Samen met Pedro is zij de enige die consistent dingen fout doet of niets bijdraagt aan de groepspot.
In Follow the money staat zij ook onderaan.
Nat007 heeft al een hele lijst opgesomd van mogelijke acties.
Ik voeg hieraan nog toe: Nu Jan uit het spel ligt, is de kans groot dat hij de echte eerste afvaller was. (we weten dat Pas en Rusiana zeker niet de eerste afvallers waren, want zij kregen een groen scherm na de liftopdracht)
Dit vergroot de kans dat mijn eerder genoemde theorie klopt:
We weten dat Michèle de schakelaar van Jan heeft uitgezet. Zij kwam als 5de boven, het licht van Jan zijn stoel ging als 5de uit.
Als Jan inderdaad de afvaller was, dan had hij ook in de trein de koffer met het kleinste bedrag. Een klein bedrag meekrijgen in de tweede coupé is voor de mol sowieso beter dan de kans op een hoger bedrag (van Nimrod bijvoorbeeld). Wie helpt Jan, en alleen Jan? Michèle!
Wat we zeker weten is dat het totaalbedrag min de 800€ van Hilde, maar 900€ was. Dat is gemiddeld maar 300€ over de rest van die 3 koffers, en Jan zijn koffer zat daar bij. De kans dat Jan dus een bedrag lager dan 300€ in zijn koffer had is best groot.
Het enige wat mij nog tegen houdt om 100% voor Michèle te gaan, is dat ze niet tijdig uit de container geraakt.
Maar ook daar: Ik geloof dat ze wel degelijk als tweede uit de container wou komen, maar dat ze gegokt en verloren heeft. Haar gok is dan zoveel mogelijk tijd tussen bus 1 en bus 2 laten, want hoe meer tijd daartussen, hoe meer tijd ze verliezen bij het inhalen van bus 1. Uiteindelijk is Plan A van de mol dat de helicopter überhaupt niet op tijd wordt bereikt. Geen geld en 100% zeker van de molkoffer.
Voorlopig heb ik enkel Michèle en Pedro als potentiële mollen. Els begint elke aflevering steeds verder af te glijden.