Auteur Topic: [Kandidaat] Pedro  (gelezen 7282 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Pedro
« Gepost op: 28-02-2025, 14:15:11 »

Bespreek hier alles over Pedro!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2025, 20:56:21 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Pedro
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2025, 00:04:27 »
Van de vijf mannen had ik na de eerste kennismaking bij Pedro de meeste ‘molvibes’.
Maar hij gaat het niet zijn want de Mol is dit jaar weer een vrouw.  :)

Offline Cedric

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Kzien't an jen oangezichte" - Joke Lannoo (S6)
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2025, 17:42:15 »
Op basis van de kandidatenvoorstelling in 'Café De Mol' gaf Jan me het meest molvibes, maar het was rond Pedro dat me iets opviel.

Het laatste wat we van de kandidaten zagen was een filmpje dat door presentator Dennis Xhaët werd aangekondigd als "een fragment waarin de kandidaten iets meer het achterste van hun tong laten zien".
We horen niet de vraag die de kandidaten kregen, maar wel hun antwoorden.

Even - samengevat - opgelijst in volgorde:
  • Alexy: "Ik word makkelijk vertrouwd"
  • Rusiana: "In het spel 'saboteur' heeft men mij bijna nooit door"
  • Michèle: "Ik was de Mol in een molspel in Ieper; niemand had mij door; ze zijn nog altijd kwaad"
  • Jan: "Mol zijn staat los van het spel. Het zijn je vrienden niet; je hebt een andere rol.."
  • Sarah: "Je kan als Mol even goed plezier hebben van het spel, naast het '2e spel' dat je als Mol speelt"
  • Pasquino: "Je kan als Mol even competitief zijn, zij het met de omgekeerde doelstelling"
  • Els: "Ik ben lomp/vergeetachtig, dus het valt niet eens op als ik zou saboteren want ik ben zo"
  • Hilde: "Ik ben eigenlijk heel braaf en zorgzaam.. maar iets in mij wil de boel besodemieteren"
  • Nimrod: "Ik ben heel competitief en dat zou een struikelblok kunnen zijn"
  • Pedro: "Ik had in Seizoen 1 (Magda) en die priester (S6, Pieter) meteen door wie de Mol is"

Wat me hierin opvalt is dat Pedro als enige een andere vraag lijkt te beantwoorden.
Het lijkt erop dat de 9 anderen antwoorden op de vraag "Zou jij een goeie Mol kunnen zijn?", terwijl het antwoord van Pedro niet gaat over of hij de Mol zou kunnen zijn, maar wel over of hij de Mol goed zou kunnen ontmaskeren.

Zelf vond ik dat toch opvallend.. Waarom horen we van Pedro niet of hij een goeie Mol zou kunnen zijn? Want of je de Mol goed kan ontmaskeren heeft niets te zien met hoe je zelf zou zijn als Mol. Toch?

In elk geval: na de kandidatenvoorstelling staat Pedro bij mij op 1 als molverdachte. Benieuwd of ik vanavond helemaal in die tunnel terecht kom of al meteen moet bijsturen.. (Ik vermoed dat hij de eerste afvaller word en gans deze post de vuilbak in zal mogen ::rofl::)

Offline Deluxenite

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2025, 08:37:03 »
Het feit dat hij een verdachte edit krijgt in aflevering 1 + dat hij van de benedenverdieping toch binnen de tijd aan het bord kan zijn om zijn eigen stoel uit te schakelen, doet mij vermoeden dat hij gewoon een kandidaat is.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2025, 20:33:42 »
Pedro drink iets fris zo te zien als sarah terugkomt uit ziekenhuis.
Een voorzichtige die zivh wapent met fris om zich niet te verspreken ?

Geldt ook voor alexy zo te zien

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2025, 17:16:16 »
Na aflevering 1 denk ik dat de goedlachse Pedro de Mol is.

Pedro bereikt de helikopter en in de helikopter zien we hem alleen maar argumenten geven waarom ze de molkoffer niet door moeten laten gaan. Toch gaat hij makkelijk overstag. Hij is ook de eerste die over een vrijstelling begint. Hij zegt tegenover Gilles dat ze wel 3000 euro verdiend hebben en profileert zich zo als brave kandidaat die voor het geld gaat.

Eerder in het busje gaat Pedro pas als laatste met het goede antwoord kinderpsychiater (Hilde) mee, gaat hij er als eerste fel tegenin dat Nimrod een echte naam is maar twijfelt daarna direct weer, geeft hij de anderen de ruimte om voor het foute antwoord te kiezen en gaat dan daarin mee. Kortom: hij is sociaal en geeft anderen de ruimte maar is wel betrokken bij beslissingen.

In de boksring beeldt Pedro zwak een bloem uit en legt hij het lintje keurig op de ring zodat het de grond niet raakt. Even later lijkt hij vergeten te zijn dat een lintje op de grond passen betekent en gooit hij het lintje op de grond, waardoor het uitbeelden (van een boom, nu wel geraden) niet meer uitmaakt. Misschien dat het een wat opvallende molactie zou zijn omdat Gilles het ten overstaan van de groep benoemt, maar een Mol moet natuurlijk wel lef hebben.

Ook nog een leuk momentje is de ontmoeting met Jan die opmerkt dat Pedro nogal lang is. Pedro antwoordt lachend dat hij dat weet maar zijn best doet dat te verbergen. Onschuldig momentje natuurlijk maar tegelijkertijd ook weer niet. Ik kan me best voorstellen dat Pedro er door zijn lengte een gewoonte van heeft gemaakt om zijn best te doen om onopvallend op te gaan in een groep, juist om die lengte te compenseren. Met zijn brede vriendelijke lach bijvoorbeeld en door anderen in discussies en bij beslissingen de ruimte te geven. Ideaal voor een Mol natuurlijk, goed op kunnen gaan in een groep.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 26-03-2025, 19:15:10 »
Ik heb het gevoel dat hij een uitstekende mol zou zijn. Heb alleen ook het gevoel dat hij het niet is. Maar ik had Lennart en Comfort ook op gevoel afgeschreven, dus ja.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2025, 20:06:44 door NVR_95 »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2025, 19:19:17 »
Van de mannen staat hij zeker op 1 bij mij

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2025, 20:48:16 »
Plausibele interpretaties, Heinz. Ik zou daar in durven meegaan. Ik vind op basis van de eerste aflevering Pedro ook wel best verdacht, om dezelfde redenen die jij aanhaalt.

Pedro is zeker iemand om nauw in de gaten te houden de volgende weken.

Bij de mannen vond ik hem op basis van de korte introductie in Café De Mol vorige week al degene die mij het meeste molvibes gaf. En die vibes zijn zeker niet verminderd na aflevering 1, in tegendeel zelfs. Goeie mollen zijn altijd goedlachs, sympathiek en innemend, maar ook slim en tactisch uitgekookt. Pedro vinkt al die eigenschappen af, naar mijn gevoel. Ben benieuwd hoe Pedro gaat evolueren. Voor nu staat hij redelijk hoog op mijn verdachtenlijstje, samen met Els, Sarah, Hilde en toch ook nog Michèle, vooraf mijn ‘wensmol’.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2025, 20:59:25 »
Ik weet het gaat maar om 200 euro, maar waarom moet een mol bovenkomen vanaf de laagste etage . Als de stoel van de mol niet wordt omgegooid door hem is er nog altijd een reele kans dat iemand dit ad random doet.

Tevens vind ik het argument dat de mol liever in een groep van 10 mensen zit dan in een groep van 9 en dus de afvaller moest redden wat tegen de manier ingaan hoe ik t spel zou willen zien gespeeld worden

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2025, 23:41:05 »
Pedro is de enige man die ik enigszins verdacht maar ik heb twijfels.
Waarom zou hij eerst met argumenten afkomen om niet voor het persoonlijke voordeel te kiezen (al ging hij later mee met Els en Sarah)? Als de dames hem hadden gevolgd kwam de molkoffer niet in het spel.
Pedro liet het lintje vallen, het is de meest opvallende molactie deze aflevering en werd door Gilles en enkele kandidaten duidelijk vermeld. Waarom zo'n opvallende molactie uitvoeren voor slechts €200?
Pedro kwam op verdieping 11 terecht maar bereikte toch verdieping 37. Hij kon van alle kandidaten het gemakkelijkst te laat komen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2025, 13:01:54 door Luc »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2025, 14:49:22 »
Als Pedro de mol is dan was het laten vallen van dat lintje dus expres. Wellicht voorbereid zelfs.  Ik denk dat je dan wel kan zeggen dat de productie hier ter plekke wat scherper op geweest was. In plaats van achteraf pas dit corrigeren, waardoor er meer nadruk op ligt.

En ja, in het hotel het juiste antwoord geven, goed en snel zagen, en dan op hoog tempo naar boven om op tijd te komen, is simpelweg niet bepaald mols.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #12 Gepost op: 28-03-2025, 12:37:16 »
Waarom zou hij eerst met argumenten afkomen om niet voor het persoonlijke voordeel te kiezen (al ging hij later mee met Els en Sarah)? Als de dames hem hadden gevolgd kwam de molkoffer niet in het spel.
Ik denk dat je dit andersom moet zien. De uitkomst is dat de koffer meegaat. De edit die dan gaat volgen is dat de mol bij die beslissing uit de wind gehouden wordt (Pedro zou zeker argumenten VOOR de koffer kunnen hebben geven en dat is allemaal weggeknipt) en de 2 kandidaten in de spotlights. En dat is nu precies waarom ik Els en Sarah streepte bij deze belangrijke opdracht. Maar Pedro komt er juist heel goed in weg. Van de drie is hij zeker het meest mols hier.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 28-03-2025, 12:45:42 »
Pedro ging er tenslotte mee akkoord de molkoffer af te geven en daarom streep ik hem niet door. Els en vooral Sarah kregen wij nauwelijks te horen en daarom vind ik beiden nog verdachter. Ook vanwege de container waar beide dames snel tot de oplossing kwamen waardat Pedro alleen fietste. Soms stopte hij wel met fietsen maar dat kun je niet echt mols noemen.

Van de mannen heeft Pedro de meeste molvibes, de andere mannen verdenk ik niet. Maar Els, Sarah en Hilde vind ik meer molpotentieel hebben.

« Laatst bewerkt op: 28-03-2025, 12:48:50 door Luc »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 29-03-2025, 11:07:41 »
Ik weet niet juist in welk topic dit thuishoort, maar omdat Pedro op de foto staat zet ik het hier maar.

Ik heb natuurlijk nog verder zitten speuren naar wat er allemaal te lezen staat op de neonlichtreclames in de bewegende beelden van de trailer.
Ik heb eindelijk gevonden wat er hier staat (zie de Thaise neonletters in de gele ovaal). (Knap getekend van mij hé. :) )
Deze neon is te zien (gedeeltelijk) bij meerdere kandidaten, maar hier het duidelijkst. In de gele ovaal staat het Thais voor ‘mole’, in de Engelse betekenis van verrader, dus ook wat wij allemaal hier verstaan onder 'Mol': ตัวตุ่น Spreek uit: ‘taw tun’. Het laatste karakter is aan het zicht onttrokken, daarom duurde het zo lang voor ik het gevonden had. Het is in hetzelfde 'lettertype neonletters' gedaan als het woord 'ongeluk', dat we op de groepsfoto zien (zie ook de hint naar de mol in het topic Verborgen Hints).

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2025, 18:27:59 »
Je doet het team van DeMol en de graphic designer in ieder geval enorm veel plezier door alle neon-tekens uit te pluizen  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #16 Gepost op: 30-03-2025, 22:14:28 »
Het shot van Pedro tussen wagon 1 en wagon 2 wanneer de Mol zijn koffer kan verwisselen suggereert dat Pedro meteen is doorgelopen, niet gewisseld heeft en dus niet de Mol is. Misschien echt waar, misschien een mooie misleiding (en liep Pedro daarna terug).

Pedro was als eerste klaar met zijn puzzeltje, wat een handige positie is voor de Mol om de wissel uit te voeren. (Net als Jan die als achtste klaar was en Nimrod als negende.)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2025, 00:25:19 »
Er was eerst een schuifdeur. Pas na een gewone deur stond de kast met de molkoffer.
Hoe de kandidaten door de schuifdeur lopen is niet relevant.
Na de gewone deur is interessanter. Els stuift hier letterlijk voorbij. Zoef en weg. Lijkt me nep.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2025, 23:17:52 »
Als er al kandidaten aan de vergadertafel zitten, lijkt het mij ondoenlijk ongestoord het bedrag te wissselen. De stoelen hebben vrij zicht op het einde van de wagon, en dus ook het kastje. Pedro zou de enige kunnen zijn die het kon doen zonder risico.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2025, 23:23:19 »
Dat Pedro snel klaar was met zijn puzzel vond ik ook verdacht maar het had best gekund dat iemand anders ook snel klaar was daarmee. Hij liep dus evenveel risico als de anderen behalve de laatste (Jan).