zeer leuke aflevering, opvallend was dat jantien twee keer in aktie moest komen bij het parkoer, waarschijnlijk werd die opdracht gewisseld met de koffertjesopdracht , die wellicht gepland was voor afl 9
Ja dat denk ik eerlijk gezegd ook. Dit was tenslotte 'n ingewikkelde opdracht die ook nog 'ns zich uitstrekte over 'n lang parcours. Bovendien denk ik dat dit ook wel 'n opdracht is die men niet door laat gaan als 't hard regent. (ik zie Jantien al in de stortregen in haar kano!) Ik denk dat er dan eigenlijk gepland was (omdat de opdracht voor 5 personen dan zou zijn!), dat de twee onderdelen van Jantien, kanoen en op de ezel rijden, door verschillend kandi's zouden worden uitgevoerd. Ik vond deze twee activiteiten vrij veel samen. Tokkelen of klimmen, vergt als tweede activiteit natuurlijk veel minder tijd.
klopt, en we zien ook op ellen stemmen =>> zij ging er later uit (was dus een hint)
Dit was me idd ook al opgevallen. Wel typisch dat we George op Ellen zien klikken als mol, dus mol George heeft er voor gezorgd dat Ellen moest vertrekken? :-
misschien leuk voor puzzelaars, kunnen we hier iets mee aanvangen :
de cijfercode's : 857, 8726, 930 en 613
op de celdeur van John stond : PAX OAVALI (of kan iemand verklaren waarom dat er zou staan?)
Ik heb er net effe mee zitten te puzzelen, maar ik kom er niet echt uit (misschien komt 't omdat ik erg moe ben!). Verder dan dat PAX OAVALI precies evenveel letters als MOL GEORGE is, kom ik niet.
Misschien moeten we de cijfercode's wel combineren met die letters, ik zal morgen nog wel 'ns 'n poging doen.
(ik vind trouwens 't optellen van de eerste 2 cijfers wel 'n goede vondst!)
Angela heeft ooit verteld dat de mol de toets niet hoeft te maken. Deze doet slechts alsof hij/zij de test maakt. Omdat (blijkbaar) in de tweede aflevering Jantien wel vragen beantwoord heeft is zij dus ws niet de mol.
Ik vind dit nou niet echt overtuigend. Trouwens wanneer heeft Angela gezegd dat de mol de test helemaal niet doet? Mij lijkt dat hij/zij 'm wel maakt, er moeten immers ook beelden van geschoten worden. Dus waarom de mol de test niet gewoon laten maken? En al was 't zo, dan zou men toch als Jantien de mol was gewoon wat antwoorden kunnen verzinnen die dan zogenaamd door Jantien zijn ingevuld? Niemand die 't merkt. Die opdracht van de test was toch alleen maar 'n aanloop eigenlijk ('t maakte verder niet uit hoe goed of slecht de kandi's die gedaan hadden) op de verhooropdracht met Jantien.
Op de celdeur van John stond aan de buitenkant een afbeelding van een wild zwijn en op die van Ellen een knaagdier. De deur van George zit niet in de montage. Hoeft ook niet, want George is zelf al een dier (de mol).
Verder kun je op de muur in de cel van George een grote vossenkop zien. De associatie met vos - slim - sluw - mol is gauw gelegd.
Ehhhh, ik heb helemaal geen afbeeldingen van dieren gezien? Maar misschien heb ik weer 'ns niet goed genoeg opgelet. Ik ga de aflevering zeker dit weekend nog maar 'ns bekijken en dan ga ik hier goed opletten. Als 't zo is, is 't natuurlijk weer 'n leuke aanwijzing richting George.
Maybe heb ik niet goed opgelet Ambijans (ik ben tenslotte blond ), maar heeft John nie op George gestemd?
Prince heeft ook al 'ns op George gestemd, in aflevering 2 om precies te zijn. Juist....., toen 't afwijkende rijtje bij Prince in beeld kwam.