Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48901 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #360 Gepost op: 23-04-2023, 22:10:19 »
Inderdaad, Comfort wederom onmols deze aflevering. Gaf veel informatie in de bibliotheek, enkel het schilderij was fout (wat ze toegaf).
Bij de bus deed ze ook enkel goede dingen en probeerde groen door te drukken, wat juist was. Degenen in de bus kozen echter voor het geel van Ruben.
Met het kaartspel hou ik geen rekening want dat is een geluksspel.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #361 Gepost op: 23-04-2023, 22:14:47 »
Ik blijf een vreemd mols gevoel houden bij Commy, ondanks dat ze in sommige opdrachten - vooral de laatste afleveringen - echt heel onmols is inderdaad. Waarschijnlijk is ze gewoon een slimme, mysterieuze kandidaat die de Mol denkt te hebben gevonden sinds haar rode scherm en nu vol voor het geld gaat.

Bij het kaartspel tegen de Mol leek ze ook geen beslissingen zelf te nemen maar ging ze mee met de anderen?
Het enige dat me nog opviel was dat ze wel erg veel pech leek te hebben met de groene kaarten, misschien op de een of andere manier mee geknoeid? Maar bij de bus vond ik dat groen noemen dan ook wel weer een heel vreemde move als Mol.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 22:19:23 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #362 Gepost op: 23-04-2023, 22:21:34 »
Ik denk nu ook dat Comfort de mol op het spoor is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #363 Gepost op: 23-04-2023, 22:49:41 »
Ik zou zeggen: de beste molposities, in alle opdrachten. Als eerste boeken gaan halen in de bieb, en daarna Thomas laten lopen zodat zij het leeuwendeel van de zaken doorgeeft aan Lancelot. Dat wordt goed terugkijken deze week naar wat er allemaal is doorgegeven, en in hoeverre dat klopt. Een ding klopte alvast niet, maar de rest ging me een beetje te snel. :) Ze kan ook nog een belangrijk boek hebben laten verdwijnen, wie weet.

Comfort kan gewoon haar best doen bij de FBI, na de foute fotokeuze in de bus. Ze moeten sowieso weer terug voor de kniptang. Ik vond haar weer opvallend scherp met het idee van de flitsmeting, dat had ze weer meteen door. Die scherpte nu al zo vaak gezien bij haar. En Ruben die geel roept... Ja, dat kan een test zijn, hè. Dus snel gehandeld, en groen roepen. Ze gaf zich redelijk gemakkelijk gewonnen, vond ik.
Gefoefel met de kaarten nog misschien. Inderdaad wel gek ('toevallig', heet dat bij Commy ;D) dat er maar geen hoog bedrag tevoorschijn kwam. En ze zat goed gepositioneerd aan de buitenkant i.v.m. de signalen.

Ik denk nu ook dat Comfort de mol op het spoor is.
Ik denk eerder dat - in elk geval - Toos haar op het spoor is. En dat hij daarom niet meeging met het 'groen' van Comfort in de bus. Thomas vertrouwde haar overduidelijk wel, maar die was vorige aflevering al van haar af vanwege de emoties bij het rode scherm.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #364 Gepost op: 23-04-2023, 22:52:40 »
Grootste anti-molactie van de aflevering door de kleur te corrigeren.

@molest.
Akkoord met wederom goede posities.
Waar ze weer weinig mee doet. Of in de derde opdracht het zelfs bijna onnodig redt.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 23:00:31 door Belgian Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #365 Gepost op: 23-04-2023, 23:01:11 »
Comfort kan gewoon haar best doen bij de FBI, na de foute fotokeuze in de bus. Ze moeten sowieso weer terug voor de kniptang. Ik vond haar weer opvallend scherp met het idee van de flitsmeting, dat had ze weer meteen door. Die scherpte nu al zo vaak gezien bij haar. En Ruben die geel roept... Ja, dat kan een test zijn, hè. Dus snel gehandeld, en groen roepen. Ze gaf zich redelijk gemakkelijk gewonnen, vond ik.

Dat ze niet meeging met geel kan ik goed begrijpen als Comfort de Mol is, maar waarom zo duidelijk groen zeggen? Er was altijd nog de optie om gewoon te zeggen dat ze het niet gezien had of twijfelde. Niks verdachts aan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #366 Gepost op: 23-04-2023, 23:07:50 »
Als Comfort de mol is was ze gewoon meegegaan met Ruben die voor geel ging en dan had ze nog de schuld aan hem kunnen geven.
Een zoveelste anti-molactie van Comfort.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 23:18:38 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #367 Gepost op: 23-04-2023, 23:08:24 »
Impuls-reactie? Ze moet in een split second beslissen natuurlijk. Er was hoe dan ook twijfel, en er moest dus nog een ronde gereden worden, terwijl de tank al bijna leeg was. Ik vond het opvallend hoe makkelijk ze zich gewonnen gaf. 'Ruben zegt geel. Ik dacht groen, maar ja...'.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #368 Gepost op: 23-04-2023, 23:17:24 »
Poh ik vond het toch allemaal wel heel onmols bij Comfort deze aflevering, terwijl ik met alle wil van de wereld in haar de Mol wil zien. Lijkt me persoonlijk van alle kandidaten die over zijn de leukste Molkeuze.

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #369 Gepost op: 23-04-2023, 23:25:15 »
'Ruben zegt geel. Ik dacht groen, maar ja...'.

Door het zo te zeggen (met "maar ja" op 't einde...) hopen dat ze in de bus voor Ruben's fout zouden kiezen? Dus ze zwakt haar eigen keuze "groen" dan wat af. Maar dan zou ik ook zeggen, ga dan mee in die foute keuze en zeg: ja ja misschien toch geel, maar ik dacht groen gezien te hebben.

EDIT :Had ik nog niet gelezen dit dus:

Dat ze niet meeging met geel kan ik goed begrijpen als Comfort de Mol is, maar waarom zo duidelijk groen zeggen? Er was altijd nog de optie om gewoon te zeggen dat ze het niet gezien had of twijfelde. Niks verdachts aan.

EDIT2:

Toch lijkt Commy het er na afloop ten overstaan van de groep het er bij Ruben nog even extra in te wrijven dat geel de foute keuze was, door oa tegen hen te zegge: "Da's toch wel fucking frustrerend en nu ziet ge wel dat 't groen was". Da's toch wel weer typisch mols.

En het was nogwel Ruben die 't Commy juist het niet kwalijk nam bij de slackline (varkentje) dat het mis ging en heel timide en verlegen bijna haar falen onderging. Een groot contrast dus met de Commy die Ruben even geselt over die onjuiste kleur.

Dat wordt opnieuw een loep op deze aflevering zetten.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 00:43:41 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #370 Gepost op: 24-04-2023, 00:00:55 »
Ik weet niet hoe het met de verdenking van Lancelot zit. Maar als die haar ook niet vertrouwt, zijn er al twee in de bus die niet zo maar met groen mee zullen gaan. Dat kan ook een rol spelen in haar tactiek.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 00:03:10 door Molest »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #371 Gepost op: 24-04-2023, 00:46:28 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ja, dat is waar. Ik zat al te denken tijdens deze aflevering dat ik zoiets eerder gezien had.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #372 Gepost op: 24-04-2023, 01:26:51 »
Tja wat moet ik nu van Commy vinden ::rofl::

Ze geeft me redenen om de tunnel te verlaten, maar nog meer redenen om erin te blijven.

Ik denk namelijk dat ze door iedereen wordt verdacht, daardoor zei Thomas ook dat hij liever er langer in had gebleven en baalde niet dat hij de mol niet had gevonden.

Hiervan heeft ze gebruik gemaakt de laatste opdracht, om toch mensen van haar af te krijgen, daardoor ging ze niet mee met Ruben en zei ze groen. Mocht ze de mol zijn, dan is dit echt fantastisch ::ok::

Daarnaast vond ik het juist mols om als eerste de boeken te zoeken. Lang de tijd nemen, hulp vragen aan de receptioniste, misschien wat aanwijsbordjes verwisseld enzovoorts.

Daarnaast lijkt het alsof ze foute info doorgeeft aan lancelot, maar wordt niet in de montage opgenomen.

Tijdens de mol opdracht was het weer obvious hoe ze door iedereen werd verdacht. Ze zaten er gewoon taart te eten, lieten Comfort haar gangetje gaan, want ze liet sws 2000 als kaart liggen. De edit was hier ook verdacht.

Tevens zouden de makers kiezen voor een heel subtiele hint die niet opvalt. Bij Comfort denk ik dat dit het aanraken van de haren was(tijdens Toos te zien), omdat ze andere keren haar handen goed bij zich hield, zodat ze fout niet in kon gaan.

Om het af te sluiten, weer aantal gevallen productie assisentie en acteerwerk dat niet te verklaren is. Waarom zou ze bij het kaartje van €200, drie keer vragen aan iedereen met een moeilijke blik om door te gaan of niet?


ECHTER, een grote maar is het onnodig geven van goede antwoorden als mol, wat ze best vaak doet. Daardoor wil ik de tunnel verlaten, maar het is nu te laat. Zou wel mooi zijn als ze het echt zou zijn ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 01:28:25 door keesisdemol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #373 Gepost op: 24-04-2023, 07:48:32 »
Waarom zou iedereen van de kandidaten Comfort verdenken? Ze zou nou net zo'n subtiele onder-de-radar-Mol zijn. Zou dat dan vanwege het rode scherm zijn? Dan had die stunt weinig zin en een tegengesteld effect. (Behalve dan dat molloten zoals ik de tunnel verlieten.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #374 Gepost op: 24-04-2023, 08:04:21 »
Thomas heeft haar na haar emoties bij het rode scherm afgestreept, en Ruben had saus in zijn hoofd. Dus die twee verdenken haar niet, lijkt me. Daar heeft het rode scherm juist een rol in gespeeld.

Dan heb je Toos en Lancelot nog. Toos zit al een paar afleveringen op één iemand. Ik denk dat hij haar al voor de bunker op het oog had, want hij zegt daar: Toen we op de stoelen zaten, had ik wel verwacht dat er een paar gingen lopen. Maar niet degenen die nu als eerste hebben gelopen.
En Lancelot zou als mol in de auto willen zitten. Misschien hebben beiden bij de bingo argwaan gekregen over foute antwoorden die doorkwamen? Of Toos al bij de eieren? Lancelot zat ook bij Comfort op de kamer met de rode knop.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #375 Gepost op: 24-04-2023, 08:34:58 »
Hebben de Comfort-verdenkers al een mooi lijstje van verdachte acties in aflevering 6?

Bij het kaartspel tegen de Mol leek ze ook geen beslissingen zelf te nemen maar ging ze mee met de anderen? Ik vond het niet heel overtuigend mols allemaal.
We zullen in de eindmontage wel zien hoe er bij Comfort een kaartje van €1000 of €2000 passeert terwijl ze 'weer €100' tegen de medekandidaten zegt. Om uiteindelijk op de stopkaart met €0 te eindigen.
Dat is ook wat Toos insinueerde.

Bij de busbom is mijn enige verklaring dat Comfort weet dat Ruben itt zij wel vertrouwd wordt door de groep en ze dus makkelijk een tegengesteld goed antwoord kon geven, dat het zelfs de groep nog eerder richting de gele draad zou duwen.... Om op die manier uiteindelijk Thomas op een dwaalspoor en uit de groep te knikkeren. Benieuwd of er bij de anderen nog twijfelaars zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 08:38:16 door Betonmol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #376 Gepost op: 24-04-2023, 08:58:40 »
Ik zou graag met hangende pootjes terugkeren in de Comforttunnel maar de mitsen en maren stapelen zich wel op. En ik blijf erbij dat het rode scherm haar als Mol heel erg in de schijnwerpers zou hebben gezet. Wat weer tegenstrijdig is met hoe subtiel ze juist zou hebben gemold tot op dat moment. (Want alle foto's fout gokken was natuurlijk erg verdacht.) En dan was er nog de mogelijkheid dat meer kandidaten haar zouden willen helpen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #377 Gepost op: 24-04-2023, 09:46:46 »
We zullen in de eindmontage wel zien hoe er bij Comfort een kaartje van €1000 of €2000 passeert terwijl ze 'weer €100' tegen de medekandidaten zegt. Om uiteindelijk op de stopkaart met €0 te eindigen.
Dat is ook wat Toos insinueerde.

Dat zou best eens kunnen. In Café de Mol kwam werd deze mogelijk ook te berde gebracht. En bovendien idd vette tv voor de eindmontage, waarin ik ook wel een in België stuntvliegende Commy voor me zie in een echt vliegtuig, haar fakevlucht-tekst oefenend, het echte fysieke gevoel erbij te krijgen om het later in haar nepvlucht in Arizona voldoende geloofwaardig te laten klinken.

Bij de busbom is mijn enige verklaring dat Comfort weet dat Ruben itt zij wel vertrouwd wordt door de groep en ze dus makkelijk een tegengesteld goed antwoord kon geven, dat het zelfs de groep nog eerder richting de gele draad zou duwen.... Om op die manier uiteindelijk Thomas op een dwaalspoor en uit de groep te knikkeren. Benieuwd of er bij de anderen nog twijfelaars zijn.

Het was als dik bedtijd toen ik me deze mogelijkheid ook bedacht, maar dan zou Comfort (wat Heinz hierboven ook zegt) minder vertrouwd worden in de groep dan ik tot nu toe dacht. Dat wordt toch weer een aantal zaken herbekijken van de eerdere afleveringen. Ik heb (behalve als schot voor de  boeg) voortdurend op Commy gestemd, maar twijfel is er ook wel bij mij.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 09:56:30 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #378 Gepost op: 24-04-2023, 09:57:31 »
Het was als dik bedtijd toen ik me deze mogelijkheid ook bedacht, maar dan zou Comfort (wat Heinz hierboven ook zegt) minder vertrouwd worden in de groep dan ik tot nu toe dacht. Dat wordt toch weer een aantal zaken herbekijken van de eerdere afleveringen. Ik heb (behalve als schot voor de  boeg) voortdurend op Commy gestemd, maar twijfel is er ook wel bij mij.
Dat is inderdaad pure speculatie van mij.
Als kijker krijgen we het sowieso niet te zien hoe de (echte) verdenkingen liggen (enkel in het allereerste seizoen), want dan kom je door deductie makkelijk tot de mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #379 Gepost op: 24-04-2023, 10:24:56 »
Er zijn veel te veel anti-molacties van Comfort om als mol geloofwaardig te zijn. Ik ga ze nog eens opnoemen:

1. Tijd inschatten: rookmelder kiezen, Thomas en Leïla niet willen achterlaten tegen Matteo in en de slang zonder info juist plaatsen. Wat is haar molactie hier? Hopen dat de andere groep te vroeg zou aankomen?
2. In de bootcamp na 4 km net op tijd aankomen (en alle 3 opdrachten goed uitvoeren). Als mol had ze gemakkelijk kunnen vertragen, het zou niet eens verdacht zijn geweest om na 4 km te laat aan te komen.
3. Snel uitgeschakeld in de rodeo-opdracht waardoor je buitenspel staat en niet meer kunt mollen.
4. Bij de bunker als laatste een bordje pakken. Als Lancelot een goed bord (Strontium) had genomen stond zij buitenspel. Bovendien gaf ze haar code waardoor Thomas en Toos enkel die van Ruben moesten gokken en bij een juiste gok stopte de lift.
5. In de dierentuin (samen met Leïla) het beslissende goede antwoord geven waardoor €1000 in de pot (doordat Toos Bingo riep).
6. Dat rode scherm - niet zozeer dat zij dat rode scherm had - maar dan was die hele opdracht fake. Bovendien was er de mogelijkheid dat de kandidaten besloten haar te helpen en dan moet ze wel geld in de pot brengen. Daarnaast probeerde ze de anderen te overtuigen haar te helpen en komt ze oprecht over (als dat geacteerd is moet zij een Oscar krijgen).
7. Eetopdracht: samen met Toos als enige artikelen binnenbrengen (de laatste op de valreep).
8. Stuntvliegen: haar acteren is hier ongeloofwaardig (een schril contract met haar acteren in de Dolorean), ik hoorde onmiddellijk dat zij niet in het vliegtuig zat en Lieselot en Lancelot twijfelden terecht. Bovendien beschreef zij haar stunt perfect waardoor het juiste filmfragment getoond werd. Als zij de mol is had ze dat stuntvliegen beter voorbereid en hier subtiel haar stunt verkeerd beschreven.
9. De opdracht met de bus perfect uitvoeren en doordrukken dat de draad groen is. Waarom gewoon niet meegaan met Ruben (die door de groep werd vertrouwd)? Dat zij dat deed omdat iedereen haar verdacht is weinig waarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 11:28:42 door Luc »