Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48834 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #240 Gepost op: 10-04-2023, 20:21:12 »
Ik denk dat ze een foute test op een ander heeft ingevuld, maar op 27.55 hoor je haar twijfels uiten over Thomas, FS. Het kan dus best dat ze nu haar nr. 1 mol wegwuift en definitief voor Thomas gaat nu......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #241 Gepost op: 10-04-2023, 20:46:04 »
Ik sluit comfort niet uit als mol door het rode scherm, laat ik daarmee beginnen


Maar wat me wel dwars zit is hoe besluit je als mol de test het slechts te maken. Weet de mol hoeveel vragen de mol goed mag hebben om lastste te zijn ?  Als dat antwoord een ja is vind ik het een onzin spel en niet des mols.

Heeft de mol een target gezet zoals al eerder door iemand gesteld en komt hier toevallig niemand onder dan is dat prima en een gedurfde actie . 

Deze opdracht later in het spel met meer mensen die all in gaan is riskanter , want wat is de kans dat je met 4 vragen opnieuw ( met voorkennis dus 4 goede , want de mol heeft juist de fouten oo het einde gemaakt van de test) dan nog je kop kan redden .

Commy zit al een paar keer in een goede positie om de mol te zijn ( slackline, trein,aardappels halen , bunker ) dus ik sluit ze niet uit . Maar ik hoop echt dat de makers hier bij de terug in de tijd niet teveel hun mol helpen door een toneelstuk

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #242 Gepost op: 10-04-2023, 20:58:02 »
Ik denk wel dat ze een goed zicht heeft op de mol nu. Op 44.20 probeert Thomas het verkeerde antwoord over de alligator door te drukken. Maar Commy gaat mee met Ruben die opnieuw het goede antwoord geeft. Ik denk dat ze eerst op Lancelot/Toos tunnelde, maar die laatste 6 vragen wijzigde richting Thomas.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #243 Gepost op: 10-04-2023, 21:06:25 »
Ik sluit comfort niet uit als mol door het rode scherm, laat ik daarmee beginnen


Maar wat me wel dwars zit is hoe besluit je als mol de test het slechts te maken. Weet de mol hoeveel vragen de mol goed mag hebben om lastste te zijn ?  Als dat antwoord een ja is vind ik het een onzin spel en niet des mols.

Heeft de mol een target gezet zoals al eerder door iemand gesteld en komt hier toevallig niemand onder dan is dat prima en een gedurfde actie . 

Deze opdracht later in het spel met meer mensen die all in gaan is riskanter , want wat is de kans dat je met 4 vragen opnieuw ( met voorkennis dus 4 goede , want de mol heeft juist de fouten oo het einde gemaakt van de test) dan nog je kop kan redden .

Commy zit al een paar keer in een goede positie om de mol te zijn ( slackline, trein,aardappels halen , bunker ) dus ik sluit ze niet uit . Maar ik hoop echt dat de makers hier bij de terug in de tijd niet teveel hun mol helpen door een toneelstuk
De mol zoekt zichzelf, zo moeilijk is het niet om dan alles verkeerd te hebben. En gokken hoeveel de slechtste kandidaat er fout had vind ik persoonlijk toch geen leuk spel. Te makkelijk om gewoon 1 fout erbij te maken.
Maar smaken verschillen, sommige kijkers vinden dit blijkbaar (als ze toch de mol is) wel een leuke twist  :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #244 Gepost op: 10-04-2023, 21:11:34 »
Ik zou het een fantastische twist vinden als de mol een keer een rood scherm zou krijgen maar ik zie het gewoon niet in Commy  :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #245 Gepost op: 10-04-2023, 21:13:40 »
Ik ook 🙋🏼‍♀️

Van mij mag het allemaal zo gemeen mogelijk  >:D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #246 Gepost op: 10-04-2023, 21:16:28 »
That's my girl  ::ok:: ::bravo:: ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #247 Gepost op: 10-04-2023, 21:17:37 »
❤️

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #248 Gepost op: 10-04-2023, 21:49:02 »
Dit is een geweldige twist, want dit lijkt me ook niet makkelijk voor de mol om een rood scherm te krijgen, maar dan ook nog eens je rode scherm in groen veranderen. Je moet dan toch wat zekerheid inbouwen. 6 vragen is dan wss wel net genoeg.

+ het acteerwerk is niet te onderschatten. Dus zeer gewaagd, als het echt gebeurd is

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #249 Gepost op: 10-04-2023, 23:15:20 »
Maar is het echt een mogelijkheid dat de mol het rode scherm krijgt? 
 
Gilles zegt duidelijk tegen de groep: Een rood scherm krijgen kan ook een tactische beslissing zijn. Als een kandidaat dus denkt: ik ga mijn vragen op 1 persoon nvullen met de hoop op een rood scherm, dan de andere vragen op een andere verdachte met de hoop op een groen scherm, dan weet ik bijna 100% zeker wie de mol is.

Als de mol (Comfort dus in dit scenario) sowieso een rood scherm zou krijgen, zouden alle mogelijke tactieken van de andere kandidaten bij deze opdracht sowieso teniet worden gedaan, en bestaat de kans dat diegene met de 2e slechtst gemaakte test wel moest afvallen omdat zijn of haar tactiek niet eens uitgemaakt zou hebben.

En dan kan je zeggen: Maar die persoon zou sowieso afgevallen zijn? Dat weet je dus niet, want misschien had diegene zijn of haar tactiek wel aangepast voor deze test, maar die tactiek zou nooit kans van slagen hebben omdat de mol het rode scherm kreeg.

Al met al: als bepaald is dat de mol een rood scherm mocht of zou krijgen, zou deze opdracht eigenlijk totaal nutteloos zijn en vrij oneerlijk tegenover de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 23:17:03 door Reflektor »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #250 Gepost op: 10-04-2023, 23:42:56 »
Ik vind dat de Mol ook een erg tactische beslissing moet nemen als hij voor het rode scherm wil gaan.

Ik ben het er dus totaal niet mee eens dat deze opdracht nutteloos en oneerlijk was, moest Comfort de mol zijn. Je moet toch ook rekening houden als kandidaat met dit scenario? Als je all in gaat in deze fase van het spel, weet je gewoon dat er een groot risico aan vast hangt. Ik denk zelfs dat de opdracht nog maar gelaagd is als de mol het rode scherm gezien heeft. Want hoe gaat de mol dan de opdrachten in de auto spelen met alle spotlights op hem? Hoe gaat de mol dit gaan acteren? Kan de mol de verdenkingen van zich afslaan of is dit net nog meer verdacht? Wat een mindfuck is dit voor de kandidaten, geweldig!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #251 Gepost op: 11-04-2023, 00:06:02 »
Maar is het echt een mogelijkheid dat de mol het rode scherm krijgt? 
 
Gilles zegt duidelijk tegen de groep: Een rood scherm krijgen kan ook een tactische beslissing zijn. Als een kandidaat dus denkt: ik ga mijn vragen op 1 persoon nvullen met de hoop op een rood scherm, dan de andere vragen op een andere verdachte met de hoop op een groen scherm, dan weet ik bijna 100% zeker wie de mol is.

Als de mol (Comfort dus in dit scenario) sowieso een rood scherm zou krijgen, zouden alle mogelijke tactieken van de andere kandidaten bij deze opdracht sowieso teniet worden gedaan, en bestaat de kans dat diegene met de 2e slechtst gemaakte test wel moest afvallen omdat zijn of haar tactiek niet eens uitgemaakt zou hebben.

En dan kan je zeggen: Maar die persoon zou sowieso afgevallen zijn? Dat weet je dus niet, want misschien had diegene zijn of haar tactiek wel aangepast voor deze test, maar die tactiek zou nooit kans van slagen hebben omdat de mol het rode scherm kreeg.

Al met al: als bepaald is dat de mol een rood scherm mocht of zou krijgen, zou deze opdracht eigenlijk totaal nutteloos zijn en vrij oneerlijk tegenover de kandidaten.
Volgens mij leg je Gilles woorden in de mond die hij niet heeft gezegd. Hij zegt alleen dat degene met een rood scherm, misschien de kans krijgt om zijn score te verbeteren. En verder dat een rood scherm misschien wel een heel interessant dingetje wordt.

Dat een rood scherm een tactisch voordeel kan zijn is iets wat sommige kandidaten er van maken. En wellicht zij niet alleen. Als zij dan all-in gaan op één verdachte, in de hoop het rode scherm te krijgen, als ze op de foute mol zitten, dan is dat hun probleem en niet het probleem van de makers.

Als de Mol in deze opdracht geen rood scherm zou kunnen krijgen dan klopt die opdracht niet omdat je dan één kandidaat zou kunnen afstrepen. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Wat ik hier al eerder zei, als de Mol de test zodanig invult dat hij of zij een redelijke kans zou hebben om het rode scherm te krijgen, dan is er wat mij betreft niets aan de hand. Scoren alle kandidaten beter dan de mol dan is alles nog volslagen eerlijk want degene die de laagste score had mag naar huis. Net als bij alle andere eliminaties.
Scoren één of meer kandidaten lager dan de Mol, dan hangt alles af van het verschil tussen de 2 laagste scores. Is dit verschil groot dan zal de laagste waarschijnlijk alsnog afvallen. Is het verschil klein dan zouden de x vragen die opnieuw mogen worden gemaakt net deze kandidaat kunnen redden.

Een slimme kandidaat zal ervoor zorgen dat hij niet de laagste en ook niet de één na laagste score heeft, dan is er niets aan de hand. Bijvoorbeeld spreiden op 2 kandidaten en hopen dat hier de juiste mol bij zit. Je wint dan bijna zeker van kandidaten die all-in gaan en op de verkeerde mol zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #252 Gepost op: 11-04-2023, 08:22:32 »
Een slimme kandidaat zal ervoor zorgen dat hij niet de laagste en ook niet de één na laagste score heeft, dan is er niets aan de hand.

Dat is natuurlijk altijd zo maar als het zo makkelijk was hoefde je nooit een rood scherm te vrezen. De verleiding om alles op één persoon in te zetten was nu groot. Het was aan de kandidaten om zich af te vragen of dit terecht was, wetende dat ook de Mol een test maakt. Het vage is alleen de onduidelijkheid of de testresultaten van de Mol meetellen of niet.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #253 Gepost op: 11-04-2023, 11:16:50 »
Dat is natuurlijk altijd zo maar als het zo makkelijk was hoefde je nooit een rood scherm te vrezen. De verleiding om alles op één persoon in te zetten was nu groot. Het was aan de kandidaten om zich af te vragen of dit terecht was, wetende dat ook de Mol een test maakt. Het vage is alleen de onduidelijkheid of de testresultaten van de Mol meetellen of niet.

Ik vind de argumenten van Martin sterk, maar daarnaast is het ook een stukje interpretatie inderdaad voor nu.

En daarnaast: vergelijkbare opdrachten in vorige seizoenen, waarbij een kandidaat met een laagste score een kans kreeg om zichzelf te redden over de op 2 na slechtste kandidaat, waren altijd ook echt kandidaten en de mol was nooit met test gemoeid, wel met de opdracht.

Ik interpreteer deze opdracht dus ook echt: een kandidaat met de slechtste score kan zichzelf nog redden, dus Leila was niet de persoon met de slechtste score.

Maar ik ben ook benieuwd of dit nog wordt aangehaald in de volgende aflevering of niet. Anders zou het, zoals hier gezegt wordt, misschien te makkelijk zijn om Comfort af te schrijven. Alleen wankelt mijn Comfort-verdenking nu stevig.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #254 Gepost op: 11-04-2023, 12:18:52 »
Als Comfort de mol is had er veel geld verdiend kunnen worden indien alle kandidaten toch besluiten te gaan helpen.  6x 500 = 3000 euro meer dan in het geval van alleen haar eigen foto goed hebben. Moet de mol niet juist tussen de kandidaten zitten om dat proberen te voorkomen? Beinvloeden dat het niet in je eigen belang is haar te helpen.
Dan nog iets. Als Comfort de mol is, kan deze twist eigenlijk alleen als niemand haar verdenkt. Want stel, iemand gaat all in op haar. Comfort komt terug en deze persoon valt vervolgens niet af. Dan is deze persoon toch 100 % zeker dat dit een mollen act was.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #255 Gepost op: 11-04-2023, 12:34:21 »
Dan nog iets. Als Comfort de mol is, kan deze twist eigenlijk alleen als niemand haar verdenkt. Want stel, iemand gaat all in op haar. Comfort komt terug en deze persoon valt vervolgens niet af. Dan is deze persoon toch 100 % zeker dat dit een mollen act was.
Ik weet niet of ik snap wat je bedoelt. Als je all in op de verkeerde mol zit hoef je nog steeds niet de slechtste score te hebben. Andere kandidaten die op de verkeerde mol zitten of kandidaten die spreiden op de verkeerde mol kunnen net zo goed de slechtste score hebben. Het zegt allemaal niets.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #256 Gepost op: 11-04-2023, 12:49:29 »
Als Comfort de mol is had er veel geld verdiend kunnen worden indien alle kandidaten toch besluiten te gaan helpen.  6x 500 = 3000 euro meer dan in het geval van alleen haar eigen foto goed hebben.
Als zij iedereen zou volgen wel. Maar bij Leïla zegt ze al: 'Ik hoop dat ik u kan vertrouwen?' Een beetje argwanend naar iemand die je zo nabij staat. Bij Lieselot aarzelt ze nog meer voor ze besluit mee te gaan. 'Ik begin gewoon een beetje te twijfelen over jullie tactiek'. Als er mannen waren gevolgd die ook wilden helpen, had ze makkelijk kunnen besluiten om uit wantrouwen iets anders in te drukken.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #257 Gepost op: 11-04-2023, 14:01:22 »
Hoewel ik erg twijfel na deze aflevering, zet ik mijn pijlen meer op Thomas. Wat ik niet begrijp aan én Ruben én Comfort, dat ze beiden eerst rustig blijven zitten bij de elementen. Als mol wil je toch juist de bunker in om invloed te hebben op de lift? Het rennen van o.a. Thomas is dan veel logischer.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #258 Gepost op: 11-04-2023, 14:12:05 »
Hoewel ik erg twijfel na deze aflevering, zet ik mijn pijlen meer op Thomas. Wat ik niet begrijp aan én Ruben én Comfort, dat ze beiden eerst rustig blijven zitten bij de elementen. Als mol wil je toch juist de bunker in om invloed te hebben op de lift? Het rennen van o.a. Thomas is dan veel logischer.

Ze konden met een code van de andere nog wisselen van element. Dus als mol was het niet nodig om te gaan rennen. Thomas was hier veel minder verdacht omdat hij zijn code wel erg makkelijk liet lezen door Lancelot. Maar langs de andere kant was het niet zo slecht om over te blijven. De kans dat jij voor die pasvraag kon gaan was reëel.

Geweldige opdracht als je als mol op álle mogelijke plaatsen wel iets kon doen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #259 Gepost op: 11-04-2023, 15:43:06 »
Wat ik niet begrijp aan én Ruben én Comfort, dat ze beiden eerst rustig blijven zitten bij de elementen.

dat vond ik juist wel mols, nadat uitkwam dat de plek nog afgepakt kon worden. Door te blijven zitten laat je je code niet zien, terwijl je wel een betere kans de code van een van de anderen te zien. En als er een juist bordje blijft hangen heb je alsnog kans. Alleen de mol weet dat je niet persé als eerste hoeft te rennen.