Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48748 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #640 Gepost op: 4-05-2023, 17:53:59 »
Zondag.... dan weten we toch nog niks? Een finale uitzending, maar de mol pas geopenbaard op 14 mei?

Zondag is de ontknoping. In Kinepolis en gewoon op tv. ::boogie::

Ik heb nog eens gekeken naar Comforts acteerwerk (als ze de Mol is) bij haar speciale eliminatie. Ik zie het nu nog steeds als heel goed acteerwerk maar misschien toch minder fantastisch dan ik eerst dacht. Zo heeft ze al tranen in haar ogen nog voor ze haar groene scherm krijgt. Je kan het op allerlei manieren uitleggen natuurlijk, maar het is nog niet het schuldgevoel dat ze later zegt te hebben wanneer Leïla heeft moeten vertrekken. Ze lijkt al helemaal voor te sorteren op die emotie.



Wat ik ook opmerkelijk vind is dat ze in het begin van aflevering 5 ook zegt dat het wel even binnenkwam dat de vier andere kandidaten (dus naast Leïla en Lieselot) niet direct bereid waren om haar te helpen. Gevolgd door een sip gezicht. Dat vind ik opmerkelijk want had Comfort dan echt verwacht dat alle kandidaten zouden staan te springen om haar te helpen?



Ook horen we Comfort bij de test zeggen dat ze dit (rode scherm kan interessant zijn) als een kans ziet om te gaan vernauwen, dus minder te spreiden. Dat is ook opmerkelijk want van het moment dat ze het rode scherm krijgt straalt Comfort eigenlijk alleen maar verslagenheid uit.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 18:01:06 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #641 Gepost op: 4-05-2023, 17:59:18 »
Precies. Ik ben nooit onder de indruk geweest van dat zogenaamde "Oscar waardige" acteertalent. Zwaar overtrokken allemaal. Je kunt op je vingers natellen dat de kandidaten niet gebaat zijn om haar in het spel te houden, want dan moet een ander gaan, precies die logica is ook gezegd, dus ik vond het bij Commy altijd krokodillentranen.

Oh dat geeft weinig uitzendingen zeg, en ik mis de "fluittonen-hint" van vorig jaar. Nou kwam die ook pas later in de week uit, toen pas was hij gespot. Dus het kan nog  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #642 Gepost op: 4-05-2023, 19:52:46 »
Ik ben ook het een en ander terug aan het kijken, en Comforts reacties bij de eliminatietwist vond ik ook gespeelder overkomen dan in eerste instantie. De tranen in haar ogen voor ze haar groene scherm krijgt zijn natuurlijk ook te verklaren door de spanning of angst om te moeten vertrekken, maar vallen wel op.

Wat ik wel steeds moeilijker te plaatsen vind is de molbiecht in diezelfde aflevering, zeker met de insteek dat die ook nog van Lancelot (of Toos) zou kunnen komen. Ik vind de biecht narratief nog steeds wel passen bij Commy die later in de aflevering als Mol een rood scherm neemt, maar ik kan me de wat 'mopperige' toon van de molbiecht wat lastiger bij haar voorstellen. Daarmee bedoel ik vooral het afsluiten met "moet ik daar nu de hele avond blij om gaan doen?" na het vooruitblikken op de volgende dag. Commy komt wat positiever op me over dan dat. Maar goed, de 5000 euro was dan ook een grote klap voor de Mol en iedereen zou daar wel flink van balen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #643 Gepost op: 4-05-2023, 20:12:51 »
Het is eerder een ironisch grapje dan mopperen denk ik. En ik denk ook dat we een heel deel van Comforts persoonlijkheid nog niet gezien hebben als ze inderdaad de Mol is. Ze lijkt nu een beetje Miss Perfect (zoals de Amerikaanse voice-over al zei) maar ik denk dat ze een stuk brutaler en grappiger is dan dat.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #644 Gepost op: 4-05-2023, 20:17:14 »
Zo had ik het nog niet bekeken, half glimlachend zie ik het haar dan wel weer zeggen ;D

En dat denk ik ook ja, zie je sowieso vaak bij mollen en van Commy verwacht ik dat zeker ::jaja:: Ze had het er bij de brieven volgens mij ook over dat haar dochter haar sass zou hebben gekregen, maar van die sass hebben wij nog amper iets gezien.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #645 Gepost op: 4-05-2023, 20:36:42 »
edit: mss idd de reactie die weggeeft dat ze het is. Gilles lijkt ook extra gespannen (kijk naar z'n adamsappel), terwijl je dit rode scherm toch bijna als een vrijstelling voor kandidaat Commy zou kunnen zien.

Ik ben ook het een en ander terug aan het kijken, en Comforts reacties bij de eliminatietwist vond ik ook gespeelder overkomen dan in eerste instantie. De tranen in haar ogen voor ze haar groene scherm krijgt zijn natuurlijk ook te verklaren door de spanning of angst om te moeten vertrekken, maar vallen wel op.

Het fragment erna vind ik interessanter. Dat lijkt me veel moeilijker te acteren.

Gilles babbelt dan even met haar na. Uit niets blijkt dat ze daar een toneelstukje aan het opvoeren zijn. Comfort lijkt volkomen oprecht in haar emoties, Gilles staat er niet verkrampt bij of wat dan ook, ze kijken elkaar aan.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 18:02:23 door Amethyst »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #646 Gepost op: 4-05-2023, 20:41:48 »
Na haar rode scherm bedoel je? Ja, dat vind ik ook helemaal echt lijken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #647 Gepost op: 4-05-2023, 20:51:47 »
Het fragment erna vind ik interessanter. Dat lijkt me veel moeilijker te acteren.

Gilles babbelt dan even met haar na. Uit niets blijkt dat ze daar een toneelstukje aan het opvoeren zijn. Comfort lijkt volkomen oprecht in haar emoties, Gilles staat er niet verkrampt bij of wat dan ook, ze kijken elkaar aan.

Ik denk dat ik het zou zien als iemand daar zou acteren. Nou ja, twee iemanden.
Ik snap niet waarom jullie het hier hebben over acteren. Er is hier helemaal niets te acteren, ook niet als Comfort de mol is. Waarom zou Gilles hier in vredesnaam verkrampt moeten zijn? Dan zou Gilles wel verkrampt kunnen zijn bij elke eliminatie, want hij weet wie de mol is. Ik herinner jullie hier ook even eraan dat Rik bij zijn eerste seizoen niet wou weten wie de mol is, om niets weg te geven. Gilles heeft dit nu echt wel onder controle.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #648 Gepost op: 4-05-2023, 20:54:14 »
Let ook even op de reactie van Commy op het aanstormen van de Dolorean. Die verbaasde blik valt heel moelijk te spelen als je niet echt verbaasd bent, denk ik. Zou ze ook helemaal niet moeten spelen want niemand kijkt op dat moment naar een andere kandidaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #649 Gepost op: 4-05-2023, 20:56:16 »
Een Mol moet altijd spelen als het om voorkennisdingen gaat. Die gaat niet eerst om zich heen kijken of ie wel in de gaten wordt gehouden. Verbazing spelen lijkt me ook niet zo moeilijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #650 Gepost op: 4-05-2023, 21:15:33 »
Er is ook helemaal geen reden om haar van tevoren te vertellen dat er een DeLorean aan zal komen, als zij de mol is. Niet alleen omdat ze dan geen verbazing zou hoeven acteren, maar ook omdat het leuker is voor haar als mol.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #651 Gepost op: 4-05-2023, 21:17:39 »
Er is ook helemaal geen reden om haar van tevoren te vertellen dat er een DeLorean aan zal komen, als zij de mol is. Niet alleen omdat ze dan geen verbazing zou hoeven acteren, maar ook omdat het leuker is voor haar als mol.

Goed punt. Dit is geen noodzakelijke info.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #652 Gepost op: 5-05-2023, 11:46:35 »
Ik zit nog op Comfort, maar het is absoluut geen comfortabele tunnel. Er zijn ook uitstekende argumenten te bedenken waarom Lancelot de mol is.

Er zit me vooral 1 ding dwars bij Comfort, en dat heeft niks te maken met het rode scherm.

In de duelopdracht mag zij kiezen met wie ze het duel aangaat: Ruben of Toos. Ruben is 3000 waard, Toos niets. Ze heeft hiervoor al duidelijk gemaakt dat ze Toos verdacht vindt. Uiteindelijk kiest ze toch Ruben, met de consequente dat ze haar duel moet verliezen (1000 euro in de pot) en dat ze geen invloed heeft op schieten op de vrijstellingen (waar uiteindelijk 2000 euro verdiend is). Ik kan dit niet rijmen met een mol die voorkennis heeft. Die zou toch altijd Toos voor het duel kiezen?

Heeft iemand een goede verklaring voor me?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #653 Gepost op: 5-05-2023, 11:47:57 »
Aan het einde van de bus opdracht dit opmerkelijke moment. Is de laatste grote klus geklaard en is het vanaf nu lol beleven? Comfort zegt hardop en verstaanbaar 'heel goed gedaan', maar dit wordt niet ondertiteld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #654 Gepost op: 5-05-2023, 11:53:48 »
Heeft iemand een goede verklaring voor me?

Geen voorkennis?

Ik heb helemaal hetzelfde hoor, er is van alles onzeker aan Comfort als Mol. Maar omdat Lancelot als Mol me ook niet kan overtuigen (al scheelt het weinig) blijf ik in deze tunnel.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #655 Gepost op: 5-05-2023, 11:56:32 »
Geen voorkennis?

Ik heb helemaal hetzelfde hoor, er is van alles onzeker aan Comfort als Mol. Maar omdat Lancelot als Mol me ook niet kan overtuigen (al scheelt het weinig) blijf ik in deze tunnel.

Zonder voorkennis is het onmogelijk om in deze opdracht te mollen, toch? Dat zou ik vreemd vinden. Sommige opdrachten lenen zich er wel voor om zonder voorkennis te spelen, maar hier absoluut niet. Ik sluit het ook weer niet uit, maar zou het wel vreemd vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #656 Gepost op: 5-05-2023, 12:03:52 »
Ik zit nog op Comfort, maar het is absoluut geen comfortabele tunnel. Er zijn ook uitstekende argumenten te bedenken waarom Lancelot de mol is.

Er zit me vooral 1 ding dwars bij Comfort, en dat heeft niks te maken met het rode scherm.

In de duelopdracht mag zij kiezen met wie ze het duel aangaat: Ruben of Toos. Ruben is 3000 waard, Toos niets. Ze heeft hiervoor al duidelijk gemaakt dat ze Toos verdacht vindt. Uiteindelijk kiest ze toch Ruben, met de consequente dat ze haar duel moet verliezen (1000 euro in de pot) en dat ze geen invloed heeft op schieten op de vrijstellingen (waar uiteindelijk 2000 euro verdiend is). Ik kan dit niet rijmen met een mol die voorkennis heeft. Die zou toch altijd Toos voor het duel kiezen?

Heeft iemand een goede verklaring voor me?
Het wordt voorgesteld door de voice over dat degene die de sprinkhanen onder zijn hoed heeft, last heeft van jeuk en dus wel afgeleid zal zijn. Ruben wordt dus neergezet als het 'makkelijke slachtoffer' die je wel moet kiezen. Voor het resultaat maakt het niet uit, want als je toch niet van plan bent te schieten, dan verlies je en wordt de prijs op het hoofd van Ruben/Toos toch niet verdiend. Bovendien lijk je hierdoor meer gemotiveerd om een vrijstelling te bemachtigen, 'want je hebt er 3000 euro voor weggeschoten'. Wat onzin is, want als je een duel tegen Toos had gehouden was ook die 3000 euro van Ruben niet in het spel gekomen en niet verdiend. Ik denk dat de mol sowieso niet wil gaan schieten voor de vrijstellingen in de 3e ronde, dat is voor de kandidaten. Comfort bewandeld in ieder geval de voorgekookte optimale molroute in dit spel, zonder het spel te verpesten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #657 Gepost op: 5-05-2023, 12:06:29 »
Maar waarom zou de mol niet bij de laatste twee willen zitten? Als de ander een vrijstelling schiet, kun je gemakkelijk trager schieten en maakt het niet uit wat je raakt. Als die wel een geldvak raakt, kun je altijd nog je best doen om dat teniet te doen en kandidaats met een vrijstelling terug te komen.
...óf niet!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #658 Gepost op: 5-05-2023, 12:14:55 »
Het wordt voorgesteld door de voice over dat degene die de sprinkhanen onder zijn hoed heeft, last heeft van jeuk en dus wel afgeleid zal zijn. Ruben wordt dus neergezet als het 'makkelijke slachtoffer' die je wel moet kiezen. Voor het resultaat maakt het niet uit, want als je toch niet van plan bent te schieten, dan verlies je en wordt de prijs op het hoofd van Ruben/Toos toch niet verdiend. Bovendien lijk je hierdoor meer gemotiveerd om een vrijstelling te bemachtigen, 'want je hebt er 3000 euro voor weggeschoten'. Wat onzin is, want als je een duel tegen Toos had gehouden was ook die 3000 euro van Ruben niet in het spel gekomen en niet verdiend. Ik denk dat de mol sowieso niet wil gaan schieten voor de vrijstellingen in de 3e ronde, dat is voor de kandidaten. Comfort bewandeld in ieder geval de voorgekookte optimale molroute in dit spel, zonder het spel te verpesten.

Ik praat het ook voor mezelf goed door te zeggen dat het overduidelijk was dat Ruben de sprinkhanen had, en dat ze daardoor wel voor hun moest kiezen. Maar ze moet natuurlijk helemaal niets. Ze had Toos daarvoor al verdacht gemaakt, ze had best voor hem kunnen kiezen.

Goed, het zou inderdaad kunnen dat de mol uit een soort principe niet voor een vrijstelling wil schieten. Dan maakt het inderdaad niet uit wie ze kiest. Maar dat zou ik vreemd vinden: er staat geld op het spel, dan doet de mol altijd mee.

Ik kan met deze twee verklaringen wel leven, maar overtuigend vind ik ze allerminst.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #659 Gepost op: 5-05-2023, 12:15:55 »
Meest voor de hand liggend lijkt me: geen voorkennis. Iemand trok al een parallel met een opdracht in Duitsland, waar de kandidaten ook een voice-over volgden. En waar de mol niet wist wie er op een bomstoel zat, en wie niet.

Een andere verklaring idd: ze wilde niet door naar de laatste twee. Goeie punten al van foxhunter hierboven. Dan maakt het niet uit of ze werd afgeschoten door Toos met 0 euro op zijn hoofd, of Ruben met 3.000.
Maar waarom zou de mol niet bij de laatste twee willen zitten? Als de ander een vrijstelling schiet, kun je gemakkelijk trager schieten en maakt het niet uit wat je raakt. Als die wel een geldvak raakt, kun je altijd nog je best doen om dat teniet te doen en kandidaats met een vrijstelling terug te komen.
Als ze wel bij de laatste twee wilde komen en het goed wilde doen, moest ze a) Toos kiezen en vervolgens uitschakelen en b) in het finaleduel de vrijstelling raken en c) dat sneller doen dan Ruben, anders telde het schot niet. In jouw scenario komt daar nog bij: d) de andere in de finale overtuigen dat je als tweede mag gaan. Zou een prachtige molactie zijn, maar al met al wel een heel pittige opgave.
Door de trekker niet over te halen in het duel met Ruben (terwijl ze als eerste haar revolver trok) kon ze met een wat simpeler molactie toe.