Ik blijf bij Michaël.
Aan de boot had hij heel veel pogingen nodig en het is hem nooit gelukt vrij te komen.
Opdracht twee...mja, niets op aan te merken.
Opdracht 3 is moeilijk om Michaël als mol te verdedigen, want hij neemt Stephanie onder vuur.
Maar: bij die ronde krijgen we niet heel veel beeldmateriaal. Ze krijgen 5 minuten per ronde.
Daarvan zien we 1min50. We zien eerst Coco terecht naar Bernard wijzen, die een wat rare uitleg geeft waar hij wonderwel mee wegkomt, dankzij detective Gillian die weer over zijn hemdje begint
Dan komt er een, naar mijn mening, rare cut en zitten we direct bij Michaël die Stéphanie onder vuur neemt.
Er zijn dus 3min10sec geknipt. Misschien was er een aanleiding voor Michaël om Stéphanie te ondervragen en later de eer op te strijken als de man die het opgelost heeft. Misschien was er al iemand anders die verwees naar Stéphanie en was het voor de anderen al duidelijk. Als je weet dat Stéphanie door de mand gaat vallen kan je twee dingen doen als mol: of de aandacht alsnog naar een andere kandidaat schuiven, maar dan loop je in de kijker als het toch blijkt te gaan om Stéphanie. Of je gaat er volop in mee en strijkt de eer op.
Ik snap ook niet waarom je als kandidaat 37sec blijft kijken en stopt bij je eigen video. Je weet dat je na 37sec geen enkele kans meer maakt op de vrijstelling...waarom blijf je dan niet kijken. Alle andere kandidaten stopten relatief vroeg, of keken alles uit. Enkel Michaël (denk ik) haakte af in de helft. Niet echt iets molligs, maar zéker niet kandidaats.
Andere valabele mollen zijn voor mij:
Senne (vestigde de aandacht op Charlotte en zei dat Gillian een tshirt droeg, ondanks hij wel degelijk de beelden van Gillian heeft bekeken. Wou hij hier vroeg afvallen?
Charlotte: het geel bij de tweede opdracht, zich niet verdedigen tijdens de 3de opdracht, snel afdrukken
Maar voorlopig dus Michaël