Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein  (gelezen 18800 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein
« Gepost op: 30-03-2025, 19:57:21 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 20:38:21 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2025, 21:02:49 »
Fenomenaal spannende en gelaagde opdracht. Echt geweldig. De mol wil in ieder geval in de 2e wagon geraken om de Molkoffer te kunnen pakken en zijn of haar bedrag te veranderen. Maakt dit dat Jan en Nimrod afvallen als potentiële mollen? Ze kunnen als laatste twee enkel hun eigen koffer uit het spel houden en hebben geen invloed meer op alle andere koffers en bedragen die nog altijd gewonnen kunnen worden.

Edit: Pasquino, niet Jan.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 22:19:56 door Nat007 »

Offline molantor

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2025, 21:08:16 »
Weet iemand nog welke koffers bij Hilde in de de laatste wagon zijn geraakt?

Offline Joey94

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2025, 21:12:35 »
Die van Hilde, Els, Sarah en Jan.

Fenomenaal spannende en gelaagde opdracht. Echt geweldig. De mol wil in ieder geval in de 2e wagon geraken om de Molkoffer te kunnen pakken en zijn of haar bedrag te veranderen. Maakt dit dat Jan en Nimrod afvallen als potentiële mollen? Ik denk het wel.
Jan was de achtste en dus laatste die door mocht. Eigenlijk is dat de beste positie, maar Nimrod kwam er meteen achteraan, dus had het misschien kunnen zien als Jan de molkoffer had gepakt?

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2025, 21:15:52 »
Volgens mij zagen we Nimrod ook in de edit nog die ruimte in gaan, toch? Hij had dus eigenlijk juist alle tijd om daar nog het kaartje in zijn koffer te wisselen.

Ik snap ook niet waarom plan A van de mol was om bij Gilles te raken? Die kans was vrij klein en bovendien niet honderd procent te sturen. Degene die achterbleef in de laatste wagon bleef ook met zijn koffer achter, dat lijkt me ook een prima molplan?

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2025, 21:22:39 »
Jan was de achtste en dus laatste die door mocht. Eigenlijk is dat de beste positie, maar Nimrod kwam er meteen achteraan, dus had het misschien kunnen zien als Jan de molkoffer had gepakt?

Excuses, correct. Ik haalde Jan en Pasquino door elkaar. Pasquino en Nimrod niet door.
Hun koffers waren ook niet meer in het spel, alleen Nimrod had de kans nog om die terug te brengen, maar niemand anders zou die kunnen inzien behalve hijzelf, dus mocht hij de mol zijn (wat ik niet verwacht), dan was er geen reden om zijn Molkoffer te gebruiken om het bedrag erin te wisselen. Maar wat je zegt: Nimrod stond wel even bij die glazen deur, en had dus de kans eventueel om Jan te zien, hoewel het glas in die treindeur zwart lijkt? Niet doorzichtig dus... Ik zie het echter niet goed want op minuut 23:50 van de aflevering zie je door het glas wel het achterhoofd van Jan, dus toch gewoon glas.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 21:36:51 door Nat007 »

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2025, 21:35:37 »
We kunnen Hilde nu wel schrappen als mol.
800 euro is te laag om zonder wisselen de mol te zijn. En als de mol wel gewisseld heeft dan is 800 veel te hoog

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2025, 21:41:31 »
Ik vind het wel altijd een beetje lastig bij zulke vragen of Engeland, Noord-Ierland en Schotland als landen worden gezien of niet. Het zijn allen constituerende landen binnen het Verenigd Koninkrijk. Dus ik vind het wel een land, maar geen eigen staat.
Zelfde geldt eigenlijk ook voor Nederland. Nederland is een land binnen het koninkrijk der Nederlanden.
Zeker bij zo'n schattingsvraag geeft dat nogal een verschil.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2025, 21:48:13 »
Kan Hilde in het vervolg van het spel niet een vliegende bezem mee krijgen?

Ik krijg de zenuwen van haar. Misschien is ze in het echt wél leuk.....

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2025, 21:58:03 »
Hele mooie opdracht! Alleen de verdeling in twee groepen van 3 voelde wat random, ook dat de ene keer de koffertjes wel door mochten en de andere keer niet.

Ik denk dat we de twee die afvielen kunnen afschrijven, de mol wil sowieso invloed hebben op het verloop van de opdracht.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2025, 22:04:15 »
Erg mooie opdracht inderdaad. Maar waarom het plan A was dat de Mol bij Gilles aan zou komen begrijp ik niet zo goed. Op het moment dat je bijvoorbeeld 1000 euro dreigt te verdienen (al is dat dan nog niet definitief in de pot) met het noemen van de landen kan je als Mol beter falen en achterblijven denk ik.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2025, 22:14:01 »
Els Sarah en Jan hadden dus de test in aflevering 1 slecht gemaakt. Of in ieder geval 2 van de 3.
Ze hadden 400 300 en 200 in hun koffer.

Zou wel grappig geweest zijn als hun totaal niet mogelijk geweest was .

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2025, 22:14:23 »
Als de mol bij Gilles aankomt kan hij het hele bedrag van de koffers uit de pot houden door in zijn eigen koffer te kijken. Hilde heeft hier duidelijk de beste molpositie.
Els, Sarah en Jan hadden vorige aflevering hun test slecht gedaan maar ze zijn hier niet afgevallen. De kans is dus groot dat één van hen de mol is omdat het goed mogelijk is dat één van die koffers verwisseld is en natuurlijk ook Hilde.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 22:19:07 door Luc »

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 30-03-2025, 22:16:16 »
Erg mooie opdracht inderdaad. Maar waarom het plan A was dat de Mol bij Gilles aan zou komen begrijp ik niet zo goed. Op het moment dat je bijvoorbeeld 1000 euro dreigt te verdienen (al is dat dan nog niet definitief in de pot) met het noemen van de landen kan je als Mol beter falen en achterblijven denk ik.

Als je bij het noemen van de landen achterbleef liep je nog een kans van 50 procent dat je koffer alsnog door zou gaan, dus als daar de 1000 euro nog in zat zou dat alsnog zuur zijn. Ik snap niet waarom de mol niet de plek van Pasquino zou willen nemen, die leek me vrij veilig. Nimrod heeft ook nog alle kans gehad om het bedrag in zijn koffer te ruilen én zou bij Gilles terecht kunnen komen, dus de mol zou in de biecht in theorie ook naar de fietsplek kunnen hebben verwezen.

Als de molkoffer niet mee had gedaan in deze opdracht hadden ze de opdracht overigens denk ik anders moeten maken, nu zouden we al zeker mensen af hebben kunnen schrijven als mol. Als de vier hoogste bedragen bij Gilles terecht zouden komen zou je dan zelfs al zes mensen af kunnen strepen.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #14 Gepost op: 30-03-2025, 22:16:35 »
Als de mol bij Gilles aankomt kan hij het hele bedrag van de koffers uit de pot houden door in zijn eigen koffer te kijken. Hilde heeft hier duidelijk de beste molpositie.

Dat is natuurlijk waar. En dan is een relatief hoog bedrag van 800 euro misschien juist wel gekozen om ons zand in de ogen te strooien terwijl er per saldo een mooi bedrag gemold wordt.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2025, 22:17:15 »
Els Sarah en Jan hadden dus de test in aflevering 1 slecht gemaakt. Of in ieder geval 2 van de 3.
Ze hadden 400 300 en 200 in hun koffer.

Zou wel grappig geweest zijn als hun totaal niet mogelijk geweest was .
100, 200 en 600 kan toch ook?
Of…
100, 300 en 500?

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 30-03-2025, 22:17:25 »
Maar als Hilde de mol is dan had ze of 1000 euro of een laag bedrag in haar koffer.
Waarom zou ze van 1000 euro 800 maken?

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 30-03-2025, 22:20:02 »
100, 200 en 600 kan toch ook?
Of…
100, 300 en 500?
Oh ja dat is waar. Maar wel allemaal redelijk laag. Wellicht zitten de volgende afvallers daar tussen.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 30-03-2025, 22:23:44 »
Ik denk niet dat je kan concluderen dat omdat de bedragen laag waren de mol er tussen zat.

Je hebt bij test 2 dubbel zoveel info dus kan prima helemaal geswitcht zijn. Bovendien kunnen ze de info van Hilda hebben gekregen waardoor ze zelf concludeerden misschien fout te zitten en daarom te switchen.

Tot slot was er minimaal 1 die noemde te gaan spreiden tussen de 3 in de helikopter. Misschien hebben meer dat gedaan en heeft de tijd de doorslag gegeven. Dan kan de volgorde bij test 2 met een paar wijzigingen heel andere zijn…

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 30-03-2025, 22:26:51 »
Als de molkoffer niet mee had gedaan in deze opdracht hadden ze de opdracht overigens denk ik anders moeten maken, nu zouden we al zeker mensen af hebben kunnen schrijven als mol. Als de vier hoogste bedragen bij Gilles terecht zouden komen zou je dan zelfs al zes mensen af kunnen strepen.

Ja, dat viel ons ook op. Deze opdracht was in deze vorm alleen maar mogelijk door de Molkoffer in het spel. Anders hadden we teveel deelnemers kunnen afschrijven als mol. Nu is het onduidelijk of Els, Jan, Sarah of zelfs Hilde oorspronkelijk 1000 euro in hun koffer hadden en deze voor een lager bedrag hebben omgewisseld. Die molkoffer opent echt een deur wat betreft de creatieve nieuwe molopdrachten die nu mogelijk zijn.