Op basis van de kandidatenvoorstelling in 'Café De Mol' gaf Jan me het meest molvibes, maar het was rond Pedro dat me iets opviel.
Het laatste wat we van de kandidaten zagen was een filmpje dat door presentator Dennis Xhaët werd aangekondigd als "een fragment waarin de kandidaten iets meer het achterste van hun tong laten zien".
We horen niet de vraag die de kandidaten kregen, maar wel hun antwoorden.
Even - samengevat - opgelijst in volgorde:
- Alexy: "Ik word makkelijk vertrouwd"
- Rusiana: "In het spel 'saboteur' heeft men mij bijna nooit door"
- Michèle: "Ik was de Mol in een molspel in Ieper; niemand had mij door; ze zijn nog altijd kwaad"
- Jan: "Mol zijn staat los van het spel. Het zijn je vrienden niet; je hebt een andere rol.."
- Sarah: "Je kan als Mol even goed plezier hebben van het spel, naast het '2e spel' dat je als Mol speelt"
- Pasquino: "Je kan als Mol even competitief zijn, zij het met de omgekeerde doelstelling"
- Els: "Ik ben lomp/vergeetachtig, dus het valt niet eens op als ik zou saboteren want ik ben zo"
- Hilde: "Ik ben eigenlijk heel braaf en zorgzaam.. maar iets in mij wil de boel besodemieteren"
- Nimrod: "Ik ben heel competitief en dat zou een struikelblok kunnen zijn"
- Pedro: "Ik had in Seizoen 1 (Magda) en die priester (S6, Pieter) meteen door wie de Mol is"
Wat me hierin opvalt is dat Pedro als enige een andere vraag lijkt te beantwoorden.
Het lijkt erop dat de 9 anderen antwoorden op de vraag "Zou jij een goeie Mol kunnen zijn?", terwijl het antwoord van Pedro niet gaat over of hij de Mol zou kunnen zijn, maar wel over of hij de Mol goed zou kunnen ontmaskeren.
Zelf vond ik dat toch opvallend.. Waarom horen we van Pedro niet of hij een goeie Mol zou kunnen zijn? Want of je de Mol goed kan ontmaskeren heeft niets te zien met hoe je zelf zou zijn als Mol. Toch?
In elk geval: na de kandidatenvoorstelling staat Pedro bij mij op 1 als molverdachte. Benieuwd of ik vanavond helemaal in die tunnel terecht kom of al meteen moet bijsturen.. (Ik vermoed dat hij de eerste afvaller word en gans deze post de vuilbak in zal mogen

)