Poll

Wie is NIET de Mol?

Alexy
36 (28.3%)
Michèle
9 (7.1%)
Nimrod
37 (29.1%)
Pedro
22 (17.3%)
Sarah
23 (18.1%)

Totaal aantal stemmen: 58

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 3825 keer)

Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 21-04-2025, 23:36:55 »
Ze laat alles in handen van Nimrod om haar te ontmaskeren als een liegebeest moest ze de mol zijn. Als hij het juist heeft en Sarah die sowieso als derde moet dan begint te twijfelen en kiest voor de foute kleur en de bom doet ontploffen is dat mega verdacht.
Moest dat scenario zo afgespeeld zijn zit 90% van Vlaanderen direct op u als mol.

Ik snap echt niet dat je dit niet inziet en op een of andere manier in een Sarah tunnel  zit.
Neen, Sarah kan hier perfect aansturen op iemand met een fout (beetje voorkennis nodig) en voila opdracht mislukt. Wat ze ook deed. En nogmaals ik zit nog altijd met Michéle en Alexy. Dus neen ik verdenk ze niet alleen.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 21-04-2025, 23:38:59 »
Neen, Sarah kan hier perfect aansturen op iemand met een fout (beetje voorkennis nodig) en voila opdracht mislukt. Wat ze ook deed. En nogmaals ik zit nog altijd met Michéle en Alexy. Dus neen ik verdenk ze niet alleen.

De kleur is rood, alle andere kleuren zijn juist. Als Nimrod met de redenering komt rood is niet goed en ik ben niet zeker valt ze mega hard door de mand als mol. Sorry

« Reactie #62 Gepost op: 21-04-2025, 23:42:39 »
De kleur is rood, alle andere kleuren zijn juist. Als Nimrod met de redenering komt rood is niet goed en ik ben niet zeker valt ze mega hard door de mand als mol. Sorry
Nimrod zegt ook dat hij niet zeker is maar wordt door Sarah (en Michéle eigenlijk ook) toch aangemaand te drukken. Michéle minder als Sarah wel.

Maar bon, niet-mol tunnelvisie. Ik probeer in ieder geval bij niemand een tunnelvisie te hebben.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 21-04-2025, 23:49:20 »
Nimrod zegt ook dat hij niet zeker is maar wordt door Sarah (en Michéle eigenlijk ook) toch aangemaand te drukken. Michéle minder als Sarah wel.

Maar bon, niet-mol tunnelvisie. Ik probeer in ieder geval bij niemand een tunnelvisie te hebben.

Nadat Nimrod zijn vinger zet en rood doorkrijgt zegt Sarah toch niets meer om hem te pushen?
Het is toch enkel Michéle die zegt dat hij niet moet twijfelen? Of zie ik het mis vanuit mijn niet-mol tunnel?  ::tandpastasmiley::
Ik hoor Hilde met doe maar en Alexy ook met doe maar.

Sarah is bijzonder afwezig als mol wanneer het telt, want op dat moment moet ze echt Nimrod overtuigen. Als ze dat niet doet brengt ze als mol eigenhandig €5000 euro binnen of moet ze iets mega verdachts doen om dat nog te vermijden.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 23:53:08 door Mogura »

« Reactie #64 Gepost op: 22-04-2025, 00:06:31 »
Nadat Nimrod zijn vinger zet en rood doorkrijgt zegt Sarah toch niets meer om hem te pushen?
Het is toch enkel Michéle die zegt dat hij niet moet twijfelen? Of zie ik het mis vanuit mijn niet-mol tunnel?  ::tandpastasmiley::
Ik hoor Hilde met doe maar en Alexy ook met doe maar.

Sarah is bijzonder afwezig als mol wanneer het telt, want op dat moment moet ze echt Nimrod overtuigen. Als ze dat niet doet brengt ze als mol eigenhandig €5000 euro binnen of moet ze iets mega verdachts doen om dat nog te vermijden.
Dus Alexy, Hilde en Michèle die zijn verdacht, maar Sarah die begint met Nimrod aan te manen niet verdacht.. ? 🤦‍♂️

Ik schrijf Sarah toch niet af. Laten we het daarop houden. De andere argumenten (trein, pasvragenloterij, olifantenopdracht, helikopter) zijn genoeg voor mij om ze nog steeds als 3de mogelijkheid als mol te zien.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: Gisteren om 10:57:08 »
Je kan Sarah en Pedro wel behoorlijk uitsluiten na de quizvragen tijdens het parachutespringen.

De molstrategie is overduidelijk: 1 vraag fout doen, maar wel zeggen dat je hoogstwaarschijnlijk alles goed hebt.

Sarah doet alles goed. Dat zou een mol echt nooit doen. Pedro maakt een fout, maar zegt zelf dat hij dit gedaan heeft en dus niet meegenomen moet worden. Dat is ook wel heel vreemd voor een mol.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: Gisteren om 11:38:58 »
Je kan Sarah en Pedro wel behoorlijk uitsluiten na de quizvragen tijdens het parachutespringen.

De molstrategie is overduidelijk: 1 vraag fout doen, maar wel zeggen dat je hoogstwaarschijnlijk alles goed hebt.

Sarah doet alles goed. Dat zou een mol echt nooit doen. Pedro maakt een fout, maar zegt zelf dat hij dit gedaan heeft en dus niet meegenomen moet worden. Dat is ook wel heel vreemd voor een mol.

Even voor de duidelijkheid: ik heb Pedro ook afgeschreven, maar:

zoals het spel hier verliep kan Pedro best als mol zeggen dat hij denkt een fout te hebben gemaakt.
Stel: de mol, Pedro, is gebriefd. Twee mensen hebben een fout gemaakt (Pedro en Nimrod). Hier weet Pedro dus eigenlijk al dat de proef quasi zeker is mislukt, want je moet drie juiste draden doorknippen en er zijn maar 2 kandidaten wiens draden juist zijn. Als mol kan je hier dus best de eerlijke kandidaat spelen en zeggen dat je denkt dat je een fout hebt gemaakt. Geven de drie andere kandidaten hun kleur door aan de "bezoekers" in Vilvoorde, dan gaat de bom sowieso af én jij als mol staat minder in de schijnwerpers dan diegene die uiteindelijk de foute kleur doorgeeft. Beslist Nimrod toch een andere kleur door te geven dan de kleur die hij krijgt toegewezen, omdat hij twijfelt, dan is de kans dat Nimrod een foute kabel doorgeeft ook 2/3.

Voor mij valt Pedro eerder af door zijn rol als schatbewaarder en zijn omdat hij de groep aanmaant door te wandelen bij de fruitwandeltocht toen de groep naar de apen aan het kijken waren. Een mol zou hier net dankbaar gebruik van maken om de boel nog wat verder op te houden.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: Gisteren om 14:22:03 »
Het kan hoor, maar ik vind het wel onwaarschijnlijk. Beetje onnodig toch om de mol hierover tussendoor te briefen?

Ik was het zelf alweer vergeten, maar zag ook deze post van me in het Pedro topic. Dat was al heel vroeg in het seizoen.

Als Pedro de mol is dan was het laten vallen van dat lintje dus expres. Wellicht voorbereid zelfs.  Ik denk dat je dan wel kan zeggen dat de productie hier ter plekke wat scherper op geweest was. In plaats van achteraf pas dit corrigeren, waardoor er meer nadruk op ligt.

En ja, in het hotel het juiste antwoord geven, goed en snel zagen, en dan op hoog tempo naar boven om op tijd te komen, is simpelweg niet bepaald mols.