Zou het dan Senne zijn, de man die 3 euro in de pot heeft gebracht? Zijn positieve acties (een molboekje opduiken, een goed antwoord geven bij de olijven, goede antwoorden binnenkoppen bij de ringtones) spelen quitte met zijn grote slag bij de doos van pandora. Bij letterlijk elke opdracht kan ik een molactie zien:
1.1 Schip: Zit op de ideale molpositie door 4000 euro binnen te halen, maar daarmee 6000 te kunnen blokkeren. Dat één van de twee groepen los zou komen was te voorspellen, dus dan kun je daar maar beter staan als mol. Stéphanie en Charlotte zijn het mondigst, maar Senne stuurt subtiel mee om snel op de knop te drukken.
1.1 Olijvendans: Noemt weliswaar het goede antwoord kwallen, maar drukt niet door. Bij de vraag over Bernard interessegebied zien we hem zijn olijven zeker één keer in de verkeerde ton gooien.
1.1 Verdubbelaars: Legt een beschuldiging bij Charlotte, de enige fout die de groep maakt. Het kost de pot 2000 euro.
2.1 IJsjes vervoeren: Gaat mee met drie foute suggesties bij de automerken, terwijl één extra goed antwoord ervoor had gezorgd dat de opdracht was geslaagd.
2.2 Kaarsen & Waaiers: Zou als mol bewust een douche gepakt hebben. Hij drukt de knop van de ventilator voor de zekerheid maar zo weinig mogelijk in en noemt hem alleen aan de portofoon een 'waaier' (in Nederland in elk geval geen gebruikelijk woord voor zo'n ding). Helpt mee met tijd rekken als Karolien en Philippe er zijn en is vervolgens verontwaardigd tegenover de groep.
2.3 Doos van Pandora: Een derde van de pot eruit en iedereen ziet je als een fanatieke kandidaat. Na de brave groep van vorig jaar wil de mol hier de toon zetten. Als de pot leegloopt lijkt Senne niet heel erg in paniek, hobbelt een beetje achter Michaël aan.
3.1 Maffia: Stuurt subtiel aan voor één foute ringtone, waarmee Bernard en Coco kostbare energie verspillen in het heuvelachtige dorpje. De enige ringtone die geld oplevert wordt herkend door Charlotte.
3.2 Zwijgplicht: De mol heeft een vrije dag en mag een baantje trekken. De molactie bestaat uit het aanwijzen van vier praatgragen als zwijgers.
3.3 Bom in de Ape: Wederom houdt Senne zich wat op de achtergrond bij een discussie die toch al de verkeerde kant op gaat. 'Mijn gevoel zegt dat links veel zenuwachtiger is.' En weer 2800 euro kwijtgespeeld.
Gevoelsmatig zou ik eerder Stéphanie of Michaël verdenken, maar als ik dit rijtje voor mezelf opsom en Follow the Money erbij pak komt Senne er slecht van af
EDIT: Mijn twee voorgangers kwamen tot dezelfde conclusie, zie ik! Misschien moet ik mijn gevoel eens overboord gooien en gaan voor de kempenzoon