Wat ik zo willen weten is of het überhaupt wel mogelijk is om vragen NIET in te vullen? Zou het systeem niet zo werken dat je pas naar de volgende vraag kan gaan als je de vorige beantwoord hebt? Als dat niet kan, dan is een taktiek van vragen niet invullen zoals MartinJ hierboven voorstelde niet mogelijk. Indien wel, dan is dat een mogelijke taktiek, maar toch ook niet risicoloos, want dan moet je nog voldoende vragen verzamelen, dus foto's juist raden, ook niet evident. Zo timmer je mee aan je eigen doodskist, vrees ik.
En ook: is het mogelijk bij het invullen van de test om een eerder gegeven antwoord (bvb. vraag 5) te gaan veranderen als je je plots bij vraag 15 of zo zou bedenken en constateren: "Verdorie, heb ik op die vraag 5 wel juist geantwoord?" Zou dat technisch mogelijk zijn in het systeem van invullen dat ze gebruiken?
En ook: heb je als kandidaat eigenlijk genoeg bedenktijd om zo'n taktiek op voorhand uit te werken? Wij hebben makkelijk praten voor ons computer- of telefoonscherm en kunnen er rustig over nadenken zolang we willen. De kandidaten ginder zitten vol in dat spel, er is spanning, er is tijdsdruk, ze moeten op alles letten gedurende de dag... Ik denk dat wij makkelijk praten hebben van "Zus en zo moet je het aanpakken, dat is de juiste taktiek". Als je als kandidaat daar zit voor die laptop en die test moet invullen, hou dan je hoofd maar eens koel. Dat is alles behalve evident.