Poll

Wie is de Mol?

Bernard
7 (5.6%)
Charlotte
7 (5.6%)
Michaël
39 (31.2%)
Senne
38 (30.4%)
Stéphanie
34 (27.2%)

Totaal aantal stemmen: 125

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 18573 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2024, 23:46:05 »
Waarom wil je als mol de verdubbelaars niet hebben ? Je kunt ze verliezen, inzetten als  er negatief bedrag is  en als je ze als mol hebt , heeft een kandidaat ze niet .

Nee zo lang mij nog niet volledig duidelijk is hoe het overzivht gedeeld wordt van hoeveel verdubbelaars er zijn en of ze zijn ingezet, vind ik het nog te verdedigen dat de mol dat beheer best wil hebben

Elke week wordt er van eigenaar gewisseld. Bertrand zal niet tot einde spel deze bezitten.
klaar voor de strijd

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2024, 06:48:08 »
Op basis van posities en kansen zou ik de mol zeker bij de vier zoeken die op de knop drukken.
 Aan de zijkant vier mensen effectief op slot zetten is ook een optie natuurlijk, maar mijn gevoel zegt dat de Mol die 6 eruit wil spelen en dan als laatste duikt en er een spektakel van heroïsche daden van maakt.

Ik ken de namen nog niet zo goed, maar volgens mij deed Stephanie dat. Dus die mag op 1 bij mijn verdachten! 

En ik zit er helemaal in, wat een geweldige aflevering, wow!

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #62 Gepost op: 26-03-2024, 07:42:20 »
Aan de zijkant vier mensen effectief op slot zetten is ook een optie natuurlijk, maar mijn gevoel zegt dat de Mol die 6 eruit wil spelen en dan als laatste duikt en er een spektakel van heroïsche daden van maakt.

Exactly my thoughts, de mol als held nadat ze geen moment onbenut liet om de haalbaarheid ervan in twijfel te trekken.
Neem daarbij dat ze in opdracht 2 voorstelde om te spreiden bij Bernard/heelal, credits kreeg van Karolien dat ze nog zei dat Michael/kwal het juiste antwoord was terwijl het Senne was die dat het eerste opperde.
In opdracht 3 had ze meest impact door zelf voor de verdubbelaar-verantwoordelijke te gaan.
En bij de doos van Pandora hield ze zich netjes van de domme (welke doos? Staat die achter ons?).

Ook haar non-verbaal gedrag is zeer mollig eens je erop let.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2024, 07:43:53 door Molekule »

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #63 Gepost op: 26-03-2024, 08:01:08 »
Ik zou nu nog spreiden op (niet op volgorde van verdenking): Senne, Coco, Stephanie en Karolien.

Voor de poll heb ik nu Stephanie gekozen.
Ma how, zeg!

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2024, 09:12:37 »
Wie ik nu het meeste verdenk:
Senne
Michael
Stephanie

Mijn wensmol: Lynn.
Omdat zij als enige het “in eerste instantie” niet wilde zijn.
Het zou echt een bazenmove zijn, mocht ze het wel zijn.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #65 Gepost op: 26-03-2024, 10:28:46 »
Philippe of Karolien en op de eerste gestemd.
Duidelijk zware underdogs die ik verdenk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #66 Gepost op: 26-03-2024, 18:49:05 »
Charlotte

Zit op het schip bij de groep die ervoor zorgt dat de rest uitgeschakeld wordt.. wijst de vraagtekens aan op het schip en vraagt “wat is dit”?… spreekt duidelijk de T uit in het woord nieT (“ik ben de mol niet”) De mol doet dit ook hoor je duidelijk in de vervorming.

Ziet zogenaamd 2x geel bij het dansen wat niet klopt. Wat ook bij haar antwoord hoort.. de gele ton. Helaas voor de mol blijft geel wel recht staan.
( de mat onder de boom is ook geel.. mss een hint naar Charlotte)

Stephanie gooit trouwens zonder dat iemand erbij is bij de laatste ronde haar olijven in de juiste ton ”het heelal”. Lijkt me onlogisch voor n mol.

Bij het rondje video kijken en dat Gilles ze een voorstel doet over de verdubbelaars zegt Charlotte “nice” en “geen mooi cadeau voor de mol”. Laat dit nou ook haar achternaam zijn. Dus eigenlijk zegt ze dat het geen mooi cadeau voor haar is 😄.

Verder zorgt ze ervoor dat ze geen kanshebber is voor de verdubbelaars en wordt toch weggestemd in de rondes wat ook weer geld kostte. Ik ga ervan uit dat de mol deze rol niet wil omdat je A daardoor heel erg in de schijnwerpers telkens staat en B de mol niet kan afvallen dus de verdubbelaars ook nooit exit gaan

De Charlottetunnel voor nu dus. Nogal

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #67 Gepost op: 26-03-2024, 19:22:02 »
Charlotte

Zit op het schip bij de groep die ervoor zorgt dat de rest uitgeschakeld wordt.. wijst de vraagtekens aan op het schip en vraagt “wat is dit”?… spreekt duidelijk de T uit in het woord nieT (“ik ben de mol niet”) De mol doet dit ook hoor je duidelijk in de vervorming.
Klopt, o.a. Stephanie doet dit niet, waardoor Karolien bij mij even boven haar wipte. Vraag blijft natuurlijk of ze het ons zo gaan voorschotelen wie er allemaal niet de mol zou kunnen zijn.

Citaat
Stephanie gooit trouwens zonder dat iemand erbij is bij de laatste ronde haar olijven in de juiste ton ”het heelal”. Lijkt me onlogisch voor n mol.
Ze laten inderdaad gretig zien dat ze iets goed doet.
Waarna ze voorstelt om op dit antwoord te spreiden ...

Citaat
Verder zorgt ze ervoor dat ze geen kanshebber is voor de verdubbelaars en wordt toch weggestemd in de rondes wat ook weer geld kostte. Ik ga ervan uit dat de mol deze rol niet wil omdat je A daardoor heel erg in de schijnwerpers telkens staat en B de mol niet kan afvallen dus de verdubbelaars ook nooit exit gaan.
Elke aflevering wordt die rol gewisseld, dus dit argument speelt niet meer.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2024, 12:02:17 »
Voor nu ga ik voor Michaël
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #69 Gepost op: 27-03-2024, 15:21:59 »
1. Charlotte

Ow, er doen ook nog andere kandidaten mee?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #70 Gepost op: 27-03-2024, 16:02:36 »
1.Karolien
2.Charlotte
3.Micheal
niet: Bernard, Lynn

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #71 Gepost op: 27-03-2024, 16:09:04 »
Senne en Stéphanie steken er voor mij een beetje bovenuit.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #72 Gepost op: 27-03-2024, 16:17:24 »
Bij mij ook. Stéphanie is voorlopig mijn hoofdverdachte.
Ik zie ook een logisch molpatroon bij Charlotte, maar tot nu toe vind ik het - in combinatie met haar achternaam die zowel bij de openingsquote als ergens tegen het einde van de aflevering terugkwam - een beetje too much. Wellicht dat dit in de aankomende afleveringen minder wordt.

Voor nu denk ik in ieder geval dat de Mol bij de 4 kandidaten zit die op de boot bij Gilles kwamen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #73 Gepost op: 27-03-2024, 18:22:53 »
Ik blijf bij Michaël.
Aan de boot had hij heel veel pogingen nodig en het is hem nooit gelukt vrij te komen.

Opdracht twee...mja, niets op aan te merken.

Opdracht 3 is moeilijk om Michaël als mol te verdedigen, want hij neemt Stephanie onder vuur.
Maar: bij die ronde krijgen we niet heel veel beeldmateriaal. Ze krijgen 5 minuten per ronde.
Daarvan zien we 1min50. We zien eerst Coco terecht naar Bernard wijzen, die een wat rare uitleg geeft waar hij wonderwel mee wegkomt, dankzij detective Gillian die weer over zijn hemdje begint  ::rofl::
Dan komt er een, naar mijn mening, rare cut en zitten we direct bij Michaël die Stéphanie onder vuur neemt.
Er zijn dus 3min10sec geknipt. Misschien was er een aanleiding voor Michaël om Stéphanie te ondervragen en later de eer op te strijken als de man die het opgelost heeft. Misschien was er al iemand anders die verwees naar Stéphanie en was het voor de anderen al duidelijk. Als je weet dat Stéphanie door de mand gaat vallen kan je twee dingen doen als mol: of de aandacht alsnog naar een andere kandidaat schuiven, maar dan loop je in de kijker als het toch blijkt te gaan om Stéphanie. Of je gaat er volop in mee en strijkt de eer op.
Ik snap ook niet waarom je als kandidaat 37sec blijft kijken en stopt bij je eigen video. Je weet dat je na 37sec geen enkele kans meer maakt op de vrijstelling...waarom blijf je dan niet kijken. Alle andere kandidaten stopten relatief vroeg, of keken alles uit. Enkel Michaël (denk ik) haakte af in de helft. Niet echt iets molligs, maar zéker niet kandidaats.


Andere valabele mollen zijn voor mij:
Senne (vestigde de aandacht op Charlotte en zei dat Gillian een tshirt droeg, ondanks hij wel degelijk de beelden van Gillian heeft bekeken. Wou hij hier vroeg afvallen?

Charlotte: het geel bij de tweede opdracht, zich niet verdedigen tijdens de 3de opdracht, snel afdrukken

Maar voorlopig dus Michaël
I was blind but now I can see

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #74 Gepost op: 27-03-2024, 21:24:35 »
Ik heb voorlopig Stéphanie als hoofdverdachte. Ging mee met Charlotte om snel op de knop te drukken, wilde in opdr. 2 ten onrechte voor groen gaan (wespen) ipv. blauw (kwallen) en liet het filmpje snel stoppen waardoor ze in aanmerking komt voor de vrijstelling en het beheer van de verdubbelaars (ging niet door).

Charlotte staat op 2, wilde snel op knop drukken, gaf in opdr. 2 een foute kleur aan (geel) waardoor de juiste ton omver zou worden gegooid (was net te laat) en zorgde ervoor dat zij ten onrechte als kandidaat op een vrijstelling werd gekozen waardoor €2000 uit de pot.

Coco op 3, kan gemold hebben bij het tellen waardoor Michael niet slaagde met zijn voorstelling, gooide ten onrechte de blauwe ton omver.

Karolien op 4, kan ook gemold hebben bij het tellen waardoor Michael niet slaagde met zijn voorstelling, gaf weliswaar het juiste antwoord (lockdownparty) maar dat wisten de anderen ook en liet het filmpje snel stoppen waardoor ze in aanmerking komt voor de vrijstelling en het beheer van de verdubbelaars (ging niet door).

Michael zou eventueel nog kunnen vanwege opdr.1 maar met de verdubbelaars was hij onmols.

Senne denk ik eerder niet, waarom als mol een extra verdubbelaar ophalen, willen wachten met afdrukken en het juiste antwoord (kwallen) geven nadat Stéphanie een foute keuze maakte?

Philippe (duidelijk aan het nepmollen op het schip en geen enkel invloed op de anderen), Lynn (slechtste molpositie en wil niet de mol zijn) en Bernard (haalde 2 verdubbelaars op, wilde wachten met afdrukken, liegt te opzichtig) zijn het niet.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2024, 21:37:07 door Luc »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #75 Gepost op: 27-03-2024, 22:10:45 »
Grotendeels eens met Luc, alleen heb ik Charlotte voorlopig als hoofdverdachte en Stéphanie op 2.

Ik denk dat de mol zich liever niet in kijker speelt (opdracht 1.3 Verdubbelaars/verhoor) door snel te drukken en eventueel die verdubbelaars te moeten gaan beheren met als gevolg dat de spotlights op je gericht staan. Dus ik denk dat de mol dan veilig wachtte met drukken zoals Charlotte deed.

Op de boot (opdracht 1.1) vond ik Charlotte net wat verdachter dan Stéphanie. Charlotte benadrukte sterk het wel heel erg eng te vinden om te duiken, maar kwam toch als heldin op het dek met een molboekje door te zeggen dat ze 'haar leven had gewaagd voor dat boekske' en kreeg daarvoor alle lof van Bernard, Senne en Stéphanie. Levert prima groepsgoodwill op.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #76 Gepost op: 27-03-2024, 22:19:31 »
Charlotte wordt verdachter neergezet dan Stéphanie die meer op de achtergrond zit. Vandaar dat ik voorkeur geef aan Stéphanie.
Het was Charlotte die als eerste snel op de knop wilde drukken en Stéphanie ging er snel in mee.

Het kan misschien raar lijken maar ik vind meegaan met een foute beslissing of antwoord verdachter dan zelf een foute beslissing of antwoord geven. Als je meegaat met een foute beslissing of antwoord kun je (als mol) achteraf de schuld (laten) geven aan degene die er het eerst mee kwam en het valt minder op voor de andere kandidaten.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #77 Gepost op: 27-03-2024, 23:41:01 »
...
Het kan misschien raar lijken maar ik vind meegaan met een foute beslissing of antwoord verdachter dan zelf een foute beslissing of antwoord geven. Als je meegaat met een foute beslissing of antwoord kun je (als mol) achteraf de schuld (laten) geven aan degene die er het eerst mee kwam en het valt minder op voor de andere kandidaten.

Nee, helemaal niet raar. Aanvankelijk gaf ik Stéphanie - mede doordat meegaan met een foute beslissing - ook de voorkeur, maar toen ik opdracht 1.1 opnieuw bekeek vond ik dat 'heldin spelen' van Charlotte toch wel wat weg hebben van iets vooropgezets. En bovendien was zij het ook die als eerste wees op de vraagtekens op de kaart met de locaties van molboekjes in het water. Ik heb een beetje een hekel aan het woord, maar hier leek Charlotte toch wel productieaassitent te zijn: die vraagtekens moesten echt wel opgedoken worden omwille van het verdere spel.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #78 Gepost op: 28-03-2024, 13:42:17 »
Ik denk dat de makers nog wel wat alternatieven hadden klaarliggen als de vraagtekens onder de boot niet boven water zouden komen

Bv een minder goede verstopplek bij de olijven of het dansen .
Of een extra gesprekje net voor de verdubbelaars. Met bv een vraag moet je voor de zoektocht naar de mol extra oplettend zijn en waarom heb je dat dan niet gedaan toen je hierheen liep.  Legio opties nog een mol als productieassistent heb ik nooit echt leuk gevondenn

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #79 Gepost op: 28-03-2024, 15:48:15 »
Coco