Sinds de ijsjesproef verdenk ik Stéphanie en ik blijf ook na deze aflevering bij Stéphanie:
- Tijd rekken bij de Segesta en ook nog eens de opdracht 500 euro minder laten opleveren mochten ze toch binnen de tijd geweest zijn.
Wanneer ze toekomen krijgen ze de opmerking "Bij jullie duurde het wel superlang hoor". Een perfecte cover, want (haar antwoord) "weet je wel wat wij allemaal hebben moeten doen??". En ja, het is ook een loodzware opdracht en dat kan je alleen als een voordeel gebruiken als je de mol bent. Daarnaast is het niet logisch dat zij haar bij de balken zou geplaatst hebben, aangezien er sterkere mensen aanwezig waren.
- Bij de torens bouwen, geraakt zij in de finale door maar 1 keer extra blokken te verdienen. Elke extra set blokken brengt een extra 600 euro op. Van de 3 spelfinalisten is die uitkomst:
- Senne: 1800 euro extra. Senne laat bij de eerste ronde zelf zijn moeder bouwen. Als je de mol bent, wil je dat toch niet?
- Michaël: 0 euro - Ter verdediging: Ik vond wel dat zijn mama precies vond dat haar zoon een engeltje was die in zijn jonge tienerjaren nooit iets verkeerd deed. Hij had hier ook makkelijk extra geld kunnen opleveren mocht zijn mama hem wat realistischer ingeschat hebben. Na de 1ste vraag valt Michaël ook telkens bijna af omdat zijn toren quasi helemaal om ligt. Dat is een serieus risico als je de mol bent. Je wilt namelijk zo ver mogelijk geraken zonder extra geld te verdienen. We zien enkel de afmetingen bij vraag 1 en daar heeft Michaël de op 1 na laagste toren, namelijk 8,9 cm, terwijl Bernard daar net onder valt met 8,5. (De andere afmetingen: Senne 19, Stéphanie 19, Charlotte 18,5, Lynn 12,6)
- Stéphanie: 600 euro (1 keer verkeerd antwoord waar ze ook haar zus het excuus gaf dat onder 15 jaar wel heel jong is. De reactie van haar zus sprak boekdelen, die was niet overtuigd van de oprechtheid van Stéphanie. Ze heeft bij vraag 2 geen letter "kunnen" opvissen. Vraag 3 had ze juist, maar misschien omdat haar zus er bij was en ze onmogelijk kon liegen daar?)