. Dus jij bent degene die zich hier vreselijk moet schamen, want je doet een valse beschuldiging aan mijn adres. Bah! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #486 Gepost op: 25-04-2023, 16:50:31 »
Ik had bij de man van Comfort, Comman, er ook op gereageerd hoor. En ik zal ook even reageren op je punten voor zover ze me voor de geest staan (maar zoals gezegd kijk ik maar 1x).
Nee, dat hebben ze niet aangedurfd.

En lees hier nog altijd geen goede uitleg voor al het onmolse:
- Een rood scherm
- In de bunker meewerken voor het geld
- Niet in de vrijstellingskamer terechtkomen, verre van
- Ruben zijn kleur verbeteren naar de goede kleur
Het rode scherm is juist de reden waarom ik haar ben gaan verdenken. Niet in de vrijstellingskamer terechtkomen geldt ook voor Ruben, en die er wel kwam (Toos) verdient dik geld. Ruben zijn kleur verbeteren naar de goede kleur pakte zeer goed uit, dit is al uitgelegd als reverse psychology, perfect uitgevoerd. Ze weet dat zij massaal verdacht wordt, dus gaat tegen Ruben in, om juist Ruben's kleur door te drukken. Die vervolgens opeens massaal verdacht wordt. Tel uit je winst.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #487 Gepost op: 25-04-2023, 16:51:05 »
Alsof n vrouw onstabiel is als ze n kind heeft of net uit elkaar is .. ga toch weg man  ::)

Ik zeg dat ze het risico daarop misschien willen lopen. Ik zeg nergens dat zij instabiel is. Is goed lezen nou echt zo moeilijk?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #488 Gepost op: 25-04-2023, 16:52:12 »
Houd toch op met je enge drogredenen, man  ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #489 Gepost op: 25-04-2023, 16:54:48 »
Hé hé he'! Wat Tunnelgraver zegt is helemaal niet gek. Na vorig jaar nemen ze geen enkel risico, lijkt me logisch.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #490 Gepost op: 25-04-2023, 16:54:54 »
Ja, akkoord MartinJ, dat jij dat makkelijk kan uitrekenen, is duidelijk. Niet iedereen kan dat.
Ik heb gewoon het spel nagespeeld, tot 10 keer toe. En ik verkreeg praktische spelresultaten waar ook vaak maar 5 procent kans op was.
1.6% zou ik ook "een kleine kans" noemen, maar 9% vind ik toch geen "kleine kans".

Anderzijds, iets anders: zou Commy als Mol het risico van te liegen wel moeten nemen. Want stel dat ze bij de derde of vierde kaart heeft gelogen over het bedrag en dat dat de 1000 of zelfs de 2000 kaart was. Maar stel nu je nu eens voor dat er bij de rest (Ruben, Toos, Lancelot en Thomas) bij de vierde kaart, waar ze 200 beweerd getrokken te hebben, iemand op staat en hard doordrukt: "Ik wil dat we nu stoppen" en de rest gaat mee, dan moet Commy bij de vierde kaart stoppen en als ze zat te liegen, dan komt dat zo hard uit en is ook meteen duidelijk dat zij de mol is. Gaat de mol dat risico lopen?

Ik ben 100% met je akkoord wat betreft je analyse dat een sequentie van kaarten, hoe klein de kans ook, niet per sé wijst op Commy als mol. Toeval bestaat.

Wat ik bij Commy wél raar vind is dat de mol beslist om te stoppen bij -200€. Ik kan dat niet vatten. De kans op een hoger bedrag voor de mol is 42%, op een gelijk bedrag 21% en op een lager bedrag of stopkaart 36%. En wanneer je 100 trekt kan je nog steeds een nieuwe kaart trekken. Puur wiskundig heeft de mol er dus baat bij om hier niet te stoppen.

Tenzij je het spel wil spelen zoals Commy, als zij de mol is. -200 is een uitstekend bedrag om te blijven spelen. Trek je kleine bedragen dan gaat de groep je aanmoedigen om verder te spelen. Als Commy de mol is brengt ze een 2000€-kaart in het spel. Het is een goede incentive om kaarten te blijven omdraaien, want nu zitten er 2 grote bedragen in het dek. En als je hoge kaarten trekt benoem je het als een klein bedrag. En aangezien de mol een laag bedrag heeft liggen is er geen reden om te stoppen bij 100 of 200€. En elke 100 of 200€ die weg is verhoogt ook de kans op een hogere kaart.

Je zegt: wat als de anderen zeggen dat ze moet stoppen bij haar 4de kaart? Mijn vraag is dan: waarom zouden ze dát doen? De 3de en 4de kaart was, naar Commy's zeggen, een 100 en 200€. Dat betekent -100 of 0 voor de groepspot, met een veel hogere kans op een positieve uitkomst als ze blijft verderspelen, en, in het slechtste geval, maar 200€ uit de pot. Het zou hier heel raar zijn dat de hele groep zegt om te stoppen. En zelfs als de groep zegt om te stoppen: Commy is aan het spelen, dus zij mag uiteindelijk beslissen om verder te spelen of niet. Gaat ze hierdoor wat meer opvallen: ja. Even hard als een Ruben die geel roept, wanneer het groen is? Neen.

Mijn grootste probleem dat ik zie met die manier van spelen is: wat als de laatste of voorlaatste kaart pas de stopkaart was?
Dán val je pas echt door de mand, want hoe kan het dat de laatste of voorlaatste kaart een stopkaart is als er nog geen hoge bedragen zijn gevallen?
Zouden de makers die (hoewel relatief kleine) kans nemen? Is er een safety ingebouwd? (Dat kan door bij het schudden de stopkaart onderaan te steken en van daaruit ze meer naar het midden te shuffelen)

I'm on the fence on this one.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #491 Gepost op: 25-04-2023, 16:55:47 »
Houd toch op met je enge drogredenen, man  ::ohno::

Idd.. met zijn  “zouden ze dat risico nemen”  ::)

Total loser opmerking. Ik ga daar verder niet meer op reageren zo dom

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #492 Gepost op: 25-04-2023, 16:56:01 »
Ho, ho, ho. Dat ontspoort hier nu wel snel. (Een paar uurtjes het forum niet gelezen! ::zweet::)

Ik ben ook van mening dat privézaken niet besproken horen te worden op dit forum maar ik snap dat Tunnelgraver er geen kwaad in moet hebben gezien omdat genoemde zaken (de ex-partner, het kindje) wel even aangestipt zijn in het programma.

Laten we er een streep* onder zetten en doorgaan met het spél te bespreken. Daarbij wil ook nog wel zeggen dat steeds maar in herhaling vallen niet hoeft. Als je eruit bent dat Comfort wel of niet de Mol is kan je ook gewoon dit topic links laten liggen. Dit voorkomt herhaling van zetten die als vervelend ervaren kunnen worden.

*Voilà, de streep:


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #493 Gepost op: 25-04-2023, 17:05:08 »
Comfort over waarom ze wel de mol kan zijn.

Omdat ik altijd wel, zelfs in stressy situaties, redelijk rustig kan blijven. En ik denk dat je dat wel als mol moet kunnen bezitten.
 ::vergroot::

Mijn grootste probleem dat ik zie met die manier van spelen is: wat als de laatste of voorlaatste kaart pas de stopkaart was?
Dán val je pas echt door de mand, want hoe kan het dat de laatste of voorlaatste kaart een stopkaart is als er nog geen hoge bedragen zijn gevallen?
Zouden de makers die (hoewel relatief kleine) kans nemen? Is er een safety ingebouwd? (Dat kan door bij het schudden de stopkaart onderaan te steken en van daaruit ze meer naar het midden te shuffelen)

I'm on the fence on this one.
Hier zat ik ook mee. Vals schudden kan, maar geloof niet dat April zich daarvoor leent. :) Ik denk eerder dat Comfort een noodstop zal hebben ingebouwd rond de 15e kaart. Bij het derde bedrag van 400 euro bv, waar ze toch opeens vrede mee heeft. Er zal zeker over zijn nagedacht.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #494 Gepost op: 25-04-2023, 17:12:00 »
1. Ruben en Lancelot gingen ook niet als eerste.
2. De mol wil dus 2000 euro in de pot volgens jou.
3. Het is een kansspel en Toos drong erop aan verder te spelen (tot ze moest stoppen).

Ik ben het eens dat de mol soms het spel op gang moet trekken als dat niet gebeurt maar de productie gaat de mol niet vertellen hoe het hele spel in elkaar zit. Dan verraadt de mol zich door voorkennis.

Tuurlijk wil de mol 2000€ in de kaarten. Toch als je die kan wegbluffen. Het werkt counterintuïtief. Jij (en vele kandidaten) kunnen dan denken: ze heeft haar muziekfragment goed geraden, ze brengt er 2000€ in, dus kan ze de mol niet zijn. In dit geval is die 2000€ net een incentive om de boel kapot te spelen. Valt de 2000€? Je zegt dat het een lage kaart is. Je mede-kandidaten denken dat de hoge bedragen nog in het spel zitten en zullen aansturen om verder te spelen. En per lage kaart die er valt vergroot de kans op een hoge kaart. Als er enkel één kaart van 1000 in het spel zit zou je dit effect veel minder hebben.
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #495 Gepost op: 25-04-2023, 17:17:37 »
Valt de 2000€? Je zegt dat het een lage kaart is.

Maar als dat toegestaan is, dan kun je toch ook als de stopkaart valt doodleuk zeggen dat er een X-bedrag op de kaart staat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #496 Gepost op: 25-04-2023, 17:30:05 »
Ik denk niet dat de handpop van de mol daarmee akkoord gaat. ::ohno::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #497 Gepost op: 25-04-2023, 17:37:37 »
Maar als dat toegestaan is, dan kun je toch ook als de stopkaart valt doodleuk zeggen dat er een X-bedrag op de kaart staat?
Dat snap ik even niet. Een stop kaart voor de kandidaten is toch het beste resultaat voor de mol. Bovendien hoe wil je dan verder. De kandidaten zullen niet stoppen voordat er een 1000 of 2000 ligt. En als die voorbijkomt zeg je dan weer dat het 100 was. Op een gegeven moment is de stapel op zonder dat er een stopkaart is geweest. Of wil je als mol dat het spel stopt bij de 1000 of 2000?

Edit
En als kandidaat roepen dat er een stopkaart ligt terwijl dit niet zo is lijkt me al helemaal dom. Als het al zou mogen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 17:42:10 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #498 Gepost op: 25-04-2023, 17:41:09 »
Ja, maar exact hetzelfde risico loop je toch ook in het geval de 2000 valt en je 100 roept? De kaarten raken op en hoe kan het dan dat die 2000 niet langskwam? Dan kun je toch net zo goed een bordje Mol op je voorhoofd plakken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #499 Gepost op: 25-04-2023, 17:44:17 »
Vandaar dat er dus een noodstop nodig is. Daar is heus wel over nagedacht. Zie een paar posts hierboven, daar gaat het erover.