Na één aflevering ligt er nog veel open, maar ik ga voorlopig voor Coco. Één heel brutale molactie met het omstoten van de juiste ton, en verder grotendeels onder de radar zonder ergens geld te verdienen. Een prima start voor een mol die goed in de groep lijkt te liggen. Op basis van haar gezichtsuitdrukkingen zou ik haar al bijna afstrepen (zie de Behind the Scenes waar ze te horen krijgt waar ze naartoe gaat), maar bij De Mol heb ik geleerd dat mijn mensenkennis er wel vaker naast zit.
Charlotte volgt vlak op Coco. Ze is een mol volgens het boekje: geld verdienen om een groter bedrag te kunnen laten liggen in opdracht 1, bijna een foute ton (laten) omgooien, onterecht worden weggestuurd bij de vrijstellingen. Wat me ervan weerhoudt is dat het er misschien wel te dik bovenop ligt. Ook heeft ze van tevoren verklapt hoe ze haar vriend heeft leren kennen, hoewel dat misschien iets is waar anderen naar hebben gevraagd.
Stéphanie is samen met Charlotte de beste mol die pleit voor het achterlaten van 6 kandidaten of 6000 euro. Bij de olijvenopdracht valt ze niet op, maar verdient ze ook geen bakken met geld. Als ze de mol is, is ze door Michaël goed voor het blok gezet bij de verdubbelaars.
Senne zou ik bijna vergeten, maar ook die is hartstikke mol bezig. Hij geeft weliswaar een goede voorzet (kwallen), maar het is weinig effectief en hij zit op een goede molpositie bij de eerste opdracht én is medeverantwoordelijk voor het foutief wegsturen van Charlotte bij de verdubbelaars. Zeker een om in de gaten te houden dus.
Als Philippe de mol is, is hij gelijk hard begonnen met zulke opzichtige fouten in de mast. Zou de mol niet op z'n minst kunnen veinzen dat hij niet genoeg Italiaanse voetbalclubs kent? (Niet dat ik zelf wist wat de Serie A was, maar je snapt m'n punt.)
Karolien had minder fanatiek mogen roepen waar Charlotte haar vriend heeft leren kennen. Ook was ze te makkelijk te ontmaskeren als de fanatieke kandidaat bij de vrijstellingen.
Michaël zie ik nog steeds graag als mol, maar het is opmerkelijk dat hij Stéphanie voor het blok zet en daarmee de groep in feite 2000 euro laat verdienen.
Lynn heb ik nog niet veel verdachts zien doen, en ik verwacht dat de mol gewoon 'ja' heeft geantwoord op de vraag of die de mol wilde zijn.
Bernard speelt zich in de kaart met het verzwijgen van de vraagtekens en lijkt niet geweldig goed te kunnen liegen. Ook het per ongeluk omstoten van een foute ton is onverdacht, en ik denk dat hij het vrijstellingenspel wel beter had voorbereid als mol.