Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48738 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #600 Gepost op: 2-05-2023, 00:31:17 »
Er werken veel mannen mee aan Wie is de mol en die vinden het natuurlijk reuze interessant, misschien is het enthousiasme van hun kant dat het overal in doorklinkt.  :-X Kotspoes?
In de Nederlandse mol worden vaak hints naar iedereen bedacht, echter hier is het erg veel naar 1 persoon lijkt het.
Toch, ik vond het heel raar dat ze zei dat de kip niet op de hoed moest terwijl het goed was, en ze was verantwoordelijk voor het verkeerd aftellen.
Ze zei dat de hoed niet op de kip zat (wat klopte). De kip moest een klein hoedje op hebben voor de foto.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #601 Gepost op: 2-05-2023, 00:45:14 »
Ze zei dat de hoed niet op de kip zat (wat klopte). De kip moest een klein hoedje op hebben voor de foto.
Heb ik dan gemist. Terugdenkend aan hoe ze in die auto, die tranen, dat leek niet gespeeld. Mocht dat wel zo zijn dan kan ze in Holywood blijven.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #602 Gepost op: 2-05-2023, 00:55:57 »
Er werken veel mannen mee aan Wie is de mol en die vinden het natuurlijk reuze interessant, misschien is het enthousiasme van hun kant dat het overal in doorklinkt.  :-X Kotspoes?
In de Nederlandse mol worden vaak hints naar iedereen bedacht, echter hier is het erg veel naar 1 persoon lijkt het.
En ik vond het heel raar dat ze zei dat de kip niet op de hoed moest terwijl het goed was, en ze was verantwoordelijk voor het verkeerd aftellen.
Nee, ze zei dat de hoed niet op de kip zat en dat moest wel. Onmols daar.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #603 Gepost op: 2-05-2023, 09:55:45 »
Zou een gyneacoloog zo bruut een eitje breken?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #604 Gepost op: 2-05-2023, 10:35:18 »
Thomas noemde Leïla bij de kennismaking Lina.
Ruben noemde in aflevering 1 Samya Samina.
Comfort noemde in aflevering 2 Toos Joos.

De Mol weet de namen dondersgoed. Comfort is (toch) niet de Mol?


In de eertse opdracht noemde Lancelot twee kandidaten in de andere groep ook "Conny en Dinge"

Dus Toos is jouw mol  :o  :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #605 Gepost op: 2-05-2023, 10:50:47 »
Even niet op iemands naam komen is wel wat anders hè. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #606 Gepost op: 2-05-2023, 11:03:30 »
Hoe vaak ben jij net op het einde van de goede naar de foute mol geswitcht, Heinz >:D ::) ?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #607 Gepost op: 2-05-2023, 11:06:15 »
Mijn kortste redenatie waarom Comfort de mol is:

Toos is geen typische strategische slimme speler. Toos gaat al sinds aflevering 4 all-in op 1 persoon. Toos lijkt de laatste afleveringen op Comfort te zitten. Toos haalt de finale. Dus: Comfort is de mol.

Aflevering 4 was de aflevering dat Lancelot de 5000 euro binnenhaalde, dus het lijkt me onmogelijk dat Toos toen op hem zat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #608 Gepost op: 2-05-2023, 11:35:40 »
Hoe vaak ben jij net op het einde van de goede naar de foute mol geswitcht, Heinz >:D ::) ?

Wees maar niet bang, Comfort is nog steeds mijn Mol. Maar vóór het rode scherm was ik een stuk overtuigder. ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #609 Gepost op: 2-05-2023, 11:40:15 »
vóór het rode scherm
Maar jij haalde juist de missing link boven water ::bravo::. De rode telefoon, waar een schijnbaar voordeel een nadeel bleek, en om geld en vrijstelling. Nu haalt NVR de opdracht met de RODE knop naar voren, waar feitelijk -5000 euro op het spel stond, hetgeen Toos voorkwam. De rode draad is dus het rode scherm en een te verdienen vrijstelling ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #610 Gepost op: 2-05-2023, 16:05:50 »
;D Laten we daar maar van uitgaan.
Over Renée zegt hij ook heel vaak: 'eh, nee'.

Dat is een mening die veel gedeeld wordt, als het goed is mag het gezegd worden, als het slecht is ook. Die had wel geen rood scherm. Dit zou nog een klasse erger zijn.

Ik blijf erbij, ongeacht of het Comfort of niet is, een rood scherm zonder uitleg dat de mol ook een rood scherm kon krijgen, is pure spelvervalsing. En dan heb je nog eens een mol die dingen goed gaat doen of verbeteren als er hoge bedragen te verdienen zijn? Als jullie dat een goede mol vinden, so be it. Dan blijft er niets meer van de zoektocht over. Haar enige molactie tot nu toe is in aflevering 1, de rest moet je al heel veel creativiteit voor hebben om consequente onmolse of anti-molacties tot molse dingen om te toveren.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #611 Gepost op: 2-05-2023, 16:12:47 »
Maar hoeveel keer ga je nog verkondigen dat dat rode scherm echt niet kan?

De meningen zijn verdeeld. Een kleine meerderheid vindt het wel kunnen. Dus kunnen we dat dan laten rusten? Ik merk trouwens dat in mijn omgeving veel mensen net door dat rode scherm Comfort begonnen te verdenken. Ik heb ook nog niemand horen zeggen: Comfort kan het niet zijn, want ze heeft een rood scherm gekregen en dat zou pure vervalsing zijn.

Ik denk dat dat enkel een dingetje is bij molloten.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #612 Gepost op: 2-05-2023, 16:14:22 »
Het enige wat ik zie is een compliment over onze creativiteit  ;D ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #613 Gepost op: 2-05-2023, 16:16:25 »
Ik hoor bij veel zelfs sporadische kijkers dat ze het belachelijk zouden vinden dat de mol een rood scherm kan krijgen. Ook naar de andere kandidaten toe is het gewoon niet eerlijk. Als Gilles nu de aflevering erna had gezegd, dit kan, dan tot daar aan toe. Maar in de plaats daarvan zegt hij voor de test, je kan dit in je voordeel gebruiken. Als de mol dan een rood scherm krijgt, valt dat ook weg. Maar om het meer on-topic te houden dan: Daarbovenop zou ik het ook nog eens enorm flauw vinden van mol Comfort. Bij andere opdrachten het dan goed doen om even een rood scherm te kunnen krijgen om maar 1000 euro weg te spelen?

Het enige wat ik zie is een compliment over onze creativiteit  ;D ::bravo::

Dat zeker, dit is een heel creatieve tunnel, dat kan ik alleen maar toejuichen  ::bravo:: ;D maar dat maakt het ook weer leuker om tegen te strijden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #614 Gepost op: 2-05-2023, 16:22:48 »
Maar om het meer on-topic te houden dan: Daarbovenop zou ik het ook nog eens enorm flauw vinden van mol Comfort. Bij andere opdrachten het dan goed doen om even een rood scherm te kunnen krijgen om maar 1000 euro weg te spelen?
Ik zie dat nogmaals als damage control van de bom opdracht waarbij 5000 euro werd verdiend tegen de zin in van de mol. De mol had de verwachting dat die opdracht niet gehaald zou worden. Dat er dan bij de test 1000 euro vanaf gesnoept lijkt meer op wat damage control van die opdracht. Ik zie niet in dat Comfort daarnaast heel erg haar best heeft gedaan in de aflevering om geld te verdienen.

Ik hoop overigens ook dat de groep die wel boos zou zijn op het "de mol krijgt een rood scherm" moment als Comfort daadwerkelijk de mol blijkt te zijn dat niet Comfort zelf gaan aanrekenen als mol. Dat is een keuze van de makers, dus als je daar mee zit dan zou je boosheid vooral naar de makers moeten zijn en niet naar Comfort als persoon. Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die als ze het rode scherm van Comfort wegdenken vinden dat Comfort verder prima molacties heeft.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #615 Gepost op: 2-05-2023, 16:28:59 »
Ik zie dat nogmaals als damage control van de bom opdracht waarbij 5000 euro werd verdiend tegen de zin in van de mol. De mol had de verwachting dat die opdracht niet gehaald zou worden. Dat er dan bij de test 1000 euro vanaf gesnoept lijkt meer op wat damage control van die opdracht. Ik zie niet in dat Comfort daarnaast heel erg haar best heeft gedaan in de aflevering om geld te verdienen.

Die damage control, oké. Maar we zitten nog met twee contradicties hier. De molbiecht: 'Ik heb er alles aan gedaan de 5000 euro niet te laten verdienen'. Comfort werkt gewoon mee aan ze wel te laten verdienen. Dat kan je uitleggen als, Ruben zou het toch niet doen, maar dat zou ik heel risicovol en apart vinden als mol en ook niet te lijnen met de molbiecht. De tweede is, waarom kan ze in de auto zo goed acteren, terwijl ze niet eens geloofwaardig kan naspelen dat ze in een vliegtuig zit? Dat Thomas daar in trapt is heel vreemd, Lieselot en bijna elke kijker had dat wel door (het kan ook aan mol Lancelot liggen dat uiteindelijk fout is gekozen).

Citaat
Ik hoop overigens ook dat de groep die wel boos zou zijn op het "de mol krijgt een rood scherm" moment als Comfort daadwerkelijk de mol blijkt te zijn dat niet Comfort zelf gaan aanrekenen als mol. Dat is een keuze van de makers, dus als je daar mee zit dan zou je boosheid vooral naar de makers moeten zijn en niet naar Comfort als persoon. Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die als ze het rode scherm van Comfort wegdenken vinden dat Comfort verder prima molacties heeft.

Dat rode scherm is inderdaad een grote fout van de makers dan, daar kan Comfort niets aan doen. Wel de hele waslijst aan onmolse zaken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #616 Gepost op: 2-05-2023, 16:30:31 »
Dat kan je uitleggen als, Ruben zou het toch niet doen, maar dat zou ik heel risicovol en apart vinden als mol en ook niet te lijnen met de molbiecht.

Heel risicovol? Ruben was nog koppiger dan jij op dat moment. Oké, sorry, dat is overdreven. ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #617 Gepost op: 2-05-2023, 16:31:48 »
Heel risicovol? Ruben was nog koppiger dan jij op dat moment. Oké, sorry, dat is overdreven. ;)

Hij moest zich maar eens bedenken. En nogmaals, dat lijnt niet op met de molbiecht. Maar ik snap dat jullie dat niet willen verklaren, want het kan ook niet ;D ;D ::vergroot::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #618 Gepost op: 2-05-2023, 16:34:46 »
Die damage control, oké. Maar we zitten nog met twee contradicties hier. De molbiecht: 'Ik heb er alles aan gedaan de 5000 euro niet te laten verdienen'. Comfort werkt gewoon mee aan ze wel te laten verdienen. Dat kan je uitleggen als, Ruben zou het toch niet doen, maar dat zou ik heel risicovol en apart vinden als mol en ook niet te lijnen met de molbiecht.
Comfort werkt in eerste instantie niet mee, want ze geeft wel gelijk aan dat ze geen informatie wil delen. Pas wanneer Ruben heel duidelijk aangeeft het absoluut niet te doen gaat Comfort overstag met het delen van haar informatie. Lijkt mij juist een hele subtiele en doordachte molactie. In ieder geval veel subtieler als nepmol Ruben die gewoonweg geen informatie wil delen en daardoor heel erg in het vizier loopt.

Citaat
De tweede is, waarom kan ze in de auto zo goed acteren, terwijl ze niet eens geloofwaardig kan naspelen dat ze in een vliegtuig zit? Dat Thomas daar in trapt is heel vreemd, Lieselot en bijna elke kijker had dat wel door (het kan ook aan mol Lancelot liggen dat uiteindelijk fout is gekozen).
Dat kan een bewuste keuze zijn om hier slecht te spelen om het rode scherm acteren nog geloofwaardiger te maken.

Citaat
Dat rode scherm is inderdaad een grote fout van de makers dan, daar kan Comfort niets aan doen. Wel de hele waslijst aan onmolse zaken.
Dat meningsverschil gaan we niet uitkomen vermoed ik zo ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #619 Gepost op: 2-05-2023, 16:47:33 »
Vergelijkingen met Renee en Merel...... ik zie nog een pracht van een busopdracht voor me bij Renee, en Merel in de kooi. Commy in dit rijtje is mij helemaal prima ::bravo:: ::regenboog::

Voor het gros van de molloten spitst het zich toch toe op dat rode scherm. Voor mij een droom, voor velen een gruwel. Allee. Ik ben zelf ook benieuwd naar de uitleg maar het zou nog veel erger voor de serie zijn als je elke kandidaat met een rood scherm vervolgens direct kan schrappen als mol, hulde voor NVR:
Ik denk inderdaad dat de mol hier, gezien deze specifieke opdracht, een rood scherm had kunnen krijgen. Het zou goed zijn om dit eens te laten gebeuren, zodat we in alle volgende seizoenen toch altijd twijfelen over een kandidaat die na een rood scherm weer terugkomt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)