Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 101413 keer)

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #620 Gepost op: 3-05-2023, 00:40:15 »
Ik heb de vorige aflevering nog eens terug gekeken en ik snap niet waarom Comfort Toos tot twee keer toe helpt bij de eerste opdracht.

Eerst met het hoedje en daarna met de benen kruisen. Het zou ideaal zijn voor mol Comfort om Toos hier de foto te laten mislukken.

Of ze doet hier een last minute poging om Toos toch op een verkeerd spoor te brengen.

Ik zit op Comfort sinds het begin, maar die kleine dingen doen mij nog twijfelen. Toos leek juist heel verdacht hier en als je als kandidaat op Toos zit, zijn dit juist heel logische acties om hem te corrigeren en wat geld in de pot te brengen.

Daarentegen wil ik niet uit de tunnel en geeft ze me ook genoeg redenen om in de tunnel te blijven.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #621 Gepost op: 3-05-2023, 00:43:32 »
Ik zag daarin een slimme kandidate die - omdat ze alleen met de Mol was - hem wel even durfde te corrigeren. Haar concurrenten waren immers toch niet in de buurt. Eigenlijk laat ze met die opmerkingen aan Toos weten: 'Ik weet dat jij het bent en aangezien ik de winnaar ga worden, wil ik dat je nu niet nog meer geld uit de pot speelt'. Toos doet vervolgens braaf wat Comfort zegt.
 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #622 Gepost op: 3-05-2023, 13:07:47 »
Ik heb de vorige aflevering nog eens terug gekeken en ik snap niet waarom Comfort Toos tot twee keer toe helpt bij de eerste opdracht.

Eerst met het hoedje en daarna met de benen kruisen. Het zou ideaal zijn voor mol Comfort om Toos hier de foto te laten mislukken.

Of ze doet hier een last minute poging om Toos toch op een verkeerd spoor te brengen.

Comfort doet zoals hier en elke opdracht gewoon consequent dingen goed. Een echte kandidaat.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #623 Gepost op: 3-05-2023, 23:37:15 »
Ik zou Commy ook een prima mol vinden en haar dat rode scherm niet kwalijk nemen, tenzij het haar eigen idee was. De kandidaten en in het bijzonder Leïla zijn dan wel sowieso hard bedrogen door de makers en dat zou ik toch zuur vinden.

Maar Leila was met een normale eliminatie sowieso naar huis, dus niets zuur vanwege het rode scherm van de mol, die daardoor geld uit de pot kon spelen. Goed gedaan van Comfort.  Het rode-scherm-taboe is ook eens doorbroken, en terecht.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #624 Gepost op: 4-05-2023, 09:25:00 »
Maar Leila was met een normale eliminatie sowieso naar huis, dus niets zuur vanwege het rode scherm van de mol, die daardoor geld uit de pot kon spelen. Goed gedaan van Comfort.  Het rode-scherm-taboe is ook eens doorbroken, en terecht.

Volledig niet akkoord. Ze heeft misschien door deze unieke kans een groter risico genomen.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #625 Gepost op: 4-05-2023, 09:37:31 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #626 Gepost op: 4-05-2023, 11:48:57 »
Ze heeft misschien door deze unieke kans een groter risico genomen.
Leïla zegt hier zelf over: "Ik was sowieso van plan om all-in te gaan vandaag. Dus dat komt goed uit." (52e minuut afl. 4)
Klinkt voor mij niet als groter risico nemen...

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #627 Gepost op: 4-05-2023, 13:37:10 »
Ondanks dat ik in de Lancelot-tunnel zit heb ik nog wel iets gevonden voor de Comfort verdenkers.

Kijk bij aflevering 3 maar eens naar het moment tussen 40:02 en 40:05 waarbij een eitje valt van Comfort. Vond ik mega-verdacht, misschien kan iemand een GIF-je maken.
De leepste snor van het land

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #628 Gepost op: 4-05-2023, 14:18:52 »
Leïla zegt hier zelf over: "Ik was sowieso van plan om all-in te gaan vandaag. Dus dat komt goed uit." (52e minuut afl. 4)
Klinkt voor mij niet als groter risico nemen...

Daar moeten we geen boodschap aan, want het had eender welke andere onschuldige kandidaat kunnen overkomen in het geval dat Commy de mol is.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #629 Gepost op: 4-05-2023, 14:24:13 »

Daar moeten we geen boodschap aan, want het had eender welke andere onschuldige kandidaat kunnen overkomen in het geval dat Commy de mol is.
Was als reactie op datgene wat Belgian Mol schreef, ik snap niet wat "eender welke andere onschuldige kandidaat" daar dan mee van doen heeft...
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 14:34:39 door WillempieW »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #630 Gepost op: 4-05-2023, 14:29:25 »
Was als reactie op datgene wat Belgian Mol schreef, ik snap niet wat "eender welke andere onschuldige kandidaat" daar dan mee van doen heeft...

Had het meer als algemene opmerking gelezen, excuses.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #631 Gepost op: 4-05-2023, 15:16:09 »
Ondanks dat ik in de Lancelot-tunnel zit heb ik nog wel iets gevonden voor de Comfort verdenkers.

Kijk bij aflevering 3 maar eens naar het moment tussen 40:02 en 40:05 waarbij een eitje valt van Comfort. Vond ik mega-verdacht, misschien kan iemand een GIF-je maken.

Ik zag het niet…

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 4-05-2023, 16:50:25 »
Ik zag het niet…
Het gaat om dit moment:

Je ziet links bij Comfort duidelijk dat het eitje bijna gaat vallen terwijl Comfort dat ook lijkt op te merken, maar niks doet. waarna het eitje daadwerkelijk stukvalt.
De leepste snor van het land

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #633 Gepost op: 4-05-2023, 17:22:47 »
In diezelfde opdracht zat ze naast Thomas in de jeep, waar haar hand verdween achter zijn rug. Niet veel later was zijn rode ei, dat op zijn rug zat, dan ook kapot ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #634 Gepost op: 4-05-2023, 17:30:15 »
Ondanks dat ik in de Lancelot-tunnel zit heb ik nog wel iets gevonden voor de Comfort verdenkers
Kijk, dat stel ik erg op prijs  ::bravo:: ::hug::

En ik moet zeggen, het enige Molduel dat Commy wel verliest van Lancelot is die op hints. Ik vind die wat karig bij haar, en aardig bij Lancelot. Ik vind die 5000 euro die hij in de bunker pakte enorm, maar het is in ieder geval geprobeerd te verklaren in dat hij niet anders kon.

Zondag.... dan weten we toch nog niks? Een finale uitzending, maar de mol pas geopenbaard op 14 mei? Dan volgt die kneiter van een hint eerst nog aanstaande zondag. Ik verwacht iets met rood ;D 8)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #635 Gepost op: 4-05-2023, 17:53:59 »
Zondag.... dan weten we toch nog niks? Een finale uitzending, maar de mol pas geopenbaard op 14 mei?

Zondag is de ontknoping. In Kinepolis en gewoon op tv. ::boogie::

Ik heb nog eens gekeken naar Comforts acteerwerk (als ze de Mol is) bij haar speciale eliminatie. Ik zie het nu nog steeds als heel goed acteerwerk maar misschien toch minder fantastisch dan ik eerst dacht. Zo heeft ze al tranen in haar ogen nog voor ze haar groene scherm krijgt. Je kan het op allerlei manieren uitleggen natuurlijk, maar het is nog niet het schuldgevoel dat ze later zegt te hebben wanneer Leïla heeft moeten vertrekken. Ze lijkt al helemaal voor te sorteren op die emotie.

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat ze in het begin van aflevering 5 ook zegt dat het wel even binnenkwam dat de vier andere kandidaten (dus naast Leïla en Lieselot) niet direct bereid waren om haar te helpen. Gevolgd door een sip gezicht. Dat vind ik opmerkelijk want had Comfort dan echt verwacht dat alle kandidaten zouden staan te springen om haar te helpen?

Ook horen we Comfort bij de test zeggen dat ze dit (rode scherm kan interessant zijn) als een kans ziet om te gaan vernauwen, dus minder te spreiden. Dat is ook opmerkelijk want van het moment dat ze het rode scherm krijgt straalt Comfort eigenlijk alleen maar verslagenheid uit.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 18:01:06 door Heinz »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #636 Gepost op: 4-05-2023, 17:59:18 »
Precies. Ik ben nooit onder de indruk geweest van dat zogenaamde "Oscar waardige" acteertalent. Zwaar overtrokken allemaal. Je kunt op je vingers natellen dat de kandidaten niet gebaat zijn om haar in het spel te houden, want dan moet een ander gaan, precies die logica is ook gezegd, dus ik vond het bij Commy altijd krokodillentranen.

Oh dat geeft weinig uitzendingen zeg, en ik mis de "fluittonen-hint" van vorig jaar. Nou kwam die ook pas later in de week uit, toen pas was hij gespot. Dus het kan nog  ::)

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #637 Gepost op: 4-05-2023, 19:52:46 »
Ik ben ook het een en ander terug aan het kijken, en Comforts reacties bij de eliminatietwist vond ik ook gespeelder overkomen dan in eerste instantie. De tranen in haar ogen voor ze haar groene scherm krijgt zijn natuurlijk ook te verklaren door de spanning of angst om te moeten vertrekken, maar vallen wel op.

Wat ik wel steeds moeilijker te plaatsen vind is de molbiecht in diezelfde aflevering, zeker met de insteek dat die ook nog van Lancelot (of Toos) zou kunnen komen. Ik vind de biecht narratief nog steeds wel passen bij Commy die later in de aflevering als Mol een rood scherm neemt, maar ik kan me de wat 'mopperige' toon van de molbiecht wat lastiger bij haar voorstellen. Daarmee bedoel ik vooral het afsluiten met "moet ik daar nu de hele avond blij om gaan doen?" na het vooruitblikken op de volgende dag. Commy komt wat positiever op me over dan dat. Maar goed, de 5000 euro was dan ook een grote klap voor de Mol en iedereen zou daar wel flink van balen.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #638 Gepost op: 4-05-2023, 20:12:51 »
Het is eerder een ironisch grapje dan mopperen denk ik. En ik denk ook dat we een heel deel van Comforts persoonlijkheid nog niet gezien hebben als ze inderdaad de Mol is. Ze lijkt nu een beetje Miss Perfect (zoals de Amerikaanse voice-over al zei) maar ik denk dat ze een stuk brutaler en grappiger is dan dat.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #639 Gepost op: 4-05-2023, 20:17:14 »
Zo had ik het nog niet bekeken, half glimlachend zie ik het haar dan wel weer zeggen ;D

En dat denk ik ook ja, zie je sowieso vaak bij mollen en van Commy verwacht ik dat zeker ::jaja:: Ze had het er bij de brieven volgens mij ook over dat haar dochter haar sass zou hebben gekregen, maar van die sass hebben wij nog amper iets gezien.