Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 13002 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #120 Gepost op: 25-04-2025, 19:40:36 »
@Foxhunter: wat een gave analyse!

Het stilzetten van een mol en dan laten twijfelen, herken ik zeker. Zijn altijd hele lastige dingen om niet te switchen of te gaan twijfelen aan de mol, die je voor ogen hebt.

Denk je dat Sarah in de laatste wagon was gekomen als de productie niet had ingegrepen? Wat bedoel je met de geknipte beelden? En waar zie je die teleurstelling op Sarahs gezicht in de aflevering?

Interessant!!
Bij het pakken van de kaarten 1 en 2 voor de oberteams. De montage klopt niet en voor de blikken van Sarah zijn geen redenen (meer) te vinden.
Hilde lijkt als tweede een kaartje te pakken maar dan heeft Sarah opeens al een kaartje  :-\\

De vork is een mol die in afl.1 en 2 vindbaar molt, maar dan langzaam uit het beeld verdwijnt. Sarah lijkt bijna niet meer mee te doen.
Michèle deed niks aanwijsbaars in de eerste afleveringen, maar komt meer en meer in de picture. Ondertussen zijn de verdenkingen opgebrand aan Els, Pedro, Hilde en Nimrod. Alexy is lastig verdacht te maken (Toos 2) , dus vanaf nu moet Michèle de verdenkingen kar gaan trekken.
Niet vergeten dat ondertussen Sarah gewoon de juiste positie pakt en stevig door molt in afl. 5, maar dit is niet meer zo zichtbaar. Met goede analyses zie je het wel.
De vork is ook wel een omtrekkende beweging, van twee kanten aanvallen. Michèle en mol Sarah, waarbij Michèle de afleiding is van aanval van de mol afleiden.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 25-04-2025, 19:47:53 »
@Foxhunter: wat een gave analyse!

Het stilzetten van een mol en dan laten twijfelen, herken ik zeker. Zijn altijd hele lastige dingen om niet te switchen of te gaan twijfelen aan de mol, die je voor ogen hebt.

Denk je dat Sarah in de laatste wagon was gekomen als de productie niet had ingegrepen? Wat bedoel je met de geknipte beelden? En waar zie je die teleurstelling op Sarahs gezicht in de aflevering?

Interessant!!

Je moet eens terugkijken naar het einde van de dansopdracht, als Sarah "ontmaskerd" wordt. Ze lijkt niet echt blij dat de jury haar er niet uitpikt, beetje glimlachen, blik naar opzij (Gilles?).

@foxhunter; Beetje hetzelfde als bij de kaartjes in de wagon, inderdaad.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #122 Gepost op: 26-04-2025, 23:30:21 »
Als de jury zegt fake label on the back bij Hilde probeert Sarah verbaasd te kijken. Maar dat mislukt. Ze kijkt eerder schuldig. Even vergeten dat niemand op dat moment iets afweet van het label?

Die trein is gewoon een ‘klotestreek’ van de productie geweest. Kan het niet anders noemen dan een coverup opdracht. Doofpotaffaire past ook prima. Molactiviteit uitdoven. 16 pagina’s inmiddels en er valt niks zinnigs meer van te maken.

Alleen al vanwege het feit dat Sarah zo onverdacht overkomt, terwijl verder iedereen in de picture komt als mol, zou ruim voldoende moeten zijn om Sarah als mol te ontmaskeren.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 27-04-2025, 08:40:33 »
Wat (ook) tegen Sarah spreekt in de trein: als mol kan ze er toch proberen voor zorgen om bij kelner Rusiana terecht te komen en niet bij Pedro met zijn 1m96? Dat heeft ze niet helemaal in de hand natuurlijk maar Pedro laat zijn kaartje als eerste zien, ze kiest als tweede en toch komt ze bij hem terecht. Door het verschil in lengte komen er extra glazen op haar pet terecht, en niet bij Pedro. Bij beide duo’s zien we dat de pet van de kleinste scheef komt hangen en voor averij zorgt, niet zo bij de grootste. Het duo Rusiana-Hilde kiest er slim voor om Rusiana de rol van grootste te laten opnemen, hoewel Hilde in realiteit groter is. Zo kunnen de extra glazen op Rusiana’s pet en die houden het wel.
Bovendien wordt het verschil ook nog eens gemaakt door de 5 glazen die Hilde in haar rechterhand vastklemt (24 tegen 20). Mol Sarah met voorkennis had gewoon net hetzelfde moeten doen en was zo ook nog in de laatste wagon geraakt.

Dit bovenop de slechte timing van het verlaten van de eerste wagon en het geven van het goede antwoord “Thailand” waardoor 1000 euro in de pot komt.

« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 08:47:53 door Molekule »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 27-04-2025, 10:03:21 »
Het al dan niet bereiken van de laatste wagon heeft de mol inderdaad niet in de hand (al werd er met de glazen niets verdiend), wel het wisselen van de koffer.
En zoals ik eerder zei vind ik het geheel toekennen van €1000 aan Sarah nergens op slaan. Als Pedro geen 7 landen had opgenoemd (en Rusiana 3) diende het laatste antwoord van Sarah tot niets (en het was haar enige antwoord en de mol wil zover mogelijk geraken).
« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 10:06:33 door Luc »

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #125 Gepost op: 27-04-2025, 10:12:44 »
Sommigen schrijven Sarah af als mol omdat ze Thailand raadt en hiermee 1000 euro verdient.
Maar als ze bij Gilles wilt geraken, dan kan ze toch niet anders dan die 1000 euro pakken, ook in het geval ze de mol zou zijn?

Anders gaat de landenbeurt naar de andere groep.
Als de andere groep geen extra land raadt, gaan zij dan door naar Gilles?
Vraag:
Verdient die andere groep dan sowieso die 1000 euro of verdienen ze enkel de 1000 euro als ze een extra land raden?

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 27-04-2025, 10:17:08 »
Je stinkende best doen bij de glazen betekent mogelijk nog een extra 500€. Dan zit ze al aan 1500€ om dan later 1700€ tegen te houden.
Als ze de kans had gekregen want voor hetzelfde geld geraakt ze niet tot bij Gilles omdat de andere ook niet wil toegeven, en neemt Nimrod gewoon de waarde van zijn koffer.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 10:19:03 door Molshoop_ »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 27-04-2025, 10:17:18 »
Ik geloof dat alleen de €1000 wordt verdiend als de andere groep het laatste land raadt en die groep gaat dan door naar de volgende wagon ipv. de groep Sarah-Pedro-Hilde-Rusiana.
Overigens is het duo dat de meeste hele glazen naar de volgende wagon brengt het winnende duo ongeacht het aantal glazen dat ze liet vallen.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 10:21:45 door Luc »

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 27-04-2025, 10:22:28 »
Als groep Pedro het niet haalt wordt er niets verdiend en gaat de andere groep door. Zo zegt Gilles het, dus zonder extra landen raden.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #129 Gepost op: 27-04-2025, 10:37:56 »
ok  ::jaja::

Ik zou denken dat de mol zich voorbereidt om glazen te dragen.
Met Pedro in duo, is het moeilijk waar te maken.
Met Russiana in duo zou ideaal zijn. Hilde is hier scherp.

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 27-04-2025, 11:09:28 »
Pedro en Sarah beginnen met het vullen van het blad, er sneuvelt 1 glas. Daarna zet Sarah zelf de glazen op haar hoofd, het hoofd van Pedro blijft leeg én Sarah neemt geen glazen in haar hand. Misschien wil Sarah niet in de picture staan in de laatste wagon maar wel haar koffer meegeven aan Hilde die zij heeft ingeschat als iemand die Rusiana zal overtuigen om door te gaan en zal kijken in de koffer.

Bij de fruitopdracht stemt Sarah ook als eerste op Hilde, misschien verwacht Sarah ook daar dat Hilde de opdracht zal doen mislukken.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 27-04-2025, 12:53:26 »
Het al dan niet bereiken van de laatste wagon heeft de mol inderdaad niet in de hand (al werd er met de glazen niets verdiend), wel het wisselen van de koffer.
En zoals ik eerder zei vind ik het geheel toekennen van €1000 aan Sarah nergens op slaan. Als Pedro geen 7 landen had opgenoemd (en Rusiana 3) diende het laatste antwoord van Sarah tot niets (en het was haar enige antwoord en de mol wil zover mogelijk geraken).

Dat is zo, maar als Sarah de mol zou zijn geeft ze wel bewust het antwoord want ze hoeft dat helemaal niet te doen. Om dan in de volgende proef zichzelf bij de lange Pedro te trekken, geen glazen in haar linkerhand te houden en geen glazen op de pet van Pedro te zetten. Zekerheid heb je nooit, maar ze doet niks om haar winstkansen te verhogen, wel integendeel.
Als er niks verdiend wordt bij de glazen is er zeker geen enkele reden om niet door te proberen gaan naar de volgende ronde want daar wordt alles bepaald.

Wat is het voordeel om de verdeling van de koffers te kunnen sturen? Ik zou als mol mijn koffer net niet met Hilde meegeven want als zij bij Gilles komt kan je er donder op zeggen dat ze voor het voordeel gaat. Bij Rusiana is dat minder zeker.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 12:59:33 door Molekule »

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #132 Gepost op: 27-04-2025, 21:53:38 »
Ik blijf nog steeds bij Sarah, die de grootste kans maakt om de mol te zijn. Dit zag ik tijdens aflevering 6...

6.1 Lachebekkies
Lachebekjes moeten er gekozen worden. Wie is dé goedlachse kandidaat in seizoen 13 van De Mol? Dat is absoluut Sarah! Ze lacht al sinds aflevering 1. Dus Sarah wil deze opdracht wel doen... Sarah lacht daar 8 keer niet en verliest daar 800 euro mee. Alexy lacht 5 keer niet, dus Sarah lacht drie keer vaker niet. Later blijkt dat haar helm scherper afgesteld is.
Sarah stemt ook in met de extra handicap, zodat de helft van het geld eraf gaat.
De golfers halen het niet en Sarah feliciteert sportief de winnaar. Als je de mol bent, dan zou ik ook de golfer graag feliciteren. Scheelt toch weer 1000 euro.

6.2 Maaltijd-molboekjes
Sarah kiest er niet voor om honger te hebben en wil de maaltijd nuttigen.
Sarah geeft als eerste aan om te stoppen. Sarah komt op 5 gram van het gewicht en brengt 500 euro in de pot. Ze wordt er rood van. Ze roept een paar keer hoe "zot" het wel niet is dat ze in het midden uitkomt en naar het speciale dessert mag gaan.
Sarah zou zomaar een gesprek met zichzelf kunnen hebben gearrangeerd. Ze kan hier namelijk geld wegspelen en speelt 350 euro weg.
Ze komt wat vreemd over hoe ze in de molboekjes kijkt en nog eens kijkt.

6.3 Junglespel
Er ligt een enorm eendje in het zwembad en die heeft Sarah ook op haar shirt gehad een paar afleveringen geleden.
Sarah gaat met Nimrod en stemt in met de lucifers als warmst. Dat is fout en kost tijd.
Ook het lichtste, een papier, is fout gekozen en afgedrukt door Nimrod en Sarah.
Sarah speelt het hard door twee pasvragen op te eisen. Die krijgt ze niet van Pedro, want ze krijgt er eentje. Het lukt haar ook om niet de pik op haar te krijgen.

Eliminatie
Haha, Sarah leest de vraag over de stand van de lachbril voor!
Sarah moet haar lach inhouden en op haar lippen bijten als Gilles zegt dat er bar weinig in de groeps-pot zit.
Sarah zat ontspannen bij de eliminatie, waardoor ik al dacht dat ze haar scherm niet kreeg.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2025, 08:47:30 door ThaStayFan »

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 27-04-2025, 22:21:51 »
Ja, ze is het. En ze heeft enorm mazzel dat ze in de schaduw van de nepmollende Michèle kan blijven. Die zal wel de winnaar worden en dan een van de mannen verslaan in de finale.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 27-04-2025, 23:55:58 »
Sarah blijft mijn hoofdverdachte. 

Michele is veel te opzichtig
Nimrod is het gewoon niet.
Alexy denk ik waarschijnlijk ook niet maar zou ik wel prachtig vinden. 

Wel heb ik een twijfelpuntje bij Sarah, als ze de mol is zou ze nou voor de 2e keer een opdracht saboteren waar ze zelf in zat. Vind ik niet heel logisch of tactisch eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2025, 00:16:52 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 28-04-2025, 08:37:11 »
Met ook nog eens heel weinig resultaat, want slechts 300 euro meer uit de pot dan Alexy.
En geen enkele invloed op de golfwedstrijd.

Maar Sarah werd qua storytelling heel sterk in de picture gezet, ik vond de eliminatie zowaar heel spannend.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 29-04-2025, 13:36:38 »
Sarah geeft tegen de mol heel duidelijk aan dat ze weet wie hij/zij is, namelijk haar kamergenoot. Maar we hebben helemaal niet gezien wie haar kamergenoot is (toch?). Hierdoor lijkt mij dat Sarah gewoon goed zit, en de productie dit niet weg wil geven. Er zijn op dit moment nog 3 mannen en 2 vrouwen over, het is toch wel erg logisch dat ze dan bij Michele zit.

Je kan het ook omdraaien. Stel Sarah is de mol en ze beschuldigt dus zo direct een kandidaat. Dan is dit het ideale moment voor de productie om haar uiteindelijke nepverdachte prijs te geven. Mooie setup voor de finale. Waarom zou je de mol iemand laten beschuldigen, maar dit wel schimmig houden? Ik vind het alleen maar passen bij een kandidaat die de juiste mol ontdekt heeft.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #137 Gepost op: 29-04-2025, 20:37:17 »
Deze hadden jullie nog te goed. Had het al omschreven, maar dit is zo veel duidelijker.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 30-04-2025, 11:14:31 »
Kan, maar ik heb zelf lang haar en ga bij warm weer ook meerdere keren mijn haar opnieuw samenbinden als het teveel in de weg begint te hangen, dus ik zoek daar niet al te veel achter. Lijkt me ook echt moeilijk om subtiel een oortje tijdens een proef met iedereen er bij in te steken.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 30-04-2025, 11:45:10 »
De molkoffer mag toch maar in één opdracht gebruikt worden?