Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48829 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #560 Gepost op: 30-04-2023, 22:52:38 »
Het zou nog beter geweest zijn als ze Toos had gekozen en raak had geschoten. 0 euro.

Ook beter niet in de 1e ronde op Ruben stemmen, want kans op 3000.

Niet een goede 1e en 3e foto.
De 2e foto zat er ook maar net naast.

Dus wederom veel geld verdiend en weinig gemold.
Logisch als je niet de mol bent.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #561 Gepost op: 30-04-2023, 22:56:11 »
Maar wist de mol aan tafel hoe de anderen hadden gepresteerd? Of moest hij ook gokken en kon hij pas gaan mollen tijdens het duel, als de prijs op hun hoofd bekend was.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #562 Gepost op: 30-04-2023, 23:04:29 »
Ik vind het opvallend hoe Toos met Comfort omgaat.

Probeerde eerst voor de grap haar kaarten in het vuur te gooien, en ook in deze video wordt er wat geplaagd. https://www.youtube.com/watch?v=zVyCTr6XhvU&ab_channel=GoPlay

Daarnaast leek Toos haar ook niet te vertrouwen in de saloon. Is Toos een kandidaat die mol Comfort op deze manier terug wil plagen?  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #563 Gepost op: 30-04-2023, 23:05:36 »
Toos lijkt al een tijdje op Comfort te zitten als mol. Wat overeen komt met dat hij heeft gezegd een tijdje geleden all-in te zijn gegaan en hoe hij inderdaad deze aflevering maar ook in voorgaande afleveringen met Comfort omgaat.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #564 Gepost op: 30-04-2023, 23:30:04 »
Comfort begon na het laatste duel (met die schietschijf) uit zichzelf over de groepsvrijstelling én geld, terwijl Toos en Ruben dat nog helemaal niet hadden gezegd. Slordige montage of een bewijs voor voorkennis?
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #565 Gepost op: 30-04-2023, 23:35:38 »
Comfort begon na het laatste duel (met die schietschijf) uit zichzelf over de groepsvrijstelling én geld, terwijl Toos en Ruben dat nog helemaal niet hadden gezegd. Slordige montage of een bewijs voor voorkennis?
Slordige montage ::jaja:: Er zitten duidelijk veel knips in het korte stukje, geen reden om de hele uitleg van de opdracht nog eens over te doen voor de kijker.
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #566 Gepost op: 30-04-2023, 23:38:32 »
Slordige montage ::jaja:: Er zitten duidelijk veel knips in het korte stukje, geen reden om de hele uitleg van de opdracht nog eens over te doen voor de kijker.

Zoiets vermoedde ik al. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik een deerne op bezoek had die normaal nooit naar De Mol kijkt, maar die merkte het op.
Woosie down?

Offline Social

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #567 Gepost op: 30-04-2023, 23:43:30 »
Afl. 1 was ronduit brutaal.
Het begon al met voorstellen op Cafe waar alleen Comforts naam op het bord stond (gevonden door Molest).
Doen alsof je Matteo niet kent en dan zijn naam noemen (Molest). Hij stelt zich voor als Steve en krijgt als eerste zijn eigen naam Matteo Simoni te horen. Dat klinkt als een vrijbrief voor de finale voor Matteo. Daarna pakt ze Matteo helemaal in met belangstellende vragen (corona) en wil ze niemand achterlaten.
Gebruikt de juiste tijdsmeting, vertraagd bij de slang, waardoor zij op tijd komen, terwijl te verwachten is dat een team dat niet de juiste tijdsmeting hanteert te vroeg zal komen.
Manipulerend op de slackline als laatste terecht komen en 3000 euro wegspelen.
Gilles geeft een stapel dagboeken aan Comfort en vermeld rose voor Lieselot en Comfort zegt ‘we gaan het haar gunnen.’
Er komt een bericht met foto van Lieselot en Comfort wijst daarop setten en zegt ‘gaan we haar bij ons zetten?’ En ‘Ereplaats’.
Ze gaan picknicken en wie draagt de mand?
Vraagt door de telefoon aan Lieselot als enige, ‘je bent toch wel dat gewicht hoog aan het houden?’
We zagen een maan op de klok, maanstonde. De eerste opdracht was 1 uur en mag er twee minuten naast zitten. Een normale bevalling is 40 weken plusminus twee weken. En een paracetamol is dat moment ook wel handig Lancelot, maar niet geschikt voor tijdmeting, meneertje kandidaat.
Met Comfort als mol zat aflevering 1 bomvol.

Ik begrijp eigenlijk maar weinig van deze woordenbrei. Kan je dit iets beter duiden en formuleren, het is nogal veel verwarrende info samen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #568 Gepost op: 1-05-2023, 00:11:06 »
Toos lijkt al een tijdje op Comfort te zitten als mol. Wat overeen komt met dat hij heeft gezegd een tijdje geleden all-in te zijn gegaan en hoe hij inderdaad deze aflevering maar ook in voorgaande afleveringen met Comfort omgaat.

Ja, en het lijkt me dat Comfort niet voluit kon mollen bij die postkaarten maken die zij samen met Toos deed. Toos keek op haar vingers. Die eerste foto (met die hangmat) ging sowieso mis, maar dat moet ik nog eens terugzien.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 00:18:56 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #569 Gepost op: 1-05-2023, 00:26:39 »
De aandacht vestigen op het hoedje van de kip in de laatste seconden voor foto 1 was opvallend, het verkeerd aftellen van bij foto 2 was opzichtig...

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #570 Gepost op: 1-05-2023, 01:13:49 »
Opnieuw een bevestiging dat ze het gewoon is. Inderdaad die verspreking/montage viel me ook op. Kan best slordige montage zijn geweest, aangezien ze 8 afleveringen in 3-4 maanden monteren. Tevens niet de eerste keer dit seizoen, maar zal ik in het feedbacktopic melden na het seizoen.

Af en toe doet ze goede dingen, dus nog enige twijfel, maar Lancelot of Toos als mol zou ik geniaal vinden, dus zou het niet eens erg vinden als mijn tunnel instort ::rofl::


+ nieuwe inzicht vanuit Heinz is dat Ruben denkt dat ze allemaal dezelfde mol hadden. Zoals ik bij de exit van Thomas al zei, zat Thomas ook op Comfort en baalde hij niet dat hij niet de juiste mol had, maar op zichzelf dat hij de test slecht had gemaakt

Tevens Lieseot en Leila die afvallen, voordat iedereen schijnbaar dezelfde mol heeft is heel opvallend, aangezien ze beide 100% zeker  comfort niet in het vizier hadden

Ik denk dat ze door de mand is gevallen bij het rode scherm live(voor de guys) . Het hele thema “de mol moet reageren op onverwachte dingen” was blijkbaar zeer risicovol live.

Op TV kwam dit door de montage nog enigszinds geloofwaardig over
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 01:28:38 door keesisdemol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #571 Gepost op: 1-05-2023, 07:52:55 »
Ik denk dat ze door de mand is gevallen bij het rode scherm live(voor de guys) . Het hele thema “de mol moet reageren op onverwachte dingen” was blijkbaar zeer risicovol live.
Daar heeft Thomas haar reacties juist voortdurend scherp in de gaten gehouden, en haar daarna afgeschreven. En Ruben kreeg saus in zijn hoofd. Dus dat door de mand vallen gold zeker niet voor alle guys. ;) En Lieselot had ook niks door.

Ik denk dat dit wel het moment was dat Toos bevestiging kreeg, doordat hij alles op één iemand invulde. Dat kon hij alleen doen als hij haar daarvoor al op het oog had. Lancelot kwam denk ik wat later aan boord. Die was haar toen hij voor de klas stond nog steeds aan het testen.

Edit: Het kan heel goed dat Lancelot na het rode scherm wist dat zij het was. Maar ik denk niet vanwege haar acteerprestatie, maar vanwege zijn tactiek.
Ik heb een tactiek waarbij ik op twee mensen ga inzetten, en daarbij ook van het systeem gebruik wil maken om iemand voor eens en voor altijd uit te sluiten.

Waarschijnlijk is hij dan bij de test van afl. 5 all-in op Comfort gegaan. En kon/moest ze bij de busopdracht omgekeerde psychologie toepassen, en groen roepen, omdat ze twee verdenkers in de bus had (Toos en Lancelot).
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 08:11:38 door Molest »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #572 Gepost op: 1-05-2023, 08:36:48 »
Ik denk niet dat Thomas Commy als verdachte had. Hij was de enige die haar vertrouwde tijdens de busopdracht en was ook lovend over haar opzoekwerk als boekenwurm.
I was blind but now I can see

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #573 Gepost op: 1-05-2023, 10:06:33 »
Ik denk niet dat Thomas Commy als verdachte had. Hij was de enige die haar vertrouwde tijdens de busopdracht en was ook lovend over haar opzoekwerk als boekenwurm.

Zoals Molest al eerder aangaf, als Thomas op Commy zat dan is hij daar na de Delorean wellicht van afgestapt (“dat kan je niet faken”). Hij hield haar bij die eliminatie wel fel in de gaten, dus had ze mogelijks tot dan wel in het vizier.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 10:09:56 door Molekule »

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #574 Gepost op: 1-05-2023, 10:15:44 »
Het woord vreesmol schiet hier tekort. Eerder dommol. Heel erg dat iedereen hier een niet-mollende mol die continue fouten verbetert en dan nog eens aan een spelvervalsend element heeft deelgenomen, blijven verdedigen. Na philip zou haar molschap het failliet van het spel zijn.

Wacht nu maar even tot de ontknoping voordat je weer overhaaste conclusies trekt  ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #575 Gepost op: 1-05-2023, 10:17:26 »
Zal het doen, want denk nog altijd dat zij het niet is, maar snap ook deze tunnel en waarom iedereen dit wil, nog altijd niet ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #576 Gepost op: 1-05-2023, 10:23:09 »
Als er iemand duidelijk “KANDIDAAT” op zn voorhoofd had was het wel Ruben

 ::zwaai::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #577 Gepost op: 1-05-2023, 10:54:28 »
Als je dat stelt, dan is Comfort de meest duidelijke kandidaat ooit.

Rood scherm:
- Volledige spelvervalsing als zij de mol zou zijn, want er is niets over gezegd dat de mol een rood scherm kan hebben

Bunker:
- Geeft haar code gewoon prijs, wat als Ruben dat ook had gedaan?
- Lijnt niet met de biecht waarin de mol zegt alles wat mogelijk te hebben gedaan

Vliegtuig:
- Slecht acteren, nadat ze bij het rode scherm meesterlijk zou geacteerd hebben

Bus:
- Foute kleur op een presenteerblaadje, en die nog verbeteren?

Postkoets:
- Een foto verpesten, terwijl er bij de koets veel meer geld op het spel zat

Dit is maar een kleine selectie uit al haar kandidaatse zaken. Maar dit zijn echt typisch kandidaatse zaken, iets fout verbeteren.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #578 Gepost op: 1-05-2023, 11:17:03 »
Het woord vreesmol schiet hier tekort. Eerder dommol. Heel erg dat iedereen hier een niet-mollende mol die continue fouten verbetert en dan nog eens aan een spelvervalsend element heeft deelgenomen, blijven verdedigen. Na philip zou haar molschap het failliet van het spel zijn.

Deze comment gaat niet mooi oud worden...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #579 Gepost op: 1-05-2023, 11:35:47 »
Deze comment gaat niet mooi oud worden...

Het moest Doommol zijn ipv dommol. Heb het maar verwijderd voordat ik daar op afgerekend wordt.