Lancelot
Afl 1-i – Zouden ze de eerste BV die meedoet aan De Mol de mol maken? Dat zijn voor mij zaken waarover ik nog even moet nadenken.
Afl 1-ii – Bij de openingsopdracht was Ruben niet altijd even adequaat bezig met het omdraaien van de zandloper. Ik heb er een paar keer op moeten wijzen.
Afl 2-i – Ik had heel graag Lieselot willen zien. Omdat ze ook een van mijn hoofdverdachten is.
Afl 2-ii – (over Lieselot en Samya) Het feit dat ze ons na vijf seconden hebben gewisseld, is raar. Dat je dat bij het pompen doet, dat kan ik direct aannemen. Maar de modale Vlaming, ongeacht de leeftijd, zal wel vlot 20 seconden sit-ups kunnen doen.
– (over Toos en Leïla) Het viel me toch wel op dat uitgerekend de groep van Toos het niet haalde.
– Niet slecht bedoeld, maar de mensen buiten de trein, dat was een mooi decor, maar hadden eigenlijk niet veel in de pap te brokken.
Afl 3-i – Conny, Constance, dat is ongelooflijk, die madam. Op elk moment maakt ze wel ergens een foutje op haar onnavolgbare wijze, waarbij niemand haar zou kunnen of willen verdenken omdat het zo onschuldig overkomt.
– Iedereen kan tellen. Vandaag zit er net iets meer dan 7.000 euro in de pot, dat is niet zo heel veel. Dan kunnen we samenvatten dat de mol voorlopig goed werk levert.
Afl 3-ii – Mocht ik Toos zijn afgelopen nacht, ik had altijd die vrijstelling genomen en 5.000 euro. Oké het groepsgevoel, en zus en zo. Maar dat is ook quatsch. Je zit hier om te winnen. Dat is weer 3.000 euro eraf genepen.
Afl 4-i – Het feit dat Lieselot op een gegeven moment suggereerde om ervoor te zorgen dat zeker niemand de pasvragen kon hebben… dat leek me toch heel verdacht. Zeker na afloop, toen ik wist welk gevolg het zou hebben om de pasvraag überhaupt maar één centimeter op te heffen.
– Als er dan ook onuitgesproken regels beginnen te gelden, je gaat altijd voor geld, niet voor pasvragen, dan is het ook moeilijk voor de mol.
Afl 4-ii – Ik heb een tactiek waarbij ik op twee mensen ga inzetten, en daarbij ook van het systeem gebruik wil maken om iemand voor eens en voor altijd uit te sluiten.
Afl 5-i – (over Comfort) Ik zou als mol in de auto willen zitten. Je probeert een grote slag te slaan en tegelijkertijd probeer je je van alle verdachte tabellen te wissen.
Afl 5-ii – Ruben heeft zijn deel allesbehalve goed beschreven. Alles was altijd een looping. Toen kwam er een kreet van euforie: dit is keileuk. Wat ik hem ten zeerste gun, maar dat heeft weinig bijgedragen tot het juist interpreteren van de oefeningen.
Afl 6-i – Ik denk dat ik na vandaag elke sport waar je een Belg aan kunt koppelen van naam ken. Na drie kwartier voor de klas staan, was het ontnuchterend dat we niet tot een geldresultaat zijn gekomen.
Afl 6-ii – Ik vond het een heel leerrijke en interessante proef. Ik heb wel ergens bevestiging gekregen van wat ik al eerder dacht en vermoedde.
Afl 6-iii – Wij keken met drie met grote ogen naar het speelgoedautootje. Vlak voor we eroverheen gingen, maakte het een enorme zwaai naar links. De man aan de knoppen, die niet in de bus zat, heeft er wel voor gezorgd dat het speelgoedautootje onder de bus is beland.
Afl 7-i – (over Comfort en Toos) De pannenkoek was niet in de lucht, en de douche was niet aan het lopen. Is dat slecht afgesproken? Of was hun timing net te laat? Dat laat ik allemaal in het midden.
Afl 7-ii – Ik heb stress omdat er nog een heel groot vraagteken in de lucht hangt.
– Wat Ruben vandaag heeft gedaan, is de mollenstreek der mollen. Ruben gaat thuis gigantisch lang oefenen met een revolver. Hij wordt bij elk duel als eerste naar buiten gestuurd, maar omdat hij zo’n geoefend schutter is, komt hij altijd terug in de saloon, en wordt er geen geld verdiend.
Toos
Afl 1-i – (over Matteo) Hij kan echt spelen wat hij wil. Hij mag zeggen van niet, en zoveel zichzelf zijn bij ons, ik denk, als hij zich daarop heeft voorbereid, dat hij het heel goed kan spelen.
– Lancelot wou heel snel op die knop drukken. Als hij de mol is, zal hij waarschijnlijk weten wie de vrijstelling heeft. Hij kan zichzelf dan nog altijd in een goede positie stellen door op de juiste te drukken, maar buiten de tijd. Wat goed was voor mij want ik had de vrijstelling, maar er was geen geld in de groepspot. Dus ik vond het een ideale positie als mol.
Afl 1-ii – Ik denk dat niemand Lieselot momenteel verdenkt omdat je denkt: wie wil er twee dagen alleen op een kamer gezet worden als je niks kunt saboteren of meedoen? Als mol ga je dat niet doen, dat is gewoon te zot. Maar ergens is het ook megaslim. Niemand verdenkt je. En jij weet nog wat er zal komen. Je weet: ik kan nog massa’s geld afpakken.
Afl 2-i – Je kan moeilijk onder stoelen of banken steken dat Conny niet zo verdacht is. Ze heeft heel… Ze heeft een heel oprechte… Ze is echt geschrokken.
Afl 2-ii – Ze gooiden het nog geen meter ver. Dat was echt zo’n anticlimax. Het was echt gewoon…
Afl 3-i – Comfort zag Jolly Jumping en Lancelot riep: we pakken die. Als je de mol bent, weet je: katsjing, dat is geen 1.000 euro voor die rode. Dus dat is een keigoede move.
Afl 3-ii – Ik heb spijt van mijn beslissing. Ik heb die vrijstelling laten liggen voor de groep, maar als je dan hier zit, en je moet die test invullen, denk je: je had zo op je gemak kunnen zitten.
– (over Thomas) Hij heeft letterlijk voor de neus van alle kandidaten en Gilles de Coster een van de drie eitjes van Leïla genomen en dat laten vallen. Dat is echt ballen hebben als je de mol bent.
Afl 4-i – Toen we op de stoelen zaten, had ik wel verwacht dat er een paar gingen lopen. Maar niet degenen die nu als eerste hebben gelopen.
– Ik weet niet goed hoe ik Ruben moet uitleggen. Hoe langer hij erin blijft, hoe meer hij verdacht wordt.
Afl 4-ii – Ik heb binnen de vijf seconden mijn beslissing genomen omdat ik een beetje wachtte op dit moment, tot deze opportuniteit zich voordeed.
Afl 5-i – Ik heb heel veel informatie gewonnen omdat ik volledig voor één persoon ben gegaan. En de rest niet, denk ik.
Afl 5-ii – Lancelot had die superpromo omver gestoten, net toen het afgeroepen werd. Dat komt natuurlijk altijd goed uit.
Afl 6-i – Nul euro vandaag. Hoe komt dat? Het is ergens misgelopen. Ruben heeft Herman de Croo neergeschoten. Dat was gewoon heel spijtig.
Afl 6-ii – Ik denk wel dat we meer hadden kunnen binnenhalen. Als we op die 400 euro van Commy gestopt waren. Eens we dan doorgingen, was het logisch dat we doorgingen tot die 1.000, 2.000 euro. Volgens mij is die 2.000 euro ook gevallen.
Afl 6-iii – Hij heeft de foute kleur gezegd en het autootje onder de bus gereden. Twee cruciale fouten om informatie te hebben die we nodig hadden om de bom te ontmantelen. Zo opzichtelijk… 5.000 euro eruit halen is toch… straf.
Afl 7-i – (over Lancelot en Ruben) Er was 8.000 euro te verdienen vandaag. Die twee sjarels hebben dat niet goed gedaan. Wat dan weer wat vragen oproept.
– Ruben. Ruben, ja….
– Het geld hebben we vandaag te danken aan Commy en mezelf. Spijtig van de pannenkoek en het water, want we waren wel gelijk, maar een seconde te laat. Ik hoorde de timer niet meer. Ik had me gebaseerd op wanneer zij trok. Toen heb ik mijn pannenkoek geflipt. Zij heeft beslist wanneer.
Afl 7-ii – Als ik kon kiezen, zou ik met vier naar de finale gaan, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
– (beeld van Commy) De mol heeft sowieso geoefend, zodat er weinig geld op het hoofd van de mol staat. Dan moet je gewoon verliezen. Zo is het gegaan.