Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 21895 keer)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #320 Gepost op: Gisteren om 22:38:05 »
Nee, vanaf verdieping 37 (waar ze de schakelaars moesten omzetten) zou het toch nog 13 verdiepingen naar het dak zijn bij een gebouw van 50 verdiepingen?

Online Namlesh

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: Gisteren om 23:29:17 »
Volgorde op
 Strange Man, Changed Man
volgens wiki
9
"I'm a Believer"       
10
"Sarah Smiles"       
11
"Turn On the Light

Bram Tchaikovski

Klopt met Sarah zingend bij de wax en het diner.

Online Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #322 Gepost op: Vandaag om 00:02:11 »
Ik heb de 'hint' in de trailer die destijds door Klaartje was gevonden toch nog eens onder de loep genomen. Het is namelijk zo dat van de drie kandidaten die daar te vinden waren (Els, Michèle, Alexy) er daadwerkelijk twee in de finale zitten. Daarnaast stond de naam van Els ook nog in spiegelbeeld en op de plek waar op de voorpagina nu gewoon 'Mol' staat. Allemaal bewust gedaan, en ik dacht eerst lange tijd gewoon een enorme red herring omdat Els vroegtijdig afviel.
Maar ik vind dat toch wel raar, al die moeite om dit te verstoppen met een kandidaat die maar 4 afleveringen meegaat als red herring en twee andere kandidaten die daadwerkelijk de finale halen. Ik heb daarom het idee dat 'ie misschien nog verder gaat. Els is uiteraard niet de Mol, maar misschien is de Mol wèl het spiegelbeeld van Els.

Als we naar de groepsfoto kijken, valt er iets op aan de voorste rij. Alle zes kandidaten op de voorste rij staan met hun armen over elkaar. In 5 van de 6 gevallen met de linkerarm boven de rechterarm. Alleen Sarah niet. Zij heeft juist haar rechterarm bovenop liggen, in spiegelbeeld dus.
Als je verder kijkt naar de handen van Els, zie je dat de wijsvinger van haar linkerhand opvallend ver gespreid staat. Sarah doet dit ook, maar dan dus met haar rechterhand. Voor de andere hand lijkt dit ook zo te zijn. Wijsvinger wat verder, middel- en ringvinger juist dicht op elkaar.

Helemaal 1 op 1 is het niet (lijkt me ook bijna niet mogelijk), maar bij Els en Sarah komt het spiegelbeeld verreweg het best overeen.

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 00:04:19 door Rinusoide »

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: Vandaag om 00:13:22 »
Sarah's blonde haar is ook een soort spiegelbeeld van Els' zwarte haar.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #324 Gepost op: Vandaag om 00:14:14 »
Bij het pingpongen zie je op de muur bloemen etc. Maar ook een stoel van de umpire bij tennis. En wie tennist er?

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: Vandaag om 00:16:34 »
Inderdaad, Sarah is lid van een tennisclub.

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: Vandaag om 11:40:39 »
Bij het pingpongen zie je op de muur bloemen etc. Maar ook een stoel van de umpire bij tennis. En wie tennist er?

En de tennisraketten in de container, en waren er ook geen bij de meloenen?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #327 Gepost op: Vandaag om 11:52:15 »
Ik heb de 'hint' in de trailer die destijds door Klaartje was gevonden toch nog eens onder de loep genomen. […]

mooi  ::ok::

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: Vandaag om 12:12:15 »
Ik heb de 'hint' in de trailer die destijds door Klaartje was gevonden toch nog eens onder de loep genomen. Het is namelijk zo dat van de drie kandidaten die daar te vinden waren (Els, Michèle, Alexy) er daadwerkelijk twee in de finale zitten. Daarnaast stond de naam van Els ook nog in spiegelbeeld en op de plek waar op de voorpagina nu gewoon 'Mol' staat. Allemaal bewust gedaan, en ik dacht eerst lange tijd gewoon een enorme red herring omdat Els vroegtijdig afviel.
Maar ik vind dat toch wel raar, al die moeite om dit te verstoppen met een kandidaat die maar 4 afleveringen meegaat als red herring en twee andere kandidaten die daadwerkelijk de finale halen. Ik heb daarom het idee dat 'ie misschien nog verder gaat. Els is uiteraard niet de Mol, maar misschien is de Mol wèl het spiegelbeeld van Els.

Als we naar de groepsfoto kijken, valt er iets op aan de voorste rij. Alle zes kandidaten op de voorste rij staan met hun armen over elkaar. In 5 van de 6 gevallen met de linkerarm boven de rechterarm. Alleen Sarah niet. Zij heeft juist haar rechterarm bovenop liggen, in spiegelbeeld dus.
Als je verder kijkt naar de handen van Els, zie je dat de wijsvinger van haar linkerhand opvallend ver gespreid staat. Sarah doet dit ook, maar dan dus met haar rechterhand. Voor de andere hand lijkt dit ook zo te zijn. Wijsvinger wat verder, middel- en ringvinger juist dicht op elkaar.

Helemaal 1 op 1 is het niet (lijkt me ook bijna niet mogelijk), maar bij Els en Sarah komt het spiegelbeeld verreweg het best overeen.

Mooi gevonden, met de voorzet van Klaartje. Alexy, Michèle de finalisten. Spiegelbeeld van Els de mol.  ::ok::

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: Vandaag om 12:47:38 »
Bij de foto-opdracht bij de trappen, stelde het vizier even scherp op de kop van de Nāga. In de (Noord) Thaise versie van de dierenriem worden de draak ook wel vervangen door de Naga, een mythisch slangenwezen. (Niet te verwarren met de gewone Slang dus).
Als ik het goed heb... dan kan alleen Sarah nog een Draak zijn, als zij inderdaad uit het jaar 1988 is.

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 13:32:04 door annebeestje »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: Vandaag om 15:01:02 »
Voordat Nimrod de auto instapt zegt Gilles:

'De mol ben je niet, dat is Alexy, Michele of Sarah'.
Nimrod: 'Yes klopt, all right dank je wel'.

Gelijk hierna hoor ik dat er nog iets gezegd wordt, en het lijkt best wel alsof de naam Alexy heel snel wordt uitgesproken. Het gekke is dat we iets horen, maar de ondertiteling laat niets zien. Dus wellicht is dit er later ingeknipt.

Hoort iemand anders dit ook?

De leepste snor van het land

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #331 Gepost op: Vandaag om 18:58:53 »
Hint naar Michèle

Ze slaat de 1 en 3 over met tellen

13

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: Vandaag om 19:45:13 »
Is dat van wanneer ze luidop ging tellen, maar Alexy wel zijn eigen timing moest doen?

Ergens tijdens die opdracht. Maakt dat uit?  ::rofl::
Het gaat om dat ze 1 en 3 weglaat. Hint naar 13

Nee, was gewoon om te weten waar het was en het zelf nog eens te kunnen bekijken.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 20:06:07 door Mogura »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: Vandaag om 19:51:56 »
Ergens tijdens die opdracht. Maakt dat uit?  ::rofl::
Het gaat om dat ze 1 en 3 weglaat. Hint naar 13

Online Fay111

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: Vandaag om 20:33:30 »
Onheil op komst!
Op zoek naar geluk in Thailand!

Hoewel we in het Westen misschien snel knikken naar het ongeluksgetal 13 , gaan Thai veel verder. In de Thaise cultuur is "13" zo'n ongeluksgetal dat liften het helemaal overslaan en 12A gebruiken als workaround. Maar de invloed van numerologie en bijgeloof gaat veel verder dan 13: het raakt alles van telefoonnummers tot kentekenplaten,..
Geloof en bijgeloof spelen dus een belangrijke rol in de Thaise samenleving. Vrijwel iedereen in Thailand gelooft in de kracht van wensen en geloven.
In de Thaise folklore zijn er geluks- en ongeluksgetallen. Oneven getallen worden over het algemeen als gelukkiger beschouwd dan even getallen, waarbij het getal 3 ('sam') altijd als een goede keuze wordt gezien.
Het getal 9 ('kao') is echter het gelukkigst van allemaal: het wordt als geluksgetal beschouwd omdat het in het Thais klinkt als 'vooruitgaan' ('kaw-nah' – hoewel het er niet hetzelfde uitziet, klinkt het wel hetzelfde!). Bovendien is 'kao' het woord voor 'rijst' en 'laten we gaan eten' (gin kao!) – wat natuurlijk altijd erg goed is om te horen…!
Precies om 09:09 uur op 09-09-09 stond de hele natie in de houding om het volkslied en andere liederen te zingen die gewijd waren aan de koning van Thailand.
Het kenteken met het nummer 9999 erop is meer dan 11 miljoen Thaise Baht waard .
De verhalen gaan zo verder... als je een loterijnummer koopt, zorg er dan voor dat er genoeg 9's in zitten (hoe meer tegen het einde, hoe beter!). Hetzelfde geldt voor telefoonnummers en alles wat met nummers te maken heeft.
Dan is er nog geluksgetal 5 (ha), wat in het Thais klinkt als lachen. Hoe meer 5's je hebt, hoe meer gelach en vreugde in je leven. Of het nu gaat om verjaardagen, telefoonnummers of zelfs huisnummers, 5 en 9 brengen fortuin en ze zijn gewild vanwege hun levensverbeterende vibes. We kunnen gerust stellen dat getallen in Thailand meer zijn dan alleen cijfers; ze zijn een pad naar welvaart, vreugde en geluk.

Waar begon het onheil in Thailand?
Bij de molkoffer, die door Sarah in het spel gebracht werd.
Alexy en Mich geraakten niet uit de container: geen invloed op 9000 euro + geen invloed op molkoffer.
Wie staat op plaats 9 op de groepsfoto? Sarah.
Verder is er op het helicopterplatform ook een foto van de Thaise koning te zien bij de L (50 = Sarah) van MOL.
Kamer 504 (9)
Wat het geluksgetal 5 (ha) betreft: guitige panda, lachebekje kiezen,
Radio Mol: bellen naar 555-322 (oftewel LOL maart 22, de geboortedatum van Sarah), lachen als enige bij Gilles de Poster in het land van de glimlach? Bij de masked dancers droeg Sarah het nummer 5..
Dag molletje Sarah!
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 20:46:24 door Fay111 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: Vandaag om 20:58:40 »
Mooi  ::bravo::

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #336 Gepost op: Vandaag om 22:07:20 »
Voor mol Sarah zijn er toch wel een aantal hints verborgen (beroep, hobby, geboortedatum, Antwerpen, etc).
Zijn er eigenlijk voor eventueel mol Michele hints verborgen of blijven de verdenkingen op mollengedrag berusten?
Mol zijn gaat altijd vergezeld van een aantal hints, toch?

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: Vandaag om 22:21:53 »
Voor mij voornamelijk op acties tijdens de proeven, ja ik weet dat jullie het niet leuk vinden dat ik een bepaald iemand als kandidaat bestempel...
Ik probeer ook maar gewoon te analyseren wat ik zie en mijn draai eraan te geven vanuit mijn Michèle tunnel.

Hints voor Michèle zijn er toch ook, de theorie dat de mol een vrouw is.
Die liedjes met jaar 1989, volgens mij is Sarah van 1988?
Smiley armbandje dat ze al aan heeft sinds het begin in de container en smileys de blijven terugkomen doorheen het seizoen. Ze heeft aan Sarah ook zo een bandje gegeven denk ik, dacht dat ze er een aan heeft tijdens de jokerproef.
Hobbies van Michèle zitten in de containers? Spinning fiets, dansen, tennis(?).
Die hint hierboven waar ze aftelt zonder 1 en 3.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: Vandaag om 22:31:41 »
Afl 1 was 22 maart

Sarah is jarig op 22 maart .. ze ging van 36 naar 37 jaar

Was het niet ook in die aflevering dat het bordje 36 naar 37 werd veranderd in afl 1?

Het is wel heel mooi toeval hè  :D

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #339 Gepost op: Vandaag om 22:34:05 »
Iets wat mij ook opvalt sinds aflevering 1 is het veelvuldig gebruik van de muziek in de edit.

En dan voornamelijk de Thaise varianten op bekende klassiekers.
Zogezegd Covers (Koffers)

Ik kan er nog niet veel mee, maar zou er iemand tijd en zin hebben, deze onder de loep te nemen?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?