Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48917 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #320 Gepost op: 17-04-2023, 23:27:54 »
Dat Comfort niet beter acteerde bij het vliegtuigje vond ik wel jammer maar ik snap dat je het als molstrategie kan zien. (Om haar acteerkunsten bij het rode scherm te verbergen.) Wel een riskante strategie die verdubbeling op had kunnen leveren.
Persoonlijk vind ik het dan een gekke mol strategie. Heeft ze in de auto minder uit de pot gehaald dan het nu op kon leveren (Lieselot had haar al door).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #321 Gepost op: 17-04-2023, 23:40:52 »
Geheel eens. Haar beschrijvingen van de vliegbewegingen volgden veel te snel op elkaar, waaruit althans ik kon afleiden dat ze het van een afstand zág, in plaats van zelf ervoer. Maar aangezien de anderen juist extra pasvragen konden verdienen - wat een mol denk ik wel wil - als ze haar slechte acteerwerk juist interpreteerden, was dat geen molgedrag. Juist Thomas die coûte que coûte de foute keuze wilde doordrammen maakte zich hier verdacht.
Vergeet niet dat ze behalve de 1 of 2 pasvragen ook €1500 verdienen bij een juiste inschatting. Die 1 of 2 pasvragen zal de mol een zorg zijn maar die €1500 heeft hij liever niet in de pot. Ik weet natuurlijk niet hoe graag Comfort zou willen vliegen en wat haar dit waard is. Maar de grote vraag voor haar, als zij de Mol is, is volgens mij, hoe groot is de kans dat ze juist raden als ik fake, tegenover dat ze raden dat iedereen heeft gevlogen als ik wel vlieg. Voor de anderen was het kennelijk al vrij duidelijk dat Toos en Ruben gevlogen hadden. Zij hadden zo'n buitenkansje sowieso niet laten liggen zou hun inschatting kunnen zijn.
Als ze wel besluit om te vliegen moet ze dus net doen of ze niet echt vliegt. Als ze niet vliegt moet ze doen alsof ze wel vliegt. Mij lijkt dat het laatste makkelijker is. Ik kan me niet voorstellen dat je als je wel aan het stuntvliegen bent en je hiervan verslag moet doen, dit niet te merken is aan je stem. Kortom, ik denk dat de keuze van Comfort juist was als zij de Mol is. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat zij daarom de Mol is.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 23:44:58 door MartinJ »

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #322 Gepost op: 18-04-2023, 06:59:32 »
Het punt is dat de mol en deelnemers hetzelfde willen in deze opdracht. De mol wil geen geld, de deelnemers willen geen 6 jokers in het spel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #323 Gepost op: 18-04-2023, 10:02:32 »
In De Mol 2021 was er ook twijfel of Noah als invaller nog wel de mol kon zijn.

Dat was onwaarschijnlijk, maar kon nog perfect, een niet te vergelijken situatie met deze.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #324 Gepost op: 18-04-2023, 10:49:56 »
Dat Comfort faken, dus pasvragen, kiest boven stuntvliegen, wijst erop dat ze onzeker is over haar mol, wat begrijpelijk is na haar rode scherm. Ik denk dat zij de volgende afvaller is.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 10:53:16 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #325 Gepost op: 18-04-2023, 12:31:06 »
Dat Comfort faken, dus pasvragen, kiest boven stuntvliegen, wijst erop dat ze onzeker is over haar mol, wat begrijpelijk is na haar rode scherm. Ik denk dat zij de volgende afvaller is.
Comfort kan hier helemaal geen pasvragen verdienen.
Bovendien, als zij al niet de mol is, dan is zij de enige die weet dat ze met de laatste 6 vragen eerst niet goed zat maar na verandering wel. Zij zou minder saus in haar hoofd moeten hebben dan Ruben.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #326 Gepost op: 18-04-2023, 12:53:41 »
Was haar bezoek ook niet de enige die 'ja' zei op de vraag of ze de mol kon zijn?

Nu wil ik een overzichtje van wat vorige partners over de mol zeiden  ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #327 Gepost op: 18-04-2023, 13:01:38 »
Comfort kan hier helemaal geen pasvragen verdienen.

Oké, had ik niet goed begrepen. Maar ze wilde voorkomen dat aan de andere kant pasvragen werden verdiend, oftewel ze is onzeker over haar mol. Dat ze met herinvullen niet meer de slechtste was, in helemaal niet vreemd. Ze had de verkeerde mol dus alle vragen die op diegene waren ingevuld moeten anders en dan ben je al snel door. Dat betekent niet dat ze weet wie het dan wél is. Ze moet zich herorienteren, terugdenken, andere mol kiezen. Dat maakt onzeker.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #328 Gepost op: 18-04-2023, 13:36:46 »
Ze moet zich herorienteren, terugdenken, andere mol kiezen. Dat maakt onzeker.

Klopt, de kans is aanzienlijk dat ze zondag voor de tweede keer een rood scherm krijgt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #329 Gepost op: 18-04-2023, 14:08:01 »
Ze had de verkeerde mol dus alle vragen die op diegene waren ingevuld moeten anders en dan ben je al snel door. Dat betekent niet dat ze weet wie het dan wél is. Ze moet zich herorienteren, terugdenken, andere mol kiezen. Dat maakt onzeker.

Dat geeft toch net heel veel info.
Geen idee wat de vragen waren. Het waren de laatste 6 vragen die ze opnieuw mocht doen, dus sowieso zit daar al de vraag "wie is de mol?" bij, want dat is steeds de laatste vraag.
Een andere vraag die we zien is "Heeft de mol kinderen". Stel dat ze hier vorige keer "nee" op antwoordde, omdat ze bijvoorbeeld op Ruben zat. En ze antwoordt nu 'ja', dan kan ze al gokken dat de mol iemand is met kinderen. Leïla gaat eruit, dus dat is al iemand met kinderen minder, en Comfort zelf weet dat ze een kind heeft. Dan zullen er al niet zoveel meer overblijven met kinderen van de huidige kandidaten.
Natuurlijk weet zij niet hoeveel vragen ze minder fout had dan Leïla en hoeveel en welke vragen ze nu correct heeft ingevuld, maar ze weet wel wie het zeker niet is en op basis van de vragen kan ze toch een beetje beginnen puzzelen.

Iets zegt me dat ze niet op Leïla en Lieselot zat :-)
Dus dan blijven over: Thomas, Lancelot, Ruben en Toos.
Als je daar al één iemand van kan schrappen (stel ze zat op Ruben na de raketsillo) dan blijven er nog maar 3 over.
Als je dan wat puzzelt met de 6 vragen denk ik dat je al wel een eind komt.
I was blind but now I can see

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #330 Gepost op: 18-04-2023, 14:11:30 »
Dat geeft toch net heel veel info.
Geen idee wat de vragen waren. Het waren de laatste 6 vragen die ze opnieuw mocht doen, dus sowieso zit daar al de vraag "wie is de mol?" bij, want dat is steeds de laatste vraag.
Een andere vraag die we zien is "Heeft de mol kinderen". Stel dat ze hier vorige keer "nee" op antwoordde, omdat ze bijvoorbeeld op Ruben zat. En ze antwoordt nu 'ja', dan kan ze al gokken dat de mol iemand is met kinderen. Leïla gaat eruit, dus dat is al iemand met kinderen minder, en Comfort zelf weet dat ze een kind heeft. Dan zullen er al niet zoveel meer overblijven met kinderen van de huidige kandidaten.
Natuurlijk weet zij niet hoeveel vragen ze minder fout had dan Leïla en hoeveel en welke vragen ze nu correct heeft ingevuld, maar ze weet wel wie het zeker niet is en op basis van de vragen kan ze toch een beetje beginnen puzzelen.

Iets zegt me dat ze niet op Leïla en Lieselot zat :-)
Dus dan blijven over: Thomas, Lancelot, Ruben en Toos.
Als je daar al één iemand van kan schrappen (stel ze zat op Ruben na de raketsillo) dan blijven er nog maar 3 over.
Als je dan wat puzzelt met de 6 vragen denk ik dat je al wel een eind komt.
Ze weet niet welke van de vragen goed waren na de herhaling. Misschien had ze 1 vraag goed, misschien 5. Ze weet alleen vrij zeker dat ze fout zat met haar mol. Zolang je steeds een groen scherm krijgt, weet je dat je op de goede weg zit of kan zitten. Dat geeft moed. Maar na een rood scherm zakt de moed je echt wel in de schoenen lijkt mij. Dat moet haast wel want ze lijkt me niet bang uitgevallen en had vast ook willen stunten in het vliegtuig. Ik vond het een afknapper toen we haar - mooi gemonteerd trouwens - opeens op de grond zagen faken dat ze vloog ipv dat ze echt meevloog. Van een gyneacologe had ik toch iets anders verwacht!  :-X
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 14:33:14 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #331 Gepost op: 18-04-2023, 15:07:03 »
Een andere vraag die we zien is "Heeft de mol kinderen". Stel dat ze hier vorige keer "nee" op antwoordde, omdat ze bijvoorbeeld op Ruben zat. En ze antwoordt nu 'ja', dan kan ze al gokken dat de mol iemand is met kinderen. Leïla gaat eruit, dus dat is al iemand met kinderen minder, en Comfort zelf weet dat ze een kind heeft. Dan zullen er al niet zoveel meer overblijven met kinderen van de huidige kandidaten.
Natuurlijk weet zij niet hoeveel vragen ze minder fout had dan Leïla en hoeveel en welke vragen ze nu correct heeft ingevuld, maar ze weet wel wie het zeker niet is en op basis van de vragen kan ze toch een beetje beginnen puzzelen.

Ja, maar misschien had ze juist die vraag de eerste keer wel goed en nu dus fout, maar heeft ze twee of die andere vragen wel terecht aangepast en gaat ze daarom door. Dan zit ze nu dus op een fout spoor. Alleen als ze exact zou weten welke vragen ze nu goed heeft, zou ze spekkoper zijn. Nu blijft het toch tamelijk onzeker.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #332 Gepost op: 18-04-2023, 17:15:02 »
Zeker weten doe je niet veel in dit leven.
Wat Comfort wel zeker weet is dat degene op wie ze tunnelde niet de mol is.
Verder kan ze kijken hoe vaak iedere kandidaat in hetzelfde groepje zat als haar mol. De kandidaten die heel vaak in hetzelfde groepje zaten hebben dan een kleinere kans om de mol te zijn, want zij zat fout in eerste instantie. Hetzelfde kan ze doen met de 6 vragen in de tweede ronde. Bovendien weet ze inmiddels dat Leila en Lieselot niet de mol zijn. Dit kan ze er ook in betrekken. Moet wel wat uit te halen zijn volgens mij.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #333 Gepost op: 18-04-2023, 18:13:08 »
Zeker weten doe je niet veel in dit leven.
Wat Comfort wel zeker weet is dat degene op wie ze tunnelde niet de mol is.
Verder kan ze kijken hoe vaak iedere kandidaat in hetzelfde groepje zat als haar mol. De kandidaten die heel vaak in hetzelfde groepje zaten hebben dan een kleinere kans om de mol te zijn, want zij zat fout in eerste instantie. Hetzelfde kan ze doen met de 6 vragen in de tweede ronde. Bovendien weet ze inmiddels dat Leila en Lieselot niet de mol zijn. Dit kan ze er ook in betrekken. Moet wel wat uit te halen zijn volgens mij.
Als ze vanaf het begin twee mollen had, is het makkelijker dan als ze opnieuw moet beginnen met zoeken.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #334 Gepost op: 19-04-2023, 13:37:27 »
De ex van Comfort zegt dat 'ze heel goed kan doen alsof'.
Zou dat ook zo zijn geweest bij de eliminatie en haar rode scherm?

In aflevering 5 haalt ze bij de 1e opdracht amper wat binnen.
Ik durf haar toch nog niet uit te sluiten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #335 Gepost op: 19-04-2023, 16:26:28 »
De ex van Comfort zegt dat 'ze heel goed kan doen alsof'.


Leek me vooral heel harde passive-aggressive.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #336 Gepost op: 19-04-2023, 16:29:31 »
Haha, natuurlijk niet. Als ze niet meer goed met elkaar om konden gaan gingen ze echt niet samen in De Mol zitten. ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #337 Gepost op: 19-04-2023, 16:39:18 »
Ik vond het mooi om te zien dat die twee ex-en zou vriendschappelijk met elkaar omgaan. Comfort lijkt me een aardige vrouw. Maar de Mol zie ik niet in haar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #338 Gepost op: 20-04-2023, 07:20:27 »
Dat Comfort niet beter acteerde bij het vliegtuigje vond ik wel jammer maar ik snap dat je het als molstrategie kan zien. (Om haar acteerkunsten bij het rode scherm te verbergen.) Wel een riskante strategie die verdubbeling op had kunnen leveren.
Er stond 1.500 euro op het spel, ongeacht het aantal goede films. Er zijn al grotere risico's voor de mol geweest dit seizoen (of kandidaten uiteindelijk de vrijstelling of pasvragen wel gaan pakken bv.)

Ik vond het acteren na nog eens luisteren best oké. Geen grote show à la Ruben, maar je hoort hier en daar wel snikjes in haar stem. Ze krijgt zelfs een compliment van Toos en Ruben. 'Amai, volgens mij zat jij echt in dat vliegtuig'. En de beste stukken kunnen makkelijk uit de montage zijn gelaten.
Op het bandje gemengd met luchtruim geluidjes en gekraak, dat maakt het voor de luisteraar alleen maar overtuigender. Die is sneller geneigd te denken dat ze vliegt, daar kan hij ook 2 pasvragen mee verdienen i.p.v. 1. En als ze je verdachte is, verwacht je dat al helemaal. Waarom zou ze anders kiezen voor de stuntvliegers.

De keuze niet te gaan vliegen is dus aan alle kanten mols. Ook: eerst niet voor de pasvragen willen gaan, dat doe je toch alleen als je vrij zeker van je zaak bent? En dan maakt ze er vervolgens een big deal van als anderen ze zouden krijgen.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 07:25:20 door Molest »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #339 Gepost op: 20-04-2023, 09:40:21 »
Het waren enkel de filmkenners die de pasvragen konden verdienen, niet de stuntvliegers. De stuntvliegers kozen ervoor om Comfort niet te laten vliegen waardoor ze maar één pasvraag konden verdienen, anders waren het er twee (als kandidaat zeer begrijpelijk). En dan moeten de filmkenners ze nog goed inschatten.
Ik hoorde snel dat Comfort niet in het vliegtuig zat, anders had ze af en toe gegild en Lieselot twijfelde terecht of Comfort in het vliegtuig zat. Maar Thomas drukte door dat ze allemaal gevlogen hebben.