Het probleem dat ik heb met Stéphanie als mol, is dat ik niet kan geloven dat ze dan zo die nadruk op haar tatoeage blijft leggen. In behind the scenes, nu weer bij haar zus.
Ik snap dat die tatoeage een leuke gimmick is als mol om tijdens de laatste aflevering dan te kunnen zeggen "sí, ik ben de mol), maar dat ebt toch wel wat weg als je er telkens de nadruk op blijft leggen. Ik weet zelfs niet of de mol dit zomaar mag zeggen tegen de bezoeker, zij het ietwat geheimzinnig.
En ook vorige aflevering de afvaller correct aanduiden...ik kan daar niet bij. Dit lijkt me net één van de opdrachten waar je als mol naartoe streeft.
Kijk, er zijn veel opdrachten waar ik kan inkomen dat je als maker zegt: "vandaag hoeft het niet zo nodig. Verdien je geen geld, ok, verdien je wel geld, ook ok". De Centuripe-opdracht, de ananasopdracht, de omerta: het zijn leuke opdrachten, maar er gaat niet zoveel spanning van uit.
Maar bij de afvaller-opdracht...dat zijn opdrachten waar de makers willen dat de mol erin slaagt om de groep te beduvelen. In het seizoen van Zuid-Afrika en Griekenland (en Arizona) lukte het en dat maakt de opdracht voor de kijker wel beklijvender. Er werd wel over gepraat.
Dus om net op zo'n moment iets heel onmols te doen...terwijl ze perfect de kans had om het te doen mislukken.
Voor de rest blijft ze zeker op mijn radar: In de montage wordt ze niet té verdacht neergezet, maar er loopt toch geregeld wat mis bij haar:
- Ze gaat direct mee in het verhaal van Charlotte bij de Ape's en is daar zeer sturend (al denk ik nog steeds dat je als mol in de winnende Ape wil zitten)
- Ze zegt tegen Charlotte direct dat ze voor de pasvragen gaat bij de doos van Pandora, maar Senne & Michaël waren haar voor.
- De Sisyphus-opdracht: los van het Italos-gedeelte is zij diegene die zegt dat er nog een andere, foute, maar wel Italiaansklinkende saus op de bal staat (anders zouden ze misschien wel direct de juiste saus gekozen hebben)
- Bij het karten speelde ze zeker ook een grote rol in het foutlopen van de opdracht.
- Senne geeft de verdubbelaars noch aan Stéphanie, noch aan Michaël, ondanks dat beiden nog nooit de verdubbelaars hebben gekregen en ondanks hun pasvraag. Dus of een molactie van Senne, of Senne vertrouwt zowel Stéphanie als Michaël absoluut niet.
Maar ik ben nog niet overtuigd genoeg om de switch te maken van Michaël naar Stéphanie. Maar mocht Michaël uitvallen...