Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (9.9%)
Michaël
72 (44.4%)
Senne
74 (45.7%)

Totaal aantal stemmen: 162

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 37563 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 21-04-2024, 23:55:36 »
Ik heb zo'n vermoeden dat we Senne, Michael en Stephanie in de finale gaan zien. Ook de enige 3 die voor mij de mol nog kunnen zijn, Bernard en Charlotte zijn 100% afgeschreven voor mij na deze aflevering.
 
Heel raar dat Senne kan kiezen uit 2 kandidaten met een pasvraag voor het doorgeven van de verdubbelaars, maar ze dan net aan Lynn geeft. En zelf niet voor een pasvraag kiezen maar voor de vakantie is sowieso ook vreemd, je hebt kans op een gratis pasvraag en er hoeft zelfs geen geld voor uit de pot.
Stephanie zou ik het minst leuke vinden als mol van dit trio, maar er gaan toch steeds meer dingen naar haar wijzen.
 
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 00:37:40 door Reflektor »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 22-04-2024, 00:14:13 »


Het gedrag van Stéphanie (Coco aanwijzen op een moment dat er nog geen consensus lijkt te zijn) bij de speciale eliminatie van Coco is wel raar voor een Mol maar het zou kunnen dat ze aanvoelde dat het toch wel duidelijk was dat Coco de meeste stemmen zou krijgen.

Alleen…naar wat wij hebben kunnen zien was Coco op dat moment nog geen hoofdverdachte: Lynn vond Michaël verdacht. Lolo zei Michaël en Coco te verdenken. Dan zegt Stéphanie enkel Coco te verdenken. Mocht Stéphanie de mol zijn kon ze hier gerust Michaël zeggen. Twee keer werd zijn naam al genoemd. En Senne noemt na haar ook nog eens Michaël. Dus ze had hier ook nog een kans om toch naar Michaël te switchen (Ja, Michaël is ook wel verdacht stil eigenlijk)
Lolo is pas volledig op Coco gegaan nadat zij (Coco) haar onhandig probeerde te verdedigen.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 22-04-2024, 00:21:53 »
Lynn zei idd eerst Michaël.. je gaat niet de mol aanwijzen hier.
Michaël dus niet haar mol .. dus niet op Michaël afgevallen dan

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 22-04-2024, 00:29:31 »
Ik blijf comfortabel in mijn Michaël-tunnel.

Stéphanie en Senne hou ik nog als optie. Maar Senne die Lynn meeneemt bij de pizzaopdracht en bijna een volledige ronde voorsprong heeft bij het karten (en dus al moet rekenen op een telfout van de anderen)
Stéphanie die als eerste alleen maar Coco noemt als afvaller, terwijl al meer mensen op dat moment Michaël hadden gezegd…
I was blind but now I can see

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 22-04-2024, 07:51:09 »
Het kan ook dat Mol Stéphanie wist dat ze door enkelen verdacht werd (zie ook hoe Bernard op haar reageert bij de kwellingenopdracht)  en dat ze daarom met het aanwijzen van de juiste persoon Coco voor verwarring hoopte te zorgen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 22-04-2024, 07:53:42 »
Het kan ook dat Mol Stéphanie wist dat ze door enkelen verdacht werd (zie ook hoe Bernard op haar reageert bij de kwellingenopdracht)  en dat ze daarom met het aanwijzen van de juiste persoon Coco voor verwarring hoopte te zorgen.

Ik had bij de opdracht met Bernard gister wel t idee dat ze afentoe voor die aanpak ging. Maar da’s volledig vanuit mijn tunnel terwijl 2 anderen veel meer aan het molprofiel voldeden (al is opzich niet gek dat Stephanie zich niet op een Hercules positie manoevreerde)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 22-04-2024, 09:03:02 »
Ik had bij de opdracht met Bernard gister wel t idee dat ze afentoe voor die aanpak ging. Maar da’s volledig vanuit mijn tunnel terwijl 2 anderen veel meer aan het molprofiel voldeden (al is opzich niet gek dat Stephanie zich niet op een Hercules positie manoevreerde)

Ik denk dat je als mol bij voorkeur net niet in de Hercules positie komt te zitten. Je kan daar enkel opzichtig mollen. Zowel Senne als Michael konden die eer bvb aan Bernard gelaten hebben.

@Heinz klopt, en dan idd bijvoorbeeld rekenen op de twijfelende en mondige Bernard van wie ze net te horen kan gekregen hebben dat hij haar zwaar verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 09:05:30 door Molekule »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 22-04-2024, 09:28:32 »
Voor die ene keer dat Charlotte goed zat. Voor de rest van de reeks zit ze consequent op de zwakste posities en ontbreek ze altijd op het toneel op het moment van de waarheid. En als ze dan al eens een moment de gloire heeft, komt er geld in de pot.

- Ape: gloriemoment, geen geld in de pot
- openingsopdracht: met Stéphanie, Senne en Bernard op de ideale molpositie. Stuurt. 
- in opdr 1.3 was ze het meest mols. Zorgt hier voor geld uit de pot
- Centuripe: met Senne, Bernard (en Coco) op de enige goede molposities. Bij een van hen is het buiten de edit misgegaan
- omerta-groepje: Charlotte met Michaël de enige kandidaat die geld uit de pot heeft gespeeld
- toen ze de verdubbelaars beheerde heeft ze die niet ingezet. op het ideale moment was ze ze vergeten
- in de spaghetti-opdracht dus op de beste molpositie, waar het ook nog misging. Positie Senne en Michaël hier überonmols


Ik kan me voorstellen dat je als mol wilt karten. Ondanks dat je dat niet goed kan. Onmols kan ik dat niet vinden als je er geen geld mee verdient. Heb je geen invloed, dat klopt.

Ervan uitgaande dat de mol geen masochist is, zit die in opdr 5.1 niet in het duo Stéphanie en Bernard. Charlotte had het kunnen verpesten als Michaël het niet had gedaan. De positie van Michaël en Senne valt inderdaad te veel op.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 16:47:57 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 22-04-2024, 09:35:59 »
Niet Stéphanie en Bertrand. Verder moet ik nog eens goed nadenken deze week.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 22-04-2024, 09:50:41 »
Aan de andere kant zie ik het bij Charlotte qua lichaamstaal dus helemaal niet.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 22-04-2024, 12:23:04 »
Niet Stéphanie en Bertrand. Verder moet ik nog eens goed nadenken deze week.

Bertrand is het zeker niet, Bernard wellicht ook niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 22-04-2024, 15:46:25 »
Ik geef Charlotte toch maar het voordeel van de twijfel. Michaël en Senne zijn die nieuwe Toos en Ruben.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 22-04-2024, 16:15:44 »
Het kan ook dat Mol Stéphanie wist dat ze door enkelen verdacht werd (zie ook hoe Bernard op haar reageert bij de kwellingenopdracht)  en dat ze daarom met het aanwijzen van de juiste persoon Coco voor verwarring hoopte te zorgen.

Kan zeker, maar
1) daar was de groep te groot voor. Tenzij al een heleboel kandidaten op haar zitten. Ze kan dit weten door het gesprekje dat ze had met de kandidaten, waar de mol vraagt wie ze verdenken. Als daar 2 of 3 mensen aangeven haar (onder andere) te verdenken kan dit werken. Coco zit dan niet op haar, maar gaat wel op de kar springen om haar eigen hachje te redden.
maar dan 2) als zoveel mensen haar verdenken zouden ze haar net niet volgen en zouden ze sneller naar Michaël overstappen, want de kandidaten weten (of denken) dat de mol hen naar een foute kandidaat stuurt. En één kandidaat doorziet misschien die list, maar allemaal? Lijkt me sterk.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 22-04-2024, 16:28:07 »
Ik denk dat je als mol bij voorkeur net niet in de Hercules positie komt te zitten. Je kan daar enkel opzichtig mollen. Zowel Senne als Michael konden die eer bvb aan Bernard gelaten hebben.


Met alle respect, maar dat is gewoon niet waar hé :-)
Stel Michaël is de mol. Dan mag Michaël nog willen zich op de Sisyphuskwelling te positioneren...dat gaat toch niet?
Gilles: "We zoeken de sterkste van de hoop"
Michaël:  "Ja, Bernard, uw armen kunnen twee keer in die van mij, maar neem jij deze maar voor je rekening."
Dat gaat toch niet. Dat zou toch even opzichtig zijn, zeker als die Sisyphusopdracht door toedoen van Michaël dan uitdraait op een fiasco.

Hetzelfde geldt voor Stéphanie als mol. Ook al heb je bij de Hercules deelopdracht 100% letterlijk de touwtjes in handen om de opdracht te doen falen, je geraakt met het postuur van Stéphanie nooit in die positie. En dan is de Sisyphusopdracht de beste en enige haalbare tweede optie.
I was blind but now I can see

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 22-04-2024, 17:31:51 »
Een van de drie

Met wat vertraging gekeken. En eens. Een van die drie. Ik blijf de pool stug op Michael invullen vanaf aflevering 2, maar begin toch wel meer naar Stephanie te neigen.

Stond ook aan de pitmuur verleden week, ving ananas op de pizza (hé wat jammer) Was mogelijk bewust zich aan het afmatten met Bernard om te vertragen zodat Michael/Senne niet afgelost konden worden.

Zou me niet eens verbazen als deze drie uit de blokkenproef de drie finalisten gaan zijn. Michael/Senne blijven in de montage flink overbelicht aanwezig, Stephanie juist op de achtergrond. En ik moet nog een De Mol editie meemaken dat zij er eentje dusdanig in your face type verkiezen ala Kees Tol, Jurre. Vooruit Lennart was een brutale zoals Jan Versteegh. Maar geen overduidelijke voor mij dan toch met Annelotte  :P

Dus ik ga de andere afleveringen eens terug kijken met de focus op Stephanie die zich mooi op de achtergrond houd
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 22-04-2024, 18:20:51 »
Met alle respect, maar dat is gewoon niet waar hé :-)
Stel Michaël is de mol. Dan mag Michaël nog willen zich op de Sisyphuskwelling te positioneren...dat gaat toch niet?
Gilles: "We zoeken de sterkste van de hoop"
Michaël:  "Ja, Bernard, uw armen kunnen twee keer in die van mij, maar neem jij deze maar voor je rekening."
Dat gaat toch niet. Dat zou toch even opzichtig zijn, zeker als die Sisyphusopdracht door toedoen van Michaël dan uitdraait op een fiasco.

Het gaat vooral op voor Senne, bedacht ik me ook al. Michael kan er idd moeilijk aan ontsnappen.
Senne staat m.i. op de slechts mogelijke molpositie en kon dat wel gemakkelijker vermijden dan Michael.
Als Michael de mol is, zou ik wel eerder verwachten dat hij net niet lost maar nog kan doorgeven aan Lolo of Lynn die het allicht slechts kort zouden kunnen volhouden, terwijl Stephanie en Bernard tijd verliezen bij de molkwelling. Dat verdeelt de verdachtmakingen meer.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 18:24:10 door Molekule »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 22-04-2024, 18:33:13 »
Het probleem dat ik heb met Stéphanie als mol, is dat ik niet kan geloven dat ze dan zo die nadruk op haar tatoeage blijft leggen. In behind the scenes, nu weer bij haar zus.
Ik snap dat die tatoeage een leuke gimmick is als mol om tijdens de laatste aflevering dan te kunnen zeggen "sí, ik ben de mol), maar dat ebt toch wel wat weg als je er telkens de nadruk op blijft leggen. Ik weet zelfs niet of de mol dit zomaar mag zeggen tegen de bezoeker, zij het ietwat geheimzinnig.

En ook vorige aflevering de afvaller correct aanduiden...ik kan daar niet bij. Dit lijkt me net één van de opdrachten waar je als mol naartoe streeft.
Kijk, er zijn veel opdrachten waar ik kan inkomen dat je als maker zegt: "vandaag hoeft het niet zo nodig. Verdien je geen geld, ok, verdien je wel geld, ook ok". De Centuripe-opdracht, de ananasopdracht, de omerta: het zijn leuke opdrachten, maar er gaat niet zoveel spanning van uit.
Maar bij de afvaller-opdracht...dat zijn opdrachten waar de makers willen dat de mol erin slaagt om de groep te beduvelen. In het seizoen van Zuid-Afrika en Griekenland (en Arizona) lukte het en dat maakt de opdracht voor de kijker wel beklijvender. Er werd wel over gepraat.
Dus om net op zo'n moment iets heel onmols te doen...terwijl ze perfect de kans had om het te doen mislukken.

Voor de rest blijft ze zeker op mijn radar: In de montage wordt ze niet té verdacht neergezet, maar er loopt toch geregeld wat mis bij haar:
- Ze gaat direct mee in het verhaal van Charlotte bij de Ape's en is daar zeer sturend (al denk ik nog steeds dat je als mol in de winnende Ape wil zitten)
- Ze zegt tegen Charlotte direct dat ze voor de pasvragen gaat bij de doos van Pandora, maar Senne & Michaël waren haar voor.
- De Sisyphus-opdracht: los van het Italos-gedeelte is zij diegene die zegt dat er nog een andere, foute, maar wel Italiaansklinkende saus op de bal staat (anders zouden ze misschien wel direct de juiste saus gekozen hebben)
- Bij het karten speelde ze zeker ook een grote rol in het foutlopen van de opdracht.
- Senne geeft de verdubbelaars noch aan Stéphanie, noch aan Michaël, ondanks dat beiden nog nooit de verdubbelaars hebben gekregen en ondanks hun pasvraag. Dus of een molactie van Senne, of Senne vertrouwt zowel Stéphanie als Michaël absoluut niet.

Maar ik ben nog niet overtuigd genoeg om de switch te maken van Michaël naar Stéphanie. Maar mocht Michaël uitvallen...
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 22-04-2024, 18:42:25 »
Het gaat vooral op voor Senne, bedacht ik me ook al. Michael kan er idd moeilijk aan ontsnappen.
Senne staat m.i. op de slechts mogelijke molpositie en kon dat wel gemakkelijker vermijden dan Michael.
Als Michael de mol is, zou ik wel eerder verwachten dat hij net niet lost maar nog kan doorgeven aan Lolo of Lynn die het allicht slechts kort zouden kunnen volhouden, terwijl Stephanie en Bernard tijd verliezen bij de molkwelling. Dat verdeelt de verdachtmakingen meer.

Ja, dat lijkt mij ook het beste.
Maar wat wij niet weten is van hoe ver je de kandidaten kan zien komen aanlopen.
Stel dat je een wijds zicht hebt op de situatie, en er is nog geen Bernard en Stéphanie te bespeuren en je weet dus dat ze minstens 3 minuten achter Lynn en Charlotte zijn: zeker! geef maar door aan Lolo.

Stel dat je maar zicht hebt op of 200m...200m loop je relatief gemakkelijk op 1minuut.
En 2 minuten zou best haalbaar kunnen zijn voor een Lolo, die zelfs nog worst case kan aflossen met Lynn. Al moet Lynn het maar 15sec volhouden...elke seconde telt.

Als we afgaan op het tweede scenario. Michaël is mol, Lolo en Lynn komen aan, Michaël geeft door aan Lolo en net op dat moment komen Bernard en Stéphanie van achter de hoek en ze moeten nog 200m lopen. Als mol kan je op dat moment niets meer doen om de opdracht nog te laten falen.
Kies je dan als mol misschien toch niet beter het zekere voor het onzekere?
I was blind but now I can see

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 22-04-2024, 19:07:19 »
+Lynn

Ik zou wel al mijn vertrouwen in de mens kwijtraken als zij het toch is  >:D ::rofl::
Alvast bedankt, Lynn, dat gij niet de mol zijt.... nu is mijn vertrouwen in de Mensheid weer berengroot!!!

En tja, dan hadde ik gezegd dat ik den Senne de kans gaf met den verdubbelaars, en hij deed dat berengoed!

Toch ook was het Michael die den Herculesproef liet vallen bij aanlopen van de eerste groep notabene.... dat is een slag voor den pot!

Ik weet het niet, ik kan zien dat bij het bolognese eten Michael en Senne niets meer hoefden te doen, maar waarom dan den glaaskes niet snel opgedronken als Stephanie?

Tot slot verbaasd over den stand hier, 20 tegen 20. Blijkbaar valt men van Michael af. Ik loop dan toch maar eens over naar hem. Senne me net te naturel, Michael me net te gespeeld ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 22-04-2024, 19:51:07 »
Ik blijf comfortabel in mijn Michaël-tunnel.

Stéphanie en Senne hou ik nog als optie. Maar Senne die Lynn meeneemt bij de pizzaopdracht en bijna een volledige ronde voorsprong heeft bij het karten (en dus al moet rekenen op een telfout van de anderen)
Stéphanie die als eerste alleen maar Coco noemt als afvaller, terwijl al meer mensen op dat moment Michaël hadden gezegd…
Senne laat zich alsnog inhalen door Massimiliano bij de Mario Kart dus er is geen geld verdiend en zijn pizza werd ook bezaaid met ananas, waardoor er opnieuw geen geld verdiend werd. Zelfs al had hij beide keren wel geld verdiend, ging dat nog 'maar' om €1500, terwijl Michaël in de derde opdracht van de eerste aflevering wel zorgt dat er geen €2000 verloren gaat door Stéphanie aan te wijzen op het moment dat hij als mol nog amper iets bewezen had.

Het probleem dat ik heb met Stéphanie als mol, is dat ik niet kan geloven dat ze dan zo die nadruk op haar tatoeage blijft leggen. In behind the scenes, nu weer bij haar zus.
Ik snap dat die tatoeage een leuke gimmick is als mol om tijdens de laatste aflevering dan te kunnen zeggen "sí, ik ben de mol), maar dat ebt toch wel wat weg als je er telkens de nadruk op blijft leggen. Ik weet zelfs niet of de mol dit zomaar mag zeggen tegen de bezoeker, zij het ietwat geheimzinnig.
Meer zelfs, een andere mol heeft het ooit al eens gezegd en zelfs veel minder geheimzinnig. Het kan zomaar, want als bezoeker en als kijker geloof je dat meestal toch niet als iemand openlijk zoiets zegt.