Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 13012 keer)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #140 Gepost op: 30-04-2025, 11:52:31 »
Natuurlijk, bij de fruitopdracht waren geen oortjes. Enkel bij het tankstation.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 30-04-2025, 13:29:14 »

6.2 Maaltijd-molboekjes
Sarah kiest er niet voor om honger te hebben en wil de maaltijd nuttigen.
Sarah geeft als eerste aan om te stoppen. Sarah komt op 5 gram van het gewicht en brengt 500 euro in de pot. Ze wordt er rood van. Ze roept een paar keer hoe "zot" het wel niet is dat ze in het midden uitkomt en naar het speciale dessert mag gaan.
Sarah zou zomaar een gesprek met zichzelf kunnen hebben gearrangeerd. Ze kan hier namelijk geld wegspelen en speelt 350 euro weg.
Ze komt wat vreemd over hoe ze in de molboekjes kijkt en nog eens kijkt.

Verhaaltechnisch is het toch net flauw om de mol een gesprekje te laten hebben met Gilles?
In het verleden was het bij dit soort opdrachten net de bedoeling dat een kandidaat tegenover de mol zat. Gewoon omdat dat verhaal mooier is om te tonen tijdens de reveal in de laatste aflevering.
Een voorbeeld:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I was blind but now I can see

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 30-04-2025, 13:56:07 »
Zonder Sarah was er uberhaupt geen gesprekje met de mol en zou dit hele element niet door zijn gegaan

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 30-04-2025, 14:05:41 »
Zonder Sarah was er geen geld bij in de pot, maar was het gesprek met de mol wel doorgegaan.
De marge van 180 tot 220 was er enkel om €500 in de pot te brengen. Moest niemand dit halen dan was diegene die het dichtst tegen de 200 gram zit op gesprek gemogen met de mol.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 30-04-2025, 14:15:29 »
Ah ok

Edit: maar wacht ff hoor. Hoe had dat dan gezeten met dat de “kandidaat” in de boekjes mocht kijken met een teller die afloopt.

Dat was het belangrijkste en leukste aspect vooral voor de kijker ivm het handschriftelement etc.

Was dat dan doorgegaan zonder teller?
Soort gratis kijken? Ik heb gemist dat daar iets duidelijk over was
« Laatst bewerkt op: 30-04-2025, 14:40:13 door FS »

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 30-04-2025, 14:48:27 »
Misschien was er dan een tellertje van 250 euro van de pot terug gaan lopen..?
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze dat hele gedeelte met de handschriften niet door zouden laten gaan als niemand dicht genoeg bij de helft at, dat had een flink gat in de aflevering en het gehele verhaal opgeleverd.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 30-04-2025, 14:54:43 »
Weet ik niet.

Als dat zo is is Sarah hier onmols

Als dat niet zo is is Sarah hier productieassistent/de mol

Dit spel moest gespeeld worden iig.

Vind het geen gekke gedachte dat de mol hier de opdracht had er sowieso bij te zitten voor 500 (om dat grotendeels weer weg te spelen)

Wie weet 🤷🏼‍♀️

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 30-04-2025, 15:00:28 »
Daar zullen de makers wel een scenario voor gehad hebben. 500€ uit de pot ofzo.
Alleszins, hoe Gilles het vertelde was het: om geld te verdienen: 200gr met een marge van 20gr meer of minder.
Om tot bij de mol te geraken: wie het dichtst bij de 200gr zat.

Eigenlijk verdient Sarah hier dan gewoon weer lustig 150€. Geen groot bedrag natuurlijk.

kleine kanttekening hierbij, wat in het voordeel van Sarah als mol pleit: Sarah kan niet met het blote oog zien hoe de andere kandidaten het deden. Voor hetzelfde geld verdienen de andere kandidaten hier ook elks 500€. Dan zit er 2000€ in de pot. Dan houd je misschien toch beter zelf de controle en blader je wat langer in de molboekjes als mol.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2025, 15:02:48 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 30-04-2025, 15:30:38 »
Sommigen van jullie denken dat de productie altijd de mol helpt. Dat is niet zo. De productie wil een zo goed mogelijk programma maken. Soms betekent dat de mol helpen met voorkennis. Soms niet.

Hier is het veel betere televisie als de mol met een kandidaat spreekt natuurlijk. Dat is leuk om in beeld te brengen na afloop. Een gesprek met zichzelf is saai. Dus lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat de productie hier de mol voorkennis geeft zodanig dat hij/zij altijd kan winnen.

Natuurlijk kan de mol alsnog winnen (per ongeluk of niet). Maar ik zou het zeker geen argument voor Sarah als mol noemen.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 30-04-2025, 15:52:18 »
Weet ik niet.

Als dat zo is is Sarah hier onmols

Als dat niet zo is is Sarah hier productieassistent/de mol

Dit spel moest gespeeld worden iig.

Vind het geen gekke gedachte dat de mol hier de opdracht had er sowieso bij te zitten voor 500 (om dat grotendeels weer weg te spelen)

Wie weet 🤷🏼‍♀️

Als Sarah de mol is, waarom laat ze dan nog 150 euro over? Dat slaat toch nergens op. Er is niemand die kan zien wat ze doet en achteraf is dat heel simpel te verklaren dat je al het geld hebt weggespeeld. Om vertrouwen te winnen in aflevering 6, zitten we iets te diep in het spel. Het zou dan wel weer passen bij de bangerige mol die ze wel zou geweest zijn dan.

Nee, I don't buy it op dit moment.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 30-04-2025, 15:56:11 »
Als Sarah de mol is, waarom laat ze dan nog 150 euro over? Dat slaat toch nergens op.
Die 150 maakt haar voor mij extra verdacht

Ik zou die hele 500 weggespeeld hebben als ik kandidaat was. Want wat is nou 150 als ik de handschriften extra lang kan bestuderen??
Welke kandidaat gaat nou 150 euro verdienen in zo’n soort opdracht haha

Als mol zou ik dat wel doen. Al is het alleen maar dat de kijker jou minder verdenkt.

En voila.. dat gebeurt dus nu ook. In ieder geval bij jou  :D

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 30-04-2025, 16:36:17 »
Er moest €500 verdiend worden anders kon niet naar de handschriften gekeken worden terwijl de teller afging.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 30-04-2025, 16:42:13 »
Ik denk niet dat de makers een scenario maken waar de mol geld MOET verdienen. Is toch rechtstreeks het tegenovergestelde van de spirit van het programma?

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 30-04-2025, 16:46:01 »
Ik denk niet dat de makers een scenario maken waar de mol geld MOET verdienen. Is toch rechtstreeks het tegenovergestelde van de spirit van het programma?

Tuurlijk is dat niet zo, maar sommige mensen praten zichzelf dit aan vanuit de Sarah tunnel.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #154 Gepost op: 1-05-2025, 16:32:07 »
In de container liggen tennisraketten.
Bij de meloenen liggen tennisraketten.
Gewoon even meegeven:
Koninklijke tennisclub Nova in Schoten.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 1-05-2025, 19:51:37 »
Ja ja, 'daar was laatst een meisje loos'...

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #156 Gepost op: 1-05-2025, 20:32:56 »
Als Sarah de mol is, waarom laat ze dan nog 150 euro over? Dat slaat toch nergens op. Er is niemand die kan zien wat ze doet en achteraf is dat heel simpel te verklaren dat je al het geld hebt weggespeeld. Om vertrouwen te winnen in aflevering 6, zitten we iets te diep in het spel. Het zou dan wel weer passen bij de bangerige mol die ze wel zou geweest zijn dan.

Nee, I don't buy it op dit moment.

Tegenvoorbeeld: vorig seizoen verloren Senne en Bertrand geld per stap dat ze zetten.
Op een bepaald moment wordt Senne alleen weggestuurd en doet hij een dansje uit het zicht waardoor er extra geld verdwijnt
maar uiteindelijk verdienen ze daar toch 800 euro (ofzo). Kortom, hij heeft niet alles eruit gespeeld.

De Vlaamse mol is daar anders in dan de Nederlandse, hier willen ze dat er af en toe geld verdiend wordt voor de groepssfeer en wordt aan de mol gevraagd om soms wat rustig te doen (bewijs hiervoor is Lennart die in de bomproef gesaboteerd door productie werd omdat anders de kans zeer groot was dat er weer niets verdiend werd.)
klaar voor de strijd

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 1-05-2025, 20:54:07 »
De mol brengt af en toe iets in de pot maar dan kleine bedragen om toch kandidaats over te komen. De mol nestelt zich meestal wel in de positie om grote bedragen uit de pot te houden.
Sarah verdiende €200 bij het waxen en €150 met het diner. Maar zij was wel de hoofdverantwoordelijke voor het niets verdienen met de bevrijding van Pedro.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 1-05-2025, 21:15:28 »
Een mol die het lef heeft om het beloofde voordeel voor de kandidaten genadeloos te kapen gaat echt geen €150 euro in de pot laten die ze volledig zelf erin heeft gespeeld. Zou redelijk gênant zijn denk ik.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 1-05-2025, 21:19:39 »
Tegenvoorbeeld: vorig seizoen verloren Senne en Bertrand geld per stap dat ze zetten.
Op een bepaald moment wordt Senne alleen weggestuurd en doet hij een dansje uit het zicht waardoor er extra geld verdwijnt
maar uiteindelijk verdienen ze daar toch 800 euro (ofzo). Kortom, hij heeft niet alles eruit gespeeld.

De Vlaamse mol is daar anders in dan de Nederlandse, hier willen ze dat er af en toe geld verdiend wordt voor de groepssfeer en wordt aan de mol gevraagd om soms wat rustig te doen (bewijs hiervoor is Lennart die in de bomproef gesaboteerd door productie werd omdat anders de kans zeer groot was dat er weer niets verdiend werd.)

Die proef van Senne was 800 op 6000. Dat is wel een nuanceverschil met deze proef, die maar om 500 ging en waar geen enkele kandidaat het raar zou vinden als Sarah deze allemaal had weggespeeld. Dit is echt geen moment meer om vertrouwen te winnen en 150 euro is ook niks uiteindelijk. Dit gaat zeker niet op vraag zijn van de productie. Kan natuurlijk haar eigen insteek zijn. Het zijn niet de soort molacties waar ik laaiend enthousiast van wordt.