Mijn probleem met deze hele opzet is dat wij als kijkers niet de uitleg hebben gekregen in de aflevering zelf.
Terwijl De Mol België er bij mij om bekend staat dat ze de opdrachten zo goed uitleggen. Hebben ze met Noah en Martijn ook gedaan. Daar is allemaal valide uitleg gekomen op het moment zelf, waardoor wij er nog met open vizier naar Noah als mogelijke mol konden kijken.
Nu, mooi niet dus. Bij Comfort hebben we als kijkers geen uitleg gehad. Hadden we toen, in aflevering 4, of desnoods begin aflevering 5, de uitleg gehad die we nu kregen, dan had ik er een stuk minder moeite mee gehad. Nu vind ik het gewoon kijkers misleiden. En nog steeds een nep-opdracht omdat Comfort de score van de slechtste kandidaat moet hebben doorgekregen, dus inmenging van productie in het verloop van een opdracht. Èn Leïla is als slechtste kandidaat de kans ontnomen om terug te keren, terwijl is gezegd dat kandidaten kans maken om terug te keren. Maar nu blijkt dat alleen kandidaten met minder dan 6 goede antwoorden zouden die kans krijgen.
De uitleg "de mol heeft de vooraf door productie vastgestelde score van 6/20 gehaald, als er iemand slechter was dan zit die in de auto, zo niet dan zit de mol in de auto", die had in aflevering 4 moeten zitten.