Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen  (gelezen 8030 keer)

Offline chatterbox1206

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm catching the Mole directly from Poland
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen
« Reactie #120 Gepost op: 3-04-2025, 11:38:46 »
I noticed something interesting in an interview. After Pasquino left, he said that the first task in the containers couldn’t have succeeded for his group, because he noticed that the first letters of the participants’ names formed the Dutch word “RAMP” (Rusiana, Alexy, Michelle, Pas).
Do you think there might be something to it? ::vergroot::
I'm not from Belgium, but I read all your posts using a translator and reply in English myself to make things easier.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 3-04-2025, 11:40:52 »
I noticed something interesting in an interview. After Pasquino left, he said that the first task in the containers couldn’t have succeeded for his group, because he noticed that the first letters of the participants’ names formed the Dutch word “RAMP” (Rusiana, Alexy, Michelle, Pas).
Do you think there might be something to it? ::vergroot::
That Pasquino is superstitious is the only takeaway.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 6-04-2025, 11:50:28 »
De vraag 'hoeveel kandidaten zijn al eens in Thailand geweest' is ook een interessante om in de groep te gooien. De mol is geen kandidaat.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #123 Gepost op: 15-04-2025, 23:51:07 »
Wat mij heel dwars zit is de eeuuuh van Nimrod. Mijn naam is eueueuehhh Nimrod. Als je je luisteraar aan het twijfelen wilt maken of je naam Nimrod Roderick of Diederik is dan is dit de manier!

Offline Reflektor

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #124 Gepost op: 22-04-2025, 18:36:57 »
Dan zijn er allicht nog scenario's die klaarliggen: de koffer kan dan misschien enkele afleveringen later toch nog in het spel komen via een opdracht tegen de mol.
Of het spel wordt gespeeld zonder koffer. Matteo Simoni zat er ook maar één aflevering in. Dat heet dan pech voor de productie.
Vanuit de productie kwam al: "deze proef is uitvoerig getest geweest, dus we wisten wel hoe groot de wortel (de beloning) moest zijn om de koffer in het spel te houden".
De wortel: een voordeel voor iedereen in de helicopter, en geen geldverlies.
Niemand van de kandidaten doet mee voor het geld. Niemand van de kandidaten wil als eerste uit het spel liggen. Dus het zal de kandidaten een worst zijn dat de molkoffer hen mogelijk veel geld gaat kosten, maar het vergroot wel de kans dat ze wat langer in het spel kunnen blijven.

Het hele opzet was ook zo gemaakt dat men voor het voordeel zou kiezen: Gilles zegt tegen de kandidaten dat wie eerst aan de helicopter komt kans maakt op een persoonlijk voordeel. De kandidaten in de busjes strijden dus voor het voordeel. Als ze dan winnen en aankomen bij de helicopter vinden ze dan ook dat ze recht hebben op dat voordeel. Ook de consequentie als ze unaniem NIET kiezen voor de molkoffer: wie gaat hen dan ooit nog verdenken? Dan geef je net een kado aan de rest van de groep: zij zijn het ZEKER niet. En de kandidaten in de helicopter hebben dan een nadeel ipv een voordeel.

Zit je als mol wél in de helicopter, dan wordt je door de rest van de groep met ananasogen aangekeken. Ik durf bijna wedden dat de namen "Els", "Sarah" en "Pedro" door het gros van de kandidaten zijn ingevuld na de eerste aflevering.
Dus in de reunie-aflevering gaan ze volgens jou zeggen: 'in de eerste opdracht hoefde de Mol van ons helemaal niks te doen om zijn/haar molkoffer te beschermen, omdat we ervan uitgingen dat de kandidaten in de helikopter toch voor het voordeel zouden gaan kiezen. Dan maak je echt flauwe televisie, en ik geloof niet dat de makers dat doen. 

Sarah zegt in de helikopter: 'We hebben ook al 3000 euro verdiend door hier zo snel te zijn'. 
Maar 3000 van de 9000 euro, Sarah. Super mols om dat als argument te gebruiken, en ik denk ook dat dit gewoon voorbereid was. De enige die argumenten tegen geven zijn Els en Pedro. Alles wat Sarah in de helikopter doet schreeuwt gewoon: de Mol moet en zál de molkoffer in het spel houden.
Een veel duidelijkere mol-actie gaan we dit seizoen echt niet meer te zien krijgen hoor.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 18:49:03 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #125 Gepost op: 22-04-2025, 19:01:59 »
Klopt, dat was zeer obvious.... en moet je haar dus meteen strepen als mol. Dit had de edit er zeker uitgeknipt als zij de mol was geweest.
Beste Lo, soms zeg je dat Michèle doelbewust niet op tijd uit de container wilde geraken, andere keren zeg je dat ze pech had.
Ik zeg almaar hetzelfde; ze wil tegen de tijd er weldegelijk uitgeraken (A). EN ze had pech dat er al 2 containers vrij waren (B). Immers kwam daardoor de 3000 euro in de pot.

Dit zijn 2 losstaande events. Ze heeft alleen invloed op A. Dit voerde ze perfect uit. Vervolgens had ze pech met B. Voor hetzelfde geld was Hilde er wat minuutjes later uitgekomen en had ze dikke mik.....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 22-04-2025, 19:08:28 »
Niet tijdig uit de container geraken terwijl ze gewoon enkele keren haar neus moet aanraken (en ze waren al bijna tot 10), gemakkelijker kan het niet. Vind ik ongeloofwaardig en zelfs belachelijk voor een mol.
Ik denk niet dat een mol herinnerd wil worden met zo´n domme mislukte molactie.

« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 19:19:35 door Luc »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 22-04-2025, 19:22:48 »
Klopt, dat was zeer obvious.... en moet je haar dus meteen strepen als mol. Dit had de edit er zeker uitgeknipt als zij de mol was

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 22-04-2025, 19:25:26 »
Niet tijdig uit de container geraken terwijl ze gewoon enkele keren haar neus moet aanraken (en ze waren al bijna tot 10), gemakkelijker kan het niet. Vind ik ongeloofwaardig en zelfs belachelijk voor een mol.

Gaat wel grappig zijn als ze de reveal doen dat Hilde eigenlijk 15 seconden na die boodschap van de Gilles al met het juiste antwoord komt en haar team uit de container sleept. Zo'n domme mislukte molactie zou ik het dan toch niet noemen?

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 22-04-2025, 19:28:34 »
Gaat wel grappig zijn als ze de reveal doen dat Hilde eigenlijk 15 seconden na die boodschap van de Gilles al met het juiste antwoord komt en haar team uit de container sleept. Zo'n domme mislukte molactie zou ik het dan toch niet noemen?
Michele zegt zelf nog een keer 'fuck' nadat de eerste container al vrij is. Dat haar container te laat is mag je haar zeker aanrekenen, of ze nou de mol is of kandidaat.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 22-04-2025, 19:33:55 »
Michele zegt zelf nog een keer 'fuck' nadat de eerste container al vrij is. Dat haar container te laat is mag je haar zeker aanrekenen, of ze nou de mol is of kandidaat.

Ja, ben ik mij van bewust.
Uit de beelden is toch duidelijk dat ze het puntensysteem volledig door heeft.
Ze zegt 'fuck' als zogezegde reactie op de aankondiging van Gilles. Pas vloekt ook met een shit. Score zit op 7, ze kijkt of niemand haar aan het bekijken is en raakt subtiel haar neus aan = 8. Ze zegt dat ze in het begin dat gedaan heeft en raakt weer haar neus aan = 9.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #131 Gepost op: 22-04-2025, 20:10:40 »
Ik begrijp niet wat er nou zo moeilijk te begrijpen is aan de molstrategie. De molactie was 100% geslaagd! Ze heeft het ZO goed gedaan.... PERFECT getimed vrijgekomen.... naar 9 gebracht, het Pas laten afmaken, enz. Dat haar container te laat is lag puur aan Hilde cs. Michèle ging namelijk puur op de tijd.... tegen de tijd aan.

Heel simpel gezegd, ze wil best een busrace doen. Ze is alleen gebonden aan de tijd.... die moet ertegenaan zitten. Dondert niet wat de andere containers doen. Dan is het natuurlijk best wel jammer dat zodra zij vrijkomt ze ziet dat de andere al vrij is. Om twee redenen. 1-Ze had als Productieassistent nog best een futiele busrace willen doen en 2-Nu komt er hoogstwaarschijnlijk 3000 euro in de pot.

Van haar kant is alles dus 100% geslaagd. Helaas waren de anderen al eerder vrij. Dat dubbeltje had net zo goed de andere kant op kunnen vallen, dat was natuurlijk buiten haar macht. Nogmaals, als zij de speed erop had gezet en eerder als Hilde eruit was gekomen, hoe had zij dan die 3000 kunnen voorkomen? Niet dus, dan was ze volkomen in de kijker gelopen. Vandaar de perfecte strategie zoals ze die gevoerd heeft.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 22-04-2025, 20:20:53 »
Dus de mol wil wel tijdig vrijkomen uit zijn/haar container maar slaagt er niet in om enkele keren de neus aan te raken waardoor die te laat is (en de derde container was blijkbaar ruim te laat want de bus was niet meer te zien). Dat zou dan de perfecte molstrategie zijn. Dat is toch te belachelijk voor woorden.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 20:24:00 door Luc »

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 22-04-2025, 20:29:30 »
Dus de mol wil wel tijdig vrijkomen uit zijn/haar container maar slaagt er niet in om enkele keren de neus aan te raken waardoor die te laat is (en de derde container was blijkbaar ruim te laat want de bus was niet meer te zien). Dat zou dan de perfecte molstrategie zijn. Dat is toch te belachelijk voor woorden.

Ja, even rekken na het filmpje lijkt me logisch.
Als je direct je neus aanraakt is het juist verdacht. Net zoals Hilde verdacht was door snel met thuis te komen.

Trouwens de mol zit daar met 3 anderen is dus perfect mogelijk dat de anderen daar hun neus aanraken bij de mededeling van Gilles en ze dus vrijkomen zonder dat de mol haar handen moet vuilmaken. Die fuck glipt er misschien per ongeluk uit, maar de score was in ieder geval 9 en ze zorgt snel dat die terug op 9 komt na het vloeken.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 22-04-2025, 20:43:50 »

Het standpunt van Lo is dat Michèle wilde wachten tot er zoveel tijd was verstreken dat het onmogelijk zou zijn om de helikopter nog te halen, en zo geen geld kon verdiend worden.

Alleen, stel dat dat het scenario zou zijn. Michèle en co kunnen niet meer op tijd bij de helikopter geraken, is er nog steeds een busje ver voorop. Datzelfde busje die de vragen moet beantwoorden en dus theoretisch 3X juist kan gokken. Dan is er 9000euro verdiend en komt het eerste busje zonder vertraging aan bij de heli.

Je kan zeggen dat dat nooit of te nimmer zou gebeuren, maar dat weet je helemaal niet. Ze zou kunnen opteren om te liegen, met het risico dat ze meteen in de kijker loopt.
Het kan, maar het zou toch een groot risico zijn.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #135 Gepost op: 22-04-2025, 20:46:25 »
In totaliteit wel ja. Als het tegen de tijd aanzit dan kan ze dat restje tijd ook nog wel wegspelen.

de score was in ieder geval 9 en ze zorgt snel dat die terug op 9 komt na het vloeken.
Het was daar al op het randje van de 2 minuten, Hilde was toen allang gevlogen maar dat kon ze ook niet weten.

Nogmaals staat dit geheel LOS van elkaar. Natuurlijk gaat ze daar niet nog enkele keren haar neus aanraken als de tijd nog 10 of 5 minuten is, dat mag pas als het minder dan 2 is. Ze wil juist niet snel de container uit, ze wil juist vertragen, dat is de hele molactie. Ze heeft dit perfect uitgekiend uitgevoerd, namelijk wel een beetje naar de 10 toewerken, soms ook weer wat gas terugnemen.... helemaal precies tot op de tijd die ze wilde, namelijk zo weinig tijd dat met wat extra vertraging onderweg 9000 weggespeeld zou zijn.

Jouw grote fout iedere keer is dat je de zaken met elkaar verbindt, jij denkt dat de mol per se uit de container wil geraken om aan de busrace mee te doen. Maar dat WIL ze natuurlijk helemaal niet, dat is nu al uitgebreid mathematisch bewezen. Wat Container Hilde doet staat dus helemaal los van wat Michèle PUUR OP TIJD aan het doen is. Ze HAD haar neus dus wel kunnen aanraken eerder maar dat WILDE ze juist niet doen want de hele molactie was daar nog tijd te rekken. Perfect en subliem uitgevoerd dus ::bravo:: ::love::

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #136 Gepost op: 22-04-2025, 20:48:55 »
Er lag een plan B klaar voor mocht de koffer niet in het spel gebracht worden. Dus de mol hoefde niet koste wat kost in de helikopter komen.

Het is voor de mol veel slimmer om niet in de helikopter te belanden om dan elk moment te kunnen zeggen dat ze had gehoopt de molkoffer nooit in het spel was gekomen. Precies zoals Michèle al een aantal keer doet en herhaald wordt in de montage.

Vertragen in de container is ook juist slim, om te zorgen dat de eventuele busrace zo min mogelijk oplevert én de kans vergroot dat de koffer helemaal niet onderschept wordt. Want dat vergeten er hier een aantal. Mocht Michèle wel de 2e container zijn geweest die openging zal ze het zo getimed hebben dat met 1 vraag fout laten beantwoorden ze al te laat waren om de molkoffer te onderscheppen.
Het was nu al nipt, iets later en het was mislukt.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 20:50:31 door Mollenmania »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 22-04-2025, 20:51:41 »
Dat Michèle doelbewust niet uit de container wilde geraken om onverdacht te blijven kan ik wat meer aannemen maar ook dat vind ik molonwaardig.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #138 Gepost op: 22-04-2025, 20:53:33 »
Dat is ook helemaal niet wat er gebeurt. Ze wilde dolgraag uit de container komen en deed dat ook.
Alleen, stel dat dat het scenario zou zijn. Michèle en co kunnen niet meer op tijd bij de helikopter geraken, is er nog steeds een busje ver voorop. Datzelfde busje die de vragen moet beantwoorden en dus theoretisch 3X juist kan gokken. Dan is er 9000euro verdiend en komt het eerste busje zonder vertraging aan bij de heli.
Je bedoelt met co: Hilde cs? Mijn stelling is steeds geweest dat de mol WEL uit de container wil komen, bij perfectie zo'n 2 minuten voor tijd. Inderdaad kan je dan nog voor vertraging bij de busjes zorgen want het 1e busje zal moeten wachten op de 2e. Als er maar 1 bus rijdt kan dat niet. Dus stel Hilde was nooit uit de container gekomen, dan was team Michèle weldegelijk nog heel belangrijk geweest in de race.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 22-04-2025, 20:54:56 »
Dat Michèle doelbewust niet uit de container wilde geraken om onverdacht te blijven kan ik wat meer aannemen maar ook dat vind ik molonwaardig.

Op wie zit jij dan als mol en welke zijn de voornamelijke molacties?
Op dit moment kan ik mij persoonlijk moeilijk nog iemand inbeelden als mol buiten Michèle.