Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (5.7%)
Michèle
80 (57.1%)
Sarah
52 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 33420 keer)

Offline Taupe077

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #600 Gepost op: 6-05-2025, 14:03:34 »
Ik kan sommige tegenargumenten voor Sarah wel begrijpen en ik ga ervan uit dat niet alles verloopt zoals de mol het wil (die kan niet alles in de hand hebben) maar dat weegt niet op tegen het feit dat Alexy en Michèle niet tijdig uit de container zijn geraakt en daardoor geen invloed hadden op de €9000 (het hoogste bedrag in deze serie) en de molkoffer. Tenzij de mol bewust niet uit de container wilde geraken en hoopte dat de overige kandidaten het zouden klaren maar dat zou ik een héél flauwe molactie vinden (zo kan iedereen mollen).
Ja, op zich logisch. Echter, de laatste jaren konden we steeds de mol vinden dankzij die openingsopdracht. Ik mag hier geen namen zetten om niet te spoilen. Keer op keer bij de openingsopdracht kon je al een selectie maken en dan op einde aflevering bleef er 1 of soms 2 over. Maar zelf als je die keuze niet maakte, was er focus op 3 of 4 personen.
Stel dat dit weer het geval is en dus de mol zit in de container die tot aan de heli geraakt. In aflevering 1 valt Els af en in aflevering 2 Pedro dan heb je op einde aflevering 2 wellicht al de mol gevonden...

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #601 Gepost op: 6-05-2025, 14:14:47 »
Ik kan sommige tegenargumenten voor Sarah wel begrijpen en ik ga ervan uit dat niet alles verloopt zoals de mol het wil (die kan niet alles in de hand hebben) maar dat weegt niet op tegen het feit dat Alexy en Michèle niet tijdig uit de container zijn geraakt en daardoor geen invloed hadden op de €9000 (het hoogste bedrag in deze serie) en de molkoffer. Tenzij de mol bewust niet uit de container wilde geraken en hoopte dat de overige kandidaten het zouden klaren maar dat zou ik een héél flauwe molactie vinden (zo kan iedereen mollen).

Je komt wel telkens met hetzelfde argument van de containers. Ik snap het, want dit is de enige reden dat ik twijfel aan Michèle. Eigenlijk doet niemand het goed daar. Je wil als mol als 2e uit de container komen en eerst zoveel mogelijk tijd rekken dus. Het kan dus gebeurd zijn dat Michèle net te laat begonnen is nadat Gilles aangegeven had dat er al 1 container leeg was. Waarom zegt Gilles dat? Is dit vooraf besproken met de mol, dat ze tijd wil rekken en dat Gilles dan gewoon voor iedereen zal aangeven dat er al 1 team ontsnapt is, dus dat het dan wel vooruit moet gaan. Plots begint Michèle ook non stop aan haar neus te wrijven. Paniek?

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #602 Gepost op: 6-05-2025, 14:17:04 »
Voor mij is het al een aantal afleveringen heel duidelijk Sarah. In af. 7 weer bevestigd doordat ze in mijn ogen zich terughield bij het roepen naar Michèle. Als ze echt even keihard had geschreeuwd, was ze echt wel verstaanbaar geweest, er was amper omgevingsgeluid. Ik hoor haar haar stem inhouden. Ze is het  ::jaja::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #603 Gepost op: 6-05-2025, 14:31:20 »
Je komt wel telkens met hetzelfde argument van de containers. Ik snap het, want dit is de enige reden dat ik twijfel aan Michèle.
Ik ben het wel met jullie eens dat die opdracht 1 een hele belangrijke is. Maar ik zie toch wel steeds weer dezelfde fout in de samenvatting waardoor deze opdracht iedere keer weer terugkomt in de beraadslagingen hier.

Even goed nu dan.

Het is natuurlijk NIET zo dat de mol bewust niet uit de container wilde geraken.

Het is simpelweg zo dat de mol zeker uit de container zou gaan geraken, maar wel tegen de tijd aan. We hebben al mathematisch bewezen dat dit de slimste moltactiek is. Niet supersnel eruit gaan als container-Sarah dus. Alexy en Michèle zijn op het perfecte moment uit de container geraakt, en dat er dan al 2 containers los zijn is gewoon part of the game. Er ligt dus weldegelijk een uitgekiend plan onder en het is niet 'doemaarwat'. Er is er ook maar 1 die de teller naar de 9 brengt en dat is niet Alexy maar dat is Michèle. Bereken ook maar eens de kans dat je dat doet, exact op het moment dat het uitgerekend het allerbeste is om uit de container te geraken. Die kans is zo klein dat dit wel mollenwerk geweest zal zijn......

Bovendien wil de mol zeker en vast in het enige groepje van 4 zitten.... een feit dat maar steeds genegeerd wordt. Daarom zeg ik alleen op basis van opdracht 1 al: Michèle is de mol ::jaja::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #604 Gepost op: 6-05-2025, 15:05:22 »

Bij de floating market geeft ze 2x de voorzet tot een juist antwoord, maar de nadruk ligt op het knoeien met noedels.

Waar geeft Michèle 2 x een voorzet op een juist antwoord? Ik kom niet verder dan "Sun...sun". That's it.
Ze blokt Via Ferrata af, ze geeft daar het foute antwoord padellen (te horen buiten beeld. Rusiana zegt daarna: ik zou voor padellen gaan) en geeft haar noedels slecht door. Ze geeft bij haar beurt inderdaad 'zwemmen' door, maar zegt ook letterlijk: De liefde van mijn leven is Laurens. Ik heb hem leren kennen toen ik nog student was. Ne knappe gast op de unif, die was preses van alles en nog wa. Ik heb hem de eerste keer (pauzeert en lijkt haar woorden te wikken en wegen) one-on-one gesproken bij het zwemmen." De formulering 'one-on-one' is toch bijzonder raar? Niet moeilijk dat Els eerst dacht dat ze elkaar op een feestje hadden ontmoet.
De positie op de floating market is ook veel beter om te mollen dan bij het thaiboksen, want je kan dingen slecht doorgeven, antwoorden afblokken, foute antwoorden geven of dingen verzwijgen. Je hebt ook maar één kans om een antwoord te geven. En dat voor elke ronde. Bij het thaiboksen: je kan één ronde geen lintje trekken (wat Sarah niet deed), je kan één ronde je lintje niet goed uitbeelden (wat Sarah blijkbaar niet deed, want het werd geraden. Ok ik vond het nu niet wauw uitgebeeld, maar toch...) en de rest van de rondes kan je gewoon niets zeggen (wat Sarah inderdaad wel doet), maar alle andere kandidaten kunnen blijven namen/uitdrukkingen roepen, waardoor je stilzwijgen nu ook weer niet echt "mollen" is.

Citaat
Ze lost eigenhandig de puzzel op bij de fruitwandeling, het voorstel van Hilde zorgt er grotendeels voor dat er geen extra geld bijkomt, maar ze eet nog wat fruit en spot aapjes.

Inderdaad, wanneer er geen geld mee gemoeid is lost ze inderdaad alles juist op. Dan lukt het haar wél. Maar van zodra er geld mee gemoeid is...dan stuurt ze telkens weer  naar een fout antwoord. Bizar toch? Zij is trouwens niet diegene die de aapjes spot, dat was Hilde. Maar ze maakt er inderdaad dankbaar gebruik van om de tijd te laten wegtikken. Net zoals het ook heel raar is dat wanneer ze beginnen lopen, de spinninginstructrice Michèle achterop bungelt. Hilde moet al ten val komen alvorens ze ze kan voorbij steken. Daar wordt geen aandacht aan besteed, want de aandacht gaat naar Alexy die de tijd sneller doet gaan.

Citaat
Michèle zit ook vaak niet op een positie waar ze iets kan doordrukken, zoals de molkoffer, de vrijstelling van Pedro ( maar wel het verdacht afspraakje met Nimrod), het bevrijden van Pedro (invloed op 5000/2000 euro), de bom (ze kan daar nooit aan de beurt komen om alsnog in te grijpen).

De molkoffer: had Jan, Nimrod en Hilde bij de laatste vraag van Els (0 invloed van Sarah dus), juist gegokt, zaten zij in de helicopter en was het resultaat zeer hoogstwaarschijnlijk exact hetzelfde geweest (zowel Hilde (op de trein), als Nimrod (balletjes) als Jan (balletjes) hebben dit seizoen laten zien dat ze voor het voordeel gaan. En zeker in het begin van het seizoen, wanneer je nog niets van info hebt, gaan de meeste kandidaten wel voor eigen gewin kiezen.
Sarah is daar dan ook weer diegene die zorgt voor de 3000€: "dat lijkt mij wel een psychiater".

De vrijstelling van Pedro: de reden dat Sarah daar stond, en niet Michèle, is omdat Els gewoon de snelste was. Niet omdat Sarah de snelste was. Maar Nimrod en Michèle doen het wel heel slecht bij het raden van de steden. Ook weer steeds aangestuurd door Michèle: "ik denk dat dat Rome is", "Is dat niet het Panamakanaal?"

De bom: Sarah haalt 8/8. Sarah kan hoogstens op voorhand weten dat Nimrod een fout heeft gemaakt. Van Pedro kan ze in de lucht nog niets weten. Als Pedro geen fouten maakt en daar ook zeker over is, dan kan hij als 2de knippen. Als Nimrod dan zegt dat hij twijfelt over één vraag (het gewicht van zijn broer), dan moet Sarah knippen, Sarah, die ook 8/8 heeft moet dan gaan zeggen dat ze denkt toch een fout te hebben gemaakt. Dat zou zeker een legitieme molactie kunnen zijn. Maar als Gilles daarna zegt dat Sarah 8/8 heeft ligt alle verdenking op haar. Dat is op zich geen ramp, dat is nu eenmaal de taak van de mol.
Maar als Sarah de mol is, dan hadden de paintballers telkens de kans om na 1 vraag/2 vragen/3 vragen raak te schieten. Dan had niemand, ook Sarah niet, een fout gemaakt. Pedro zou dan 100% zeker zijn alles juist te hebben. Hilde ook. Nimrod ook. En Sarah zou dan evengoed alles juist hebben. En dan zou switchen plots heel raar zijn, zéker als alle andere kandidaten zeggen te weten alles juist te hebben (en daar achteraf nog in worden bevestigd door Gilles). Dan weet je zowel als kijker als als kandidaat direct wie de mol is. Want de paintballers doen het uitstekend, de drie kandidaten hebben alles juist en mol Sarah had alles juist maar doet het toch mislukken.

Citaat
Ze komt, buiten de molkoffer om, 2X op een goede positie om echt geld weg te spelen, bij het tankstation en bij de golf, waar ze dan ook nog eens een erg verdachte edit krijgt.

Bij het roeien zat ze ook in de (veel) betere positie. En als Sarah de mol is, dan zou ik zeker daar willen zitten. Maar ze zegt bij de verdeling: "armen, benen, het maakt mij allemaal niet uit" en kiest er zelf voor om bij de dansers te gaan. Nadat Hilde dus ook al eerder zei dat ze echt wou dansen. Ze wordt niet in die positie geforceerd. Als mol zou ik misschien net de sterkere Michèle, of zelfs één van de mannen bij het dansen willen krijgen. Michèle/Pedro/Alexy zouden gewoon door hun lengte er al bovenuitsteken bij het dansen. En je zorgt er dan ineens ook voor dat een fysiek sterkere kandidaat NIET bij het roeien zit. Dan zorg je al voor een handicap nog voor de opdracht begint. Als Sarah de mol is laat ze toch wel veel steken vallen.

Citaat
Ik geloof ook nooit dat het Sarah's bedoeling was om geld te verdienen bij dat dansen, dat zag je meteen aan haar gezicht.

Sarah heeft alles in de hand om de opdracht niet te doen slagen. Ze wéét dat de jury bestaat uit dj's en geen professionele dansers. Dus ze wéét dat ze niet moet inzetten om miniscule fouten. Maar wat doet ze? De perfecte radslag. Had zij tijdens de repetitie enkele keren een halfmislukte radslag gedaan, en bij de performance weer, dan zou dat opgemerkt zijn door de dj's. En Hilde zou dat niet zozeer raar vinden, want tijdens de repetitie lukte het ook niet.

« Laatst bewerkt op: 6-05-2025, 16:37:50 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #605 Gepost op: 6-05-2025, 15:15:52 »
Het is natuurlijk NIET zo dat de mol bewust niet uit de container wilde geraken.

Het is simpelweg zo dat de mol zeker uit de container zou gaan geraken, maar wel tegen de tijd aan. We hebben al mathematisch bewezen dat dit de slimste moltactiek is. Niet supersnel eruit gaan als container-Sarah dus. Alexy en Michèle zijn op het perfecte moment uit de container geraakt, en dat er dan al 2 containers los zijn is gewoon part of the game.
Inderdaad, Alexy en Michèle zijn uit hun container geraakt (mogelijk tegen de tijd) nadat al twee containers open zijn gegaan. Wat kan je dan verder doen als mol?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #606 Gepost op: 6-05-2025, 15:23:01 »
Wat wil je dan? Dat Michèle maar constant gebriefd wordt door Gilles hoe ver de andere containers steken? Dat riekt spelvervalsing, en is in de geschetste molstrategie (all in the game mochten de anderen sneller zijn) ook helemaal niet nodig. Het is zoals het is. Zij kwam te laat uit de container, zij baalt ervan, ja, maar wist ook dat dit kon gebeuren binnen de ultieme molstrategie. Zij baalt ervan omdat vervolgens de 3000 euro wordt binnengeharkt, wat gewoon het mathematisch logische getal is waar ene Sarah in elk geval helemaal niets aan heeft gedaan om dat te voorkomen.....

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #607 Gepost op: 6-05-2025, 15:38:14 »
vervolgens de 3000 euro wordt binnengeharkt, wat gewoon het mathematisch logische getal is waar ene Sarah in elk geval helemaal niets aan heeft gedaan om dat te voorkomen.....

Misschien is dat wel de prijs die de mol er voor over had om mee te mogen beslissen om de molkoffer in het spel te houden?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #608 Gepost op: 6-05-2025, 15:41:58 »
Nee dat is gewoon het wiskundige bedrag dat je zou krijgen als er GEEN mol in het spel zou zijn.

Wat dan ook wel weer klopt, want die zat op dat moment niet meer in het spel ;D

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #609 Gepost op: 6-05-2025, 15:42:20 »
Misschien is dat wel de prijs die de mol er voor over had om mee te mogen beslissen om de molkoffer in het spel te houden?

Dat zou kunnen akkoord, maar dan heeft Sarah toch niet zo goed gerekend, want door dat goede antwoord blijven zij aan kop. Daarna gaat de 2e vraag mis & heeft ze letterlijk geen enkele invloed meer op of zij de helikopter zal halen of niet, want het andere busjes heeft de beslissing bij de derde vraag.

Het komt er dus op neer dat Sarah hier geld heeft verdiend (lijkt me wel een kinderpsychiater) & er er daarmee ook nog eens voor gezorgd heeft dat ze uiteindelijk even weinig invloed had op het al dan niet bereiken van de helikopter.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #610 Gepost op: 6-05-2025, 15:45:22 »
Ik blijf dit een boeiend topic vinden maar ik wil niet ongezegd laten dat ik de ripostes op de andere topics van marivae wel heel sterk vind ook ::love:: ::ok::
Waar geeft Michèle

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #611 Gepost op: 6-05-2025, 16:07:48 »
Ik mis ook te veel subtiliteit bij Michele. Tijdens de floating market bijvoorbeeld die noedels steeds vol in het gezicht van Els smijten, dan kom je in aflevering 1 misschien al bij een kandidaat op de radar. Wat vrij onnodig was, want iedereen was geblinddoekt. Ik verwacht daar eerder een mol die de hele tijd de helft van de noedels overboord gooit. Ook leuk voor de reünie.

Daarnaast blijft het een stukje gevoel. Ik vind de reacties van Michele bijvoorbeeld super logisch. Tijdens de skydive denkt ze dat ze mag springen, maar het blijkt omgekeerde psychologie van de makers te zijn. Tijdens de fruitwandeling probeert ze haar mol bij een opdracht te krijgen maar de groep werkt haar tegen. Bij de soep-opdracht zit ze in de buurt voor pasvragen, maar net niet dichtbij genoeg. Dan bij die laatste opdracht met Pedro blijkt 3/5 van de groep pasvragen te hebben, Neem dat allemaal bij elkaar, ik snap dan heel goed dat je dan een keertje knapt.

Ook vloekt ze steeds op de molkoffer, en ze zegt ook iets zoals: 'je doet iets fout en je denkt de hele tijd, molkoffer'. Vooral dat laatste snap ik zo goed, dat je als kandidaat echt aan alles gaat twijfelen met een molkoffer in het spel. 

Ik was eerst feller tegen het idee van Michele als Mol, maar dat is wel wat minder geworden. Als je als Mol in de container durft te blijven om de kandidaten zelf de molkoffer te laten pakken, dan verdienen ze het ook gewoon om keihard gesaboteerd te worden. Petje af dan. 

En als het Alexy is kan ik alleen maar heel hard lachen.  ::rofl::
De leepste snor van het land

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #612 Gepost op: 6-05-2025, 16:14:34 »
Ik zet hier tegenover enkele belangrijke posities toch wel:

Maar euh.. Eventjes Sarah haar interessante feiten...
● enige uit de containers die in het busje zat
● in de helikopter
● op het laatste moment bij de olifanten
● bij Pedro en Nimrod op het einde van die paintball spel in opdracht Pedro bevrijden
● Enige 'molkoffer' nog in het spel in de trein bij Hilde
● Bij de kisten(schatkamer) waar Pedro zat met vrijstellingen.

Toch veel cruciale plaatsen, niet ?

Sommige plaatsen zijn inderdaad zeer goede plaatsen. De helicopter. Bij Pedro aan de kooi.

Andere, zoals de trein, zou een goede plaats zijn als je daar niet eerst 1000€ voor in de pot speelt. Wat voor zin heeft het om 1000€ te verdienen in de trein om je koffer bij de laatste 4 koffers te krijgen (wat nooit een zekerheid is als je niet zelf bij Gilles terechtkomt, maar soit) omdat je jouw koffer met 1000€ hebt veranderd naar 300€? Dat houdt toch geen enkele steek? Dan lever je toch gewoon netto 300€ op? Die berekening heb ik al verschillende keren gepost, met alle scenario's: je levert altijd meer op dan wat je eruit speelt door Thailand te roepen in de laatste seconden.

Andere plaatsen zou ik zeker niet als cruciaal bestempelen: Bij de olifanten...ze komt nooit aan het bord. De cruciale plaats daar is de middelste plaats. Daar kan je nog mollen. Daar kan je nog uit voldoende borden kiezen om fout te hangen. Als je bij de laatste zit...met een beetje pech hangen Nimrod en Els van in het begin niet 2, maar 4 bordjes juist. Omdat ze de eerste olifantenvraag wel juist hebben bijvoorbeeld. Als dan Michèle en Hilde hun olifantenvraag ook nog eens juist hebben en ze proberen elks 1 keer, dan hebben ze alle info om de puzzel juist op te lossen. Dan staan Alexy en Sarah volledig buitenspel.
Want wat doet Sarah hier dat zo mols is? Tijd verspelen? Misschien. Ze dringt alleszins aan nog eens te hermeten, wat tijd zou kosten. Maar direct daarna geeft ze zelf toch aan om te drukken.

En bij de schatkamer: Het is niet dat Michèle niet geprobeerd heeft daar te geraken (itt Alexy bijvoorbeeld). Op de beelden is héél duidelijk te zien dat Michèle hier de forcing voert. Ze wordt echter de loef afgestoken door de kleine ninja. 

Over de container heb ik trouwens nog een andere theorie:
Wat als het totaal niet de bedoeling was van de mol om zich te moeien met de koffer? Wat als de productie voor ogen had dat het voordeel dat de mol had dmv de molkoffer, gecounterd mocht worden door de kandidaten zelf. Dat de kandidaten zelf dus beslissen of de koffer in het spel komt of niet. Dat ze zichzelf het onheil op de hals halen, of niet. En dat de mol mag kiezen wie in welke container zit. De mol die alle interviews en invulformulieren van alle kandidaten heeft kunnen bekijken. Welke kandidaten zou je dan in een container bij jou willen zetten. Welke kandidaten zou je zeker NIET naar de helicopter willen laten gaan? Met andere woorden: welk van de 10 kandidaten schat je het eerlijkst in? Van welke kandidaten ben je niet zeker dat ze voor eigen gewin gaan? Zou Rusiana daarbij kunnen zitten? Pasquino? Alexy?

Hilde gaf bijvoorbeeld in het interview aan dat ze graag vals speelt. Die mag sowieso dus vrijkomen. Want je weet, op basis van het interview: die gaat voor het persoonlijk voordeel kiezen. En het feit dat dit in een interview werd vermeld wil toch ook zeggen dat er door de interviewer misschien wel naar werd gevraagd. Dat is niet iets dat er volgens mij plots uitfloept tijdens een gesprek 'ochja, zeg, ik speel graag vals'. Dus wat als alle kandidaten zo'n vraag kregen voorgeschoteld? Dan lijkt het mij zeer aannemelijk dat net de profielen van Pasquino, Rusiana en Alexy het best passen bij de mensen die zeggen dat ze niet voor eigengewin kiezen.
Als je hen dan in een container zet, net bij een opdracht waar je alle controle hebt om ze in te houden...

Ik zou het qua verhaal wel mooi vinden: de kandidaten hadden alle kans om de mol buitenspel te zetten, maar kozen voor eigen voordeel.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #613 Gepost op: 6-05-2025, 16:20:27 »
Ik was eerst feller tegen het idee van Michele als Mol, maar dat is wel wat minder geworden. Als je als Mol in de container durft te blijven om de kandidaten zelf de molkoffer te laten pakken, dan verdienen ze het ook gewoon om keihard gesaboteerd te worden. Petje af dan. 

Ze is zeker niet subtiel als mol, maar ik respecteer wel dat ze de persoonlijke voordelen aan de kandidaten laat.

Ze koopt geen balletjes om zo minder kans te hebben op pasvragen.
Ze raakt niet tot bij Pedro en geeft zo anderen nog kans op die pasvragen die daar zitten, maar zorgt wel dat er geen derde ronde komt.
Ze springt niet uit het vliegtuig en laat die kans aan de kandidaten, buiten de arme Alexy.
Ze eet niet te dicht tegen de 200 gram zodat de kandidaat die het het best doet wel het voordeel van het gesprek van de mol kan krijgen.
Ze laat zich uitschakelen bij het bevrijden van Pedro.
In de laatste aflevering speelt ze denk ik wel voor die joker, maar ze weet dat het daar heel lastig gaat worden tegen 3 kandidaten die je op de hielen zitten. Ze trekt wel de laatste kaart, want als je als mol 1 joker uit het spel haalt hebben de kandidaten niet dezelfde kans op een joker als de voorgangers.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2025, 16:22:42 door Mogura »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #614 Gepost op: 6-05-2025, 16:22:51 »
Dit is ook weer een voorbeeld van een overdreven verdachte montage bij Michèle. Bij de laatste vraag spelen Alexy en Sarah twee verkeerde antwoorden (A & D) vrij en Alexy geeft deze door. Michèle in het volgende shot, een halve seconde later: ''Ik zou misschien toch scheren zeggen.'' (Antwoord D)
Dat is al opvallend, maar als je kijkt naar de achtergrond lijkt dit ook helemaal niet zo snel gegaan te zijn. Eerst rijden ze bij een grote plas water, maar die is vervolgens nergens meer te bekennen. Dit is dus bewust aan elkaar gemonteerd om Michèle verdacht te maken.

Gho, je verwacht toch niet dat ze de hele minuut van de rit filmen? Tuurlijk wordt dit geknipt tot de essentie.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #615 Gepost op: 6-05-2025, 16:24:22 »

Niet vergeten dat de mol ook heel graag wil tijdrekken. Niemand uit de container is sowieso geen geld verdiend. Dus pas als het eerste groepje uit de container is wil zij ontsnappen. Dat werd mooi aangegeven door Gilles.

Waarom lukt het dan toch niet? De simpelste verklaring: de mol vond het te opvallend/spannend om dan in een paar minuten ineens heel vaak je gezicht aan te raken. Ook voor ons TV kijkers natuurlijk. Het is de allereerste opdracht, je staat onder hoogspanning, je wil niet gelijk ontdekt worden. Ze heeft het wat langzamer en subtieler geprobeerd te doen, maar was daardoor net te laat. Niet zo gek toch? Ik zou daar echt niet zoveel vanaf laten hangen.

En dat is nog buiten andere mogelijke verklaringen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #616 Gepost op: 6-05-2025, 16:32:17 »
Niet vergeten dat de mol ook heel graag wil tijdrekken. Niemand uit de container is sowieso geen geld verdiend. Dus pas als het eerste groepje uit de container is wil zij ontsnappen. Dat werd mooi aangegeven door Gilles.
Precies dit, zeker ::ok::

Gho, je verwacht toch niet dat ze de hele minuut van de rit filmen?
Nee dat verwacht ik zeker niet hoor.

En aangaande je hypothese eerder, ik had ook al geopperd dat de mol zelf mag kiezen wie in welke container zit. De mol die alle interviews en invulformulieren van alle kandidaten heeft kunnen bekijken. En die natuurlijk liever te midden van 4 wegvalt dan in zo'n kleiner groepje van 3.

Ik vind het ook een charmante oplossing zoals jij dat aandraagt dat als tegenprestatie de bedoeling van de mol is om zich niet te moeien met de koffer. Dat in de eerste plaats de kandidaten zelf dit kunnen counteren. Dat de kandidaten zelf dus beslissen of de koffer in het spel komt of niet. Maar als die te lang dralen, neem even container-Hilde, dat dan wel de mol in het spel komt. Want voor hetzelfde geld was die container langer gesloten gebleven en dan is het weer 'va banque' voor de mol om het spel te gaan spelen.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #617 Gepost op: 6-05-2025, 17:32:41 »
Ik mis ook te veel subtiliteit bij Michele. Tijdens de floating market bijvoorbeeld die noedels steeds vol in het gezicht van Els smijten, dan kom je in aflevering 1 misschien al bij een kandidaat op de radar.

Ja, dat is waar.
En denk je dat Sarah, Els en Pedro NIET op de radar kwamen van zowat alle kandidaten? Zij maken dezelfde analyses als wij uiteindelijk. Wat is de allerallerallerbeste positie? De helicopter. Ik kan mij niet voorstellen dat niet alle kandidaten minstens enkele vragen hebben ingevuld op de mensen in de helicopter.
Wat de noedels in het water smijten betreft: we zien eigenlijk maar weinig over het gesprek van Michèle (ook van Rusiana en Els trouwens), dus het kan best zijn dat ze dat óók gedaan heeft, maar: stel Michèle gooit hele porties noedels overboord. Els doet haar blinddoek af: er liggen bijna geen noedels bij haar op de grond, maar er is ook niets in de beker terecht gekomen: 'waar zijn die noedels naartoe?' kan Els zich dan terecht afvragen. (los van het feit dat je daar op een markt vaart in één van de beleefdste landen ter wereld. Stel dat je daar door een toerist/local op wordt aangesproken is heel uw seizoen om zeep, want dan weten 3 kandidaten direct wie de mol is)

Citaat
Daarnaast blijft het een stukje gevoel. Ik vind de reacties van Michele bijvoorbeeld super logisch. Tijdens de skydive denkt ze dat ze mag springen, maar het blijkt omgekeerde psychologie van de makers te zijn. Tijdens de fruitwandeling probeert ze haar mol bij een opdracht te krijgen maar de groep werkt haar tegen. Bij de soep-opdracht zit ze in de buurt voor pasvragen, maar net niet dichtbij genoeg. Dan bij die laatste opdracht met Pedro blijkt 3/5 van de groep pasvragen te hebben, Neem dat allemaal bij elkaar, ik snap dan heel goed dat je dan een keertje knapt.

Dat snap ik. Dit is iets waar ik misschien het meeste moeite mee heb met Michèle als mol. Bij bijna elke eliminatie huilt ze. Maar Sarah doet dat ook.
En dat je als kandidaat eventjes knapt wanneer blijkt dat 3/5 van de kandidaten pasvragen hebben, dat snap ik zeker. Maar ga je daar in de biecht uren later dan nog steeds om lopen snotteren? Dat denk ik dan weer niet.
Bij het springen: als ze de mol is gaat ze uiteraard ook zo reageren, ook al wist ze wat ging komen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een mol die dat soort ervaringen de anderen wel gunt, dat snap ik. Voor de anderen kan het hun laatste dag in Thailand zijn. Zij krijgt sowieso the full experience.
Als ze de mol is maakt het haar bij de fruitwandeling niet uit wie waar zit. Maar tegenwerken gaat ze sowieso wel willen doen, om tijd te rekken. Bij de soep verdien je geen pasvragen, maar een "gesprek" met de mol. Waar je overigens ook nog niets mee bent. En puur voor het beeld bij de reünie is het toch leuker dat een kandidaat een gesprek heeft met de mol, dan dat de mol een gesprek heeft met Gilles? Ik geef toe: dat is mijn voorkeur (en in het verleden was dat ook wat gebeurde bij dit soort opdrachten). Ik vind hier net Alexy het verdachtst, omdat hij duidelijk het zekere voor het onzekere nam om NIET te winnen  ::rofl::

Citaat
Ook vloekt ze steeds op de molkoffer, en ze zegt ook iets zoals: 'je doet iets fout en je denkt de hele tijd, molkoffer'. Vooral dat laatste snap ik zo goed, dat je als kandidaat echt aan alles gaat twijfelen met een molkoffer in het spel. 

Ja. Dat kan je als mol toch ook doen, de molkoffer vervloeken? Bij de andere kandidaten, ook diegene die zijn afgevallen, zie je trouwens veel minder gevloek op de molkoffer. Dus is het net raar dat zij er zoveel op vloekt.

Citaat
En als het Alexy is kan ik alleen maar heel hard lachen.  ::rofl::

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat het Alexy is.  ::rofl::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #618 Gepost op: 6-05-2025, 18:52:17 »
Sarah wordt te veel verdacht gemaakt, dus het zal wel Michele zijn. Heeft ook vreemde verhalen over fruit dat ze niet in stukjes lust, en aangezien die meloenen ook niet in stukjes moesten, zal dat wel een hint zijn.  :D

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #619 Gepost op: 6-05-2025, 21:13:02 »
Ik vind juist dat Michèle door de montage erg verdacht wordt gemaakt. Haar eventuele molacties worden nadrukkelijk getoond op scherm.