Bij de floating market geeft ze 2x de voorzet tot een juist antwoord, maar de nadruk ligt op het knoeien met noedels.
Waar geeft Michèle 2 x een voorzet op een juist antwoord? Ik kom niet verder dan "Sun...sun". That's it.
Ze blokt Via Ferrata af, ze geeft daar het foute antwoord padellen (te horen buiten beeld. Rusiana zegt daarna: ik zou voor padellen gaan) en geeft haar noedels slecht door. Ze geeft bij haar beurt inderdaad 'zwemmen' door, maar zegt ook letterlijk: De liefde van mijn leven is Laurens. Ik heb hem leren
kennen toen ik nog student was. Ne knappe gast op de unif, die was preses van alles en nog wa. Ik heb hem de eerste keer (pauzeert en lijkt haar woorden te wikken en wegen) one-on-one gesproken bij het zwemmen." De formulering 'one-on-one' is toch bijzonder raar? Niet moeilijk dat Els eerst dacht dat ze elkaar op een feestje hadden ontmoet.
De positie op de floating market is ook veel beter om te mollen dan bij het thaiboksen, want je kan dingen slecht doorgeven, antwoorden afblokken, foute antwoorden geven of dingen verzwijgen. Je hebt ook maar één kans om een antwoord te geven. En dat voor elke ronde. Bij het thaiboksen: je kan één ronde geen lintje trekken (wat Sarah niet deed), je kan één ronde je lintje niet goed uitbeelden (wat Sarah blijkbaar niet deed, want het werd geraden. Ok ik vond het nu niet wauw uitgebeeld, maar toch...) en de rest van de rondes kan je gewoon niets zeggen (wat Sarah inderdaad wel doet), maar alle andere kandidaten kunnen blijven namen/uitdrukkingen roepen, waardoor je stilzwijgen nu ook weer niet echt "mollen" is.
Ze lost eigenhandig de puzzel op bij de fruitwandeling, het voorstel van Hilde zorgt er grotendeels voor dat er geen extra geld bijkomt, maar ze eet nog wat fruit en spot aapjes.
Inderdaad, wanneer er geen geld mee gemoeid is lost ze inderdaad alles juist op. Dan lukt het haar wél. Maar van zodra er geld mee gemoeid is...dan stuurt ze telkens weer naar een fout antwoord. Bizar toch? Zij is trouwens niet diegene die de aapjes spot, dat was Hilde. Maar ze maakt er inderdaad dankbaar gebruik van om de tijd te laten wegtikken. Net zoals het ook heel raar is dat wanneer ze beginnen lopen, de spinninginstructrice Michèle achterop bungelt. Hilde moet al ten val komen alvorens ze ze kan voorbij steken. Daar wordt geen aandacht aan besteed, want de aandacht gaat naar Alexy die de tijd sneller doet gaan.
Michèle zit ook vaak niet op een positie waar ze iets kan doordrukken, zoals de molkoffer, de vrijstelling van Pedro ( maar wel het verdacht afspraakje met Nimrod), het bevrijden van Pedro (invloed op 5000/2000 euro), de bom (ze kan daar nooit aan de beurt komen om alsnog in te grijpen).
De molkoffer: had Jan, Nimrod en Hilde bij de laatste vraag van Els (0 invloed van Sarah dus), juist gegokt, zaten zij in de helicopter en was het resultaat zeer hoogstwaarschijnlijk exact hetzelfde geweest (zowel Hilde (op de trein), als Nimrod (balletjes) als Jan (balletjes) hebben dit seizoen laten zien dat ze voor het voordeel gaan. En zeker in het begin van het seizoen, wanneer je nog niets van info hebt, gaan de meeste kandidaten wel voor eigen gewin kiezen.
Sarah is daar dan ook weer diegene die zorgt voor de 3000€: "dat lijkt mij wel een psychiater".
De vrijstelling van Pedro: de reden dat Sarah daar stond, en niet Michèle, is omdat Els gewoon de snelste was. Niet omdat Sarah de snelste was. Maar Nimrod en Michèle doen het wel heel slecht bij het raden van de steden. Ook weer steeds aangestuurd door Michèle: "ik denk dat dat Rome is", "Is dat niet het Panamakanaal?"
De bom: Sarah haalt 8/8. Sarah kan hoogstens op voorhand weten dat Nimrod een fout heeft gemaakt. Van Pedro kan ze in de lucht nog niets weten. Als Pedro geen fouten maakt en daar ook zeker over is, dan kan hij als 2de knippen. Als Nimrod dan zegt dat hij twijfelt over één vraag (het gewicht van zijn broer), dan moet Sarah knippen, Sarah, die ook 8/8 heeft moet dan gaan zeggen dat ze denkt toch een fout te hebben gemaakt. Dat zou zeker een legitieme molactie kunnen zijn. Maar als Gilles daarna zegt dat Sarah 8/8 heeft ligt alle verdenking op haar. Dat is op zich geen ramp, dat is nu eenmaal de taak van de mol.
Maar als Sarah de mol is, dan hadden de paintballers telkens de kans om na 1 vraag/2 vragen/3 vragen raak te schieten. Dan had niemand, ook Sarah niet, een fout gemaakt. Pedro zou dan 100% zeker zijn alles juist te hebben. Hilde ook. Nimrod ook. En Sarah zou dan evengoed alles juist hebben. En dan zou switchen plots heel raar zijn, zéker als alle andere kandidaten zeggen te weten alles juist te hebben (en daar achteraf nog in worden bevestigd door Gilles). Dan weet je zowel als kijker als als kandidaat direct wie de mol is. Want de paintballers doen het uitstekend, de drie kandidaten hebben alles juist en mol Sarah had alles juist maar doet het toch mislukken.
Ze komt, buiten de molkoffer om, 2X op een goede positie om echt geld weg te spelen, bij het tankstation en bij de golf, waar ze dan ook nog eens een erg verdachte edit krijgt.
Bij het roeien zat ze ook in de (veel) betere positie. En als Sarah de mol is, dan zou ik zeker daar willen zitten. Maar ze zegt bij de verdeling: "armen, benen, het maakt mij allemaal niet uit" en kiest er zelf voor om bij de dansers te gaan. Nadat Hilde dus ook al eerder zei dat ze echt wou dansen. Ze wordt niet in die positie geforceerd. Als mol zou ik misschien net de sterkere Michèle, of zelfs één van de mannen bij het dansen willen krijgen. Michèle/Pedro/Alexy zouden gewoon door hun lengte er al bovenuitsteken bij het dansen. En je zorgt er dan ineens ook voor dat een fysiek sterkere kandidaat NIET bij het roeien zit. Dan zorg je al voor een handicap nog voor de opdracht begint. Als Sarah de mol is laat ze toch wel veel steken vallen.
Ik geloof ook nooit dat het Sarah's bedoeling was om geld te verdienen bij dat dansen, dat zag je meteen aan haar gezicht.
Sarah heeft alles in de hand om de opdracht niet te doen slagen. Ze wéét dat de jury bestaat uit dj's en geen professionele dansers. Dus ze wéét dat ze niet moet inzetten om miniscule fouten. Maar wat doet ze? De perfecte radslag. Had zij tijdens de repetitie enkele keren een halfmislukte radslag gedaan, en bij de performance weer, dan zou dat opgemerkt zijn door de dj's. En Hilde zou dat niet zozeer raar vinden, want tijdens de repetitie lukte het ook niet.